Bierze olej (spalanie oleju) – silnik benzynowy

Postprzez dobrzyn22 » 3 lip 2013, 07:19

travis napisał(a):na koniec jeszcze bardzo głupie pytanie: olej dolewam przez otwór z korkiem o symbolu żółtej konewki? pytam, ponieważ jak w takim tempie mi go ubywa to zastanawiać zacząłem się nawet czy na pewno wlewam go do silnika <glupek2>


tak <ok>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5226 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez CLAU » 3 lip 2013, 09:53

travis:

nie dobrze, jeżeli rzyga Ci olejem przez korek wlewu – tam powinno być sucho i ani kropli oleju spływającej na świece. Jeżeli sam nie rozlałeś to masz za duże ciśnienie pod pokrywą zaworów. Opary olejowe z pod pokrywy są odprowadzone do odmy – jeżeli ona jest zapchana to wtedy one wychodzą przez korek wlewu oleju i dlatego jest o góry mokro.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez travis » 3 lip 2013, 10:04

olej jest w przestrzeni pomiędzy cewkami, tylko nie wiem którędy się tam dostaje ponieważ przy samym korku wlewu mam sucho.

edit://
a co powiecie w temacie dymienia/parowania przez odkręcony korek wlewu zaraz po zgaszeniu silnika?
Jeśli obłok jest delikatny i jasny o chyba jest ok, czy tak?
Początkujący
 
Od: 19 lut 2013, 18:51
Posty: 25
Auto: Mazda 6 FL Pb 2.0 147KM kombi

Postprzez Pankuba » 3 lip 2013, 10:26

Ryhu napisał(a):Oby to był ten zawór, bo nie ma żadnych objawów. Jeździ dobrze, silnik suchy, płyn chłodniczy ok, z korka olejowego nie dmuchają spaliny. Jak po wymianie zaworu dalej będzie ubywało oleja w takich ilościach to chyba ta kompresja mnie czeka...

Napisz jeszcze, co to za "minerał" zalewasz, bo być może szkoda silnika przy takim oleju. Ewentualnie czytaj wątek olejowy w dziale warsztat/garaż.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez Ryhu » 3 lip 2013, 19:02

Wlałem Total 5w40, a teraz dolewam Orlen 5W40.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2013, 20:51
Posty: 39
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda 6 '05r. 147KM 2.0
Benzyna + LPG
Stag 300 ISA 2

Postprzez klajgus » 3 lip 2013, 20:14

chyba kolega coś pomieszał <co?> bo jak dla mnie to są syntetyki a nie minerały
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2007, 17:08
Posty: 215 (0/1)
Skąd: Berlin i Okolice Gorzowa
Auto: BYŁA M6 GY 2.0i 16V 141- LF 04r.
LPG Brc Sequent 24

Jest Ford Mondeo 2.5 T

Postprzez CLAU » 4 lip 2013, 09:23

travis napisał(a):olej jest w przestrzeni pomiędzy cewkami, tylko nie wiem którędy się tam dostaje ponieważ przy samym korku wlewu mam sucho.

edit://
a co powiecie w temacie dymienia/parowania przez odkręcony korek wlewu zaraz po zgaszeniu silnika?
Jeśli obłok jest delikatny i jasny o chyba jest ok, czy tak?


To cieknie Ci przez uszczelkę pokrywy zaworów. Świece również możesz wykręcić i sprawdzić jak się mają i czy nie są mokre/przypalone od oleju.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez travis » 4 lip 2013, 12:21

To cieknie Ci przez uszczelkę pokrywy zaworów.

CLAU, jeśli Twoja diagnoza się potwierdzi to jest to poważna sprawa? duży koszt?
niestety wizytę u mechanika mam umówioną dopiero na przyszły tydzień :(
Początkujący
 
Od: 19 lut 2013, 18:51
Posty: 25
Auto: Mazda 6 FL Pb 2.0 147KM kombi

Postprzez CLAU » 4 lip 2013, 12:39

Trudno powiedzieć – nie powinno ciec ale może też cieknąć bo ktoś odkręcił pokrywę i źle ją skręcił. Uszczelkę i pokrywę można wymienić samemu bo to prosta sprawa – wystarczy zrobić zgodnie z service manualem.

Jednak jak masz bajzel w silniku i masz zatkaną odmę, to olej Ci znowu wycieknie przez uszczelkę ze względu na ciśnienie i opary olejowe, które nie mają ujścia do odmy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez Ryhu » 4 lip 2013, 18:33

klajgus napisał(a):chyba kolega coś pomieszał <co?> bo jak dla mnie to są syntetyki a nie minerały


Aaa no racja <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2013, 20:51
Posty: 39
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda 6 '05r. 147KM 2.0
Benzyna + LPG
Stag 300 ISA 2

Postprzez travis » 4 lip 2013, 20:37

a jak to jest z wymianą oleju? chodzi mi tutaj o zmianę na olej o innych parametrach?
z tego co wiem są syntetyki, mineralne, półsyntetyki, które różnią się lepkością i gęstością.
Czy po pewnym przebiegu powinno się olej zmienić na inny? Kto podejmuje o tym decyzję?
W tej chwili leję 5W30, czy powinienem zmienić na inny? jakie są ku temu przesłanki?
Początkujący
 
Od: 19 lut 2013, 18:51
Posty: 25
Auto: Mazda 6 FL Pb 2.0 147KM kombi

Postprzez matthies » 4 lip 2013, 21:01

jak silnik Ci dobrze na tym oleju pracuje to nie zawracaj sobie głowy zmianą. Niektórzy i po 200.000 leją pełną syntezę. Wszystko jest uzależnione tylko i wyłącznie od kondychy motoru.
<czytaj> sobie również ten temat viewtopic.php?f=329&t=128239
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez travis » 4 lip 2013, 21:21

wątek na 43 strony?! :|
Co to znaczy dobra kondycja motoru? Pytam w kontekście pożerania przez silnik oleju – czy to może być powodem do zmiany?
edit://
a tak w ogóle czy olej, który ostatnio mi wlano Mobil Super™ 3000 XE 5W-30 się nadaje?
(pytam, ponieważ w specyfikacji ma ACEA C3 API SM/SL, a w manualu Mazda podaje ACEA A1 lub A3 API SJ)
Początkujący
 
Od: 19 lut 2013, 18:51
Posty: 25
Auto: Mazda 6 FL Pb 2.0 147KM kombi

Postprzez matthies » 4 lip 2013, 22:47

pożeranie oleju? przeczytaj ten temat a znajdziesz odpowiedzi na dręczące ciebie pytania :) bez sensu się powtarzać.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez travis » 4 lip 2013, 23:26

nie kaz mi tego:( do rana tego bym nie przerobil <nauka>

wiem ze przyczyn 'znikania' oleju moze byc wiele. prosze tylko o odp. czy jedna z nich moze byc zwyczajnie czas na zmiane oleju (poprzez np. juz zuzycie powierzchni cylindrow przy zalozeniu ze pierscienie i reszta nie ulegly zniszczeniu)
Początkujący
 
Od: 19 lut 2013, 18:51
Posty: 25
Auto: Mazda 6 FL Pb 2.0 147KM kombi

Postprzez Ryhu » 6 lip 2013, 15:00

Ojej, kontynuując moją przygodę... kupiłem zawór PCV i chciałem się za niego zabrać. Poczytałem różne fora, też angielskie i amerykańskie, z pełną nadzieją i zapałem. Pan w serwisie też mi pokazał schemat gdzie to jest. Niestety po diagnozie możliwości moich i moich narzędzi zdecydowałem że muszę to komuś zlecić. Nie mam czasu na ściąganie kolektora dolotowego przez 3 godziny + drugie 3 na zakładanie. Ze smutkiem stwierdzam że moja 6-tka jest już zaprojektowana bardziej przez księgowych niż inżynierów. Tzn. tak żebyś tylko nie mógł sam nic zrobić :( Tam jest tak mało miejsca że zastanawiam się czy nie trzeba chłodnicy zrzucać żeby ten pierdołowaty zaworek wymienić.

Na amerykańskich forach też psioczą na to rozwiązanie, głównie przez to jak to zasyfia kolektor olejem. Ludzie zakładają jakieś puszki, które ten olej wyłapują, zamiast kierować go do kolektora.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2013, 20:51
Posty: 39
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda 6 '05r. 147KM 2.0
Benzyna + LPG
Stag 300 ISA 2

Postprzez matthies » 6 lip 2013, 15:49

zakladaja Oil Catch Tank –> Wojtek ma w M5, ja tez to powaznie rozwazam
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Wojtek » 6 lip 2013, 20:01

matthies napisał(a):zakladaja Oil Catch Tank

tutaj macie fotorelacje od przyjaciol ;)

http://www.mazda3forums.com/showthread.php?t=324862

a jakby ktos z zainteresowanych zakladal, to prosze o relacje jak i co... ;)
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez PLaster » 7 lip 2013, 23:54

szykuje mi się wymiana PCV
coś mi się wydaje, że przy wymianie pcv pomyślę o takiej instalacji, ale myślę nad wersja robioną
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2352 (23/37)
Skąd: Marki k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez travis » 11 lip 2013, 00:25

bylem pod komputerem – wszystko gra :D
oleju, który zbiera mi się pomiędzy cewkami (fotki kilka postów wstecz) na pewno nie ma tam tyle ile dolewam. Silnik poza tym czysty, pod autem nie kapie.
Wynika z tego, że niezależnie co byłoby tego przyczyną olej jest spalany, czy tak?
Czy (i w jaki sposób) można określić skład spalin z wydechu aby tezę tą potwierdzić lub wykluczyć zanim zacznie mi ktoś rozbierać silnik?
Początkujący
 
Od: 19 lut 2013, 18:51
Posty: 25
Auto: Mazda 6 FL Pb 2.0 147KM kombi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6