Wymiana rozrządu, numery części

Postprzez Kocurrrro » 22 lip 2011, 19:00

Witam,



Dołączam się do pytania, co oznaczaja literki przy nr referencyjnych elementów rozrządu. Niektóre "ori" są bez literki, a niektóre np z literka "C" lub "A" – taka sytuacja dotyczy np pompy wody. Co to oznacza?


Z góry dziękuje za odpowiedz.

Pozdrawiam!
Początkujący
 
Od: 22 lip 2011, 18:50
Posty: 5

Postprzez Riki » 25 lip 2011, 23:38

Jest to oznaczenie serii producenta. Mazda tak sobie to oznacza. Np. paski są RF5C-12-205 lub końcówka A albo A9A – pasek jest ten sam.
Generalnie najważniejszy jest początek czyli w przypadku paska RF5C.... :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez adi1711 » 28 wrz 2011, 21:01

W najbliższym czasie (w ciągu dwóch tygodni) czeka mnie wymiana rozrządu. W poradniku w tym dziale znalazłem numery części, jednak dotyczą one silnika RF5C (2002-2005). U mnie jest RF7J z 2006 roku (CiTD 143KM + DPF) i widziałem, że stosowany jest pasek rozrządu o innym oznaczeniu niż podane w poradniku. Wszystkie numery części podam poniżej. Proszę o ich zweryfikowanie:

Pasek rozrządu Oryginał MAZDA firmy UNITTA (nr kat. RF7J-12-205) –> numer paska z forum: RF5C-12-205
Napinacz hydrauliczny Oryginał MAZDA firmy NTN (nr kat. RF2A-12-770)
Rolka prowadząca pierwsza Oryginał MAZDA firmy NTN (nr kat. RF5C-12-700)
Rolka prowadząca druga Oryginał MAZDA firmy NTN (nr kat. RF5C-12-730)
Pompa wody Oryginał MAZDA (nr kat. RF2A-15-100C)
Uszczelka pompy wody "pierwsza" Oryginał MAZDA (nr kat. RFB9-15-162A)
Uszczelka pompy wody "druga" Oryginał MAZDA (nr kat. RFB9-15-116)

Czy jest jakaś faktyczna różnica w tym pasku, czy tylko zmiana numerka? Po pozostałych numerach widać, że są stosowane elementy, które występują w silniku RF5C oraz RF2A (DiTD)

Wiem, że co do paska, rolek i napinacza nie zaleca się stosowania innych elementów niż oryginalne. Jak natomiast ma się to do pompy wody. Poza oryginałem dostępne są m.in. japońskie pompy wody NPW (Nissan Water Pump), lub niemieckie HEPU. Obie są znacznie tańsze niż oryginalna Mazdy.

Będę wdzięczny za udzielone informacje.
Początkujący
 
Od: 18 lip 2011, 09:21
Posty: 9
Skąd: Lubsko/Wrocław
Auto: M6 (2006) 2.0 CiTD
M6 (2011) 2.2 CiTD

Postprzez Riki » 29 wrz 2011, 22:56

adi1711 napisał(a):Będę wdzięczny za udzielone informacje.


Rozrząd tylko oryginał, u Ciebie w RF7 pasek jest inny aniżeli w RF5 – reszta ta sama. Pompa wodna rowniez tylko OE MAZDA.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez skull » 3 paź 2011, 09:14

Witam Kolegów mam takie szybkie pytanko ze względu na to,że w mojej mieścinie brak dostępnych w sklepach motoryzacyjnych oryginalnych pasków Mazda 6 2.0 121 kucy 2004r.Mam do wyboru Mitsuboshi pasek lub jakiś niby oznaczony w katalogu jako oryginał,ale pakowany w kartony Blue Print około 300zł kosztuje.Może ktoś orientuje się co pakują Blue Print oznaczenie ADM57533.Zamawianie przez internet nie bardzo mi się widzi czekanie później przyjdzie coś nie tak odsyłanie i będę tygodniami bujał się.Mam swój warsztacik na miejscu sklepy w których w ciągu dnia zamienię jak nie będzie coś pasowało,dlatego doradźcie co do wybrać z zamienników do tego silnika.
Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 maja 2006, 23:05
Posty: 24
Skąd: Kentaki
Auto: MADZIA 323C 1,4L 95R
Madzia 6 2,0 gruźlik ;)

Postprzez bieski » 3 paź 2011, 09:55

skull napisał(a):co do wybrać z zamienników do tego silnika.


Nic. Tylko orginał. Kup sobie w necie.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Steve » 3 paź 2011, 11:10

skull napisał(a):Witam Kolegów mam takie szybkie pytanko ze względu na to,że w mojej mieścinie brak dostępnych w sklepach motoryzacyjnych oryginalnych pasków Mazda 6 2.0 121 kucy 2004r.Mam do wyboru Mitsuboshi pasek lub jakiś niby oznaczony w katalogu jako oryginał,ale pakowany w kartony Blue Print około 300zł kosztuje.Może ktoś orientuje się co pakują Blue Print oznaczenie ADM57533.Zamawianie przez internet nie bardzo mi się widzi czekanie później przyjdzie coś nie tak odsyłanie i będę tygodniami bujał się.Mam swój warsztacik na miejscu sklepy w których w ciągu dnia zamienię jak nie będzie coś pasowało,dlatego doradźcie co do wybrać z zamienników do tego silnika.
Pozdrawiam.


Blue Print to kiepska taniocha. Nawet filtra oleju czy powietrza nie zalozylbym tej marki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 19:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Postprzez Riki » 3 paź 2011, 12:45

Steve napisał(a):Blue Print to kiepska taniocha


Ciekawostka.......... u mnie, pod nosem mam ASO Hondy, pierwsze miejsce w PL w sprzedaży aut w 2010r ;) i przy montażu hamulców pytają Klienta, OE czy świetnej jakości zamiennik? cena wiadomo... sporo niższa, Klient mówi – poproszę zamiennik i tym sposobem ma zestawik BP <faja>
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez skull » 3 paź 2011, 18:22

to kurcze żaden inny pasek nie wytrzyma,nie możliwe :) to firmy takie jak Gytes Mitsuboshi,które mają dobrą renomę robią dobre paski,ale złe do Mazdy 6 diesel,troszkę dla mnie to naciągana teoria :] Najwyżej zgodzę się,że nie oryginalny pasek trzeba częściej wymienić,wątpię czy wszyscy którzy jeżdżą Mazdami 6 kupują tylko oryginalne paski :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 maja 2006, 23:05
Posty: 24
Skąd: Kentaki
Auto: MADZIA 323C 1,4L 95R
Madzia 6 2,0 gruźlik ;)

Postprzez volf31 » 3 paź 2011, 19:25

Ci rozsądni na pewno tak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2008, 14:36
Posty: 96 (1/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: 6 2.0 MZR-CD 136KM 2004 GY
121 (B) 50KM 2001

Postprzez Neonixos666 » 3 paź 2011, 19:37

skull napisał(a):to kurcze żaden inny pasek nie wytrzyma,nie możliwe :) to firmy takie jak Gytes Mitsuboshi,które mają dobrą renomę robią dobre paski,ale złe do Mazdy 6 diesel,troszkę dla mnie to naciągana teoria :] Najwyżej zgodzę się,że nie oryginalny pasek trzeba częściej wymienić,wątpię czy wszyscy którzy jeżdżą Mazdami 6 kupują tylko oryginalne paski :D


w citd nie pisze się tak o zerwanych paskach bo są tu droższe samochody i ludzie podchodzą do tego z większą rozwagą ale w ditd jest sporo osób które wymieniły silniki bo zaoszczędziły na pasku lub innym elemencie rozrządu. Nie jest to bajka wyssana z palca że trzeba koniecznie oryginał tylko potwierdzony wieloma przypadkami istotny fakt w eksploatacji silników mazd.
Najgorzej sprawują się paski Contitech z tego co zauważyłem na forum.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Riki » 4 paź 2011, 01:32

Neonixos666 napisał(a):w citd nie pisze się tak o zerwanych paskach bo są tu droższe samochody i ludzie podchodzą do tego z większą rozwagą


Czasem CiTD śmiga na pasku od........... DiTD, jak OE to i śmiga <lol>
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Steve » 4 paź 2011, 13:50

Riki napisał(a):
Steve napisał(a):Blue Print to kiepska taniocha


Ciekawostka.......... u mnie, pod nosem mam ASO Hondy, pierwsze miejsce w PL w sprzedaży aut w 2010r ;) i przy montażu hamulców pytają Klienta, OE czy świetnej jakości zamiennik? cena wiadomo... sporo niższa, Klient mówi – poproszę zamiennik i tym sposobem ma zestawik BP <faja>


Jak masz zamiennik za 50% oryginału to wiadomo, że każdy woli taniej, ale to nie zawsze znaczy dobrze.
Nie mówię NIE wszystkim zamiennikom, ale BP to akurat kiepszczyzna chcociaż całkiem popularna w UK, więc parę ciekawych przypadków oszczędzania <glupek2> już widziałem.
Niepolecam – wystarczy wziąć część do ręki i porównać z czymś bardziej firmowym.
Poza tym Blue Print to tylko marka handlowa, żaden producent – dzisiaj mają towar z jednej chińskiej fabryki, a jutro z innej.
Może akurat hamulce mają z dobrej fabryki. Ale ja nie mam ochoty i czasu, żeby to sprawdzić.
Sam również czasem używam zamienników.
Jeśli są tańsze, bo w UK części w ASO są tanie (zazwyczaj).

P.S.
Kiedyś opisywałem problem z twardymi hamulcami http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=89&t=105650
i brakiem podciśnienia w układzie jako skutek
zapchanej kapy w obiegu oleju. Kapa była zapchana przez śmieć, który wyglądał jak wnętrze filtra oleju. Tuż przed wystąpieniem awarii był wymieniany olej, a włożony filtr to był Blue Print :> <cisza> <nie>.

Przepraszam za zaśmiecanie wątku rozrządu. :> <cisza>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 19:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Postprzez corrado1980 » 10 lip 2013, 20:54

co sądzicie o tym komplecie rozrządu ? cena, jakość części ?

http://allegro.pl/rozrzad-pompa-wody-mazda-dpf-5-6-2-0-ditd-i3385082795.html
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2012, 21:22
Posty: 43
Skąd: Birmingham
Auto: Aurora Blue

Postprzez bieski » 10 lip 2013, 21:08

corrado1980 napisał(a):co sądzicie o tym komplecie rozrządu ? cena, jakość części ?

Daruj sobie. Kup oryginał.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez corrado1980 » 10 lip 2013, 22:30

bieski napisał(a):
corrado1980 napisał(a):co sądzicie o tym komplecie rozrządu ? cena, jakość części ?

Daruj sobie. Kup oryginał.


.... oryginał !? jakiej marki to by były części?
<serduszka>

ten ?
http://allegro.pl/komplet-paska-rozrzadu-mazda-3-5-6-2-0td-i3359948558.html

czy ten http://allegro.pl/rozrzad-pompa-wody-mazda-dpf-5-6-2-0-ditd-i3380793376.html
Ostatnio edytowano 10 lip 2013, 22:53 przez corrado1980, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2012, 21:22
Posty: 43
Skąd: Birmingham
Auto: Aurora Blue

Postprzez Marianek » 10 lip 2013, 22:52

corrado1980 napisał(a):jakiej marki to by były części?

Oryginał ma to do siebie ze nawet jeśli będzie produkowany przez tego samego producenta musi spełniać
pewne normy. Nie oryginał już nie i z tego powodu również będzie tańszy, nawet jak będzie ten sam producent. Ale żeby już nie biadolić o wyższości jednego nad drugim poszukaj na forum jak kończą się przygody z tańszymi zmienikami, jest tego sporo. To nie jest mit, rozrząd zawsze oryginalny resztę części eksploatacyjnych możesz sobie robić na zmienikach. Ale to Twoje auto i Twój wybór, nikt nie potwierdzi Tobie ze ten zamiennik to dobry wybór.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

PostTen post został usunięty przez corrado1980 11 lip 2013, 18:38.
Powód: szkoda słow

Postprzez bieski » 11 lip 2013, 18:43

Szkoda nie szkoda. Polecam poczytać tutaj:
viewtopic.php?f=410&t=36318
Zobacz czy ktos wspomina o zerwanym rozrzadzie w przypadku oryginalnego paska :>
Wszyscy majacy problem z zerwanym rozrzadem mieli zamontowany zamiennik :>
Robisz jak uwazasz twoje auto. Chcialbym tylko zauwazyc ze remont silnika jest drozszy niz roznica miedzy oryginalem a zamiennikiem ;)
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez corrado1980 » 11 lip 2013, 21:37

bieski napisał(a):Szkoda nie szkoda. Polecam poczytać tutaj:
viewtopic.php?f=410&t=36318
Zobacz czy ktos wspomina o zerwanym rozrzadzie w przypadku oryginalnego paska :>
Wszyscy majacy problem z zerwanym rozrzadem mieli zamontowany zamiennik :>
Robisz jak uwazasz twoje auto. Chcialbym tylko zauwazyc ze remont silnika jest drozszy niz roznica miedzy oryginalem a zamiennikiem ;)


ja nie podważam – ,,oryginalnych " częsci a kiepskich zamienników – ale przepłacanie w salonach – byle mieć pseudo pewność , że to oryginał – to wg. mnie paranoja !
a części te przecież produkuje – firma – która wysyła te same części – tylko , że ze swoim logiem !
wiec Wasz ,,oryginał" występuje – podwójnie na rynku – a różnica w cenie kilkaset zł hahaha
teorie, że z logiem Bubu – są lepsze niz z logiem producenta części – są grubo przesadzone <glupek2>

Jestem po kilku szkołach mechanicznych i znam wielu mechaników – więc teorie spiskowe – jakos nie działają na mnie :* .

Lecz to wybór każdego , pozdr <spoko>

ps. Fajny wAtek – o tym jak sie komuś pozrywał pasek ... po kupnie auta od polskiego śmiecia-oszusta lub turasa w niemczech .
A tak miedzy nami to te ich paski wytrzymywały około 2 -tną swoją żywotność <jupi>
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2012, 21:22
Posty: 43
Skąd: Birmingham
Auto: Aurora Blue

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6