323f ZL 1.5 LPg ''turbodziura'' przy 2,5-3tys rpm

Postprzez Bo_Lo » 19 cze 2013, 14:50

Witam ze starym problemem <rotfl> :| <oczy>
Kiedyś już o tym pisałem,kilka osób miało podobny problem ale rozwiązania do tej pory brak <płacze>
Już kilka razy po wymianie jakiejś części myślałem że jest ok,już witałem się z gąska,a po kilku dniach/godz/tyg problem powracał
Generalnie czasem,nie zawsze o różnej intensywności pojawia sie zamulenie przy ok 2,5 -3 tyś .
Wrażenie jestr jakbym wjeżdżał w kałuże smoły albo kleju.
Dzieje sie tak na LPG i na benzynie.Zauważyłem tez ostatnio że jak sie skonczy gaz i przezuci na PB to jest to dość mocniej odczuwalne na PB
Gaziarze tak podregulowali instalke ze na LPG jest to prawie nieodczuwealne(jesli akurat wystepuje)
Wina nie leży po stronie LPG(sprawdzane,po wył. całkowitym LPG i resecie problem nadal występuje na PB)
czasem jest spokój dłuższy czas-ostatnio 3tyg rakieta :D
co już robiłem i próbowałem
-sonda lambda
-przepływka( 3 szt używki)
-rura dolotu
-stożek,stożek CAI,filtr seryjny
-wycięty kat
-szczelność wydechu
-regulacja TPS
-nowa przepustnica z ori TPS w fabr. ustawieniu nieruszanym(przebieg 50tyś)
-cewki(mobiletron)
-kable WN(japan coś tam,wróciłem do starych ori-bez zmian)
-świece denso,beru
-olej syntetyk valvoline
-zaworek par paliwa
-wężyki podciśnień
Jesyne co jeszcze zostało to ECU(ale chyba niemożliwe),albo jakaś mikro nieszczelność w dolocie(np uszczelka pod ssącym)
Dodam że auto nie kopci(czasem rano z gumek na zaworach,ale sporadycznie i raczej nie ma związku)
jak nie zamula to śmiga elegancko(na lajcie mierzyłem pseudo G-techem w telefonie na LPG wyszło ok 13,5 do setki ),na zlocie na ćwiarę było nie najgorzej(ok 18,700 na PB) przy zaspanym starcie :P -czyli lepiej od BJ RF,GF FS i BA BP :D
Za jakiś czas przy okazji mam zamiar schamować auto z czystej ciekawości
Jeśli ktoś ma jakiś pomysł,sugestie śmiało pisać bo pewnie to jakaś pierdoła,ale wkurza :(
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez tinek » 22 cze 2013, 12:06

zwracałeś uwagę czy ma wpływ wilgotność na występowanie muła, bo jeśli tak to wskazywałoby to na układ zapłonowy, nie wierz do końca nowym częściom, bo czasami są tak lichej jakości i potrafią bardziej przebijać jak ori po 150kkm. sprawdzałeś czy nie ma dyskoteki pod maską (oczywiście, ciemny garaż lub późny wieczór) czasami przy wolnych obrotach nic się nie dzieje, a po przygazowaniu widać pełno przebić, a może się zdarzyć tak, że akurat przy 2,5-3k rpm masz kumulacje i stąd ten muł. Przy tym teście pomaga jeszcze mgiełka wody z jakiegoś ręcznego zraszacza/psikadła do płynu do szyb itp.
...była fiesta, a teraz jest familia :]
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2012, 18:46
Posty: 383 (0/3)
Skąd: Krosno Odrz.
Auto: Focus 2.0 '08
była: 323F BJ ZM '03, Fiesta '98

Postprzez Bo_Lo » 22 cze 2013, 21:37

Wilgotność nie ma wpływu.Przy cewkach to by raczej szarpało(dlatego wymienilem bo szarpało) ale mam stare mogę podmienić dla sprawdzenia
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez xedos1972 » 22 cze 2013, 22:42

masz rację , po mojemu zamułka spowodowana jest składem mieszanki , pisałem ci na PW że miałem dwie przepustnice i każda miała inaczej ustawiony TPS , nawet pojechałem do gościa z allegro z takim samym silnikiem i też miał inaczej .ja osobiście jeździłem na różnych nastawach ,samochód zachowywał się różnie na jednym nastawie był żwawszy na innym muł ,trochę kombinowałem .kończąc wywód odpowiednie ustawienie tego elementu ma duży wpływ na skład mieszanki ,pracę samego silnika .
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez tinek » 23 cze 2013, 21:42

Bo_Lo sprawdź czy nie ma przebić od kabli i cewek, przy słabym zapłonie wcale nie musi szarpać, równie dobrze może zamulać, fajnie by było mieć podgląd na sondę lambda w momencie zamulenia.
...była fiesta, a teraz jest familia :]
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2012, 18:46
Posty: 383 (0/3)
Skąd: Krosno Odrz.
Auto: Focus 2.0 '08
była: 323F BJ ZM '03, Fiesta '98

Postprzez Bo_Lo » 23 cze 2013, 23:03

Mieli podgląd przy reg. gazu,poza tym podmieniłem na inna i to samo
ostatnio znów mam spokoj i jezdzi ok,ale cos ja boli jak by nie bylo
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323