Trzecia uszkodzona turbina co może być przyczyną?

Postprzez naiLo » 10 cze 2013, 20:09

Witam, właśnie jestem po wymianie trzeciej turbinie w maździe. Pierwsza padła pomyślałem naturalna kolej rzeczy zdarza się wiec przez mojego mechanika została wysłana do sprawdzonej firmy na regeneracje.
Niestety na drugi dzień padła znowu wywalając cały olej z silnika. Teraz po raz trzeci padła zaledwie po około 5tyś km. Dodam że jakiś miesiąc wcześniej wymieniałem lejący wtryskiwacz.
Zastanawiamy się z mechanikiem czy powodem tego nie jest przegrzewanie turbiny?
Dodam że zawsze po dłuższej jeździe staram się schłodzić turbinę przed zgaszeniem.
Czy ktoś się orientuje czy jest jakaś pompka która napędza obieg wody po zgaszeniu silnika ??
Na przykład z webasta ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2011, 20:59
Posty: 80 (1/0)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5 2.0 MZR-CD 110KM 2006r.

Postprzez Andre2828 » 10 cze 2013, 22:17

Sprawdź ciśnienie w układzie smarowania-może np. być zatkany smok(kontrolka ciśnienia nie mruga po intensywniejszej jeździe?) lub jeśli przybywa oleju to może "dolewać"paliwa z rurki nadmiaru (pod deklem klawiatury).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2010, 11:27
Posty: 43
Skąd: Bieszczady
Auto: była niestety M5 jest mitsubishi Grandis 2.4

Postprzez naiLo » 11 cze 2013, 22:11

ciśnienie było sprawdzane a smok też niedawno czyszczony zresztą nawet nie był zatkany niczym.
oleju przybywa w nieznacznym stopniu ale to za pewne wina dpf.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2011, 20:59
Posty: 80 (1/0)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5 2.0 MZR-CD 110KM 2006r.

Postprzez Wojtek » 11 cze 2013, 23:04

czy caly czas pada "ta sama" turbina po regeneracji 1 i 2?

jezeli tak, to zle jest naprawiana... i nalezy sie reklamacja uslugi...
jezeli turbina przepuszcza olej po regeneracji, to wadliwa jest tylko ona...
zmien na inna turbine...

ps.
naiLo napisał(a):Zastanawiamy się z mechanikiem czy powodem tego nie jest przegrzewanie turbiny?

hm,,, niezle bys musial katowac to turbo, aby je przegrzac...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez naiLo » 16 cze 2013, 12:43

za pierwszym razem padła na drygi dzień a teraz wytrzymała 5tyś km podejrzewam że była też źle zrobiona bo było słychać metaliczny szelest przy przyspieszaniu teraz wygląda że wszystko jest okej turbiny nie słychać i czuć moc normalnie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2011, 20:59
Posty: 80 (1/0)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5 2.0 MZR-CD 110KM 2006r.

Postprzez smile » 13 paź 2013, 18:34

Tak się teraz zastanawiam... regeneracja turbiny to jedno, druga sprawa to jej prawidłowy montaż, wymiana oleju i filtra, sprawdzenie magistrali olejowej, zapełnienie olejem turbiny przed odpaleniem silnika itp....
Czy to wszystko było robione prawidłowo?
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Wojtek » 13 paź 2013, 19:54

smile napisał(a):Czy to wszystko było robione prawidłowo?

na to pytanie chyba nie znajdziemy odpowiedzi... :|
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez naiLo » 14 paź 2013, 20:31

Cóż mogę powiedzieć, znajomi mają doświadczenie i wydaje mi się że wiedzą co robią. Też sa zdziwieni tą sytuacja i po raz pierwszy się z czymś takim spotkali.
Co mogę dodać od ostatniego wpisu miałem koleją awarię. Najpierw uszkodziła się sonda lambda i auto wchodziło od czasu do czasu w tryb serwisowy i zanim zdążyłem wymienić sonda padła kolejna turbina. Dokładnie ukręcił się wałek. W miedzy czasie auto było tez w ASO gdzie kalibrowano sondę ponieważ był z tym jakiś problem i wypalany dpf.
Zobaczymy jak długo będzie jeździł.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2011, 20:59
Posty: 80 (1/0)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5 2.0 MZR-CD 110KM 2006r.

Postprzez wiesiek5 » 1 kwi 2014, 23:50

rurka
Naprawie wyremontuje każdy silnik do mazdy , KJ.KL.KF.M6.CX7
Posiadam własne części specjalizacja Mazdy.
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2005, 18:04
Posty: 331

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy