Nie odpala. Odpala tylko na kable. 323f BA 96' Z5

Postprzez zeusik » 22 lip 2013, 14:14

Witam!
W nocy z soboty na niedizele przydarzyla mi sie pewna rzecz. Wrocilem o 22 do domu, w niedizele po poludniu madzia juz stoi i nie kwiczy, znaczy sie typowe objawy rozladowanego akumulatora, nie kreci, zegarek ledwo swieci itp.
Pomyslalem, ze zostawilem moze wlaczone swiatlo wewnatrz i rozladowalo aku, ale podpialem kable i odpalilem samochod. Dojechalem do miejsca zamieszkania 50km na swiatlach (swieca normalnie podczas jazdy i postoju podczas gdy zapalony jest samochod). To wystarczajaca odleglosc by naladowalo aku, ale po zgaszeniu silnika znow to samo. Podczas jazdy nie swieca sie zadne kontrolki od ladowania itp. Natomiast gdy wlacze kierunkowskaz mryga raz wolniej raz szybciej i przygasaja kontrolki np od rezerwy paliwa lub podswietlenia zegarow. Czuc, ze chyba brakuje pradu czy cos w tym stylu. Czy mozliwe jest by alternator nie doladowywal, a mimo to nie swiecila sie kontrolka ladowania? O co chodzi?
Nie mialem mozliwosci sprawdzenia na voltomierzu wartosci, dopiero jutro bede mogl to sprawdzic.

Pierwszy taki numer mi wywinela.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 22:34
Posty: 271
Skąd: Łapy
Auto: 323f 96' :)

Postprzez VPM » 22 lip 2013, 17:54

akumulator uszkodził sie może zwarcie na celi stracił pojemność do wymiany i tyle
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2013, 21:29
Posty: 419 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: MPV 2,0 16V 2000r exclusive

Postprzez zeusik » 22 lip 2013, 18:05

VPM napisał(a):może zwarcie na celi straci

co to znaczy?
Akumulator niecale dwa lata, przez jedna noc stracil zywot?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 22:34
Posty: 271
Skąd: Łapy
Auto: 323f 96' :)

Postprzez VPM » 22 lip 2013, 21:02

aku ma cele po 2 wolty każda zdarza sie ze jedna padnie i w tedy masz 10 V i już nie odpalisz samochodu gorsze rzeczy sie zdążają widziałem jak aku wybucha i dopiero jest problem kwas wyżera lakier
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2013, 21:29
Posty: 419 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: MPV 2,0 16V 2000r exclusive

Postprzez esperal » 22 lip 2013, 22:51

Sprawdź jaki jest spadek napięcia na baterii przy zapalaniu tzn. wsadź kogoś do auta a Ty podłącz voltomierz do akumulatora (oczywiście równolegle) Do ilu wolt spada napięcie w momencie kręcenia rozrusznikiem?
Sprawdź też ładowanie.

Odpowiadając na pytanie- tak, jest możliwe że akumulator nie ładuje/nie doładowuje mimo że kontrolka się nie świeci.

Ja stawiam na baterię :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2013, 23:50
Posty: 55 (0/1)
Skąd: Północ
Auto: 323 GTR
Audi A4 Quattro

Postprzez zeusik » 23 lip 2013, 06:39

Pojawil sie bialy nalot wokol klem, podpowiedziano mi ze to aku padlo. Dzis zobacze co jest grane.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 22:34
Posty: 271
Skąd: Łapy
Auto: 323f 96' :)

Postprzez Przemek323c » 23 lip 2013, 08:07

Najpierw wyczysc klemy i zaciski przed pomiarem.
Przemek323c
 

Postprzez Marek 161BD081 » 23 lip 2013, 14:02

Przemek323c napisał(a):Najpierw wyczysc klemy i zaciski przed pomiarem.

Czasem słaby styk na klemach też może dać podobne efekty jak wcześniej opisane.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez VPM » 23 lip 2013, 21:26

naj lepiej sprawdzić napięcie na klemach a pozniej na akumulatorze jeżeli wyniki sie różnią to klemy maja kiepski styk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2013, 21:29
Posty: 419 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: MPV 2,0 16V 2000r exclusive

Postprzez Przemek323c » 23 lip 2013, 21:32

Przy malym poborze pradu wynik bedzie niemal identyczny nawet przy bardzo "brudnym" styku.
Przemek323c
 

Postprzez Ogierson » 24 lip 2013, 15:31

Biały nalot?zasiarczone klemy,nie szło odpalić madzi,po zdięciu klem odczyszczeniu słupków i klem chodzi do dzisiaj,polecam je wysmarować smarem,może być nawet ten do łożysk...robi robotę :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 paź 2012, 21:23
Posty: 14
Skąd: Czarnocin
Auto: Mazda 323 sedan 1.5 Z5

Postprzez Przemek323c » 24 lip 2013, 17:18

Najlepiej wazelina techniczna.
Przemek323c
 

Postprzez VPM » 24 lip 2013, 19:12

chodziło mi o sprawdzenie napięcia w chwili rozruchu
najważniejsze że działa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2013, 21:29
Posty: 419 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: MPV 2,0 16V 2000r exclusive

Postprzez zeusik » 28 lip 2013, 22:37

Okazala sie padnieta cela na akumulatorze. Napiecie na aku 10,5V. Wlozony drugi i smiga. Z tym ze zresetowalo mi ustawienia od gazu i jeszcze musialem jezdzic do gazownika by wyregulowal mi, bo nie przelaczala na gaz.
Pozdrawiam
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 22:34
Posty: 271
Skąd: Łapy
Auto: 323f 96' :)

Postprzez Marek 161BD081 » 29 lip 2013, 07:31

zeusik napisał(a):zresetowalo mi ustawienia od gazu i jeszcze musialem jezdzic do gazownika by wyregulowal mi, bo nie przelaczala na gaz.

Nie powinno się tak stać – pamięć nastaw centralki powinna być nawet po odłączeniu accu.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Przemek323c » 29 lip 2013, 08:11

Marek 161BD081 napisał(a):Nie powinno się tak stać – pamięć nastaw centralki powinna być nawet po odłączeniu accu.


Czasem tak sie dzieje jak kreci sie na uszkodzonym/na granicy rozladowania aku. Szpilki sa takie ze resetuje ustawienia.
Przemek323c
 

Postprzez Marek 161BD081 » 29 lip 2013, 08:19

Przemek323c napisał(a):Szpilki sa takie ze resetuje ustawienia.

Jak układ jest słabo odkłucony do i woda święcona nie pomoże :(
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Przemek323c » 29 lip 2013, 08:28

Niestety. Czasem nawet mimo dobrego ekranowania i super filtrow jakies smieci zapisza sie w eepromie. Co dalej to juz wiadomo :)
Przemek323c
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323