Konserwacja układu wydechowgo

Postprzez prokopcio » 23 lut 2006, 16:34

Witam.
Mam takie pytanko. Jako, że mam auto nie pierwszej młodości a tłumiki ponoć jeszcze ori i zabiera się za nie drobna korozja (niewiem od jak dawna) chodzi tylko o powierzchnię od spodu – pewnie sól i inne drogowe chemikalia poradziły sobie skutecznie z warstwą ochronną. Czy można w jakiś sposób to zabezpieczyć a tym samym o trochę przedłużyć ich żywot? Choć na pierwszy rzut oka wygląda to na korozję "wieloletnią" i podejrzewam, że jeszcze sporo pociągnie ale warto było by się czegoś ciekawego dowiedzieć w tym temacie....
Autko na sprzedaż !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2006, 09:35
Posty: 213
Skąd: Grodków
Auto: MX6 (MazdaXedos6) ;–)

Postprzez Marcin L » 23 lut 2006, 17:31

do spawacza – tłumikarza :) naspawa płąt blachy i troche pojezdzisz ale predzej czy pozniej wymiana Cie nie ominie wiec moze od razu warto kupic nowy tlumik
Pozdrawiam
Marcin
Kto chce – szuka sposobu.

Potrafię wyregulować i naprawić instalacje LPG – sekwencje Stag, KME, Agis, Esgi, Lecho, Versus, Elpigaz itp. – zapraszam do kontaktu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2005, 21:20
Posty: 346
Skąd: Warszawa / Biała Podlaska

Postprzez prokopcio » 23 lut 2006, 17:39

Nie no o tym to wiem i napewno wolałbym kupić w takim przypadku nowy ale to się tyczy całkiem rozsypujących się tłumików – o mnie jeszcze jest sporo materiału i nizamierzam spawać – chodzi mi o to, czy istnieje możliwość zabezpieczenia typu środki wiążące rdzę, jakieś preparaty w stylu farba żaroodporna – pewnie nic takiego niema do zabezpieczenia tłumika, przynajmniej ja nie słyszałem.....
Autko na sprzedaż !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2006, 09:35
Posty: 213
Skąd: Grodków
Auto: MX6 (MazdaXedos6) ;–)

Postprzez Marcin L » 24 lut 2006, 11:01

w marketach mozesz kupic taśmy do klejenia tłumików ale nie wiem na ile jest to skuteczne
Pozdrawiam
Marcin
Kto chce – szuka sposobu.

Potrafię wyregulować i naprawić instalacje LPG – sekwencje Stag, KME, Agis, Esgi, Lecho, Versus, Elpigaz itp. – zapraszam do kontaktu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2005, 21:20
Posty: 346
Skąd: Warszawa / Biała Podlaska

Postprzez Marcin L » 24 lut 2006, 11:02

a jezlei chcesz czyms pomalować – to być moze takowy preparat istnieje ale ja nic o tym nie wiem – pozostaje też kwestia oczyszczenia powierzchni przed malowaniem – jezeli bedziesz to robił szczotką drucianą to raczej tylko zaszkodzisz tłumikowi :–)
Pozdrawiam
Marcin
Kto chce – szuka sposobu.

Potrafię wyregulować i naprawić instalacje LPG – sekwencje Stag, KME, Agis, Esgi, Lecho, Versus, Elpigaz itp. – zapraszam do kontaktu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2005, 21:20
Posty: 346
Skąd: Warszawa / Biała Podlaska

Postprzez Waluś » 24 lut 2006, 11:08

Marcin L napisał(a):a jezlei chcesz czyms pomalować – to być moze takowy preparat istnieje

Farba do malowania pieców. Wytrzymuje 800 stopni i jest srebrna lub czarna. Są w aerozolu chyba Motipu widziałem. Pomalowałem w domu piec bez czyszczenia i jest już 5 lat i nic nie koroduje, tyle że tam nie ma wilgoci. Ale jak byś oczyścił to pewnie efekt by był niezły :)
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez sołtys » 24 lut 2006, 11:34

następna sprawa że tłumik rdzewieje od środka wiec molowanie go za zewnątrz to tylko kwestia estetyki, dziury wylatują od środka. Pogadaj z gościami od tłumików często jest tak że tłumik z zewnątrz wygląda dobrze farba jest 0 rdzy tylko malutka dziurka jak zaczynają ją szlifować to okazuje sie że nie ma sie do czego chwycić bo tłumik składa się z farby i rdzy.
Reasumując

są farby żaroodporne i do 1200 stopni ale pomalowanie taką farbą nie wydłuży specjalnie jego żywotu.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez Waluś » 24 lut 2006, 13:01

chodziło mi raczej o malowanie po eweentualnym spawaniu :) lub rdzy na spawach fabrycznych. Sama puszka jak jest skorodowana to nie wiele może jej pomuc, a zabezpieczenie spawów zwiększa żywotność.

A tak przy okazji. Jak kupuje nowy tłumik to ide do spawacza aby mi go obspawał (poprawił fabrykę) wtedy to znacznie wydłuża jego żywotność. Ale chodzi oczywiście o tanie rzemieślnicze tłumiki, nie o ori i np Bosal, bo spawanie = utrata gwarancji :)
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez prokopcio » 24 lut 2006, 15:33

No tak – wim, że od środka nic się nie poradzi i zresztą niewiem co się dzieje – tłumiki rury wyglądają ogólnie nieźle – tylko tak jak pisałem – od spodu prawdopodobnie przez chemikalia drogowe łapie go korozja – ciekawe, że na górze gdzie jest przecież wyższa temp. jest wszystko zdrowiutkie. Szukałem czegoś na temat zabezpieczania (nie naprawy) tłumików i nic ciekawego nie znalazłem więc dochodzę do wniosku, że TŁUMIKÓW SIĘ NIE ZABEZPIECZA I TYLE......

Mimo wszystko dzięki za podjęcie tematu.
Autko na sprzedaż !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2006, 09:35
Posty: 213
Skąd: Grodków
Auto: MX6 (MazdaXedos6) ;–)

Postprzez Hazu » 24 lut 2006, 22:36

mam to samo u siebie ale ja to olewam skoro już za 100-150 można już kupić tłumiki do xedosa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez prokopcio » 24 lut 2006, 22:42

emmarek napisał(a): już za 100-150


oj nie wiedziałem :D – w takim razie już się nie martwię bo te co mam i tak jeszcze chyba bardzo długo pociągną a ta kasa nie jest straszna w porównaniu do innych części xeda, choć i tak nie mogę narzekać bo narazie wydałem tylko (odpukać) 75zł x 2 na nowe sondy lambda...
Autko na sprzedaż !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2006, 09:35
Posty: 213
Skąd: Grodków
Auto: MX6 (MazdaXedos6) ;–)

Postprzez TRIBUTE » 24 lut 2006, 22:44

Miej nadzieję może ktoś wymyśli patent, puki co to tylko malowanie i spawanie . <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2004, 21:58
Posty: 237
Auto: Xedos CA KF '96

Postprzez sołtys » 28 lut 2006, 08:44

Miej nadzieję może ktoś wymyśli patent,


już wymyślili dawno cały wydech z kwasówki (nierdzewki) spokój do kończa życia samochodu <lol>
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez talgo » 11 mar 2006, 21:06

wymiana tłumika końcowego 100zł więc czy warto bawić sie w zaklejanie
talgo
Początkujący
 
Od: 6 mar 2006, 08:51
Posty: 13
Skąd: poznań
Auto: mazda 323 BG 1.6 8v `91

Postprzez marchello » 24 kwi 2009, 16:38

Witam
Kupiłem cały układ wydechowy do 323F MARIX i chciałem go pomalować ponieważ miejsca spawów są niezakonserwowane,a zauważyłem że poprzedni przegnił właśnie na spawach.
Co polecacie do tego celu? Znalazłem lakier wysokotemperaturowy lub cynk w sprayu lub cynk z aluminium w sprayu,czy może coś innegobędzie lepsze.W ofercie Boll znalazłem takie preparaty
http://www.boll.com.pl/oferta02.htm.
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2009, 10:50
Posty: 137
Skąd: Rzeszów
Auto: 323F 1.6L 16V 94r. BG

Postprzez marchello » 18 maja 2009, 16:07

Pomalowałem śnieżką spray wysokotemperaturowy do 690 stopni i po przejechaniu 500km widzę ze lakier na rurze kolektora poodłaził ale na dalszych elementach się trzyma.
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2009, 10:50
Posty: 137
Skąd: Rzeszów
Auto: 323F 1.6L 16V 94r. BG

Postprzez Waluś » 18 maja 2009, 18:20

marchello napisał(a):lakier na rurze kolektora poodłaził

kolektor to potrafi się świecić na biało, więc malowanie zalecane farba powyżej 1000 st.
Do reszty polecam raczej produkty w okolicach 800 st. bo niższe potrafia z czasem bieleć :P choć nadal konserwują :)
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez marchello » 18 maja 2009, 18:49

A są takie lakiery na 1000 C bo znalazłem jedynie tę śnieżke na 690 jest jeszcze boll na 650 C
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2009, 10:50
Posty: 137
Skąd: Rzeszów
Auto: 323F 1.6L 16V 94r. BG

Postprzez Waluś » 18 maja 2009, 22:11

kiedys miałem, ale nie w szpreju tylko w puszcze. Malowałem tym piec CO i do tej pory jest jak trzeba :)
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez marchello » 18 maja 2009, 22:21

Chodzi o srebrzankę??
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2009, 10:50
Posty: 137
Skąd: Rzeszów
Auto: 323F 1.6L 16V 94r. BG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki