Koło pasowe do klimatyzacji

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Krystian » 26 lut 2008, 19:58

Witam.
Mam problem z kupnem koła pasowego do klimatyzacji, u mnie jest ono skrzywione przez co pasek cały czas głośno trze. Może ktoś by doradził gdzie to kupić. Sprężarka firmy Panasonic, Mazda 6 ctdi 2004 r 121km.
Początkujący
 
Od: 3 wrz 2007, 18:08
Posty: 4

Postprzez cool_mario » 27 lut 2008, 00:19

Krystian napisał(a):.
pasek cały czas głośno trze


A o co ten pasek zaciera ? :–) może koło jest tak stuknięte, że koło ociera o sprzęgiełko lub elekto. ??????
Pasek Ci już urwało ? czy jeszcze nie
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2007, 21:43
Posty: 32
Skąd: wRZESZCZ
Auto: 6 136

Postprzez Krystian » 27 lut 2008, 00:34

Mechanik powiedział, że koło jest skrzywione przez co pasek nie równo i strasznie głośno chodzi, sprzęgiełko jest dobre do wymiany jest tylko to koło.
Początkujący
 
Od: 3 wrz 2007, 18:08
Posty: 4

Postprzez gieroj » 28 lut 2008, 01:06

Spręzarkę używkę lepiej zakupic i zamienic, nowe kółko to ok 2 tys pln a nowa sprezarka to 6tys jak trze pasek wielorowkowy to go zerwie -kwestia czasu i taka akcja w trasie to wielki stres
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2006, 19:27
Posty: 43
Auto: 6 2.0D DPF 121 KM 2005 HB

Postprzez miker » 2 paź 2012, 18:05

Witam wczoraj dziwnym trafem odpadła mi obudowa od koła pasowego pompy oleju :| zewnętrzna część tego koła https://www.dropbox.com/s/pauhvjxs6leaj ... .55.51.jpg i https://www.dropbox.com/s/qwuglm1ciet07 ... .55.37.jpg na szczęście wczas się zorientowałem. Tylko zastanawia mnie jedno czy tam była jakaś w środku śruba mocująca bo jak sprawdziłem to w środku tej osłony nawet nie ma gwintu tylko się nakłada na pozostałą część wieloklinu

https://www.dropbox.com/s/lbo10k5tm7i1y ... .59.32.jpg nie wiem za bardzo jak to zamocować by znowu nie wypadło czy trzeba całe koło pasowe wymieniać ? na razie to przesmarowałem smarem do łożysk i wsadziłem na miejsce tylko jak to zabezpieczyć ??
Początkujący
 
Od: 16 gru 2011, 12:24
Posty: 15
Skąd: silesia
Auto: Mazda 6 2.0 16V

Postprzez Enduro » 2 paź 2012, 18:08

jak dla mnie to jest kolo od kompresora klima, bo bardzo podobne jest w dieslu i tam jest ono mocowane srubka M6..na klej
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez dobrzyn22 » 2 paź 2012, 18:31

Enduro napisał(a):jak dla mnie to jest kolo od kompresora klima, bo bardzo podobne jest w dieslu

dokładnie <spoko>
łączę z istniejącym wątkiem
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5233 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez marcinmusial20 » 10 lut 2013, 18:14

Witam serdecznie wszystkich. Miałbym pytanie czy ktoś wie moze jak zdemontowac koło pasowe klimatyzacji bo za cholere nie wiem jak to zrobic bynajmniej ta pierwszą czesc z tymi 3 gumami zdemontowałem i nie wiem ja zabrać sie za reszte prosiłbym bardzo o jakieś wskazówki z góry dziekuje za pomoc. Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 5 lip 2012, 19:27
Posty: 18
Auto: Mazda 6 2,0 diesel 2003r

Postprzez dobrzyn22 » 19 lut 2013, 09:45

łączę z istniejącym wątkiem w dziale GG/GY
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5233 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez VPM » 19 lut 2013, 18:59

do miker
to jest kolo od klimy żadnego smaru tam nie moze byc bo spłynie od temperatury i sily odśrodkowej i będzie sie ślizgało tam musi byc śruba i co naj ważniejsze podkładki od strony wieloklina trzeba włożyć tak zęby po złożeniu szczelina wynosiła 0.6 mm miedzy tym dyskiem a kołem pasowym

Dopisano 19 lut 2013, o 18:04:

do marcinmusial20
po zdjeciu tarczy z gumkami musisz zdjac seger pewnie zewnętrzny albo wewnętrzny a później zejdzie cale kolo pasowe
Załączniki
seger1.jpg
seger2.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2013, 21:29
Posty: 419 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: MPV 2,0 16V 2000r exclusive

Postprzez Shaarky » 22 sie 2013, 13:30

Witam

Pilne szybkie pytanie.

Jestem nad morzem, ale nie bez przygód. W załączniku widać coś się stało. Wyskoczylo to w czasie jazdy i harczało przy dodawaniu gazu i skręcanie w prawo. W lewo była cisza. Wsadzalem to na miejsce co jakiś czas żeby dojechać do celu. Zauważylem ze raz Wyskoczylo jak na rondzie skręcalem ostro w lewo.

Pytanie: co to, jak poważna awaria, moge wracać do domu z tym i naprawiać u siebie?

Z góry dzięki a szybka odpowiedz i sorry za błędy, pisze z telefonu.
Załączniki
20130822_075425.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2012, 19:13
Posty: 420 (5/4)
Skąd: Żory
Auto: Mazda 6 GY Sport Kombi Exclusive 2.0i 16V (147KM) 2007 Silver + PDC

Postprzez siemek55 » 22 sie 2013, 14:51

miałem to samo, doczłapałem się do mechanika ok. 5km i zostawiłem auto. Oprócz regulacji sprzęgła kompresora padnięta była rolka prowadząca. Jeżeli się rozsypie to oprócz klimy stracisz wspomaganie, alternator i chłodzenie silnika. Ja bym na twoim miejscu nie ryzykował i robił to na miejscu (pytanie czy sam czy u mechanika), zwłaszcza że masz kawałek do domu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 10:18
Posty: 1315 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Postprzez Shaarky » 22 sie 2013, 17:30

A jakie to były koszty i ile czasu zajęła naprawa?? Juz zrobilem 500km z tym :|

Co może być powodem takiej awarii??

Musze poszukać mechanika w okolicy Mielna. Mam dropauto jakieś, ale nie odbierają... bede próbował jutro.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2012, 19:13
Posty: 420 (5/4)
Skąd: Żory
Auto: Mazda 6 GY Sport Kombi Exclusive 2.0i 16V (147KM) 2007 Silver + PDC

Postprzez bieski » 22 sie 2013, 17:57

Shaarky napisał(a):Co może być powodem takiej awarii??

Rolka alternatora? Od niej przewaznie sie zaczyna.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Shaarky » 22 sie 2013, 18:05

Orientujesz sie jakie to sa koszty i ewentualny czas naprawy? <płacze>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2012, 19:13
Posty: 420 (5/4)
Skąd: Żory
Auto: Mazda 6 GY Sport Kombi Exclusive 2.0i 16V (147KM) 2007 Silver + PDC

Postprzez bieski » 22 sie 2013, 18:22

Koszt mysle cos kolo 400 zl za czesci. Czas roboty krotki, o ile zaklad bedzie posiadal specjalny klucz do odkrecenia rolki na alternatorze (o ile to ona nawalila).
Problemem moze byc rowniez sprezarka klimatyzacji, z tego co pamietam cos bylo nie tak ze srubami i byly wymieniane one na inne. Dotyczylo to przedlifta, a z tego co widze twoje auto jest poliftowe.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez siemek55 » 23 sie 2013, 06:02

Shaarky napisał(a):Orientujesz sie jakie to sa koszty i ewentualny czas naprawy? <płacze>

u mnie wyszło 1kpln, ale jak pisałem padły rolki i wymienione zostały śruby, do tego regulacja. W sumie 2 dni (oczekiwanie na części). Robota – 200PLN
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 10:18
Posty: 1315 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Postprzez Shaarky » 23 sie 2013, 07:31

1000zl. Pogodzilem sie juz z tym chyba, choc moze to jeszcze wczasowe procenty mnie trzymaja. Dzis daje do goscia w kolobrzegu samochod – pochwale sie co sie stalo.

Czy jest to czesta awaria w M6? Przebieg moj to 77 tys i stad moje wielkie zdziwienie "why???"

Dla potomnych – jakie sa pierwsze objawy, aby zminimalizowac koszty napraw?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2012, 19:13
Posty: 420 (5/4)
Skąd: Żory
Auto: Mazda 6 GY Sport Kombi Exclusive 2.0i 16V (147KM) 2007 Silver + PDC

Postprzez siemek55 » 23 sie 2013, 13:50

u mnie było na liczniku ok.150kkm i bez żadnych oznak. Podobno rolki padają po około 100kkm a do VW są jeszcze droższe. Na razie nie panikuj, bo może się okazać że do regulacji/wymiany są tylko śruby. Oddaj auto do mechanika, byleby na tym co masz nie wracać przez całą Polskę
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 10:18
Posty: 1315 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Postprzez bieski » 23 sie 2013, 14:02

siemek55 napisał(a):u mnie było na liczniku ok.150kkm


Ja tez jakos tak wymienialem. Ale to wymienialem z racji swojego widzimisie niz musu.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6