FOTORELACJA – montaż klimy od podstaw
Dokładnie, kolor jest najmniej istotny...obecnie w aucie mam jeszcze kilka czarnych oryginalnych od nowości, został mi do wymiany jeden przy chłodnicy z uwagi iż dopiero teraz zauważyłem spocone złącze.
Wiesz może jakie występują ogólnie rozmiary oringów w BA???
Wiesz może jakie występują ogólnie rozmiary oringów w BA???
jak ktoś by zamawiał albo znalazł sklep gdzie można dostać takie o ringi to chętnie się przyłącze.U mnie kopiłem tylko takie zwykle ale maja rozmiary do pełnych milimetrów i rozmiar co dwa milimetry np: 14x2 w ori jest 14x 1.78 chętnie kopiłbym takie jak trzeba:)
- Od: 6 paź 2009, 08:42
- Posty: 225
- Skąd: Lublin/Krasnystaw
- Auto: Była Mazda 323f BA
JeST AUDI A3 1.8 T :)
Witam, jestem po montażu klimatyzacji w 323f BA, mam problem gdyż podczas używania klimy leci mi woda z parownika w nogi pasażera, czy jest gdzieś jakieś odprowadzenie wody którego zapomniałem zamontować?? A może muszę coś odetkać, połączyć?? Dość uciążliwe i mało przyjemne. Proszę o pomoc
- Od: 13 maja 2011, 10:49
- Posty: 19
- Skąd: Łódź
- Auto: 323f 1.5 95 r. BA
Na wysokości parownika przez ścianę grodziową przechodzi taki plastik, w którym jest otwór odwadniający.
Może najzwyczajniej on ci się zapchał i stąd ten problem z wodą?
Może najzwyczajniej on ci się zapchał i stąd ten problem z wodą?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
plishh napisał(a):Myślałem że to jest jakieś mocowanie bo nie kojarzę aby wpasował się w jakąś dziurę, bez demontażu parownika chyba nie dam rady tego ustalić??
Pierwszy post w tym temacie i 4 fotka – widać tam tą rurkę odprowadzającą wodę obok dolnego mocowania obudowy parownika.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Witajcie
Pochwale się że po swapie wreszcie uruchomiłem klimę (2 lata)
Kupiłem łapę do V6 i zamontowałem starą sprężarkę z rzędówki pasuje idealnie
tylko w rzędówkach pasek jest 4 rowkowy a w vałce 5 rzędowy, ale póki co nic się nie dzieje
pasek kupiłem 4PK1015 Bando ( 30zł)
wymieniłem również o-ringi na 10 złączach bo ostatnich dwóch nie byłem w stanie odkręcić
założyłem 5 szt ( 6.07x1.76 z HNBR zielone) a pozostałe z silikonu obecnie testuje ale powinny wytrzymać bez problemu
Filtr-osuszacz zamówiłem na stronie http://www.climateam.com.pl nr kat W043 (95zł)
Kilka zdjęć:
stary osuszacz zapewne ori




Pochwale się że po swapie wreszcie uruchomiłem klimę (2 lata)
Kupiłem łapę do V6 i zamontowałem starą sprężarkę z rzędówki pasuje idealnie
tylko w rzędówkach pasek jest 4 rowkowy a w vałce 5 rzędowy, ale póki co nic się nie dzieje
pasek kupiłem 4PK1015 Bando ( 30zł)
wymieniłem również o-ringi na 10 złączach bo ostatnich dwóch nie byłem w stanie odkręcić
założyłem 5 szt ( 6.07x1.76 z HNBR zielone) a pozostałe z silikonu obecnie testuje ale powinny wytrzymać bez problemu
Filtr-osuszacz zamówiłem na stronie http://www.climateam.com.pl nr kat W043 (95zł)
Kilka zdjęć:
stary osuszacz zapewne ori





Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
-
Cierpliwy
- Od: 25 kwi 2008, 18:29
- Posty: 1489 (3/6)
- Skąd: Łódź
- Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'
Mam pytanie czy kilma od Cronosa Kl-a podejdzie bez problemu do 323f ba Kf, a jeśli coś nie będzie pasowało to co?

Obawiam sie, że cała klima z tego cronosa nie bedzie pasować P&P 
Inne ułożenie i długości przewodów, na 99.9% inna chłodnica i wymiennik, inna sprężarka itd.
Szkoda zachodu aby to wszystko przerabiać i dopasowywać skoro można cały komplet już kupić za rozsądne pieniążki.
Inne ułożenie i długości przewodów, na 99.9% inna chłodnica i wymiennik, inna sprężarka itd.
Szkoda zachodu aby to wszystko przerabiać i dopasowywać skoro można cały komplet już kupić za rozsądne pieniążki.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Witam,
Przejrzałem już temat z fotorelacją:
viewtopic.php?t=48270
I niestety nie do końca znalazłem odpowiedź na moje pytanie.
Wymienione są tam następujące części:
-sprężarki z mocowaniem do bloku silnika
-skraplacza (czyli chłodnicy klimy)
-parownika (to coś schowane za schowkiem identyczne jak nagrzewnica)
-dodatkowego wentylatora na chłodnicę
-fabrycznie nowego osuszacza wraz z czujnikiem ciśnienia
-przekaźników do sprężarki i dodatkowego wentylatora
-wszystkich aluminiowych i gumowych przewodów do obiegu freonu
Są to niezbędne części w przypadku kiedy zamontowany jest taki panel sterowania nawiewów:
http://img08.olx.pl/images_tablicapl/13 ... djecia.jpg
Ja mam zamontowany taki:
http://images62.fotosik.pl/719/6235cca5fad86920gen.jpg
Czyli wszystko sterowane mechanicznie za pomocą linek.
Co dodatkowo potrzebuję w takim przypadku? Po za oczywistym panelem. Czy nagrzewnica jest do wymiany? Może jakieś inne elementy pod deską rozdzielczą? Czy w ogóle gra jest warta świeczki?
Z góry dziękuję za pomoc.
Przejrzałem już temat z fotorelacją:
viewtopic.php?t=48270
I niestety nie do końca znalazłem odpowiedź na moje pytanie.
Wymienione są tam następujące części:
-sprężarki z mocowaniem do bloku silnika
-skraplacza (czyli chłodnicy klimy)
-parownika (to coś schowane za schowkiem identyczne jak nagrzewnica)
-dodatkowego wentylatora na chłodnicę
-fabrycznie nowego osuszacza wraz z czujnikiem ciśnienia
-przekaźników do sprężarki i dodatkowego wentylatora
-wszystkich aluminiowych i gumowych przewodów do obiegu freonu
Są to niezbędne części w przypadku kiedy zamontowany jest taki panel sterowania nawiewów:
http://img08.olx.pl/images_tablicapl/13 ... djecia.jpg
Ja mam zamontowany taki:
http://images62.fotosik.pl/719/6235cca5fad86920gen.jpg
Czyli wszystko sterowane mechanicznie za pomocą linek.
Co dodatkowo potrzebuję w takim przypadku? Po za oczywistym panelem. Czy nagrzewnica jest do wymiany? Może jakieś inne elementy pod deską rozdzielczą? Czy w ogóle gra jest warta świeczki?
Z góry dziękuję za pomoc.
-
marmro
Przecież ten panel który posiadasz również obsługuje klimatyzacje. Więc po co chcesz go zmieniać?
- Od: 12 paź 2008, 22:43
- Posty: 478 (0/4)
- Skąd: Garwolin
- Auto: 323f BA 1.8 TURBO '96
Widzisz, nie dokładnie przyjrzałem się zdjęciu które zamieściłem (z internetu jest). W tym problem, że ja nie mam przycisku klimatyzacji (nawet jego oznaczenia nie ma), jak widzę teraz po tym zdjęciu, to w miejscu tego przycisku mam zaślepkę i wsadzoną diodę od alarmu. Myślałem, że z tym panelem nie da się podłączyć klimy.
Dokładnie mam taki panel:
http://www.xedos.com.pl/allegro/przemek ... 14-005.jpg
Dokładnie mam taki panel:
http://www.xedos.com.pl/allegro/przemek ... 14-005.jpg
-
marmro
A więc jeśli masz zaślepkę to nie masz przycisku = panel również do wymiany w przypadku dokładki klimy. Być może dałoby radę dołożyć sam przycisk, ale cały sprawny panel można wyrwać za grosze więc chyba nie warto się bawić
Co do listy to na pewno jeszcze trzeba dopisać uszczelniacze (o-ringi) na łączeniach przewodów aluminiowych bo jak zaczniesz je rozkręcać to po tylu latach już pewnie sie nie będą nadawały. No i nowy, dłuższy pasek klinowy, który napędzi sprężarke
Co do listy to na pewno jeszcze trzeba dopisać uszczelniacze (o-ringi) na łączeniach przewodów aluminiowych bo jak zaczniesz je rozkręcać to po tylu latach już pewnie sie nie będą nadawały. No i nowy, dłuższy pasek klinowy, który napędzi sprężarke


Sorki, że odkopuje temat, ale mam klimę założoną, kompletną, tylko jedyne minusy to urwany przewód przy ukochanych krawężnikach(dziura zaklejona jeszcze przez pierwszego właściciela) no i żeberka w chłodnicy klim. są w nagannym stanie( jedynie dobra jest górna część)
Klima nie chodzi już 2 lata, i tutaj mam pytanie:
Jakbym kupił ten przewód, chłodnice, osuszacz, i oczywiście czynnik to są jakieś szanse, że sprężarka będzie sprawna?
Czy to już czarna dziura i wymiana wszystkiego?

Klima nie chodzi już 2 lata, i tutaj mam pytanie:
Jakbym kupił ten przewód, chłodnice, osuszacz, i oczywiście czynnik to są jakieś szanse, że sprężarka będzie sprawna?
Czy to już czarna dziura i wymiana wszystkiego?
Jak nie rozbierzesz to się nie dowiesz..
myślę że z łatwością przywrócisz to do łask 
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości