Skrzynia biegów. Chrobotanie i kłopoty z włączeniem biegu (z 1 na 2) – Rozwiązanie
Marianek i Zielony110 razem stwierdzili ze Tobie olej w skrzyni zmienili.
Na początku po zmianie było ok ale potem powrót.
Polecam Tobie robić kilometry aż olej się rozjedzie.
Na początku po zmianie było ok ale potem powrót.
Polecam Tobie robić kilometry aż olej się rozjedzie.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 7010 (210/247)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Marianek napisał(a):Marianek i Zielony110 razem stwierdzili ze Tobie olej w skrzyni zmienili.
Na początku po zmianie było ok ale potem powrót.
Polecam Tobie robić kilometry aż olej się rozjedzie.
OK zobaczymy, bo na razie jest dobrze.

@polak900 jeśli ASO się nie popisze i nie będą potrafili tego naprawić, a chrobotanie/problemy z wbiciem 2 pojawia się głównie przy zimnym silniku to wymień olej i zadbaj żeby dolali go "od serca"
– powinno pomóc.
Jeśli jednak problemy z 2 są cały czas bez względu, czy dopiero ruszasz z pod domu, czy solidnie się samochód rozgrzał, to niestety kombinacje z olejem nie pomogą.
Jeśli jednak problemy z 2 są cały czas bez względu, czy dopiero ruszasz z pod domu, czy solidnie się samochód rozgrzał, to niestety kombinacje z olejem nie pomogą.
- Od: 11 sie 2010, 23:42
- Posty: 98
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GH 2.2 Diesel Kombi wersja Sport
maselek napisał(a):dolali oleju
Prawdopodobnie wymienili na gęściejszy
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 7010 (210/247)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Witam jestem nowy na forum. W grudniu 2012 roku kupilem Madzie 6 z 2009 roku z przebiegiem 100 000 mil ( mieszkm na stale w Angli ). I mam wlasnie problem ze zmiana biegu z 1 na 2. W styczniu bedac w polsce zrobilem przeglad ( olej w silniku, filtr oleju, powietrza, olej w skrzyni – od nowosci niebylo nic w historii na temat zmiany oleju w skrzyni ). Po powrocie do Angli i po wymianie tego oleju problem nie zniknol, Dzwonilem do serwisu z zapytaniem czy jest tylko jeden rodzaj oleju do skrzyni czy kilka? Gosciu odpowiedzial ze sa dwa, gesty i rzadszy, wlali mi ten gestszy. Doradzil mi zmiane na rzadki. Na forum doczytalem o oleju "Motul" i na taki wlasnie zmienilem. Jezdze juz 7 miesiecy i niema zadnej poprawy!!!!!! Obawiam sie jazdy do serwisu w angli bo tu ciezko z dobrymi fachowcami!!!!!! Mysle o przyjezdzie z tym problemem do polski do serwisu lub do jakiegos fachowca od skrzyni biegow, ewentualnie kupnie uzywanej skrzyni z mniejszym przebiegiem( problem ze niema gwarancji na taka skrzynie). Poradzcie co robic!!!!!!!!!!!!!
Dopisano 17 sie 2013, 03:29:
Witam jestem nowy na forum. W grudniu 2012 roku kupilem Madzie 6 z 2009 roku z przebiegiem 100 000 mil ( mieszkm na stale w Angli ). I mam wlasnie problem ze zmiana biegu z 1 na 2. W styczniu bedac w polsce zrobilem przeglad ( olej w silniku, filtr oleju, powietrza, olej w skrzyni – od nowosci niebylo nic w historii na temat zmiany oleju w skrzyni ). Po powrocie do Angli i po wymianie tego oleju problem nie zniknol, Dzwonilem do serwisu z zapytaniem czy jest tylko jeden rodzaj oleju do skrzyni czy kilka? Gosciu odpowiedzial ze sa dwa, gesty i rzadszy, wlali mi ten gestszy. Doradzil mi zmiane na rzadki. Na forum doczytalem o oleju "Motul" i na taki wlasnie zmienilem. Jezdze juz 7 miesiecy i niema zadnej poprawy!!!!!! Obawiam sie jazdy do serwisu w angli bo tu ciezko z dobrymi fachowcami!!!!!! Mysle o przyjezdzie z tym problemem do polski do serwisu lub do jakiegos fachowca od skrzyni biegow, ewentualnie kupnie uzywanej skrzyni z mniejszym przebiegiem( problem ze niema gwarancji na taka skrzynie). Poradzcie co robic!!!!!!!!!!!!!
Dopisano 17 sie 2013, 03:29:
Witam jestem nowy na forum. W grudniu 2012 roku kupilem Madzie 6 z 2009 roku z przebiegiem 100 000 mil ( mieszkm na stale w Angli ). I mam wlasnie problem ze zmiana biegu z 1 na 2. W styczniu bedac w polsce zrobilem przeglad ( olej w silniku, filtr oleju, powietrza, olej w skrzyni – od nowosci niebylo nic w historii na temat zmiany oleju w skrzyni ). Po powrocie do Angli i po wymianie tego oleju problem nie zniknol, Dzwonilem do serwisu z zapytaniem czy jest tylko jeden rodzaj oleju do skrzyni czy kilka? Gosciu odpowiedzial ze sa dwa, gesty i rzadszy, wlali mi ten gestszy. Doradzil mi zmiane na rzadki. Na forum doczytalem o oleju "Motul" i na taki wlasnie zmienilem. Jezdze juz 7 miesiecy i niema zadnej poprawy!!!!!! Obawiam sie jazdy do serwisu w angli bo tu ciezko z dobrymi fachowcami!!!!!! Mysle o przyjezdzie z tym problemem do polski do serwisu lub do jakiegos fachowca od skrzyni biegow, ewentualnie kupnie uzywanej skrzyni z mniejszym przebiegiem( problem ze niema gwarancji na taka skrzynie). Poradzcie co robic!!!!!!!!!!!!!
-
Cosnek
Koledzy.
Mam swoją M6 od niedawna i co mnie zaczyna trochę martwić to zgrzyt skrzyni przy wrzucaniu (tylko) 2 biegu. Nie zawsze się tak dzieje ale jak już ma miejsce to zgrzyt jest dość mocny. Zauważyłem, że trochę pomaga, ale nie zawsze, jeżeli przy zmianie z 1 na 2 przytrzymam trochę dłużej na wysprzęgleniu. Mocniejsze dociskanie nogą pedału sprzęgła nic nie daje. Wnioskuję z Waszej dyskusji, że powody takiego stanu mogą być dwa: uszkodzona zębatka w skrzyni lub za rzadki olej (trochę dziwne bo zgrzyta tylko na 2). Mam zatem pytania:
-czy ktoś naprawiał skrzynię z tym objawem w Polsce i ile to może kosztować?
-czy komuś na stałe pomogła wymiana oleju?
Mam swoją M6 od niedawna i co mnie zaczyna trochę martwić to zgrzyt skrzyni przy wrzucaniu (tylko) 2 biegu. Nie zawsze się tak dzieje ale jak już ma miejsce to zgrzyt jest dość mocny. Zauważyłem, że trochę pomaga, ale nie zawsze, jeżeli przy zmianie z 1 na 2 przytrzymam trochę dłużej na wysprzęgleniu. Mocniejsze dociskanie nogą pedału sprzęgła nic nie daje. Wnioskuję z Waszej dyskusji, że powody takiego stanu mogą być dwa: uszkodzona zębatka w skrzyni lub za rzadki olej (trochę dziwne bo zgrzyta tylko na 2). Mam zatem pytania:
-czy ktoś naprawiał skrzynię z tym objawem w Polsce i ile to może kosztować?
-czy komuś na stałe pomogła wymiana oleju?
- Od: 4 lis 2008, 18:46
- Posty: 49
- Skąd: Bytom
- Auto: było: Nisan Sunny 1.6 SLX
było: Seat Toledo 1.6
było: Mazda 3 1.6 BK
było: Opel Astra IV 1.6 Enjoy
jest: Mazda 6 GH 2.0 MZR-DISI 2011r.
Marianek napisał(a):Prawdopodobnie wymienili na gęściejszy
trochę nie kumam... jak jest zimno to olej gęstnieje... jak ciepło to robi się bardziej płynny.... to skoro na zimnym haczy a na ciepłym nie to powinniśmy dążyć do bardziej ciekłego oleju – po co dolewać gęstszego?. W teorii jadąc rozgrzanym wózkiem wszystko działa OK a jak stygnie i gęstnieje to robi się słabiej z pracyzją... może rozwiązaniem jest włąsnie mniej gęsty olej? tak tylko gdybam... pytam... roztrząsam bo mi czasem na zimnym zahaczy
- Od: 5 mar 2014, 20:17
- Posty: 575 (8/32)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 6 GY, LF, 2007
Podpieram się tym jak to rozwiązano u mnie. Teoria teorią, praktyka praktyka, wiem ze wielu ludziom tez to pomogło. Po wymianie zębatek z gęstszym olejem problem przestał u mnie występować.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 7010 (210/247)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Mój problem jest trochę inny ponieważ nie mam problemu z zmianą biegu na dwójkę (nic nie zgrzyta) ale z faktem że przy niskich obrotach on mi wyskakuje, podjechałem dziś do serwisu i obejrzałem stan oleju w skrzyni i okazało się, że ma on mętny kolor i widać z w nim złote opiłki, mechanik był święcie przekonany że to pokazuje iż synchronizator 2 biegu jest do wymiany albo cała skrzynia. W jednym serwisie mi proponowali wymianę skrzyni a w drugi by wymienić synchronizator.
Jestem teraz bardzo zmieszany czy zostawić skrzynie w spokoju i przyzwyczaić się do jej zachowania i czekać ewentualnie na pogorszenie czy ją naprawić a w ogóle wymienić.
Wymiana na inna używaną mnie trochę martwi czy nie trafi mi się gorszy egzemplarz lub bardziej wyeksploatowany a ewentualna wymiana synchronizatora będzie pewnie kosztować podobnie jak wymiana skrzyni na używaną.
Jestem teraz bardzo zmieszany czy zostawić skrzynie w spokoju i przyzwyczaić się do jej zachowania i czekać ewentualnie na pogorszenie czy ją naprawić a w ogóle wymienić.
Wymiana na inna używaną mnie trochę martwi czy nie trafi mi się gorszy egzemplarz lub bardziej wyeksploatowany a ewentualna wymiana synchronizatora będzie pewnie kosztować podobnie jak wymiana skrzyni na używaną.
-
Szatanek
Koledzy.
Wydaje mi się, że znalazłem sposób na ograniczenie zgrzytania przy zmianie z 1 na 2 poprzez zmianę trzymania i przesuwania drążka (przynajmniej w moim przypadku to działa). Na zdjęciu 1 widać jak dotychczas trzymałem gałkę przy zmianie z 1 na 2. Chwytałem od góry i lekko przesuwałem do siebie. Dociśnięcie pedału sprzęgła nic nie dawało i czasem zgrzytało. Na drugim widać jak to robię teraz, tj. chwytam całą dłonią i energicznie ciągnę w stronę 2 biegu. Może wydać się to śmieszne, ale prawie od miesiąca skrzynia nie zgrzytła ani razu
. Przy kolejnych zmianach biegów np. na 4 czy 6 gałkę wciąż trzymam jak na pierwszym zdjęciu (bo tak wygodniej). Spróbujcie tego sposobu, może u was też się sprawdzi.
Wydaje mi się, że znalazłem sposób na ograniczenie zgrzytania przy zmianie z 1 na 2 poprzez zmianę trzymania i przesuwania drążka (przynajmniej w moim przypadku to działa). Na zdjęciu 1 widać jak dotychczas trzymałem gałkę przy zmianie z 1 na 2. Chwytałem od góry i lekko przesuwałem do siebie. Dociśnięcie pedału sprzęgła nic nie dawało i czasem zgrzytało. Na drugim widać jak to robię teraz, tj. chwytam całą dłonią i energicznie ciągnę w stronę 2 biegu. Może wydać się to śmieszne, ale prawie od miesiąca skrzynia nie zgrzytła ani razu

- Od: 4 lis 2008, 18:46
- Posty: 49
- Skąd: Bytom
- Auto: było: Nisan Sunny 1.6 SLX
było: Seat Toledo 1.6
było: Mazda 3 1.6 BK
było: Opel Astra IV 1.6 Enjoy
jest: Mazda 6 GH 2.0 MZR-DISI 2011r.
Witam szanownych Forumowiczów , Jestem nowy tutaj na forum i od 2 tygodni posiadam Madzie 6 z silnikiem 2.2 D 163 konną przebieg 130 tys km z 2010 roku. Jak wielu użytkowników jak widzę miało lub ma podobny problem z manualną skrzynią 6 biegową. Może na początek krótko opisze swój problem.... a mianowicie po zakupie miałem problem z ciężko wchodzącymi biegami 2,4 i 6-tką 1,3 i 5-tka natomiast wchodziły idealnie. Naprawdę musiałem użyć sporo siły żeby wbić a co więcej wybić wspomniane biegi, Oczywiście po wizycie u mechaników a mieszkam w anglii, większość radziła naprawę synchronizatorów lub po prostu wymianę skrzyni i co się wiązało z dużymi kosztami oczywiście .Dużo poczytałem o wspomnianym problemie i spróbowałem sam temu zaradzić. Na początek oczywiście wymiana oleju.
Wymieniłem na olej 35 w 90 ( o ile dobrze pamiętam ) ale w każdym razie zalecany do mazdy z oznaczeniem G-4. i problem oczywiście nie ustąpił
Ale........... Rozwiązanie problemu okazało się naprawdę banalnie proste
!!!
A mianowicie polecam każdemu zrobienie tego samemu zajmuje to góra max 1 h i koszty prawie żadne a efekt powalający
!!!!!! 
skrzynia działa jak nowa
)))))))))
Do rzeczy
Potrzebujemy jedynie klucza 10 -tki i drugiej osoby do pomocy przy ruszaniu lewarkiem skrzyni biegów
Oraz smaru w sprayu ja użyłem jakiegoś 3w1 czyli czyści i smaruje kupiłem go w aldiku za 2 funty
Następnie zdejmujemy akumulator a następnie na 5 śrubach 10-tkach odkręcamy czarną plastikową podstawkę akumulatora , banalnie proste i łatwo się zdejmuje
Po zdjęciu podstawki mamy taki widok, widzimy 2 cięgła które wchodzą do skrzyni
Na kolejnym zdjęciu zaznaczyłem gdzie mamy prysnąć olejem po zdjęciu gumowej osłonki która bardzo łatwo się zdejmuje i tak należy zrobić z dwoma cięgłami zdjąć osłonkę i dokładnie wytrzeć, ja przed smarowaniem miałem tam jakiś biały nalot jakby jakiś stary smar połączony z brudem. potem własnie używamy oliwki w sprayu
Dopisano 21 cze 2015, 10:44:
I następnie cieszymy się idealnie działająca skrzynią biegów
!!!!
Dopisano 21 cze 2015, 10:51:
I radzę samemu to zrobić przed jazdą do mechaników
a może unikniesz ogromnych kosztów
Pozdrawiam wszystkich Forumowiczów
Sylwek
Wymieniłem na olej 35 w 90 ( o ile dobrze pamiętam ) ale w każdym razie zalecany do mazdy z oznaczeniem G-4. i problem oczywiście nie ustąpił
Ale........... Rozwiązanie problemu okazało się naprawdę banalnie proste

A mianowicie polecam każdemu zrobienie tego samemu zajmuje to góra max 1 h i koszty prawie żadne a efekt powalający

skrzynia działa jak nowa
Do rzeczy
Potrzebujemy jedynie klucza 10 -tki i drugiej osoby do pomocy przy ruszaniu lewarkiem skrzyni biegów
Oraz smaru w sprayu ja użyłem jakiegoś 3w1 czyli czyści i smaruje kupiłem go w aldiku za 2 funty
Następnie zdejmujemy akumulator a następnie na 5 śrubach 10-tkach odkręcamy czarną plastikową podstawkę akumulatora , banalnie proste i łatwo się zdejmuje
Po zdjęciu podstawki mamy taki widok, widzimy 2 cięgła które wchodzą do skrzyni
Na kolejnym zdjęciu zaznaczyłem gdzie mamy prysnąć olejem po zdjęciu gumowej osłonki która bardzo łatwo się zdejmuje i tak należy zrobić z dwoma cięgłami zdjąć osłonkę i dokładnie wytrzeć, ja przed smarowaniem miałem tam jakiś biały nalot jakby jakiś stary smar połączony z brudem. potem własnie używamy oliwki w sprayu
Dopisano 21 cze 2015, 10:44:
I następnie cieszymy się idealnie działająca skrzynią biegów

Dopisano 21 cze 2015, 10:51:
I radzę samemu to zrobić przed jazdą do mechaników
Pozdrawiam wszystkich Forumowiczów
Sylwek
-
sylvio71
Sylvio dzieki
,przyda sie na pewno.

"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 7010 (210/247)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
To ja dodam od siebie, że warto zrobić analogiczną operację przy cięgnach w okolicy lewarka zmiany biegów bo tam też pojawia się podobny problem co przy skrzyni biegów (przycieranie cięgna pod gumowym kołnierzem osłaniającym to cięgno).
Witam, odkopię trochę temat. Kupiłem niedawno 6 GH 2011, skrzynia 6. Chrobotanie czasami przy zmianie 1-2 i tylko wtedy. Są na to jakieś "domowe" sposoby naprawy czy to już grubsza sprawa? Przeczytałem wszystkie posty, ale minęło kilka lat i może pojawiło się jakieś rozwiązanie.

-
Darnok - chlopak na opak
- Od: 3 lut 2008, 16:38
- Posty: 4703 (5/32)
- Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
- Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'
Remont skrzyni. Ale taniej po prostu nauczyć się z tym jeździć.
1. Nie zmieniaj szybko biegu.
2. Nie wrzucaj 2 jednym ruchem tylko 1, rozsprzęglenie i 2. Mam nadzieję, że wiesz co mam na myśli :–).
Powodzenia
1. Nie zmieniaj szybko biegu.
2. Nie wrzucaj 2 jednym ruchem tylko 1, rozsprzęglenie i 2. Mam nadzieję, że wiesz co mam na myśli :–).
Powodzenia
- Od: 4 lis 2008, 18:46
- Posty: 49
- Skąd: Bytom
- Auto: było: Nisan Sunny 1.6 SLX
było: Seat Toledo 1.6
było: Mazda 3 1.6 BK
było: Opel Astra IV 1.6 Enjoy
jest: Mazda 6 GH 2.0 MZR-DISI 2011r.
W momencie kiedy jeździsz po mieście i stoisz w korkach trochę to uciążliwe. Kilkuletnie auto powinno jednak pracować dobrze. Nikt mądrego nikt nie wymyślił? Remont skrzyni czyli co konkretnie?

-
Darnok - chlopak na opak
- Od: 3 lut 2008, 16:38
- Posty: 4703 (5/32)
- Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
- Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6