Test przelewowy wtryskiwaczy – dyskusja, analiza wyników

Postprzez lofiks » 7 lut 2013, 06:50

bo te 3 sa bardziej wyeksplatowane niz ten najlepszy..
pozdr.E


ale rozumiem ze jezeli 4ty (50 ml) miesci sie w normie czyli 2gix1.4 (40x1.4) = 56 to wszystkie są ok i spalania rzedu 10,5 – 11 litrow szukac gdzie indziej? (gdzie???:))
lofiks
 

Postprzez Enduro » 7 lut 2013, 11:47

lofiks napisał(a):.. spalania rzedu 10,5 – 11 litrow szukac gdzie indziej? (gdzie???:))

jakosc paliwa, stan turbiny, filtr paliwa, sprawnosc silnika, cisnienie na pompie, no i warunki eksplatacji auta (zima, webasto, ogrzewanie, korki, podgrzewanie foteli.....)
pozdr.E

Dopisano 07 lut 2013 10:22:

grzegorzb1 napisał(a):...Dlaczego wtrysk który oddaje najmniej należy uznać za najlepszy ? Przecież wtrysk który np. leje nie rozpyla dobrze paliwa ale też daje go więcej do komory więc na przelewie powinno pokazać się go mniej. Jak to jest faktycznie ??

tak po krotce.
do wtrysku podawane jest paliwo z listwy wtryskowej pod odp. cisnieniem zaleznym m.in. od obrotow silnika itp.
no i im bardzej taki niesprawny wtrysk jest zapchany/wyeksplatowany, tym mniej paliwa zostanie wtrysniete do cylindra -przez co zwrot/nadmiar jest wiekszy.
A do tego rozpylnienie paliwa poprzez nieidealne otwory jest kiepskie , do tego paliwo kapie na tlok i nie spala sie calkowicie, powoduja powstawanie nagaru i wysokich temeratur, co doprowadzic moze do uszkodzenia silnika.

pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez raven211 » 14 lut 2013, 22:46

witam.
Panowie powiedzcie mi taką rzecz "mechniak" wymieniał podkładki pod wtryskami ale po wymienie pojawiła sie odrazu problem DPF, czy możliwe jest że jeśli zamienił kolejność wtrysków to komputer traktuje je jako nowe ?? czy może mieć to zwiazek z wypalaniem się DPF co ok 100km niezalenie czy jazda po mieście czy w trasie.
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2008, 15:03
Posty: 32

Postprzez Enduro » 14 lut 2013, 23:14

raven211 napisał(a):...jeśli zamienił kolejność wtrysków to komputer traktuje je jako nowe ??...

gorzej! podaje korekte nieodpwiednią do stanu wtrysku.
wymagana kalibracja.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez raven211 » 14 lut 2013, 23:51

znalazłem na forum i wykonałem kalibrację sam, ale nie wiem czy to o to chodzi. a jak się sytuacja ma do dpfu?

Dopisano 14 lut 2013 23:07:

powiedzcie koledzy jak organoleptycznie sprawdzić kolejnośc wtrysków
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2008, 15:03
Posty: 32

Postprzez Riki » 19 lut 2013, 00:50

a mechanik ma IDS aby je zaprogramować na nowo jeśli mogłby być zamienione?
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Enduro » 19 lut 2013, 12:06

Riki napisał(a):a mechanik ma IDS aby je zaprogramować na nowo jeśli mogłby być zamienione?

taki prawdziwy to nie powinnien ich zamienic.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez everyman » 6 lip 2013, 13:25

Witam,

Czy moge prosić mądrych Forumowiczów o interpretację wyników testów przelewowych?
Moja Madzia to 6 136 KM RF5C.

Wydaje mi się ze działanie 3 i 4 na "słuchanie klucza" ma wyższą częstotliwość niż wtryskiwacze 1 i 2.

Pozdrawiam,
Michał
Załączniki
20130706683 - Kopia2.jpg
test przelewowy wtryskiwaczów Mazda 6 rf5c
Początkujący
 
Od: 24 mar 2013, 13:21
Posty: 7
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 6 GY 2000cc 136KM RF5C rok prod. 2005 przed liftem

Postprzez Enduro » 6 lip 2013, 16:36

wg. mnie to 1 i 4 raczej do wymiany.
najwyzszy stan przelewu czyli najbardziej wyeksplatowane wtryski
2 i 3 powinny sie, jako tako, tj. po kalibracji wyrownac..

E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez everyman » 7 lip 2013, 21:49

Dzieki!
Początkujący
 
Od: 24 mar 2013, 13:21
Posty: 7
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 6 GY 2000cc 136KM RF5C rok prod. 2005 przed liftem

Postprzez samson22 » 28 sie 2013, 09:34

Koledzy u mnie wygląda na to że 2 wtrysk do wymiany. Odczyty wyglądają następująco wtrysk:1-2,5 , 2-8,5 3-2,5 oraz 4-3,5. Miesiąc temu przy wymianie wałka rozrządu wymieniłem podkładki pod wtryski oraz uszczelkę klawiatury zaworów. Na moje oko muszę wymienić wtrysk 2, ale nie jestem pewny czy również 4. Proszę powiedzcie czy dobrze myślę oraz czy powinienem wymienić wszystkie podkładki pod wtryski i uszczelkę klawiatury (przejechałem 800km od wymiany).

Pozdr
Samson

Wysłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 4
Załączniki
uploadfromtaptalk1377674148627.jpg
samson
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2013, 16:19
Posty: 41 (2/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 6 Sport 2.0 CITD 136KM'04r

Postprzez Enduro » 28 sie 2013, 10:39

drugi do wymiany, potem konieczna jest kalibracja w ASO, ktora to okresli czy ich stan jest zadowalajacy.
a przy jego wyminanie powinnienes wymiaec podkladki na 1 i 2 wtrysku.
jesli uszczelka dekla jest szczelna i nieuszkodzona, to jej nie wymianiaj..
pozdr.
Ex.-klubowicz :(
Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez samson22 » 28 sie 2013, 11:09

Thx

Wysłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 4
samson
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2013, 16:19
Posty: 41 (2/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 6 Sport 2.0 CITD 136KM'04r

Postprzez Enduro » 28 sie 2013, 11:14

samson22 napisał(a):Thx



mam dolby surround
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Skarabe » 28 sie 2013, 11:30

ile w ASO biorą za kalibracje??
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2013, 15:53
Posty: 54
Skąd: Iława
Auto: Mazda6 kombi 89kw 2004r.
Mazda 626 GE 1.8 PB 1997r.

Postprzez bieski » 28 sie 2013, 11:31

250
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Enduro » 28 sie 2013, 15:26

w Niemczech 20-40 euro
wg. mnie to chamstwo do trzeciej, ze ta cena w Pl. jest tak wygorowana.
sam kilka dobrych tygodni temu musialem podjechac na tester do ASo w P-niu i przetrawic te niekorzystne odczucia przy kasie,no a w konfrontacji slownej z serwisanem, uslyszalem stek bzdur i on to tez zauwazyl, ze jego argumentacja jest jeszcze gorsza jak kiedys rrzecznika Urbana podczas dementowania tego czy innego .... <glupek2>
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez bieski » 28 sie 2013, 15:49

Enduro napisał(a):ze ta cena w Pl. jest tak wygorowana.

U mnie w serwisie mieli nizsza cene, ale po przykazie z gory ja zwiekszyli.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Enduro » 28 sie 2013, 16:32

bieski napisał(a):ale po przykazie z gory ja zwiekszyli.

to taka wymowka!
bo to najlepsze opcja informacyjna, ze to nie ich wina... <spoko>

E.
Ostatnio edytowano 30 sie 2013, 10:23 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez smile » 29 sie 2013, 22:05

bieski napisał(a):U mnie w serwisie mieli nizsza cene, ale po przykazie z gory ja zwiekszyli.

Fiałek w ZG trzyma pieczę nad serwisem, dba żeby nie zbiednieć.... ;)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6