Wymiana rozrządu, numery części
Witam,
Dołączam się do pytania, co oznaczaja literki przy nr referencyjnych elementów rozrządu. Niektóre "ori" są bez literki, a niektóre np z literka "C" lub "A" – taka sytuacja dotyczy np pompy wody. Co to oznacza?
Z góry dziękuje za odpowiedz.
Pozdrawiam!
Dołączam się do pytania, co oznaczaja literki przy nr referencyjnych elementów rozrządu. Niektóre "ori" są bez literki, a niektóre np z literka "C" lub "A" – taka sytuacja dotyczy np pompy wody. Co to oznacza?
Z góry dziękuje za odpowiedz.
Pozdrawiam!
- Od: 22 lip 2011, 18:50
- Posty: 5
Jest to oznaczenie serii producenta. Mazda tak sobie to oznacza. Np. paski są RF5C-12-205 lub końcówka A albo A9A – pasek jest ten sam.
Generalnie najważniejszy jest początek czyli w przypadku paska RF5C....
Generalnie najważniejszy jest początek czyli w przypadku paska RF5C....
W najbliższym czasie (w ciągu dwóch tygodni) czeka mnie wymiana rozrządu. W poradniku w tym dziale znalazłem numery części, jednak dotyczą one silnika RF5C (2002-2005). U mnie jest RF7J z 2006 roku (CiTD 143KM + DPF) i widziałem, że stosowany jest pasek rozrządu o innym oznaczeniu niż podane w poradniku. Wszystkie numery części podam poniżej. Proszę o ich zweryfikowanie:
Pasek rozrządu Oryginał MAZDA firmy UNITTA (nr kat. RF7J-12-205) –> numer paska z forum: RF5C-12-205
Napinacz hydrauliczny Oryginał MAZDA firmy NTN (nr kat. RF2A-12-770)
Rolka prowadząca pierwsza Oryginał MAZDA firmy NTN (nr kat. RF5C-12-700)
Rolka prowadząca druga Oryginał MAZDA firmy NTN (nr kat. RF5C-12-730)
Pompa wody Oryginał MAZDA (nr kat. RF2A-15-100C)
Uszczelka pompy wody "pierwsza" Oryginał MAZDA (nr kat. RFB9-15-162A)
Uszczelka pompy wody "druga" Oryginał MAZDA (nr kat. RFB9-15-116)
Czy jest jakaś faktyczna różnica w tym pasku, czy tylko zmiana numerka? Po pozostałych numerach widać, że są stosowane elementy, które występują w silniku RF5C oraz RF2A (DiTD)
Wiem, że co do paska, rolek i napinacza nie zaleca się stosowania innych elementów niż oryginalne. Jak natomiast ma się to do pompy wody. Poza oryginałem dostępne są m.in. japońskie pompy wody NPW (Nissan Water Pump), lub niemieckie HEPU. Obie są znacznie tańsze niż oryginalna Mazdy.
Będę wdzięczny za udzielone informacje.
Pasek rozrządu Oryginał MAZDA firmy UNITTA (nr kat. RF7J-12-205) –> numer paska z forum: RF5C-12-205
Napinacz hydrauliczny Oryginał MAZDA firmy NTN (nr kat. RF2A-12-770)
Rolka prowadząca pierwsza Oryginał MAZDA firmy NTN (nr kat. RF5C-12-700)
Rolka prowadząca druga Oryginał MAZDA firmy NTN (nr kat. RF5C-12-730)
Pompa wody Oryginał MAZDA (nr kat. RF2A-15-100C)
Uszczelka pompy wody "pierwsza" Oryginał MAZDA (nr kat. RFB9-15-162A)
Uszczelka pompy wody "druga" Oryginał MAZDA (nr kat. RFB9-15-116)
Czy jest jakaś faktyczna różnica w tym pasku, czy tylko zmiana numerka? Po pozostałych numerach widać, że są stosowane elementy, które występują w silniku RF5C oraz RF2A (DiTD)
Wiem, że co do paska, rolek i napinacza nie zaleca się stosowania innych elementów niż oryginalne. Jak natomiast ma się to do pompy wody. Poza oryginałem dostępne są m.in. japońskie pompy wody NPW (Nissan Water Pump), lub niemieckie HEPU. Obie są znacznie tańsze niż oryginalna Mazdy.
Będę wdzięczny za udzielone informacje.
- Od: 18 lip 2011, 09:21
- Posty: 9
- Skąd: Lubsko/Wrocław
- Auto: M6 (2006) 2.0 CiTD
M6 (2011) 2.2 CiTD
Witam Kolegów mam takie szybkie pytanko ze względu na to,że w mojej mieścinie brak dostępnych w sklepach motoryzacyjnych oryginalnych pasków Mazda 6 2.0 121 kucy 2004r.Mam do wyboru Mitsuboshi pasek lub jakiś niby oznaczony w katalogu jako oryginał,ale pakowany w kartony Blue Print około 300zł kosztuje.Może ktoś orientuje się co pakują Blue Print oznaczenie ADM57533.Zamawianie przez internet nie bardzo mi się widzi czekanie później przyjdzie coś nie tak odsyłanie i będę tygodniami bujał się.Mam swój warsztacik na miejscu sklepy w których w ciągu dnia zamienię jak nie będzie coś pasowało,dlatego doradźcie co do wybrać z zamienników do tego silnika.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
- Od: 23 maja 2006, 23:05
- Posty: 24
- Skąd: Kentaki
- Auto: MADZIA 323C 1,4L 95R
Madzia 6 2,0 gruźlik ;)
skull napisał(a):Witam Kolegów mam takie szybkie pytanko ze względu na to,że w mojej mieścinie brak dostępnych w sklepach motoryzacyjnych oryginalnych pasków Mazda 6 2.0 121 kucy 2004r.Mam do wyboru Mitsuboshi pasek lub jakiś niby oznaczony w katalogu jako oryginał,ale pakowany w kartony Blue Print około 300zł kosztuje.Może ktoś orientuje się co pakują Blue Print oznaczenie ADM57533.Zamawianie przez internet nie bardzo mi się widzi czekanie później przyjdzie coś nie tak odsyłanie i będę tygodniami bujał się.Mam swój warsztacik na miejscu sklepy w których w ciągu dnia zamienię jak nie będzie coś pasowało,dlatego doradźcie co do wybrać z zamienników do tego silnika.
Pozdrawiam.
Blue Print to kiepska taniocha. Nawet filtra oleju czy powietrza nie zalozylbym tej marki.
Steve napisał(a):Blue Print to kiepska taniocha
Ciekawostka.......... u mnie, pod nosem mam ASO Hondy, pierwsze miejsce w PL w sprzedaży aut w 2010r
to kurcze żaden inny pasek nie wytrzyma,nie możliwe
to firmy takie jak Gytes Mitsuboshi,które mają dobrą renomę robią dobre paski,ale złe do Mazdy 6 diesel,troszkę dla mnie to naciągana teoria
Najwyżej zgodzę się,że nie oryginalny pasek trzeba częściej wymienić,wątpię czy wszyscy którzy jeżdżą Mazdami 6 kupują tylko oryginalne paski 
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
- Od: 23 maja 2006, 23:05
- Posty: 24
- Skąd: Kentaki
- Auto: MADZIA 323C 1,4L 95R
Madzia 6 2,0 gruźlik ;)
skull napisał(a):to kurcze żaden inny pasek nie wytrzyma,nie możliweto firmy takie jak Gytes Mitsuboshi,które mają dobrą renomę robią dobre paski,ale złe do Mazdy 6 diesel,troszkę dla mnie to naciągana teoria
Najwyżej zgodzę się,że nie oryginalny pasek trzeba częściej wymienić,wątpię czy wszyscy którzy jeżdżą Mazdami 6 kupują tylko oryginalne paski
w citd nie pisze się tak o zerwanych paskach bo są tu droższe samochody i ludzie podchodzą do tego z większą rozwagą ale w ditd jest sporo osób które wymieniły silniki bo zaoszczędziły na pasku lub innym elemencie rozrządu. Nie jest to bajka wyssana z palca że trzeba koniecznie oryginał tylko potwierdzony wieloma przypadkami istotny fakt w eksploatacji silników mazd.
Najgorzej sprawują się paski Contitech z tego co zauważyłem na forum.
Neonixos666 napisał(a):w citd nie pisze się tak o zerwanych paskach bo są tu droższe samochody i ludzie podchodzą do tego z większą rozwagą
Czasem CiTD śmiga na pasku od........... DiTD, jak OE to i śmiga

Riki napisał(a):Steve napisał(a):Blue Print to kiepska taniocha
Ciekawostka.......... u mnie, pod nosem mam ASO Hondy, pierwsze miejsce w PL w sprzedaży aut w 2010ri przy montażu hamulców pytają Klienta, OE czy świetnej jakości zamiennik? cena wiadomo... sporo niższa, Klient mówi – poproszę zamiennik i tym sposobem ma zestawik BP
Jak masz zamiennik za 50% oryginału to wiadomo, że każdy woli taniej, ale to nie zawsze znaczy dobrze.
Nie mówię NIE wszystkim zamiennikom, ale BP to akurat kiepszczyzna chcociaż całkiem popularna w UK, więc parę ciekawych przypadków oszczędzania

Niepolecam – wystarczy wziąć część do ręki i porównać z czymś bardziej firmowym.
Poza tym Blue Print to tylko marka handlowa, żaden producent – dzisiaj mają towar z jednej chińskiej fabryki, a jutro z innej.
Może akurat hamulce mają z dobrej fabryki. Ale ja nie mam ochoty i czasu, żeby to sprawdzić.
Sam również czasem używam zamienników.
Jeśli są tańsze, bo w UK części w ASO są tanie (zazwyczaj).
P.S.
Kiedyś opisywałem problem z twardymi hamulcami http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=89&t=105650
i brakiem podciśnienia w układzie jako skutek
zapchanej kapy w obiegu oleju. Kapa była zapchana przez śmieć, który wyglądał jak wnętrze filtra oleju. Tuż przed wystąpieniem awarii był wymieniany olej, a włożony filtr to był Blue Print


Przepraszam za zaśmiecanie wątku rozrządu.

co sądzicie o tym komplecie rozrządu ? cena, jakość części ?
http://allegro.pl/rozrzad-pompa-wody-mazda-dpf-5-6-2-0-ditd-i3385082795.html

- Od: 26 sie 2012, 21:22
- Posty: 43
- Skąd: Birmingham
- Auto: Aurora Blue
bieski napisał(a):corrado1980 napisał(a):co sądzicie o tym komplecie rozrządu ? cena, jakość części ?
Daruj sobie. Kup oryginał.
.... oryginał !? jakiej marki to by były części?

ten ?

czy ten

Ostatnio edytowano 10 lip 2013, 22:53 przez corrado1980, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 26 sie 2012, 21:22
- Posty: 43
- Skąd: Birmingham
- Auto: Aurora Blue
corrado1980 napisał(a):jakiej marki to by były części?
Oryginał ma to do siebie ze nawet jeśli będzie produkowany przez tego samego producenta musi spełniać
pewne normy. Nie oryginał już nie i z tego powodu również będzie tańszy, nawet jak będzie ten sam producent. Ale żeby już nie biadolić o wyższości jednego nad drugim poszukaj na forum jak kończą się przygody z tańszymi zmienikami, jest tego sporo. To nie jest mit, rozrząd zawsze oryginalny resztę części eksploatacyjnych możesz sobie robić na zmienikach. Ale to Twoje auto i Twój wybór, nikt nie potwierdzi Tobie ze ten zamiennik to dobry wybór.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 7010 (210/247)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Szkoda nie szkoda. Polecam poczytać tutaj:
viewtopic.php?f=410&t=36318
Zobacz czy ktos wspomina o zerwanym rozrzadzie w przypadku oryginalnego paska
Wszyscy majacy problem z zerwanym rozrzadem mieli zamontowany zamiennik
Robisz jak uwazasz twoje auto. Chcialbym tylko zauwazyc ze remont silnika jest drozszy niz roznica miedzy oryginalem a zamiennikiem
viewtopic.php?f=410&t=36318
Zobacz czy ktos wspomina o zerwanym rozrzadzie w przypadku oryginalnego paska
Wszyscy majacy problem z zerwanym rozrzadem mieli zamontowany zamiennik
Robisz jak uwazasz twoje auto. Chcialbym tylko zauwazyc ze remont silnika jest drozszy niz roznica miedzy oryginalem a zamiennikiem
bieski napisał(a):Szkoda nie szkoda. Polecam poczytać tutaj:
viewtopic.php?f=410&t=36318
Zobacz czy ktos wspomina o zerwanym rozrzadzie w przypadku oryginalnego paska![]()
Wszyscy majacy problem z zerwanym rozrzadem mieli zamontowany zamiennik
Robisz jak uwazasz twoje auto. Chcialbym tylko zauwazyc ze remont silnika jest drozszy niz roznica miedzy oryginalem a zamiennikiem
ja nie podważam – ,,oryginalnych " częsci a kiepskich zamienników – ale przepłacanie w salonach – byle mieć pseudo pewność , że to oryginał – to wg. mnie paranoja !
a części te przecież produkuje – firma – która wysyła te same części – tylko , że ze swoim logiem !
wiec Wasz ,,oryginał" występuje – podwójnie na rynku – a różnica w cenie kilkaset zł

teorie, że z logiem Bubu – są lepsze niz z logiem producenta części – są grubo przesadzone

Jestem po kilku szkołach mechanicznych i znam wielu mechaników – więc teorie spiskowe – jakos nie działają na mnie
Lecz to wybór każdego , pozdr

ps. Fajny wAtek – o tym jak sie komuś pozrywał pasek ... po kupnie auta od polskiego śmiecia-oszusta lub turasa w niemczech .
A tak miedzy nami to te ich paski wytrzymywały około 2 -tną swoją żywotność

- Od: 26 sie 2012, 21:22
- Posty: 43
- Skąd: Birmingham
- Auto: Aurora Blue
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6