Zwiększanie mocy za pomocą cewki i oporników (Diesel)

Postprzez Neonixos666 » 20 maja 2013, 23:34

cyber napisał(a):softmod

taaaa daj znać kto ci to zrobi. Box to dobre rozwiązanie jak masz kasę by uzyskać taki sam efekt co na opornikach :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9513 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez cyber » 21 maja 2013, 13:00

dzwonilem do kreator mocy,gość odpowiedział że robią i spokojnie 135- 140km zrobią cena 1200zl,najpierw przeglad sprawdzenie czy nie uszkodzone auto czy jest sens jesli w sjo ok nic sie nie placi pod warunkiem skorzystania z uslugi chiptunning,jesli nie bedzie sie nadawalo koszt diagnozy 100zl,ale najpierw skrzynia i zawieszenie potem pojade i zobacze co powiedzą,zdziwilo go tylko to ze moc szczytowa osiągam na wysokich obrotach byc moze to cos z autem przeplywomierz,jakis tam sensor lub cos tam ja sie na tym nie znam,co do opornikow to szkoda ze nie ma chetnego co by pomógł w tym.Zapomnialbym bym dodac, softmod-chiptunning mozliwy dzieki zewnetrznej pamieci eprom tak twierdzi gosc,tel na stronie kreatora.
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2013, 13:34
Posty: 58
Skąd: Bieniewiec
Auto: mazda premacy 2.0 DITD 01

Postprzez Neonixos666 » 21 maja 2013, 20:55

cyber napisał(a):zewnetrznej pamieci eprom


tak też myślałem, nie dłubią mapy tylko dłubią w epromie, chyba go rozłożę jutro :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9513 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez gooder » 11 cze 2013, 20:43

Stare zdjęcia już wygasły więc trochę odświeżę temat , zgodnie z tym co mówicie wrzucam zdjęcia gdzie trzeba się podczepić do zaworu spv i do egr`u lub boost sensora . Jeśli się pomyliłem to mówić ale do spv wczepiamy się w czerwony przewód bo jest po lewo od wtyczki którą ustawiamy na godzinę 12.00 a do boost sensora w prawy przewód lub brązowy w egr. Mysle ,że obrazowo to się komuś przyda .
Obrazek
Obrazek
(kliknij aby powiększyć)

Dopisano 11 cze 2013 20:44:

Stare zdjęcia już wygasły więc trochę odświeżę temat , zgodnie z tym co mówicie wrzucam zdjęcia gdzie trzeba się podczepić do zaworu spv i do egr`u lub boost sensora . Jeśli się pomyliłem to mówić ale do spv wczepiamy się w czerwony przewód bo jest po lewo od wtyczki którą ustawiamy na godzinę 12.00 a do boost sensora w prawy przewód lub brązowy w egr. Mysle ,że obrazowo to się komuś przyda .
Obrazek
Obrazek
(kliknij aby powiększyć : http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... bab3e.html)
PS. Proszę moderatora o uporzadkowanie mojego postu bo go zedytowałem a ciągle się dubluje :|
Obrazek
"Nie jeździmy tak dobrze jak nam się wydaje, ani tak źle jak to oceniają inni"
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 mar 2009, 00:16
Posty: 24
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 sedan GF 2001 2,0 DiTD

Postprzez ewemarkam » 11 cze 2013, 23:43

Szybkie pytanie... czy próbował ktoś podłączać potencjometr? Można by wstawić szeregowo np z opornikiem 25ohm co by nie przesadzić. Mam obecnie 50+100 jest ok.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez alk80 » 11 cze 2013, 23:50

pamiętajcie że należy zastosować oporniki co najmniej 1W, nie wiem jaką moc ma taki potencjometr, sądzę że niewielką a prąd zawsze idzie po najmniejszej linii oporu czyli przez najsłabszy element
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez ewemarkam » 12 cze 2013, 09:24

Z tego co kojarzę to wstawiałem u Siebie 0.25W na pewno nie 1W. W takim razie zastanawiam się czy dalej działają czy się nie przepaliły
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez bertus16v » 12 cze 2013, 16:18

Witam panowie ja mam auto na opornikach ale mam zrobione dwie opcje 27 i chyba 32 kierownik wie :P ale nie o to rzecz ja już długo myślałem nad zmianą intercoolera na większy bo jest gdzie lecz nie wiem czy nie wyskoczy jakiś błąd wiecie za duża pojemność chłodnicy powietrza a myślałem coś ala od T5 VW lub sprinter iveco co wy na to a może ktoś ma taką przeróbke bo miejsce jest na większy ale czy będzie chodzić a kase w błoto wywalić to też nie problem a myślę że na 300 stówach by się zamkło :) a i zapomniałem pod westgatem są chyba po 3 podkłdki pod gruchą ;)
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2011, 14:58
Posty: 48 (0/2)
Skąd: Pogorzyce/Chrzanów
Auto: Mazda 626 GF 2002 2.0 TDI 81kW 110KM

Postprzez Neonixos666 » 12 cze 2013, 17:21

nie wkładaj większego a raczej zaplanuj taki aby jak najwięcej powietrza go opływało. Duży nie znaczy lepszy, układ ma być wydajniejszy przy zachowaniu jak najmniejszej pojemności układu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9513 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez ewemarkam » 12 cze 2013, 22:42

Panowie dziś nawinąłem sobie cewkę według wszelkich obliczeń, kalkulatorów itd. Powinna filtrować wszystko co powyżej 200Hz. Na jednej z pierwszych stron wątku jest o tym mowa. Zobaczymy czy działa lepiej niż oporniki.

Dopisano 13 cze 2013, 12:51:

Więc jestem po "aplikacji" cewki. Jeździ lepiej, W zasadzie ma oporność 22 Ohm'y, Stąd może ta różnica, ale nie ma efektu lagu pedału gazu.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez bertus16v » 13 cze 2013, 17:07

Neonixos666 a nie orientujesz się jaką może mieć w 626 pojemności intercooler a z t5 bo jest szerszy ale i myśle ze lepiej odprowadzi ciepło AA ON BY PASOWAŁ JAK CZA http://allegro.pl/chlodnica-intercooler ... 75284.html W ZDERZAKU DZIURA POD TABLICĄ I KRATKA TAKA WIESZ TUNINGOWA HE HE
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2011, 14:58
Posty: 48 (0/2)
Skąd: Pogorzyce/Chrzanów
Auto: Mazda 626 GF 2002 2.0 TDI 81kW 110KM

Postprzez Swiezy » 13 cze 2013, 19:59

Widzę że temat przycichł mocno...
Ale podbiję, nie ja pierwszy.

Padało już pytanie o Mazde 6 RF5J, 121km, i cisza.

Czy ktokolwiek może pokusił się o przeróbkę tego silnika, i czy w ogóle jest to sensownie wykonalne?
Początkujący
 
Od: 4 sie 2012, 10:31
Posty: 4
Auto: Mazda 6, '02r., 2.0 D, 121 KM

Postprzez Barthez » 14 cze 2013, 18:17

Na co chcesz ten silnik przerobić?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez Neonixos666 » 14 cze 2013, 18:36

bertus16v nie wiem w jaki sposób chcesz wcisnąć przed chłodnicę tak duży IC i do tego jeszcze jego orurowanie. Jeśli już tak bardzo chcesz to weź taki aby zmieścił się w dolną kratkę. Pamiętaj też że musisz mieć wlot do ICi wylot z tej samej strony.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9513 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez ewemarkam » 14 cze 2013, 23:38

Nie lepiej zrobić natrysk wody na intercooler?
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez Neonixos666 » 15 cze 2013, 18:38

ewemarkam napisał(a):Nie lepiej zrobić natrysk wody na intercooler?


stale będziesz lał tą wodę? czy tylko na ćwiartkę? <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9513 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez bertus16v » 16 cze 2013, 11:39

wloty i orurowanie idzie zrobić jest na to miejsce tylko czy to będzie chodzić oto jest pytanie bo nie problem kupić i zrobić. on by wszedł w dolną kratke :P
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2011, 14:58
Posty: 48 (0/2)
Skąd: Pogorzyce/Chrzanów
Auto: Mazda 626 GF 2002 2.0 TDI 81kW 110KM

Postprzez Krzysiek24 » 7 lip 2013, 22:52

To co zauważyłem po założeniu oporników to moc auta dostępną od najniższych obrotów. Od samego dołu auto pięknie ciągnie, i nie czuć tego nagłego przyrostu mocy po uzyskaniu 2000-2200obr/min jak przy jeździe bez taniego tuniegu że cuć nagłe wbicie w fotel, tylko moc rozłożona jest równomiernie. Ostatnio jadąc do pracy 5.15 rano postanowiłem sobie lekko zaszaleć, przy jeździe 30-40km/h na 3 biegu wcisnąłem pedał w podłogę, i nagle zrobiło się 110km/h. Z tego co czytam na forum to wielu pisze że ditd w ogóle nie cięgnie od 4tys/obr, z tego co u mnie zauważyłem, to przy 4tys/obr czuć coś takiego, jakby 2 turbo się włączało :P Moje ditd ciągnie praktycznie do samego końca, nie jest tak że auto wyje i ledwo przyśpiesza ale ciąnie i to pięknie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2012, 17:55
Posty: 157
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ
2.0 DiTD+ 90km
2000 r. RF2A

Postprzez Neonixos666 » 8 lip 2013, 15:58

Krzysiek24 napisał(a):Moje ditd ciągnie praktycznie do samego końca, nie jest tak że auto wyje i ledwo przyśpiesza ale ciąnie i to pięknie.


raczej to tylko złudzenie, jedź na hamownię i zobaczysz od jakich obrotów moc leci na łeb a o momencie już nie wspomnę. Zobaczył byś różnice na ćwiartce, jak ja bym zmieniał bieg przy 4 tyś a obroty na następnym biegu trafiały by w max moment, a Ty ciągnął byś do końca. Na jednej z prób chciałem zmieniać przy 4,5 tyś ale czas był gorszy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9513 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Krzysiek24 » 9 lip 2013, 10:10

Tak z ciekawości się zapytam, ile kosztuje hamownia?, nigdy nie byłem, ale jakby była tania to sprawdziłbym moc auta z i bez oporników.
Wczoraj założyliśmy zestaw 100+50ohm koledze który ma RF4F i powiem szczerze, iż mazda zmieniła się w rakietę :D tak wciska w fotel, lepiej niż w moim RF2A. Neonixos666 ile Twoja mazda pali przy normalnej jeździe?, bo jemu 8-9l/100km, dosyć sporo jak na 11km więcej od mojej mazdy. A moja pali 5,5-6,5l/100km, więc wydaje mi się że wasze powinny brać 7l/100km.
Jak jeździsz na opornikach to spalanie masz w normie czy też mniejsze lub więceksze?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2012, 17:55
Posty: 157
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ
2.0 DiTD+ 90km
2000 r. RF2A

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje