Podniesione obroty

Postprzez Jester » 15 lip 2013, 21:25

Witam,

Od kilku tygodni mam następujący problem ze swoją Mazdą. Niedługo po uruchomieniu (zwykle w czasie pierwszego, drugiego postoju na światłach) oborty skaczą do jakiś 1500/min, po kilkunastu/kilkudziesięciu sekundach wracają do normy. Nie jestem do końca pewien, ale potrafi się to zacząć jeszcze w czasie dojeżdżania (na sprzęgle) do skrzyżowania. Poza tym w czasie jazdy raz zapaliła mi się kontrolka świec żarowych – tzn zaświeciła na chwilę i zgasła (nie było to mruganie kodu błędu) jak do tej pory problem się nie powtorzył. Innych objawów do tej pory nie zauważyłem. Trochę przypomina to podniesione obroty w czasie odpalania na dużym mrozie, z tą różnicą, że nie występuje przy odpalaniu :)

Przeszukałem forum, przejżałem jeszcze raz poradnik i nie widzę podobnego tematu, dlatego zakłądam nowy wątek. Nie sądzę, żeby to była kalibracja wtrysków, bo to DiTD i nie wiem jak mogłyby się one kalibrować (w poradniku diesla jak mniemam sekcja o kalibracji wtrysków dotyczy common rail).

Trochę danych – 323F, DITD, rocznik 2002, 101 KM, przebieg 194kkm raczej pewny.
Początkujący
 
Od: 21 paź 2010, 22:28
Posty: 15
Auto: 323f BJ 2002r. DITD

Postprzez Neonixos666 » 16 lip 2013, 18:03

obstawiam zawór SPV, nie padł ale może nie pracować prawidłowo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Jester » 16 lip 2013, 21:26

Dzięki za szybką odpowiedź.

Co prawda nie do końca pasuje to do typowych problemów z SPV na forum (nie mam problemu z odpalaniem), ale może to kwestia pory roku. Co prawda nie do końca rozumiem, co masz na myśli pod hasłem nie działa poprawnie – raczej elektrykę czy mechanikę, niemniej jednak obie rzeczy są do sprawdzenia. Dziś już niewiele zrobię bo ciemno za oknem, a oczami nie będę świecił. Z drugiej strony jeżeli nie działa poprawnie to błąd nie powinien się pojawić na stałe (dalej zastanawia mnie to mrugnięcie świecami)?
Początkujący
 
Od: 21 paź 2010, 22:28
Posty: 15
Auto: 323f BJ 2002r. DITD

Postprzez Neonixos666 » 16 lip 2013, 22:03

Spróbuj odczytać błędy może się zapisał. Czy podczas takich wyższych obrotów dymi?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Jester » 17 lip 2013, 22:35

Sprawdziłem podłączenie elektryczne SCV, wyglądało w porządku. Z gniazda w zaworze czuć było ON, ale nie było nic we wtyku, styki też wyglądały dobrze, ogólnie sam korpus zaworu i okolica była jakby lekko 'zapocona', ale bez wyraźnych wycieków.

Dziś jak na złość skoku obrotów się nie powtórzył, więc nie powiem czy dymi wtedy czy nie.

Odczytałem kod błędu '0115' – Engine Coolant Temperature Circuit Malfunction http://www.obd-codes.com/p0115
Wygląda to na dość prawdopodobnego winowajcę (ale powtórzę – check engine się nie świeciło). Teraz pytanie – kasować i patrzeć czy wróci, czy może zostawić i czekać na powtórzenie skoku obrotów?
Początkujący
 
Od: 21 paź 2010, 22:28
Posty: 15
Auto: 323f BJ 2002r. DITD

Postprzez Neonixos666 » 8 sie 2013, 21:44

skasuj błąd a jak pokażę się to wtedy pomyślimy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Jester » 9 sie 2013, 08:43

Błędu nie kasowałem, ale od jakiegoś czasu problem się nie powtarza, więc wygląda to na coś w elektronice. Sprawdziłem podłączenie czujnika i jedyna rzecz jaka wydała mi się podejżana to, że od głównej wiązki kabli wyprowadzone jest gniazdo (praktycznie tuż przy wiązce) a dopiero od niej jest krótki kabel do samego czujnika. U was tez to tak wygląda? Bo zastanawiam się czy ktoś po prostu czegoś tam już nie robił.
Początkujący
 
Od: 21 paź 2010, 22:28
Posty: 15
Auto: 323f BJ 2002r. DITD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323