Konserwacja układu wydechowgo
1, 2
Witam.
Mam takie pytanko. Jako, że mam auto nie pierwszej młodości a tłumiki ponoć jeszcze ori i zabiera się za nie drobna korozja (niewiem od jak dawna) chodzi tylko o powierzchnię od spodu – pewnie sól i inne drogowe chemikalia poradziły sobie skutecznie z warstwą ochronną. Czy można w jakiś sposób to zabezpieczyć a tym samym o trochę przedłużyć ich żywot? Choć na pierwszy rzut oka wygląda to na korozję "wieloletnią" i podejrzewam, że jeszcze sporo pociągnie ale warto było by się czegoś ciekawego dowiedzieć w tym temacie....
Mam takie pytanko. Jako, że mam auto nie pierwszej młodości a tłumiki ponoć jeszcze ori i zabiera się za nie drobna korozja (niewiem od jak dawna) chodzi tylko o powierzchnię od spodu – pewnie sól i inne drogowe chemikalia poradziły sobie skutecznie z warstwą ochronną. Czy można w jakiś sposób to zabezpieczyć a tym samym o trochę przedłużyć ich żywot? Choć na pierwszy rzut oka wygląda to na korozję "wieloletnią" i podejrzewam, że jeszcze sporo pociągnie ale warto było by się czegoś ciekawego dowiedzieć w tym temacie....
Autko na sprzedaż !
- Od: 9 sty 2006, 09:35
- Posty: 213
- Skąd: Grodków
- Auto: MX6 (MazdaXedos6) ;–)
do spawacza – tłumikarza
naspawa płąt blachy i troche pojezdzisz ale predzej czy pozniej wymiana Cie nie ominie wiec moze od razu warto kupic nowy tlumik
Pozdrawiam
Marcin
Kto chce – szuka sposobu.
Potrafię wyregulować i naprawić instalacje LPG – sekwencje Stag, KME, Agis, Esgi, Lecho, Versus, Elpigaz itp. – zapraszam do kontaktu.
Marcin
Kto chce – szuka sposobu.
Potrafię wyregulować i naprawić instalacje LPG – sekwencje Stag, KME, Agis, Esgi, Lecho, Versus, Elpigaz itp. – zapraszam do kontaktu.
- Od: 27 lip 2005, 21:20
- Posty: 346
- Skąd: Warszawa / Biała Podlaska
Nie no o tym to wiem i napewno wolałbym kupić w takim przypadku nowy ale to się tyczy całkiem rozsypujących się tłumików – o mnie jeszcze jest sporo materiału i nizamierzam spawać – chodzi mi o to, czy istnieje możliwość zabezpieczenia typu środki wiążące rdzę, jakieś preparaty w stylu farba żaroodporna – pewnie nic takiego niema do zabezpieczenia tłumika, przynajmniej ja nie słyszałem.....
Autko na sprzedaż !
- Od: 9 sty 2006, 09:35
- Posty: 213
- Skąd: Grodków
- Auto: MX6 (MazdaXedos6) ;–)
w marketach mozesz kupic taśmy do klejenia tłumików ale nie wiem na ile jest to skuteczne
Pozdrawiam
Marcin
Kto chce – szuka sposobu.
Potrafię wyregulować i naprawić instalacje LPG – sekwencje Stag, KME, Agis, Esgi, Lecho, Versus, Elpigaz itp. – zapraszam do kontaktu.
Marcin
Kto chce – szuka sposobu.
Potrafię wyregulować i naprawić instalacje LPG – sekwencje Stag, KME, Agis, Esgi, Lecho, Versus, Elpigaz itp. – zapraszam do kontaktu.
- Od: 27 lip 2005, 21:20
- Posty: 346
- Skąd: Warszawa / Biała Podlaska
a jezlei chcesz czyms pomalować – to być moze takowy preparat istnieje ale ja nic o tym nie wiem – pozostaje też kwestia oczyszczenia powierzchni przed malowaniem – jezeli bedziesz to robił szczotką drucianą to raczej tylko zaszkodzisz tłumikowi :–)
Pozdrawiam
Marcin
Kto chce – szuka sposobu.
Potrafię wyregulować i naprawić instalacje LPG – sekwencje Stag, KME, Agis, Esgi, Lecho, Versus, Elpigaz itp. – zapraszam do kontaktu.
Marcin
Kto chce – szuka sposobu.
Potrafię wyregulować i naprawić instalacje LPG – sekwencje Stag, KME, Agis, Esgi, Lecho, Versus, Elpigaz itp. – zapraszam do kontaktu.
- Od: 27 lip 2005, 21:20
- Posty: 346
- Skąd: Warszawa / Biała Podlaska
Marcin L napisał(a):a jezlei chcesz czyms pomalować – to być moze takowy preparat istnieje
Farba do malowania pieców. Wytrzymuje 800 stopni i jest srebrna lub czarna. Są w aerozolu chyba Motipu widziałem. Pomalowałem w domu piec bez czyszczenia i jest już 5 lat i nic nie koroduje, tyle że tam nie ma wilgoci. Ale jak byś oczyścił to pewnie efekt by był niezły
następna sprawa że tłumik rdzewieje od środka wiec molowanie go za zewnątrz to tylko kwestia estetyki, dziury wylatują od środka. Pogadaj z gościami od tłumików często jest tak że tłumik z zewnątrz wygląda dobrze farba jest 0 rdzy tylko malutka dziurka jak zaczynają ją szlifować to okazuje sie że nie ma sie do czego chwycić bo tłumik składa się z farby i rdzy.
Reasumując
są farby żaroodporne i do 1200 stopni ale pomalowanie taką farbą nie wydłuży specjalnie jego żywotu.
Reasumując
są farby żaroodporne i do 1200 stopni ale pomalowanie taką farbą nie wydłuży specjalnie jego żywotu.
- Od: 20 lip 2005, 16:56
- Posty: 1241
- Skąd: Polanka Wielka
- Auto: Focus I TDCi
chodziło mi raczej o malowanie po eweentualnym spawaniu
lub rdzy na spawach fabrycznych. Sama puszka jak jest skorodowana to nie wiele może jej pomuc, a zabezpieczenie spawów zwiększa żywotność.
A tak przy okazji. Jak kupuje nowy tłumik to ide do spawacza aby mi go obspawał (poprawił fabrykę) wtedy to znacznie wydłuża jego żywotność. Ale chodzi oczywiście o tanie rzemieślnicze tłumiki, nie o ori i np Bosal, bo spawanie = utrata gwarancji
A tak przy okazji. Jak kupuje nowy tłumik to ide do spawacza aby mi go obspawał (poprawił fabrykę) wtedy to znacznie wydłuża jego żywotność. Ale chodzi oczywiście o tanie rzemieślnicze tłumiki, nie o ori i np Bosal, bo spawanie = utrata gwarancji
No tak – wim, że od środka nic się nie poradzi i zresztą niewiem co się dzieje – tłumiki rury wyglądają ogólnie nieźle – tylko tak jak pisałem – od spodu prawdopodobnie przez chemikalia drogowe łapie go korozja – ciekawe, że na górze gdzie jest przecież wyższa temp. jest wszystko zdrowiutkie. Szukałem czegoś na temat zabezpieczania (nie naprawy) tłumików i nic ciekawego nie znalazłem więc dochodzę do wniosku, że TŁUMIKÓW SIĘ NIE ZABEZPIECZA I TYLE......
Mimo wszystko dzięki za podjęcie tematu.
Mimo wszystko dzięki za podjęcie tematu.
Autko na sprzedaż !
- Od: 9 sty 2006, 09:35
- Posty: 213
- Skąd: Grodków
- Auto: MX6 (MazdaXedos6) ;–)
emmarek napisał(a): już za 100-150
oj nie wiedziałem
Autko na sprzedaż !
- Od: 9 sty 2006, 09:35
- Posty: 213
- Skąd: Grodków
- Auto: MX6 (MazdaXedos6) ;–)
Witam
Kupiłem cały układ wydechowy do 323F MARIX i chciałem go pomalować ponieważ miejsca spawów są niezakonserwowane,a zauważyłem że poprzedni przegnił właśnie na spawach.
Co polecacie do tego celu? Znalazłem lakier wysokotemperaturowy lub cynk w sprayu lub cynk z aluminium w sprayu,czy może coś innegobędzie lepsze.W ofercie Boll znalazłem takie preparaty
http://www.boll.com.pl/oferta02.htm.
Kupiłem cały układ wydechowy do 323F MARIX i chciałem go pomalować ponieważ miejsca spawów są niezakonserwowane,a zauważyłem że poprzedni przegnił właśnie na spawach.
Co polecacie do tego celu? Znalazłem lakier wysokotemperaturowy lub cynk w sprayu lub cynk z aluminium w sprayu,czy może coś innegobędzie lepsze.W ofercie Boll znalazłem takie preparaty
http://www.boll.com.pl/oferta02.htm.
- Od: 16 kwi 2009, 10:50
- Posty: 137
- Skąd: Rzeszów
- Auto: 323F 1.6L 16V 94r. BG
marchello napisał(a):lakier na rurze kolektora poodłaził
kolektor to potrafi się świecić na biało, więc malowanie zalecane farba powyżej 1000 st.
Do reszty polecam raczej produkty w okolicach 800 st. bo niższe potrafia z czasem bieleć
kiedys miałem, ale nie w szpreju tylko w puszcze. Malowałem tym piec CO i do tej pory jest jak trzeba 
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki