Korozja podwozia

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez mazi2280 » 28 sie 2013, 11:00

Witam.
Przeszukałem cały wątek o korozji nadwozia i podwozia, a także o jego konserwacji. Nie znalazłem nic o tym co powoduje nadmierne gnicie, śrub i podwozia a także elementów. Wiem, że mazda ma kiepską ochronę antykorozyjną. |Rozmawiałem z paroma znajomymi, którzy mają "6" u nich tak zaawansowanego stanu nie ma. W związku z tym pytanie, co mogło spowodować tak zaawansowany stan? Podłoga już spawana w paru miejscach, jakakolwiek wymiana śruby muszą być cięte, skorodowany łeb śruby lub śruby "zgniłe" w środku, amortyzatory tył zjedzone do połowy. Auto 7 letnie i taka tragedia?
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2009, 11:46
Posty: 33
Skąd: Ripon
Auto: mazda 6 2005, 2,0 D 136KM

Postprzez dobrzyn22 » 28 sie 2013, 11:05

mazi2280 napisał(a): konserwacji. Nie znalazłem nic o tym co powoduje nadmierne gnicie, śrub i podwozia a także elementów

sam sobie odpowiedziałeś...:
Wiem, że mazda ma kiepską ochronę antykorozyjną
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez mazi2280 » 28 sie 2013, 11:31

Nie wydaje mi się bym odpowiedział sobie. Wspomniałem,że rozmawiałem i oglądałem "6" z tego rocznika, młodsze i starsze ale takiego stanu tam nie było. Owszem korozja nadkoli itp. ale nie gnicie podwodzia i "wyjadanie" części.
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2009, 11:46
Posty: 33
Skąd: Ripon
Auto: mazda 6 2005, 2,0 D 136KM

Postprzez bieski » 28 sie 2013, 11:36

mazi2280 napisał(a): Auto 7 letnie i taka tragedia?

Moze plywalo?
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez siemek55 » 28 sie 2013, 11:43

no pewnie, jak każda szóstka płynęła sobie spokojnie w kontenerze z Japonii. I nikt mi nie wmówi że panujące tam warunki nie powodują przedwczesnej korozji
Ostatnio edytowano 28 sie 2013, 18:57 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 10:18
Posty: 1315 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Postprzez bieski » 28 sie 2013, 11:48

Mam na mysli to:
mazi2280 napisał(a):Podłoga już spawana w paru miejscach, jakakolwiek wymiana śruby muszą być cięte, skorodowany łeb śruby lub śruby "zgniłe" w środku, amortyzatory tył zjedzone do połowy.


Moje auto jest rok starsze a nie musze ciac zadnych srub, nie musze spawac podlogi.... itd.

Dla tego pytam :>
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez dobrzyn22 » 28 sie 2013, 18:58

u mnie podobnie...jedyne co to katastrofalny stan progów (dzisiaj się za nie zabrałem) – na szczęście ruda jeszcze ie przeżarła ich na wylot, ale była obecna praktycznie na całej ich długości...wstawię foty wieczorem
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez mazi2280 » 28 sie 2013, 19:58

Mam nadzieję, że nie pływało!!! bynajmniej o tym nie wiem. Elektryka działa, parę błędów w tym ABS-czujnik do wymiany. Przy najbliższej okazji zrobię foty. Sprawdziłem właśnie masę pod filtrem powietrza wzdłużnica skorodowana + zgniłe, rozwarstwia się.
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2009, 11:46
Posty: 33
Skąd: Ripon
Auto: mazda 6 2005, 2,0 D 136KM

Postprzez siemek55 » 28 sie 2013, 21:02

rozbierałem ostatnio drzwi w swojej M. Rocznik identyczny jak twój. Tam nawet nie było śladu rdzy, tylko zabezpieczenie antykorozyjne. Tak całkiem poważnie to niemożliwe aby w tym roczniku działy się rzeczy o których piszesz. U mnie ruda występuje na kielichach i zaczyna się na tylnych rantach nadkoli. Niestety może się okazać że, bieski miał rację :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 10:18
Posty: 1315 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Postprzez dobrzyn22 » 28 sie 2013, 22:22

u mnie :
Kielichy, listwy szyb tylnych( te pionowe), nadkola – o dziwo bardzo mało, progi, dach w okolicach szyby przedniej na środku, Drzwi na samym dole.

Wszystko to są na szczęście zmiany jeszcze nie tragiczne...Przeważnie purchle...w porę zahamowane myślę, że przy konserwacji co jakieś 2 lata będzie się trzymało jeszcze długo. Nie czekam aż ruda wyjdzie, tylko "rozwalam" każdy napotkany purchel, choćby był mały i od razu zabezpieczam... na razie się to sprawdza.

Mimo wszystko – auto 7letnie, poliftowe(niby coś tam poprawiali ochronę korozyjną) – normalnie wziąć i <killer>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez zigu18 » 28 sie 2013, 22:59

Przykre ale całe auto Ci rdzewieje..

Wysłane z mojego HTC Desire X za pomocą Tapatalk 4
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2012, 18:35
Posty: 360 (4/3)
Auto: Mazda 6
GG 2002 sedan
2.0 benzyna BRC

Postprzez dobrzyn22 » 28 sie 2013, 23:05

o dziwo podwozie jest ok :P
i myślę, że to nie jest tylko mój problem, a zdecydowanej większości użytkowników M6. To, że farba się trzyma i z zewnątrz nic nie widać z odl. metra, to nie znaczy, że nic się nie dzieje pod spodem...właściwie w przypadku M6 można śmiało stwierdzać w ciemno, że coś się dzieje zawsze :P
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez zigu18 » 28 sie 2013, 23:16

No u mnie progi były rude, nadkola od wewnątrz też brało pod ta guma co zabezpieczali na akcji serwisowj. Generalnie usunięte i zabezpieczone przez znajomego jak nie wytrzyma dwóch lat to sie wkurze :-P

Wysłane z mojego HTC Desire X za pomocą Tapatalk 4
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2012, 18:35
Posty: 360 (4/3)
Auto: Mazda 6
GG 2002 sedan
2.0 benzyna BRC

Postprzez dobrzyn22 » 29 sie 2013, 10:20

zainteresowanych korozją progów zapraszam do mojego wątku( w podpisie, lub:
viewtopic.php?f=331&t=118475&p=2699159#p2699159).

Przy okazji (bo już było parę pytań ) – jeśli chodzi o otwory odpływowe z progów – nie są to "typowe" otwory, jakich każdy szuka, stąd zapewne problem.

Znajdują się one w miejscach, gdzie podkłada się lewarek(u mnie wylatywało też po środku auta), a woda powinna po prostu wypływać pomiędzy blachami wzmocnienia:

Warto profilaktycznie podważyć mocowanie platikowej listwy i sprawdzić, czy w progu nie ma wody(nie są zapchane odpływy)
Załączniki
IMAG0034.jpg
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez mazi2280 » 29 sie 2013, 11:11

Tyle zostało z amortyzatorów tył. Przebieg 160 tys.
Załączniki
20130608483.jpg
20130608484.jpg
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2009, 11:46
Posty: 33
Skąd: Ripon
Auto: mazda 6 2005, 2,0 D 136KM

Postprzez dobrzyn22 » 29 sie 2013, 11:12

to już przegięcie <glupek2> u mnie, tak jak wspominałem – reszta podwozia jest w b. dobrym stanie (przynajmniej na razie ;)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez mazi2280 » 29 sie 2013, 12:32

Tak wygląda belka tył i tylny błotnik
Załączniki
20130829533.jpg
20130829534.jpg
20130829536.jpg
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2009, 11:46
Posty: 33
Skąd: Ripon
Auto: mazda 6 2005, 2,0 D 136KM

Postprzez pio426264 » 30 sie 2013, 19:58

witam
Jestem użytkownikiem M6 z 2004 r od sześciu lat, pierwszy właściciel w kraju.
Korozja jest wszędzie, w wakacje były robione progi, tylne nadkola, wszystkie drzwi, tylna klapa...o podwoziu nie będę wspominał. Auto w zimie garażowane, trzy lata temu było zabezpieczane antykorozyjnie.
Mechanicznie super żadnych problemów.
Do niedawna chciałem kupić też M6 GH ale po tym jak czytam że tam też już pojawiają się ogniska korozji to już sam nie wiem.
pozdr.
pio426264
 

Postprzez mazi2280 » 30 sie 2013, 20:45

Słuchajcie, oprócz prawdopodobieństwa powodzi w moim, może istnieje inny powód korozji w większym lub mniejszym stopniu ? Kraj pochodzenia – Japonia (JMZ) ale region jest inny (w/g vin są 2 Hiroszima i Hofu).
Wypowiedzcie się, kto ma który kod i które bardziej lub mniej korodują.
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2009, 11:46
Posty: 33
Skąd: Ripon
Auto: mazda 6 2005, 2,0 D 136KM

Postprzez matthies » 30 sie 2013, 21:49

ja mam z Hiroszimy, a kraj przeznaczenia Szwajcaria, skąd też zostało auto przyprowadzone.
Mam rdzę, ale u ciebie to przegięcie pały, wybacz.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6