Nie odpala. Odpala tylko na kable. 323f BA 96' Z5
Strona 1 z 1
Witam!
W nocy z soboty na niedizele przydarzyla mi sie pewna rzecz. Wrocilem o 22 do domu, w niedizele po poludniu madzia juz stoi i nie kwiczy, znaczy sie typowe objawy rozladowanego akumulatora, nie kreci, zegarek ledwo swieci itp.
Pomyslalem, ze zostawilem moze wlaczone swiatlo wewnatrz i rozladowalo aku, ale podpialem kable i odpalilem samochod. Dojechalem do miejsca zamieszkania 50km na swiatlach (swieca normalnie podczas jazdy i postoju podczas gdy zapalony jest samochod). To wystarczajaca odleglosc by naladowalo aku, ale po zgaszeniu silnika znow to samo. Podczas jazdy nie swieca sie zadne kontrolki od ladowania itp. Natomiast gdy wlacze kierunkowskaz mryga raz wolniej raz szybciej i przygasaja kontrolki np od rezerwy paliwa lub podswietlenia zegarow. Czuc, ze chyba brakuje pradu czy cos w tym stylu. Czy mozliwe jest by alternator nie doladowywal, a mimo to nie swiecila sie kontrolka ladowania? O co chodzi?
Nie mialem mozliwosci sprawdzenia na voltomierzu wartosci, dopiero jutro bede mogl to sprawdzic.
Pierwszy taki numer mi wywinela.
W nocy z soboty na niedizele przydarzyla mi sie pewna rzecz. Wrocilem o 22 do domu, w niedizele po poludniu madzia juz stoi i nie kwiczy, znaczy sie typowe objawy rozladowanego akumulatora, nie kreci, zegarek ledwo swieci itp.
Pomyslalem, ze zostawilem moze wlaczone swiatlo wewnatrz i rozladowalo aku, ale podpialem kable i odpalilem samochod. Dojechalem do miejsca zamieszkania 50km na swiatlach (swieca normalnie podczas jazdy i postoju podczas gdy zapalony jest samochod). To wystarczajaca odleglosc by naladowalo aku, ale po zgaszeniu silnika znow to samo. Podczas jazdy nie swieca sie zadne kontrolki od ladowania itp. Natomiast gdy wlacze kierunkowskaz mryga raz wolniej raz szybciej i przygasaja kontrolki np od rezerwy paliwa lub podswietlenia zegarow. Czuc, ze chyba brakuje pradu czy cos w tym stylu. Czy mozliwe jest by alternator nie doladowywal, a mimo to nie swiecila sie kontrolka ladowania? O co chodzi?
Nie mialem mozliwosci sprawdzenia na voltomierzu wartosci, dopiero jutro bede mogl to sprawdzic.
Pierwszy taki numer mi wywinela.

- Od: 28 sie 2007, 22:34
- Posty: 271
- Skąd: Łapy
- Auto: 323f 96' :)
aku ma cele po 2 wolty każda zdarza sie ze jedna padnie i w tedy masz 10 V i już nie odpalisz samochodu gorsze rzeczy sie zdążają widziałem jak aku wybucha i dopiero jest problem kwas wyżera lakier
Sprawdź jaki jest spadek napięcia na baterii przy zapalaniu tzn. wsadź kogoś do auta a Ty podłącz voltomierz do akumulatora (oczywiście równolegle) Do ilu wolt spada napięcie w momencie kręcenia rozrusznikiem?
Sprawdź też ładowanie.
Odpowiadając na pytanie- tak, jest możliwe że akumulator nie ładuje/nie doładowuje mimo że kontrolka się nie świeci.
Ja stawiam na baterię
Sprawdź też ładowanie.
Odpowiadając na pytanie- tak, jest możliwe że akumulator nie ładuje/nie doładowuje mimo że kontrolka się nie świeci.
Ja stawiam na baterię
Przemek323c napisał(a):Najpierw wyczysc klemy i zaciski przed pomiarem.
Czasem słaby styk na klemach też może dać podobne efekty jak wcześniej opisane.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Przy malym poborze pradu wynik bedzie niemal identyczny nawet przy bardzo "brudnym" styku.
-
Przemek323c
Biały nalot?zasiarczone klemy,nie szło odpalić madzi,po zdięciu klem odczyszczeniu słupków i klem chodzi do dzisiaj,polecam je wysmarować smarem,może być nawet ten do łożysk...robi robotę 
- Od: 13 paź 2012, 21:23
- Posty: 14
- Skąd: Czarnocin
- Auto: Mazda 323 sedan 1.5 Z5
Okazala sie padnieta cela na akumulatorze. Napiecie na aku 10,5V. Wlozony drugi i smiga. Z tym ze zresetowalo mi ustawienia od gazu i jeszcze musialem jezdzic do gazownika by wyregulowal mi, bo nie przelaczala na gaz.
Pozdrawiam
Pozdrawiam

- Od: 28 sie 2007, 22:34
- Posty: 271
- Skąd: Łapy
- Auto: 323f 96' :)
zeusik napisał(a):zresetowalo mi ustawienia od gazu i jeszcze musialem jezdzic do gazownika by wyregulowal mi, bo nie przelaczala na gaz.
Nie powinno się tak stać – pamięć nastaw centralki powinna być nawet po odłączeniu accu.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Marek 161BD081 napisał(a):Nie powinno się tak stać – pamięć nastaw centralki powinna być nawet po odłączeniu accu.
Czasem tak sie dzieje jak kreci sie na uszkodzonym/na granicy rozladowania aku. Szpilki sa takie ze resetuje ustawienia.
-
Przemek323c
Przemek323c napisał(a):Szpilki sa takie ze resetuje ustawienia.
Jak układ jest słabo odkłucony do i woda święcona nie pomoże
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Niestety. Czasem nawet mimo dobrego ekranowania i super filtrow jakies smieci zapisza sie w eepromie. Co dalej to juz wiadomo 
-
Przemek323c
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości