POMOCY !!! Mazda 6 2,2D 163km 2012

Postprzez filipzareba1984 » 15 sie 2013, 11:17

Witam mam problem moja mazda na biegu jałowym faluje jakby chodziła nie na wszystkich garach w serwisie powiedzieli ze jest mniejsze ciśnienie na jednym z garów i prawdopodobnie może pierścień pękł albo coś ale auto później przejechało 8tys km i było dobrze i teraz znów to samo czy możne to być wina paliwa ?? auto ma przejechane 12tys a serwis powiedział ze mogą rozebrać silnik itd ale jak będzie to moja wina to muszę pokryć koszta około 10 tys proszę o pomoc
Początkujący
 
Od: 15 sie 2013, 11:03
Posty: 5
Auto: Mazda 6 2,2 163km 2012

Postprzez brii » 15 sie 2013, 12:04

Ciekawe jak stwierdzą, że pęknięcie pierścienia to Twoja wina? :|
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez filipzareba1984 » 15 sie 2013, 13:55

no właśnie i dlatego auto odebrałem i było ok jakies 8 tys km i teraz znów to samo na jałowym faluje
Początkujący
 
Od: 15 sie 2013, 11:03
Posty: 5
Auto: Mazda 6 2,2 163km 2012

Postprzez Pioteq25 » 15 sie 2013, 18:46

Jak robiłeś przeglądy w ASO i masz gwarancję, to odstawiasz im auto i masz odebrać sprawne na ich koszt, czy to kosztuje 100zł, czy 10tys Oleju ubyło przez te 8tys?
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez filipzareba1984 » 15 sie 2013, 19:49

nic wlasnie nie ubylo jest ok a serwis to co napisalem wyzej jest na gwarancji ale powiedzieli ze jak bedzie z mojej winy to ja musze pokryc koszty ,albo moze paliwo ale tankuje na Statoilu
Początkujący
 
Od: 15 sie 2013, 11:03
Posty: 5
Auto: Mazda 6 2,2 163km 2012

Postprzez Pioteq25 » 16 sie 2013, 17:46

Pojedź do mechanika i niech zmierzy kompresje. Zapłacisz 30-50zł. Jeżeli na którymś z cylindrów będzie wyraźnie mniejsza kompresja, to oddawaj do ASO na gwarancje. Jak zaczną coś gadać o twojej winie, to postrasz ich prawnikami, tvn turbo itp.
Z drugiej strony jak falowanie nie jest cały czas, to raczej szukać innej przyczyny.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Mateusz L » 16 sie 2013, 22:10

A można wiedzieć jak sprawdzali tą kompresję? Na podstawie manometru, czy korekcje się straszliwie rozjechały? Komputer coś pokazał? Jak pierścień to jakaś wada, ale jak przy pierścieniu miało by być raz dobrze, raz źle? Większość przypadków takich objawów to układ dolotowy powietrza (przepływomierz, tfu...tfu...EGR...)...w dalszej kolejności paliwo- niskie ciśnienie (np. filtr), później wysokie. Oczywiście- najpierw trzeba wykluczyć przyczyny mechaniczne...Najlepiej właśnie sprawdzić kompresję.
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2007, 14:29
Posty: 567 (0/2)
Skąd: Mazowsze
Auto: Lexus

Postprzez filipzareba1984 » 17 sie 2013, 13:31

nie wiem jak sprawdzali ale jest mniejsza o polowe dzis jezdzilem i znow jest dobrze wiec przyczyna nie jest zadna kompresja pewnie paliwo ale tankuje na Statoilu wiec powinno byc dobre paliwo \
Początkujący
 
Od: 15 sie 2013, 11:03
Posty: 5
Auto: Mazda 6 2,2 163km 2012

Postprzez motomike6 » 17 sie 2013, 15:26

Z tego co pisales od pierwszego razu zrobiles 8tys i nic sie nie dzialo wiec raczej watpliwa sprawa by byl pekniety pierscien, obstawiam raczej cos w ukladzie dolotowym, filtry. Jak jest to usterka mechaniczna a samochod jest na gwarancji to nie masz sie czym przejmowa a ASO moga cie straszyc. Zawsze mozesz podjechac do innego


Remember to always be true no matter what you do
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2012, 15:34
Posty: 354 (83/16)
Skąd: LUX/SC034
Auto: Jest GJ 2.2 AT
Jest Citroen SpaceTourer
Było C4 Picasso
Była Mazda 6
GH

Postprzez Pioteq25 » 17 sie 2013, 17:13

filipzareba1984 napisał(a):tankuje na Statoilu wiec powinno byc dobre paliwo


Kiedyś też tak bym pomyślał, ale rzeczywistość jest niestety różna <oczy> Poczytaj jakie kłopoty z paliwami tej stacji mieli ludzie w zimie. Oczywiście nie ma co generalizować, ale niesmak został.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez polak900 » 17 sie 2013, 20:32

Wiesz ja miałem problem z Orlenem, natomiast nie miałem z Statoil
Więc nie ma co tu tego pisać.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez smile » 17 sie 2013, 21:21

Masz gwarancję?! Jeśli tak, to zmień ASO na inne bo z takim podejściem jakie ma obecne to mogą serwisować sangyonga a nie mazdę....
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez filipzareba1984 » 29 sie 2013, 22:01

Witam wlasnie wrocilem z wakacji auto chodzi normalnie mysle ze to byla wina paliwa syf na statoilu najwidoczniej teraz tankuje na BP i narazie jest ok

Dopisano 29 sie 2013, 22:03:

a co do zmiany serwisy nic nie da bo opisy uszkodzenia wysylaja do warszawy i oni podejmuja decyzje a oni podjeli ze moga zaczac robic ale jak moja wina to ja pokrywam koszty
Początkujący
 
Od: 15 sie 2013, 11:03
Posty: 5
Auto: Mazda 6 2,2 163km 2012

Postprzez smile » 29 sie 2013, 22:12

Wlej FORTE ADFC do baku, oczyścisz i przesmarujesz układ paliwowy..
Co do procedury serwisowej to troszkę ASO koloryzuje, bo od podejścia ASO zależy uznanie naprawy gwarancyjnej. Mogą coś opisać korzystniej dla siebie a coś pominąć... Czasem ASO jest w stanie przepchnąć jakąś naprawę na gwarancji ( np. turbinę... ), choć ewidentnie zawinił użytkownik... ale to wszystko zależy od załogi konkretnego ASO i czy klienta lubią bardziej czy też nie.... Brutalna rzeczywistość...
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Majek666 » 1 mar 2014, 22:55

smile napisał(a):Brutalna rzeczywistość...


Czy jestes pracownikiem ASO ze wiesz jak wyglada wspolpraca z MMPol?
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2011, 18:11
Posty: 33
Skąd: Opole
Auto: mazda 6 GY

Postprzez Enduro » 4 sty 2015, 19:00

jak nie masz gwarancji to nie ma mowy o udziale procentowym w naprawie.
przy normalnej eksplatacji nie masz sobie nic do zarzucenia i co najwyzej to mozesz zainwestowac w usluge prawnika, a ta zostanie tobie zwrocona z procentami.

E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6