do mojej 3 2.0 B ten powinien chyba byc odpowiedni na korku pisze dot3
Płyn hamulcowy – wymiana i odpowietrzanie hamulców
http://oil-land.pl/pl/p/Motul-RBF-600-DOT-4-0%2C5L/411
do mojej 3 2.0 B ten powinien chyba byc odpowiedni na korku pisze dot3
do mojej 3 2.0 B ten powinien chyba byc odpowiedni na korku pisze dot3
Ja mam małą zagwozdkę:
pojechałem do warsztatu, żeby mi wymienili płyn ciśnieniowo. Mechanik spojrzał na nakrętkę i zobaczył, że jest tam napisane, żeby lać tylko DOT3 – jako, że w maszynie mieli 'nabite' DOT4, powiedział że nie poleca (ze względu na np. na gumy itd), ale może na moje życzenie wymienić mi na ten DOT4. W manualu wyczytałem coś takiego:
Brake fluid Type
European (L.H.D. U.K.) specs.: SAE J1703, FMVSS116 DOT3 OR DOT4
GCC specs.: SAE J1703, FMVSS116 DOT3
Więc nie wiem, upgradował ktoś płyn z DOT3 do DOT4
pojechałem do warsztatu, żeby mi wymienili płyn ciśnieniowo. Mechanik spojrzał na nakrętkę i zobaczył, że jest tam napisane, żeby lać tylko DOT3 – jako, że w maszynie mieli 'nabite' DOT4, powiedział że nie poleca (ze względu na np. na gumy itd), ale może na moje życzenie wymienić mi na ten DOT4. W manualu wyczytałem coś takiego:
Brake fluid Type
European (L.H.D. U.K.) specs.: SAE J1703, FMVSS116 DOT3 OR DOT4
GCC specs.: SAE J1703, FMVSS116 DOT3
Więc nie wiem, upgradował ktoś płyn z DOT3 do DOT4
- Od: 4 lip 2012, 01:26
- Posty: 18
- Auto: 6 2.0CiTD 136km 2003r
Zapewne większośc ludzi którzy zmieniali, zaaplikowali DOT4.. Jakiś niemrawy ten mechanik, do gumy się doczepił
Do 626 leje "czwórkę" i nic się nie dzieje.. W zasadzie, są to te same płyny, róznią się tylko temperaturą wrzenia, jesli się mylę to niech ktoś mnie poprawi.
Czyta ten post i czytam i widzę, że nikt tego nie zrobił prawidłowo w 100%. Zapomnieliście o podłączeniu IDS-a w całym procesie, który to prowadzi jak zrobić i otwiera zawory w pompie ABS, żeby przepompować stary płyn. A u was stary płyn zostaje nadal w pompie i na 1l. na pewno dobrze nie przepompujecie całego układu z systemem ABS i wysprzęglikiem. Oczywiście można zastosować DOT4, ale do systemów ABS i w naszym przypadku DSC np. Bosch DOT4HP lub jak ktoś pisał ATE SL6. Różnica odczuwalna ( i dlatego ma taka być ) tylko przy niskich temperaturach.
- Od: 12 maja 2007, 16:30
- Posty: 298
- Skąd: Rawicz
- Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM
Co z odpowietrzeniem pompy ABS? Będę miał ja wymontowana po montażu nie dokręcać przewodów aż zacznie przeciekać płyn? Czy odpowietrzać włączonym zapłonie czy na uruchomionym silniku? Co do procedury to odpowietrzał będę sposobem garażowym (pompuj-trzymaj) Z góry dziękuje za cenne wskazówki 
Bzdura.zetek napisał(a): ... nikt tego nie zrobił prawidłowo w 100%. Zapomnieliście o podłączeniu IDS-a w całym procesie, który to prowadzi jak zrobić i otwiera zawory w pompie ABS, żeby przepompować stary płyn ...
Dzwoniłem, konsultowałem z ASO Łysomice k/Torunia nic się nie podłącza. Odpowietrza się standardowo.
Odświeże troche temat...
Przymierzam sie do wymiany płynu hamulcowego w swojej "Madzi" i tu pytanie czy ten sam plyn obsługuje sprzęgło czy w moim modelu również wymienia i odpowietrza sie układ w sprzęgle ?
Przymierzam sie do wymiany płynu hamulcowego w swojej "Madzi" i tu pytanie czy ten sam plyn obsługuje sprzęgło czy w moim modelu również wymienia i odpowietrza sie układ w sprzęgle ?
- Od: 18 lut 2012, 23:55
- Posty: 51
- Skąd: Lubuskie
- Auto: Mazda 6 Sport 2.0 141KM Exclusive
2005r.
Wysprzęglik używa płynu hamulcowego. Odpowietrza się tak samo jak hamulce. Jest odpowietrznik przy wysprzęgliku obok takiej metalowej spiralnej rurki z przodu silnika. Można przepłukać układ sprzęgła poprzez jego odpowietrzanie, ale przez dłuższy czas, aż zacznie lecieć czysty płyn. Czyli tak, jak w przypadku hamulców.
kubsztyk napisał(a):Jest odpowietrznik przy wysprzęgliku obok takiej metalowej spiralnej rurki z przodu silnika
mógłby ktoś wstawić zdjęcie tego miejsca ?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6