Klimatyzacja – Dyskusja / Problemy / Rozwiązania

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez lukaszm » 21 maja 2013, 00:39

Przenoszę do nadwozia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez zuq » 21 maja 2013, 21:54

widmo82 płyn od wspomagania jest na niezmienionym poziomie. załączam fotki do tego aby pokazać dokładnie o czym mówie i gdzie pojawia mi się ten "wyciek" (miejsca zaznaczone strzalkami), co o tym myslicie?
Załączniki
DSC_0100_2.jpg
DSC_0102_1.jpg
Początkujący
 
Od: 15 lis 2012, 23:30
Posty: 13
Skąd: Olsztyn/ Wrocław
Auto: Mazda 3 1,6 BK benzyna 2005 r.

Postprzez marcin255 » 21 maja 2013, 22:03

chyba cieknie z chłodnicy olej z klimatyzacji , trzeba by klimę sprawdzić na szczelność
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez lukaszm » 21 maja 2013, 23:30

zuq nie wiem czy zauważyłeś ale większość jak nie wszyscy ma podane skąd pochodzi aby ewentualnie można było polecić mu warsztat w pobliżu czasem jest tak że masz "ziomka" w okolicy który też ma 3, dlatego prosiłbym abyś określił dokładniej swoje pochodzenie.

Co do klimy podjedź do warsztatu powiedz co się dzieje i poproś aby sprawdzili szczelność klimatyzacji tak jak już pisał Marcin.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez yezior » 21 maja 2013, 23:34

U mnie też poci. Daj znać co kupiłeś i ile to kosztowało. Oczywiście robocizna.
Ostatnio edytowano 21 maja 2013, 23:49 przez yezior, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2010, 23:35
Posty: 182 (14/2)
Skąd: wukazety
Auto: II BK'04 II Z6 II HB II
my target

Postprzez zuq » 21 maja 2013, 23:37

marcin255, z tego co zauwazylem to wyciek jest raczej, nie wiem czy dobrze to rozpoznalem – z osuszacza (ta "puszka" przy chlodnicy, dobrze mowie? jak nie to prosze podpowiedzcie co to jest) i tak jak widac na zdjeciach zabrudzone bylo ponizej mocowania tego do chlodnicy, a potem to juz splynelo na dol i na czesc chlodnicy jak widac na zdjeciu ogolnym. zastanawiam sie czy to mozna jakos bez wiekszych kosztow wymienic, czy trzeba z cala chlodnica? badz jak to uszczelnic.
czy polecasz jakis warsztat/serwis odnosnie klimatyzacji samochodowej badz gdzie znaja sie na Mazdach we Wroclawiu?

lukasz, jestem z Olsztyna, aktualnie we Wroclawiu, zaraz poprawie dane w profilu. dzieki
Początkujący
 
Od: 15 lis 2012, 23:30
Posty: 13
Skąd: Olsztyn/ Wrocław
Auto: Mazda 3 1,6 BK benzyna 2005 r.

Postprzez marcin255 » 22 maja 2013, 00:25

Każdy serwis klimy potrafi sprawdzić szczelność układu, wytwarza sie podciśnienie i sprawdza czy trzyma układ to podciśnienie , we Wrocku np. na Rakowej
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Tolek » 22 maja 2013, 11:07

marcin255 napisał(a):Każdy serwis klimy potrafi sprawdzić szczelność układu, wytwarza sie podciśnienie i sprawdza czy trzyma układ to podciśnienie , we Wrocku np. na Rakowej

lub wpuszczają pewną substancję, którą potem widać pod lampą ultrafioletową i wskazuje miejsce nieszczelności. Na 99% masz rozszczelniony układ. Nie opłaca się lutować, tylko wymieniać. Np. kompletna, nowa chłodnica to koszt około 350 zł. Wymieniałem w ubiegłym roku. Koszt całości łącznie z robocizną, napełnieniem, i ozonowaniem – 600 zł.
Ja miałem objaw, że klimatyzacja po pół roku od napełnienia po prostu przestała mi chłodzić. Zbyt szybko nastąpiło opróżnienie układu. Wiadomo, że ubytek jest zawsze nawet w pełni sprawnej klimatyzacji, jednak w moim przypadku nastąpiło to szybko i dużo.
"Nigdy nie polemizuj z idiotą – najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a później pokona doświadczeniem." – "Pozdrawiam" Dr House
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 18:08
Posty: 257 (0/1)
Auto: Mazda 3, 1.6, 105KM, 2005r.

Postprzez zuq » 26 maja 2013, 12:01

diagnosta wykrecil mi osuszacz i wymienilismy o-ringi, przeczyszczone zostało miejsce laczenia i narazie nie ma zadnego wycieku, zobaczymy jak to sie sprawdzi .. mam jeszcze jedno pytanie, czy ktos moze mi podpowiedziec jak to czytac:

wydruk z "kombajna" klimatyzacji u diagnosty:

proznia w ukladzie a/C
min.10
mb. 0
min. 1
mb 10
Początkujący
 
Od: 15 lis 2012, 23:30
Posty: 13
Skąd: Olsztyn/ Wrocław
Auto: Mazda 3 1,6 BK benzyna 2005 r.

Postprzez yezior » 28 maja 2013, 21:54

Pozwolę odświeżyć (będzie łatwiej połączyć w razie jakby co),
u mnie cykl sprężarki włączona/wyłączona przy 13(deg)C na zewnątrz trwa 7 do 7 (sek). Klima manual. Położenie wiatraka poz. 2. Chłodzenie max. Jak jest u Was koledzy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2010, 23:35
Posty: 182 (14/2)
Skąd: wukazety
Auto: II BK'04 II Z6 II HB II
my target

Postprzez lukasDD » 30 lip 2013, 20:23

Witam
To jest chyba mój 2 post więc proszę o wyrozumiałość :)
Posiadam Mazde 3 BK 2.0 150 KM mam problem z klimatyzacją a mianowicie.
Załączam klimatyzacje AC świeci jak jej się chce to chłodzi a jak nie to nie chłodzi:).
Freon jest Ciśnienie tez Ok.
Jak klima nie działała podjechałem do speca od klim i mówił ze dziwna sprawa stwierdził ze elektromagnez nie trzyma i dlatego słychać dziwne cpykanie.
Zaprowadziłem do drugiego mechanika dzwoni na drugi dzień i mówi ze nic nie zrobił a klima działa no i ręce opadają(sama się naprawiła).

Może coś doradzicie, może ktoś miał podobny przypadek.
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam
Łączę z Klimatyzacja – Dyskusja / Problemy / Rozwiązania.
lukasDD
 

Postprzez Mario1010 » 31 lip 2013, 11:32

Witam gdzie mogę znaleść w Mazdzie 3 rurkę która prowadzi od parownika która jest pod spodem auta , podejrzewam że jest przydkana.

Łączę z Klimatyzacja – Dyskusja / Problemy / Rozwiązania.
Mario1010
 

Postprzez iwon44 » 2 sie 2013, 19:09

Brałeś pod uwagę czujnik zewnętrznej temperatury? Gdy szwankuje czujnik, klima tak samo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2012, 19:21
Posty: 294 (3/4)
Skąd: Świdnik
Auto: Mazda 3 BK Z6 05r Active

Postprzez Bartoliniusz » 4 sie 2013, 23:14

sprawdz przekaźnik od temperatury i od dmuchawy ( skrzynka bezpieczników pod maską)
Przedstawiciel regionalny VOTUM SA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2012, 23:21
Posty: 744 (0/6)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 3 BK
1.6 Y6

Postprzez widmo82 » 5 sie 2013, 17:20

Stosował ktoś jakieś pianki do odgrzybiania typu WURTH/PLAK ? Czy jesteście zadowoleni z działania tego typu środków? Myślałem o użyciu bezpośrednio na parownik przy okazji wymiany filtra kabinowego.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez Bartoliniusz » 5 sie 2013, 23:26

teraz popularne są tzw "szyszki"/ Mała puszeczka która daje dobrze chemią i zabija podobno większośćsyfu. Używa się jej na maksymalnym grzaniu przy włączonym silniku i przez to dostaje sie w sały układ.
Przedstawiciel regionalny VOTUM SA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2012, 23:21
Posty: 744 (0/6)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 3 BK
1.6 Y6

Postprzez digidy » 5 sie 2013, 23:27

używałem osobiście pianki firmy CRC i jestem zadowolony oprócz aplikowania pianki w kanały wentylacyjne wpuszczałem po troszeczku w miejsce filtra kabinowego ta metoda jest najbardziej efektywna.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2011, 20:50
Posty: 283 (0/7)
Skąd: śląskie
Auto: Mazda 3 1.6CiTD

Postprzez widmo82 » 9 sie 2013, 14:05

Bartoliniusz napisał(a):Używa się jej na maksymalnym grzaniu

Chyba na maksymalnym chłodzeniu :)
Rozmawiałem z naszym Grzybkiem i z rozmowy wywnioskowałem, żeby szukać środków, które mają "pozwolenie nr 4730/12 Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Biobójczych". Takie środki można poznać po np. podatku VAT wynoszącym 8%. Środki te mają więcej "tego czegoś" czego nie lubią grzyby/bakterie i inne syfy, które nam śmierdzą.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez Bartoliniusz » 9 sie 2013, 21:29

Na grzaniu. Wiem co mówie. Z resztą jak nie wierzysz to przeczytaj opakowanie od takiego czegoś.
Przedstawiciel regionalny VOTUM SA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2012, 23:21
Posty: 744 (0/6)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 3 BK
1.6 Y6

Postprzez widmo82 » 9 sie 2013, 23:08

Bartoliniusz napisał(a):Na grzaniu. Wiem co mówie

Poszperałem za innymi podobnymi "szyszkami" i wszystkie miały podobny opis i podstawowa uwaga: klima na max chłodzenie
Przykład aukcji naszego forumowego kolegi:
Grzyby
memberlist.php?mode=viewprofile&u=1070
http://allegro.pl/plak-airclim-antibatt ... 09911.html
"Sposób użycia:
1. Włącz silnik i ustaw klimatyzację samochodową na maksymalną wydajność (zimno) w trybie obiegu zamkniętego. Usuń zapalniczkę samochodową z gniazda."
– Swoją drogą to nie wiem po co wyciągać zapalniczkę z gniazdka :)
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323