Mazda 323f BG BP+T '91 – Astina, 1/4mili 9.942 @ 242 km/h

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez piwo » 17 cze 2013, 15:41

no to juz prawie czas coobciowego saaba z ponad 400konmi :)
http://www.racingforum.pl/index.php?sho ... 137&st=120
gratulacje. jak dla mnie mega dobry czas. to juz poziom bmw m3 generacje w dol. mega dobrze. nie sadzilem ze na tych parametrach zejdziesz poniej 14stu. a tu zonk i jest mega dobrze. i to fwd. gratki jeszcze raz. szpera plus cos tam cos tam przy pokretce z cisnieniem doladowania pewnie spowoduja jeszcze podkrecenie osiagow. <rotfl>
jaka predkosc na mecie? musiales zapinac piatke?
Ostatnio edytowano 17 cze 2013, 16:54 przez piwo, łącznie edytowano 1 raz
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez weede » 17 cze 2013, 16:51

rewelacja czas <spoko>
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez tekkenfan » 17 cze 2013, 17:47

Piwo parametry się trochę zmieniły, tzn. tak jak wspomniałem boost jest progresywnie zwiększany od 6000rpmów do ok. 0,75bara. Tak więc podczas przejazdów przy każdej przepince spadał do 0,5bara i sobie rósł. Progresywne doładowanie jest jeszcze do dopieszczenia bo czasami ładuje mniej, czasami więcej, a czasami są skoki podczas wzrostu obrotów. No ale to było ustawiane w sobotę o 1 w nocy tak więc na szybkiego. Przy obecnym setupie szczelam że jest jakieś 250-260 koni. Więcej nie będzie bo już w chwili obecnej AFR rośnie w wyższych partiach obrotów do 12,4.
piwo napisał(a):jaka predkosc na mecie? musiales zapinac piatke?

nie wiem bo organizatorzy nie podawali, a ja nie patrzałem. Ćwiarę kończyłem na 4, wg. loga było 7500 rpmów ale jeszcze po przejechaniu fotokomórek trochę cisnąłem dla pewności.

Timeslipy:
Obrazek

W sobotę korzystając z okazji powrotu do kolektora ssącego bez VICSów zmieniałem też alternator (stary potrafił ładować 13V tak więc słabo).

Porównanie plemnum ori Vs ori bez VICSów:
Obrazek

Jakiejś dużej różnicy nie widzę ale wykresy mówią co innego. Tak więc na chwilę obecną będę śmigał na tym cudaku.

Drugim modem było przygotowanie do montażu triggera i przejścia na EMU.
Porównanie alternatorów ori z GT Vs alternator na pasek wielrowkowy:
Obrazek
Tu pojawił się pierwszy problem bo mocowanie głównego przewodu zasilającego posiada większe "oczko" montażowe w alternatorze z paskiem wielorowkowym. Nie byłby to wielki problem gdybym miał pod ręką jakiś pilnik lub wiertarkę, ale musiałem się posiłkować śrubokrętem <lol> ale dałem radę ;)
Koła pasowe wału:
Obrazek

Koło pasowe z GT:
Obrazek

Koło pasowe z MX5:
Obrazek

Jak widać koło pasowe nie ma dystansu do bloku, a jego rolę pełni właśnie trigger. Dzięki temu zabiegowi nie będę musiał staczać ori koła a jedynie wrzucić triggera- czyli jeden problem mniej ;). W sumie to nie jestem pewny czy da radę to stoczyć bo może się okazać że będzie za mało mięsa ;).

Jak wyżej pisałem żeby wszystkie paski były w linii musiałem wrzucić triggera który był oryginalnie w MX5 i tu pojawił się drugi problem. Okazuje się że dolna osłona rozrządu w MX5 posiada znacznik do
ustawiania zapłonu o kilka mm wyżej w porównaniu z tym od BG GT.
Po lewej osłona z MX5, po prawej z BG GT.
Obrazek

Wpadło też ma się rozumieć nowe kółko do napędzania pompy wody:
Obrazek

Cały zestaw dopełnił nowy pasek alternatora BANDO.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez jackkpl » 17 cze 2013, 18:07

A juz liczylem na to,ze mi mazde opierdzielisz :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Boris86 » 17 cze 2013, 20:25

Nie wiem czy ktoś pytał już. Orientujesz się ile autko aktualnie waży?
Powiesz co zaważyło na decyzji przejścia na EMU?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez tekkenfan » 17 cze 2013, 22:40

jak zrobimy nowy kolektor wydechowy i przerobimy dolot to pojadę się zważyć ale obstawiam że 1150-1200. Sam Holset waży pewnie z 10-15kg, do tego trochę kwasiaka, heble z M6 itp. Oczywiście mowa o aucie z pełnym wnętrzem i pełnym bakiem, a do tego jeszcze kierownic czyli jakieś 1xx kg <lol>

EMU dlatego że:
– mając sterowanie EBC musiałem wszystkie wtryski podpiąć pod jedno wyjście tak więc z pół-sekwencji zrobił się monowtrysk <lol>
– przejście na COPsy powinno być łatwiejsze bo jest możliwość zmiany dwell time cewek;
– możliwość dowolnego triggera na wale
– możliwość zrobienia pełnej sekwencji
– zrobienie LC bo w chwili obecnej brak wejść (co prawda w nowym sofcie jest możliwość zrobienia LC ale i to już było po decyzji przejścia na EMU ;) )
– jakieś Flat Shifty i takie tam szmery bajery
– możliwość podpięcia Knock Sensora i automatyczne zmiany paliwa/zapłonu w momencie wykrycia stuków

Media nagrane przez Waldiego:
Pierwszy przejazd:


Drugi przejazd:


Trzeci Przejazd:
Ostatnio edytowano 18 cze 2013, 15:50 przez tekkenfan, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez benq323 » 18 cze 2013, 00:29

Byłem, widziałem i muszę powiedzieć, że to nwet zapie*dala <serduszka>
Regeneracja DPF........info PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 17:10
Posty: 1819 (22/16)
Skąd: Ostróda
Auto: Opel Signum 1,9 CDTI (Z19DT) 2004r

Postprzez jarsoN » 18 cze 2013, 00:38

Szatan! :D

Gratki czasów, mega dobrze :). Brakuje blow offa :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2011, 10:36
Posty: 1040
Skąd: LU
Auto: Jest:
m3 '04
Było:
N15, 1.4, '00
EC B6 '92

Postprzez jackkpl » 18 cze 2013, 00:39

Nic nie brakuje, jest tak jak ma byc ;). Taki czas to juz naprawde szybkie samochody robia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Fiveopac » 18 cze 2013, 00:42

Gratulacje, idzie jak dzika <spoko> 13,6 to juz nie w kij dmuchał, jeszcze chwila i zaczne sie czuc zagrozony hehe
ps.
Dzieki za pizze :P
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez tekkenfan » 18 cze 2013, 09:34

Dzięks,
jarsoN napisał(a):Brakuje blow offa :P

Toć przecie jest blow off, tyle że przy "szybkich" przepinkach go nie słychać ;)

W tym tygodniu wpadnie szperunek, a jak w przyszłości wpadną większe wtryski to może być ciekawie. Innymi słowy wróciła chęć do modzenia :D :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez Gared » 18 cze 2013, 10:17

tekkenfan napisał(a):
– kupiłem przewody hamulcowe miedziane (na całe auto) i w stalowym oplocie (HEL w kolorze czerwony-transparentny)


Teraz trzymaj rachunek za te Hele, bo patrząc na moje jednostkowe doświadczenia mogą ci się przydać. Moje od dziedziczone po Luksterze wytrwały jakieś 1,5 roku z czego pierwszy pękł po mniej więcej czterech miesiącach posiadania auta, drugi rok później. Teraz czekam aż zdechną ostatnie dwa i wrzucam ori mazdy.
Obrazek
Miód jest dla mięczaków. Prawdziwi mężczyźni nie jedzą miodu. Prawdziwi mężczyźni żują pszczoły.
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2008, 19:25
Posty: 861 (0/4)
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Było:
323f bg B6
mx-3 K8
mx-3 KL
323f BA GT KL
Jest:
Saab 9-5@270KM

Postprzez antek_92 » 19 cze 2013, 01:07

Meeega autko lata ;) naprawde super :) mam nadzieje ze kiedys bedzie mi dane odbyc przejazdzke na prawym ;p
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2010, 19:17
Posty: 139
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BG 1.8 DOHC

Postprzez tekkenfan » 20 cze 2013, 00:08

Dzisiaj był ciąg dalszy walki z Mazdą, a dokładnie odwiedziłem Waldiego w celu wrzucania szperunku <diabełek>
Po 2 godzinach skrzynia była zrzucona i zaczęła się rozbiórka:
Obrazek

I jak zwykle coś musiało pójść nie tak :| , kolejne pęknięcie (1 z 3 dzisiejszego dnia hehe) do kolekcji:
Obrazek

Obrazek

Gdyby nie to to szkrzynia byłaby już złożona, a tak muszę jutro podzwonić do kilku firm. Mam tylko nadzieję że ktoś będzie miał takie łożysko na miejscu bo inaczej będzie słabo :|

Kolejnym etapem było roznitowanie koszyczka z satelitami, które wyglądają jak nowe:
Obrazek

Waldii dzielnie walczył za sterami wiertarki, w rezultacie czego misja została zakończona sukcesem:
Obrazek

Następnym krokiem było podpięcie szperunku:
Obrazek

Śrubki zostały dokręcone na "100NM" w lewą stronę <lol>

A na zakończenie dnia szybka podmiana sprzęgła.
Stare sprzęgło obijane w WITZENie wyglądało prawie jak nowe:
Obrazek

Obrazek

"Prawie" bo o ile okładziny były naprawdę grube to znaleźliśmy małe pęknięcie na "obudowie" sprzęgła :| . Tak czy siak jak na przebieg ~30-40 tysięcy nie lekkiego traktowania no i około 10 na turbo burbo sądzę że nie jedno "nowe" sprzęgło by się zawstydziło.

Trzecim pęknięciem dzisiejszego dnia była śruba docisku. Na szczęście dało radę ją wykręcić, a gdzieś w czeluściach Waldiego Drut Garage znalazła się zapasowa śrubka.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez Rafał_ » 20 cze 2013, 00:14

Czas meeega <spoko>
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 01:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez rafał88 » 20 cze 2013, 07:47

to lozyko wizualnie jest niemal identyczne jak ja kupowalem do ciagnika :D moze akurat z czesiami do rolniczych maszyn dorwiesz :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez tekkenfan » 20 cze 2013, 13:32

No to mam pozamiatane. Mazda wymyśliła jakieś przedziwne łozysko którego nigdzie nie dostanę (po za serwisem) :|
Łożysko o tym samym numerze jak się okazało posiada średnicę wew. na wałek 35 a u mnie jest ~27 :|
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez jackkpl » 20 cze 2013, 13:35

Dzwon po firmach, ktore produkuja. Moze dorobia na zamowienie. A jak nie, to uzywane od kogos wsadzic :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez tekkenfan » 20 cze 2013, 13:46

Taaa jeszcze trzeba znaleźć skrzynie, zdjąć łożysko, no i pozostaje kwestia tego w jakim jest stanie.
Trzeba będzie w serwisie zamówić, ale to uziemi mi auto na tydzień i zaboli trochę po kieszeni ehhhh.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez weede » 20 cze 2013, 14:17

tekkenfan napisał(a):Taaa jeszcze trzeba znaleźć skrzynie, zdjąć łożysko, no i pozostaje kwestia tego w jakim jest stanie.
Trzeba będzie w serwisie zamówić, ale to uziemi mi auto na tydzień i zaboli trochę po kieszeni ehhhh.

tu zadzwon http://www.tranzax.pl/
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy