zależność prędkości od obrotów silnika – benz.

Postprzez kot_kot » 5 lip 2013, 00:04

120km/h 6 bieg to u mnie dokladnie 3500obr/min
zwiekszenie predkosci o 10 w gore to wzrost obrotow o 250 czyli
130km/h 3750
140km/h 4000
150km/h 4250
160km/h 4500

wobec tego 100km/h to 3000obr/min

jesli ktos nie wierzy moge pokazac dowod na to. mysle ze normalne i nie mam jakies lewej skrzyni biegow. ponizej daje zdjecie predkosci maksymalnej.

warto wspomniec panowie ze na spalanie wplywa kompletnie wszystko. opony, opor wiatru, rownosc ulicy, wydech, dolot... u mnie wydech i dolot oryginalny. filtr powietrza KN(wkladka) jedynie. Oponki Goodyear Eagle Asymetric 2. Pomiar byl wykonany na idealnie rownej drodze – czeskiej autostradzie w srodku nocy bez jakiegokolwiek ruchu na drodze. Dodam do tego ze wlaczenie/wylaczenie klimatyzacji podczas jazdy na tempomacie nie robi u mnie zadnej roznicy na spalaniu (pomiar komputera). No i malutki offtop... od ostatniej wymiany oleju 3000km zrobilem i stan na bagnecie jak byl tak dalej jest MAX :) nie ubylo ani milimetra
Załączniki
240808_495575507120957_100542454_o.jpg
kot_kot
 

Postprzez Zigi86 » 5 lip 2013, 10:04

Brakuje tylko zdjęcia chwilowego spalania przy 220km/h :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2012, 14:58
Posty: 274
Skąd: Łdz
Auto: Była: Mazda 6 Sedan 2006 2.0 Pb 147 KM

Postprzez kot_kot » 5 lip 2013, 11:15

Zigi86 napisał(a):Brakuje tylko zdjęcia chwilowego spalania przy 220km/h :D

Jak mnie pamiec nie myli to 22L/100 komputer pokazal wtedy :D
kot_kot
 

Postprzez klajgus » 7 lip 2013, 21:46

kot_kot napisał(a):140km/h 4000

<co?>
tu się zdziwiłem, bo właśnie wczoraj miałem spora trasę , ponad 600km autostrada, i właśnie ustawiłem tempomat na 4tys/obr. i przy mojej 5-cio biegowej skrzyni tez było 140km/h a ty piszesz ze na szóstce masz to samo, to po co mazda dala ten szósty bieg skoro obr. takie same.
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2007, 17:08
Posty: 215 (0/1)
Skąd: Berlin i Okolice Gorzowa
Auto: BYŁA M6 GY 2.0i 16V 141- LF 04r.
LPG Brc Sequent 24

Jest Ford Mondeo 2.5 T

Postprzez kot_kot » 8 lip 2013, 15:25

Ale ty masz 2.0 a ja 2.3. Tak sie sklada ze jade wlasnie do banku. Zrobie zdjecie dla niedowiarkow
Załączniki
IMAG0936.jpg
kot_kot
 

Postprzez bieski » 9 lip 2013, 15:00

kot_kot napisał(a):Zrobie zdjecie dla niedowiarkow

Biegu nie widac :>
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez matthies » 9 lip 2013, 16:56

ja z ciekawości zobaczę u siebie ile mam rpm przy takiej predkości, niestety tylko na 5
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez kot_kot » 9 lip 2013, 19:54

matthies napisał(a):ja z ciekawości zobaczę u siebie ile mam rpm przy takiej predkości, niestety tylko na 5


No i to bedzie wtedy wlasciwe porownanie. Czy to 6 bieg jest tylko po to by pozostale skrocic czy jednak cos daje. Jesli kolega matthies bedzie mial w 5 biegu takie same obroty to wiadomo juz ze w skrzyni 6 pozostale biegi sa krotsze niz w 5. Jesli natomiast okaze sie ze bedzie mial wyzsze obroty to znaczy ze 6 bieg zostal dolozony by obnizyc spalanie lub zwiekszyc predkosc maksymalna.
kot_kot
 

Postprzez matthies » 9 lip 2013, 20:31

aha, z góry zaznaczam, nie obiecuję zdjęcia – raczej niepokoi mnie cykanie zdjęć przy takiej prędkości ;)
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez zico » 10 lip 2013, 08:19

Jesli natomiast okaze sie ze bedzie mial wyzsze obroty to znaczy ze 6 bieg zostal dolozony by obnizyc spalanie lub zwiekszyc predkosc maksymalna.

chyba miało być "niższe obroty" ?

kot_kot dobrze widzę że na załączonej fotce pali się kontrolka check engine?
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2012, 00:29
Posty: 84
Auto: Mazda 6: 2.0 Pb 2005 FL
:D

Postprzez bieski » 10 lip 2013, 08:39

Zle widzisz :> To tempomat :P
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez zico » 10 lip 2013, 09:08

ups..
sorry
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2012, 00:29
Posty: 84
Auto: Mazda 6: 2.0 Pb 2005 FL
:D

Postprzez skorik » 10 lip 2013, 10:09

Witam, chciałem dopisać iż u mnie 2.0 141KM Pb na piątym biegu przy 140km też mam równiutko 4000rpm – i to jest trochę dużo bo co to za prędkość (szczególnie na autostradzie) a spalanie i hałas już znaczący.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2011, 23:10
Posty: 44
Skąd: Toruń
Auto: szara Mazda 6 kombi, 2.0 benzyna

Postprzez zigu18 » 10 lip 2013, 13:41

Przecież przy 140 mało co słychać silnik..

Wysłane z mojego HTC Desire X za pomocą Tapatalk 2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2012, 18:35
Posty: 360 (4/3)
Auto: Mazda 6
GG 2002 sedan
2.0 benzyna BRC

Postprzez zico » 10 lip 2013, 23:37

to jeszcze tylko ja swoje 3 grosze wtrącę bo właśnie wróciłem z trasy :)

u mnie dla odmiany (silnik Pb 2.0) przy 140km/h na 6-biegu miałem dokładnie 3500rpm,
do 4000rpm nie doszedłem bo skończył mi się prosty odcinek pustej drogi ale schodząc w dół mam tak jak napisał kot_kot czyli 10km/h = 250rpm co daje 2500 przy 100km/h.

edit://

i takie może wstępne podsumowanie prowadzące do zamknięcia OT :)
No i to bedzie wtedy wlasciwe porownanie. Czy to 6 bieg jest tylko po to by pozostale skrocic czy jednak cos daje. Jesli kolega matthies bedzie mial w 5 biegu takie same obroty to wiadomo juz ze w skrzyni 6 pozostale biegi sa krotsze niz w 5. Jesli natomiast okaze sie ze bedzie mial wyzsze obroty to znaczy ze 6 bieg zostal dolozony by obnizyc spalanie lub zwiekszyc predkosc maksymalna.

z wstępnego porównania posiadaczy silników 2.0 pomiędzy klajgusem, skorikiem i mną wynika, że jednak to drugie.

poczekajmy jeszcze na wyniki matthiesa co by porównał Pb 2.3 z kot_kotem

nie rozumiem tylko jednej kwestii: dlaczego silnik 2.3 potrzebuje większych obrotów względem 2.0 aby na tym samym biegu osiągnąć identyczną prędkość <co?>
no chyba że już coś pokręciłem :|
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2012, 00:29
Posty: 84
Auto: Mazda 6: 2.0 Pb 2005 FL
:D

Postprzez brodaM6 » 11 lip 2013, 13:59

może dlatego że mam AT ja przy 2500rpm mam 100km
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 11 lip 2013, 15:06.
Powód: porządki

PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 11 lip 2013, 15:06.
Powód: porządki

Postprzez dobrzyn22 » 11 lip 2013, 15:10

wątek dot. zależności obrotów silnika i prędkości został wydzielony i obecnie jest tu:
viewtopic.php?f=411&t=158311&p=2667923#p2667923
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5244 (22/72)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez zico » 12 lip 2013, 14:45

może mógłby ktoś jeszcze sprawdzić powyższe u siebie?
mnie szczególnie interesuje silnik 2.0 na 6-biegu (obroty przy 140km/h)

dzięki dobrzyn22 za wycinkę wątków
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2012, 00:29
Posty: 84
Auto: Mazda 6: 2.0 Pb 2005 FL
:D

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6