Nie moge zapalic silnika TA KF

Postprzez Marek123 » 9 mar 2006, 17:25

Mam Xedosa 9 2.0 z manualna skrzynia.
Samochod od konca stycznia stal przed domem i nie byl zapalany. Kilka dni temu probowalem go odpalic, ale sie nie udalo.
Wczoraj doladowalem akumulator i znowu probowalem go zapalic – rozrusznik kreci, ale silnik nie zapala.
Co sie moglo stac? Do stycznia jezdzilem samochodem i nie bylo wiekszych problemow z zapalaniem.
:(
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 mar 2004, 22:44
Posty: 11
Skąd: Warszawa, Mielec
Auto: Xedos 9 2.0

Postprzez Puhcio » 9 mar 2006, 18:41

Ile razy próbowałeś ?
Samochód stoi w garażu/ na dworze ?
Benzyna/gaz ? Jeżeli benzyna to doberj jakości ?

W jakim stanie są świece/kalble WN, filtr powietrza ...
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez Marek123 » 9 mar 2006, 19:10

Dzisiaj probowalem z 5-6 razy. W miedzydzasie wyjmowalem i czyscilem swiece.
Swiece byly wymieniane jakies 15 tys. km temu, podobnie filtr.
Samochod stoi na dworze, nie mam instalacji gazowej, a benzyna to 95 z Orlenu.
Rano jeszcze raz wyczyszcze swiece i przejrze kable – moze to cos da.
:|
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 mar 2004, 22:44
Posty: 11
Skąd: Warszawa, Mielec
Auto: Xedos 9 2.0

Postprzez Italiano » 10 mar 2006, 21:00

Może coś z paliwem....spróbuj pokręcić chwile (pare sekund) i wykręć świece. Zobacz czy wogóle jest "mokra"( i powinna śmierdzieć paliwem). Będzie wiadomo czy dochodzi paliwo.

Druga rzecz.....sprawdź czy jest iskra. Wykręć świece załóż przewód WN połóż świece na silniku(tak żeby dobrze dotykała masy....czyli silnika) i tu by się przydał jakiś np. kumpel. Jeden kręci silnikiem ...drugi kontroluje czy jest iskra na świecy.
UWAGA: nie dotykać świecy w tym momencie....bo was "piorun" trafi. :)

Spróbuj te rzeczy i będziesz wiedział czy jest iskra i paliwo bo to tylko te żeczy(raczej) mogą być.
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2005, 00:40
Posty: 2682 (1/0)
Skąd: Calcinato
Auto: Renault scenic 1.6 B
Ford Galaxy 2.0 170 KM
Renault Express 1.5 dci

Postprzez rysz_mit » 12 sty 2008, 18:05

Witam.
Mam Mazdę Millenia 2,5 V6 rok 1994, silnik o symbolu KL, gaz mieszalnikowy II generacji, centralka BRC Just.
Może ktoś jest w stanie powiedzieć co to może być:
– nie daje się uruchomić na benzynie jak jest zimny – kilka razy słychać jak załapuje a potem zalane są świece,
– na gazie odpali po nagrzaniu (w garażu temp. do ok. 10 °C), praca jest nierównomierna, objaw jak wypadanie zapłonu, trzęsie silnikiem. odpali przy długim kręceniu rozrusznikiem,
– przy dodawaniu gazu dusi się na gazie i na benzynie, gdy jest ciepły to odpala i na benzynie,
kąt wyprzedzenia zapłonu pływa w zakresie od 10° do 4°. sprawdzane na testerze, wykazywało błąd przepływomierza, podstawiony inny te same objawy,
Może ktoś wie jaka powinna być wartość napięcia na przewodzie sygnałowym z czujnika ciśnienia bezwzględnego przy silniku unieruchomionym, po włączonym zapłonie i przy obrotach 800 obr/min
Może ktoś ma schemat połączenia podciśnienia z kolektora ssącego do map sensorów przymocowanych do kolektora ssącego, a może ktoś zechce rozrysować na podstawie swojego modelu.
To już chyba wszystko :)
Początkujący
 
Od: 23 paź 2007, 12:17
Posty: 5
Skąd: Kock
Auto: Mazda Millenia 2,5 V6 KL

Postprzez qbass » 12 sty 2008, 21:31

rysz_mit napisał(a):wykazywało błąd przepływomierza, podstawiony inny te same objawy,

Na pewno ten podstawiony jest sprawny?
rysz_mit napisał(a):Może ktoś ma schemat połączenia podciśnienia z kolektora ssącego do map sensorów przymocowanych do kolektora ssącego, a może ktoś zechce rozrysować na podstawie swojego modelu.

Może to coś pomoże Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez rysz_mit » 28 sty 2008, 23:36

Wymieniłem czujnik ciśnienia bezwzględnego, zregenerowałem aparat zapłonowy, ponieważ zepsuta była cewka i moduł. Obecnie silnik odpala, płynniej wchodzi na obroty, lecz wolne obroty są niestabilne.., rzuca silnikiem. Na chwilę obecna zostało mi tylko przetestowanie przepływomierza..., proszę posiadaczy tego typu auta w obrębie ok 70 km od Lublina o umożliwienie podstawienia mojego przepływomierza. Jest to jedyny i najtańszy sposób sprawdzenia tego urządzenia... Gdy kupię nowy, a usterka nie będzie wyeliminowana, narażę sie na zbyteczne koszty!!! Proszę szanownych Mazdowiczów o pomoc!!!!!! :) Chętnych proszę o wiadomość tel, sms lub na forum 697619158
Z góry dziękuję!!!!!!
Początkujący
 
Od: 23 paź 2007, 12:17
Posty: 5
Skąd: Kock
Auto: Mazda Millenia 2,5 V6 KL

Postprzez Reagan » 29 sty 2008, 12:48

rysz_mit świecił się CHECK?? Zczytane były błedy?? Podaj kody błedów.

rysz_mit napisał(a):Wymieniłem czujnik ciśnienia bezwzględnego
– chodzi o BOOST SENSOR EGR KL47 – 18215??. Jeśli tak to wykreśl xedos9 bo masz millenie :P Czujnik kosztuje w ASO 1200zł. Kupiłeś w ASO czy używkę? No i skąd wiedziałeś, że to było do wymiany.?

Czy po wymianie czujnika świeci się CHECK?? Jesli tak reset kompa a jak nie pomoże to czujnik możesz odpiąc i jeździć z tym że świecił się będzie CHECK.

rysz_mit napisał(a):Może ktoś wie jaka powinna być wartość napięcia na przewodzie sygnałowym z czujnika ciśnienia bezwzględnego przy silniku unieruchomionym, po włączonym zapłonie i przy obrotach 800 obr/min

Pomiar tej wartości "nic Panu nie powie" bo sie on zmienia w zależności od...obr, temp., cisnienia, wilgotności, obciążenia, ustroju politycznego ;) i .... bla bla bla więc nawet jak na wolnych będzie dobrze to potem juz wcale nie musi. W każdym razie bądź jak wyśle napięcie o wartości > 3.5V może to spowodowac unieruchomienie silnika i brak możliwości odpalenia.

Najważniejsze czy komp pokazał jakieś błędy.

A tak wogóle to czy auto gaśnie w czasie jazdy??

Gdzie regenerowałeś aparat zapłonowy??

A może to zapchane dziurki w przepustnicy!!

http://forums.mazdaworld.org/lofiversio ... 13174.html

Powodzenia <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2005, 16:39
Posty: 127
Skąd: Legionowo
Auto: millenia KL

Postprzez r01 » 20 lut 2008, 18:39

A wiec sytuacja sie przedstawia tak.. Pewnego poranka wsiadam do autka i jade do pracy a tu nagle spadek mocy i silnik zgasl.. po kilku probach ponownego odpalenia berz rezultatow postanowilem scholowac autko do domu.. :( No wiec silnik kreci ladnie i nie ma iskry pojechalem do jednego warsztatu , myla ze to cewka ale nie sa pewni i nie potrafia nic z tym zrobic... :| jade do drugiego... po jakiejs tam diagnozie zamawiaja cewke... i ... nic. dalej ten sam problem.. sprawdzali czujnik polozenia walu itd. i nie potrafia tego naprawic :| . ktos wie co to moze byc???
Dane X9 95r. 2,5 v6 M/T PB>98 oct...
Bardzo prosze o pomoc. obecnie juz 2 miesiace bez samochodu :( i do pracy na piechotke 1h

Z goru dziekuje i pozdr.

P.S. Zna ktos Jakiegos dobrego mechanika w poblizu Manchesteru, ktory mogl by sie opiekowac moja Mazda? <głaszcze>


wymienilem rowniez kopulke i palec bo styki troche zasniedziale byly.
Ostatnio edytowano 20 lut 2008, 23:06 przez r01, łącznie edytowano 1 raz
r01
 

Postprzez Soluks » 20 lut 2008, 18:54

u mnie podobnie było, ale to własnie winny był czujnik położenia wału po wymianie na inny wszystko odżyło
Obrazek
http://www.youtube.com/watch?v=yormhej1TKs
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2007, 21:30
Posty: 402 (0/1)
Skąd: NNM/Bydgoszcz/Gdynia
Auto: Xedos 6 2.0 V6 CA KF

Postprzez master_nh » 26 lut 2008, 23:24

witam mam taki problem po remoncie silnika w xedosie 9 2,5V6 95r auto nie chce odpalic na swiece prad podaje paliwo tez kreci auto normalnie ale nie chce zagadac. w aucie byly robione pierscienie panewki i glowice. co moze byc przyczyna tego? slyszalem ze jakies niby kody trzeba wgrac
master_nh
 

Postprzez noucamp » 26 lut 2008, 23:49

yyy ja ostatnio mialem swapa skrzyni robionego, nie odpalalo auto z powodu braku masy do aparatu zaplonowego oraz komputera. sprawdz ; ]
GO BIG OR GO HOME
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 14:27
Posty: 1619
Skąd: Gdańsk
Auto: Silvia power :*

Postprzez bubanr1 » 7 cze 2009, 13:47

Witam.Mam taki problem.Jadę sobie moją mazdą millenią/xedos9 2,5i i nagle zgasła. Sprawdziłem i nie ma iskry, co gorsza to nie działają wtryski. Jestem załamany. Proszę o pomoc.
czy to może być komputer??
Mazda Millenia 2,5 i V6 180KM
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 maja 2009, 20:04
Posty: 6
Skąd: Nowa Ruda
Auto: MAZDA MILLENIA

Postprzez wiesiek5 » 7 cze 2009, 21:27

Sprawdz pasek rozrządu i czujnik impulsów koło bagnetu jak jest .
Wiesiek.
Naprawie wyremontuje każdy silnik do mazdy , KJ.KL.KF.M6.CX7
Posiadam własne części specjalizacja Mazdy.
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2005, 18:04
Posty: 331

Postprzez bubanr1 » 7 cze 2009, 22:38

oki sprawdze pasek,ale to chyba nie ma nic wspólnego z zapłonem czy z wtryskami.
Auto stoi juz w serwisie BOSHA, podłączą pod kompurer i mam nadzieje że coś wykaże.
Myślałem że to alarm coś nawalił i odcioł zapłon, ale że wtryski nie dzialają to juz nie wiem.

Miał ktoś może taki przypadek??
Pomóżcie!!!

ale czemu moja mazda 2.5i nie ma iskry a co [jakie?] wtryski nie działają??

czy ktoś ma jakieś pomysły??
Mazda Millenia 2,5 i V6 180KM
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 maja 2009, 20:04
Posty: 6
Skąd: Nowa Ruda
Auto: MAZDA MILLENIA

Postprzez kulkagsx1200 » 21 cze 2009, 16:16

no i u mnie dzis to samo sie stalo , moja malzowina skarzyla sie od jakiegos czasu ze ma problemy z odpaleniem auta. kiedy bralem sie za sprawdzanie – auto zawze zapalalo , pomyslalem , ze jak to baba ;) pewnie zwidy ma jakies ;P dzis wracala do domu i doslownie pare mmetrow przed brama samochod nagle zgasl , jakby go ktos wylaczyl. dotoczyla sie do bramy i juz nie dalo sie go zapalic. po szybkim luknieciu pod maske stwierdzilem ze brak iskry na swiecach jest przyczyna ze auto nie pali :| teraz zastanawiam sie co moze byc przyczyna tegoz braku iskry :| sorawdzilem kopulke i palec – przeczyscilemi wydaje mi sie ze jest w porzadku .
co dalej drodzy koledzy? gdzie szukac ?
pasek sie nie zerwal , zaraz ide zobaczyc czujnik impulsow <oczy> tylko jak go sprawdzic?
bede dzwieczny za kazda pomoc , zona jezdzi autem do pracy a moje drugie czeka na silnik , normalnie padaka :D ]
pozdrawiam

EDIT: bylem i sprawdzilem : prad dochodzi do rozdzielacza , wyjalem czujnik polozenia walu i stwierdzilem ze jest otulina przetarta i widac kabel owijajacy dwa pozostale przewody . przecialem go i polutowalem do kupy oraz zaizolowalem tasma . podlaczylem ale bez rezultatu . dalej nie ma iskry. jade do elektryka coby mi sprawdzil czujnik i kupie nowy i tak bo taki sztukowany to nie bede zakladal . jesli okaze sie ze dobry to co dalej? ysz
jeep wrangler YJ 4.0 automat
hayabusa 99'
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2008, 21:58
Posty: 38
Skąd: strzelin
Auto: 4x4 ;)

Postprzez bubanr1 » 26 cze 2009, 17:42

już problem rozwiązany .Padła mi cewka, dlatego nie miałem prądu na cewce i automatycznie nie działały wtryski.

Ale mam jeszcze jedno pytanie. Czemu pada tak cewka, bo to juz druga w tym roku.
Czy to może być przez przez gas sekwencyjny? bo tak słyszałem
sam juz nie wiem
Mazda Millenia 2,5 i V6 180KM
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 maja 2009, 20:04
Posty: 6
Skąd: Nowa Ruda
Auto: MAZDA MILLENIA

Postprzez kulkagsx1200 » 11 lip 2009, 14:35

no i juz po sprawie :D padla cewka i przy okazji jakis modół w aparacie :|
koszt czesci i naprawy – 750 zl . czy to duzo czy malo nie wiem i nie wnikam . wazne ze znow pomyka ;)
cudny sprzet <faja> <lol>

EDIT:witam , mialem statnio wymiane cewki i modulu w aparacie zaplonowym[chyba] bo nie mialem pradu na swiecach. niby wszystko gralo. podjechalem wyregulowac gaz do kumpla , wgral nowego softa i luzik -na gazie auto pomyka super , problem w tym ze nie moge czesto go odpalic na benzynie i musze awaryjnie na gazie. dzisiaj udalo mi sie zapalic na benie dieki lekko wcisnietemu pedalowi gazu [wyczulem drania ] i jakos zagadal ale prychal i kichal i musialem caly czas kontrolowac gaz . dodam tylko ze zdaz sie to czesto ale nieraz normalnie pali jakby nigdy nic. w sumie czesciej sie to zonie zdaza bo ona jezdzi nim , natomiast mi sie przydazylo to moze 2-3 razy . ma ktos pomysla ? czy moglismy cos skopac przy regulacji gazu?
jeep wrangler YJ 4.0 automat
hayabusa 99'
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2008, 21:58
Posty: 38
Skąd: strzelin
Auto: 4x4 ;)

Postprzez tojagracz » 31 sie 2009, 12:56

Witam,

Jak już jest temat to i ja dorzucę mój problem :/

A zaczęło się tak:

Pojechałem do pracy, wszystko było normalnie. Po 8 godzinach próbuję odpalić a tu cisza nie słychać rozrusznika, tylko takie ciche przełączanie styków gdzieś z tyłu auta.
Po kilku próbach odpalenia, załamany podzwoniłem to tu to tam, między innymi do wieśka i podejrzenie padło na rozrusznik. No cóż automat :/ laweta będzie nie zbędna, ale coś mnie podusiło żeby jeszcze popróbować zapalić i udało się zapalił.
Dojechałem do domu rodzinnego i odrazu wstawiłem go do garażu. Zgasiłem silnik i próbuję odpalić, udało się za pierwszym razem <szok>
Co tu robić, wziąłem auto ojca i wróciłem do wawy a ojciec miał za zadanie kilka razy dziennie odpalać mojego Xedzia.
Przez 4 dni odpalał odrazu, aż w końcu zrobiło się to samo, co na parkingu pod pracą.
Chcąc nie chcąc wykręciliśmy rozrusznik (wiesiek miałeś racje było ciężko :( ) wyczyściliśmy sprawdziliśmy wszystko, co było można. Zamontowaliśmy go i nic, nadal nie pali.
Kolejny pomysł, jaki mieliśmy to stacyjka, podłączenie "na krótko" nie pomogło :(

Usterki należy szukać przed rozrusznikiem, bo po otrzymaniu napięcia z akumulatora rozrusznik kręci i auto odpala.

Ma ktoś jakiś pomysł, co mogło się popsuć??

Pozdrawiam
tojagracz
Początkujący
 
Od: 11 lip 2008, 11:15
Posty: 9
Skąd: Wyszków
Auto: Mazda Xedos 9 2.3l 1999 rok

Postprzez kulkagsx1200 » 31 sie 2009, 20:06

mysle ,ze od stacyjki masz gdzies zanik napiecia . taki problem mialem we wranglerze. zastosowalem proste rozwiazanie – podlaczylem mu przycisk i teraz po wlaczeniu zaplonu w stacyjce naciskam przycisk i zapala jak w sportowym aucie :D tyle ze we wrongu to kazda wydumka sie przxyjmuje i sie wszystkim podoba. w madzi wolalbym jednak ,zeby bylo normalnie. co do mojego problemu z zapalaniem mazdy – u mnie padl przekaznik pompy . reanimowalem go i pali juz spoko :)
jeep wrangler YJ 4.0 automat
hayabusa 99'
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2008, 21:58
Posty: 38
Skąd: strzelin
Auto: 4x4 ;)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9