Mazda6 (GG / GY) – Szybkie pytania – WAŻNA INFORMACJA, STR.313

Mazda6 2002–2007

Postprzez Celin » 1 lip 2013, 17:39

Nie ma co się czepiać. Obie formy są prawidłowe dla poszłem i poszedłem. Zależy w jakim znaczeniu chcemy użyć słowa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2012, 12:48
Posty: 568
Skąd: Legionowo
Auto: Mazda 5 2.0 SPORT benzyna, 2010, CW LF

Postprzez Arkadius 73 » 1 lip 2013, 17:44

brodaM6 napisał(a):Poszedłem w tę strone i ewidętnie słuchać syk powietrza dość głośny na tym zaworku


pewnie łapiesz się na serwisówkę z linka
Arkadius 73
 

Postprzez brodaM6 » 1 lip 2013, 18:06

Syk zlikwidowany rurka nie była dosunieta dobrze od strony kolektora na zaworku,zobaczymy co bedzie dalej.Mistrzowie gramatyki ;P zlińczowali by za jedna literke
Ostatnio edytowano 1 lip 2013, 18:10 przez brodaM6, łącznie edytowano 1 raz
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez rafael6 » 1 lip 2013, 18:09

Witam,
niedawno kupiłem mazd 6 2.0 136 KM, 2006r, diesel
dziś pod maską zobaczyłem coś takiego (jak na zdjęciu) rozpięte rurki i zaślepione, obok jakiegoś urządzenia.
Czy ktoś wie co to jest, do czego służy i dlaczego te rurki są zaślepione a nie podpięte?
Załączniki
CAM00115.jpg
Ostatnio edytowano 1 lip 2013, 19:01 przez rafael6, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 25 cze 2013, 21:42
Posty: 7
Auto: Mazda 6, 2.0 Diesel, 2006r, 136KM

Postprzez brodaM6 » 1 lip 2013, 18:13

Wyglada jak elektrozawór "purge valve solenoid"tylko nie wiem czy w dieslu jest takowy
Obrazek
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez zbyszekpietrkiewicz » 1 lip 2013, 18:20

Panowie mam taki problem z zaznaczonym bezpiecznikiem otóż jak jest na miejscu to nie działa nawiew wewnętrzny a jak go wyjąłem to działa nawiew słyszeliście o takim zjawisku ,ten bezpiecznik z tego co zauważyłem jest od kontrolek na zegarach
Naprawione elektryk znalazł gdzieś przerwany obwód masy i wszystko śmiga za 150 zeta lżej w kieszen <jupi> i
Zbynio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2013, 14:54
Posty: 42
Auto: mazda6 2,0 16v 2002

Postprzez rafael6 » 1 lip 2013, 19:30

Trochę to inaczej wygląda chyba.
Początkujący
 
Od: 25 cze 2013, 21:42
Posty: 7
Auto: Mazda 6, 2.0 Diesel, 2006r, 136KM

Postprzez duch1604 » 1 lip 2013, 20:33

W mojej robiłem taki sam myk jak miałem Problemy z DPF. Jest to czujnik ciśniena spalin jak pamiętam
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2012, 22:31
Posty: 133 (0/1)
Skąd: Łapy/Bergen-Norwegia
Auto: Mazda 6 GG – 2.0 MZR-CD, RF7J, 133KM

Postprzez rafael6 » 1 lip 2013, 20:35

Tzn. będzie to jeździło tak jak jest (nie podpięte) ? :D
Początkujący
 
Od: 25 cze 2013, 21:42
Posty: 7
Auto: Mazda 6, 2.0 Diesel, 2006r, 136KM

Postprzez LEM » 1 lip 2013, 22:13

Cześć.

Czy ktoś z Was może potwierdzić, że błąd C1956 odczytany jako przez skaner jako "Niezdefiniowany kod usterki" ale po szperaniu na forum odkryty jako "steering angle sensor circuit failure" to faktycznie czujnik kąta skrętu (bo w miejscu gdzie to znalazłem dyskusja dotyczyła innego modelu mazdy)? Czy remedium na niego to tylko wymiana, czy można ugryźć to inaczej?

Szybkie pytanie 2 – błąd U1900 – "Błąd bus połączenia CAN". O co tu chodzi? Czy w GG jest magistrala CAN? Zdawało mi się, że nie ma. A jeśli jest to jest to błąd połączenia czego z czym?

Szybkie pytanie 3 – przy prędkościach parkingowych i skręcie (np przy parkowaniu tyłem) słychać taki jakby stłumiony pisk/huczenie, które czuć też na kierownicy. Co to może być? Bardzo podobne objawy mam jak kolega tu (nawet kontrolka mi się świeci, z której wynikły 2 błędy powyżej): viewtopic.php?t=86301 ale u mnie klocki i tarcze był niedawno wymieniane (klocki 8 tys km temu, tarcze 3 tys km temu)

Będe wdzięczny za odpowiedzi. Niedługo chcę pojechać na wakacje i nie chciałbym niespodzianek od auta.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2012, 00:41
Posty: 68
Skąd: Koszalin / Poznań
Auto: Mazda 6, 2002
L3 2.3 166KM

Postprzez bieski » 1 lip 2013, 22:17

LEM napisał(a):C1956


Mam nadzieje ze to ci pomoze https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 01000.html

LEM napisał(a):U1900


https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 58000.html
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez matthies » 1 lip 2013, 23:00

od około 30-40 km/h odczuwam drgania na kierownicy. Im szybciej tym większe.
Wiem że mam chyba pozapiekane hamulce, ponieważ jak zakręciłem kołem to słychać że obciera (4 szt). Z tego mogą wynikać pogięte tarcze.
Teraz czy takie drgania mogą być od tarcz, czy oprócz tarcz to może być znowu uwalona i pogięta felga, albo np odklejony odważnik? W sumie w połowie kwietnia koła zmieniałem i były wyważane + prostowane, więc nie wiem czy po tak krótkim okresie coś mogłoby się aż tak wywalić? Czy jeżeli np odważniki się odkleiły, mam prawo żądać "naprawy" na gwarancji?
Hamulce na pewno oddaję do mechaników żeby mi zrobili (przeczyścili itd, + przegląd czy i co trzeba wymienić) i poproszę o potwierdzenie czy tarcze mogą tak wibrować.
Co myślicie wy, bardziej tarcze, czy bardziej koła?
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez LEM » 1 lip 2013, 23:27

Dzięki za link bieski.
Widzę, że tak czy owak nie jest to na samodzielną naprawę. Swoją rolę ograniczę do przeczyszczenia czujnika kąta skrętu, natomiast jesli chodzi o ten U1900 jest tam PJB, a na forum znalazłem, że:

PJB – Passenger Junction Box – Skrzynka połączeń elektrycznych (połączenie przewodów ze wspólnych obwodów np. zasilanie żarówek podświetleń , czyli + 12V połączenie wykonane za pomocą konektorów i listwy połączeniowej )


Nie wiesz czy zatem ten błąd z elektryką może być spowodowany np. tym, że wewnątrz wymieniłem oświetlenie na LED (jakaś chińszczyzna), oświetlenie pokręteł klimatyzacji też nieoryginalne, lub tym, że posiadam magiczny pstryczek-elektryczek, uniemożliwiający odpalenie auta niepowołanym osobom?

Dodam, że kontrolka DSC (ten samochodzik) nie świeci się non stop – zapala się np. po 30 km i jak już się zapali to świeci do momentu wyłączenia silnika. Po ponownym odpaleniu silnika świeci, ale wystarczy, że ruszę 1cm do przodu i gaśnie.

Nadal też czekam na info w sprawie tego dźwięku przy skręcaniu ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2012, 00:41
Posty: 68
Skąd: Koszalin / Poznań
Auto: Mazda 6, 2002
L3 2.3 166KM

Postprzez bieski » 1 lip 2013, 23:44

LEM napisał(a):wewnątrz wymieniłem oświetlenie na LED

Wątpie, od roku jezdze na ledach wewnątrz i nic sie nie dzieje.

Euroesi mówi że jakiś problem Z komunikacja z PCM

https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 08100.html
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez brodaM6 » 2 lip 2013, 09:31

matthies napisał(a):od około 30-40 km/h odczuwam drgania na kierownicy. Im szybciej tym większe.
Co myślicie wy, bardziej tarcze, czy bardziej koła?


Obstawiał bym ciężarki ,zwichrowane tarcze dają sie odczuć podczas hamowania im bardziej zwichrowane tym mocniej fajera sie trzęsie ,moje zdanie
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez Przemysław » 2 lip 2013, 09:41

Czy zderzak widoczny na zdjęciu będzie pasował do mojej poliftowej szóstki. Będą potrzebne jakieś modyfikacje aby go założyć?
Załączniki
zderzak.jpg
Yo, mr. White!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2012, 13:05
Posty: 994 (0/10)
Skąd: okolice Świdnika
Auto: M6 GG LF-DE '06

Postprzez brodaM6 » 2 lip 2013, 10:01

to jest od polifta zderzak
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez bieski » 2 lip 2013, 10:23

Przemysław napisał(a):mojej poliftowej szóstki

Bedzie. Problem tylko z nadkolami moze byc. Ogladalem ten zderzak na zywca, stan ok:)
Gorzej bedzie z tylem. A progi to juz w ogole masakra. Progow europejskich nigdzie nie widzialem, a zderzak tyl raz na ebayu uk widzialem, ale zniknal w jeden dzien.

Rzuc okiem tutaj : viewtopic.php?f=103&t=95856&start=0


brodaM6 napisał(a):to jest od polifta zderzak

No i?? Pasuje i do polifta i przedlifta. W przedlifcie tylko dziura na hak nie pasuje.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez brodaM6 » 2 lip 2013, 11:40

No i czego nie rozumiesz.Kolega pytał czy zderzak od polifta pasuje do polifta,choć nie wiedział że zderzak z fotki jest od polifta :)
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez duch1604 » 2 lip 2013, 19:04

rafael6 napisał(a):Tzn. będzie to jeździło tak jak jest (nie podpięte) ? :D

U mnie nie jeździło. Natomiast z tego co wiem, jest to myk zapożyczony z Mazdy5 i tam jeździ.
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2012, 22:31
Posty: 133 (0/1)
Skąd: Łapy/Bergen-Norwegia
Auto: Mazda 6 GG – 2.0 MZR-CD, RF7J, 133KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6

cron