Mazda6 GY L3 '03 2.3 TOP (EU) – [Sprzedana]

GL / GJ / GH / GG / GY

Postprzez pawcio1017 » 1 cze 2013, 20:58

matthies napisał(a):tak, cos szumi w klimatyzacji i przy najblizszym przeglądzie klimy (w poniedziałek) będzie to sprawdzane :P


A temat Ci sie przypadkiem nie pomylił? <glupek2> Czy to u Adama coś szumi i go wyręczasz bo zawsze mi sie mylą wasze wątki ale teraz to już sie całkiem pogubiłem? <diabełek>
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez matthies » 1 cze 2013, 21:03

wyręczam, bo widziałem, że trapi go taki problem ;)
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez zemoj » 2 cze 2013, 15:51

Coś się dzieje, ale nie mam żadnych nowych, zdjęć, a bez tego jakoś nie było motywacji do apdejtu. Po zeszłorocznych wakacjach zaginął nam aparat, ostatnio się znalazł, ale już niestety bez ładowarki. Tym nie mniej, jak znajdę trochę czasu, to zrobię kilka fotek chociaż telefonem, żeby wątek nie umarł śmiercią naturalną ;)

Jakiś miesiąć temu Mazda przeszła wizytę u lakiernika. Po tej zimie niestety w kilku miejscach zaczęła wyłazić rdza. Nic tak nie wkurza, jak wydawanie pieniędzy na lakiernika, ale decyzja była taka, że najlepiej zadziałać za wczasu, zanim korozja zdąży narobić większych szkód i jak już robić, to od razu wszystko, gdzie były jakieś oznaki rudej. Do malowania poszły więc: wszystkie 4 nadkola, 2 progi, dwoje drzwi tylnych (dół – do listwy) oraz klapa bagażnika.
Mogło być za to fajne nowe zawieszenie, ale cóż... Zawsze wychodzę z założenia, że w pierwszej kolejnośći utrzymywać nienaganną serię, a dopiero potem bawić się w ewentualne modyfikacje.

Wczoraj wymienione zostały tarcze i klocki przód i tył.
– tył: tarcze Textar Pro i klocki Textar
– przód: tarcze Brembo i klocki Sparco.

Z tyłu był już czas na wymianę, z przodu natomiast nie było jeszcze zużycia, ale tarcze biły i zrobiło się to denerwujące. Przejechane zaledwie kilka kilometrów, więcej o skuteczności będę mógł powiedzieć za jakieś 500km jak się dotrą i będzie można sprawdzić ich możliwości. Ciekaw jestem jak spiszą się klocki Sparco. Nigdy wcześniej nie słyszałem o klockach tej firmy, ale przypadkiem trafiłem na dobrą promocję, w rallyshop.pl powiedzieli wysokiej jakości klocki do agresywniejszej jazdy codziennej, więc stwierdziłem, że można spróbować. Miał być wymieniony też za jednym zamachem płyn hamulcowy, ale zamówiony przeze mnie EBC nie dotarł na czas, także zrobimy to przy najbliższej okazji.

Jutro wybieram się na serwis klimatyzacji i faktycznie poproszę przy okazji o zdiagnozowanie szumu przy włączonej klimie, wygląda to na łożysko kompresora.

Dodatkowo do zrobienia w najbliższej przyszłości pozostaje mi ogarnięcie nieszczelności wydechu (słyszalna dla ucha).

Jedyne, co mogę zaoferować z multimediów, to Mazda w tle na zdjęciu (fot. siegu) z grilla u Szkodnika:
Obrazek

... i z olsztyńskiego spota (fot. matthies) jakieś 3 tyg. temu:
Obrazek

Obiecuję jakąś fotograficzną aktualizację niebawem ;)
Ostatnio edytowano 2 cze 2013, 17:02 przez zemoj, łącznie edytowano 1 raz
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 22:12
Posty: 3198 (146/242)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez pawcio1017 » 2 cze 2013, 16:52

Tak też mi sie u szkodnika wydawało że z tyłu tarcze to już nieźle przytyrane miałeś :P
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez zemoj » 3 cze 2013, 19:30

pawcio1017 napisał(a):Tak też mi sie u szkodnika wydawało że z tyłu tarcze to już nieźle przytyrane miałeś :P

No był już po prostu czas na wymianę. Leżały u mnie kupione od 1,5 miesiąca, ale nie mogłem zgrać przyjazdu do domu z wolnym terminem u mechaniora, dlatego wymiana dopiero teraz.

Kilka fotek części, robione niestety zegarem z kukułką:

Obrazek

Zestaw TEXTAR na tył:
Obrazek

+ zestaw montażowy klocków OE Mazda:
Obrazek

Zestaw Brembo + Sparco na przód:
Obrazek

Obrazek

I już na aucie (sorry za brudne felgi i zaciski):

– tył:
Obrazek

– przód:
Obrazek

Dzisiaj zrobiona trasa 250km powoli docieram nowe heble :)

Przed trasą zrobiony dzisiaj serwis klimy (dezynfekcja + nabicie). Okazało się, że czynnika było już bardzo mało (100g/470g). Po uzupełnieniu szum słyszalny przy włączonej klimie znikł. Całą trasę dzisiaj cisza, a w aucie lodówa <jupi> Będę dalej nasłuchiwał, ale mam nadzieję, że problem zażegnany.

Obrazek

Obecny przebieg: 198 500km.
Ostatnio edytowano 29 sie 2013, 08:28 przez zemoj, łącznie edytowano 1 raz
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 22:12
Posty: 3198 (146/242)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez pawcio1017 » 3 cze 2013, 19:35

Szkoda że dziś wracałeś a nie jutro – byśmy razem polecieli bo też wracam na Mazury :P Ile płaciłeś za klime? (dokładniej interesowałby mnie koszt 100g czynnika jeżeli jest Ci znany)
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez zemoj » 4 cze 2013, 19:44

pawcio1017 napisał(a):Szkoda że dziś wracałeś a nie jutro – byśmy razem polecieli bo też wracam na Mazury :P

Musiałem już wczoraj jechać.

pawcio1017 napisał(a):Ile płaciłeś za klime? (dokładniej interesowałby mnie koszt 100g czynnika jeżeli jest Ci znany)

Grupon 50zł + 10zł/100g czynika :)
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 22:12
Posty: 3198 (146/242)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez cichy_86 » 4 cze 2013, 19:57

a czemu akurat BREMBO wybrałeś na przód ?
Ja na przód podobny zestaw założyłem tylko klocki TRW i mi tarcze się zwichrowały po ponad pół roku :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2008, 15:01
Posty: 1569 (2/3)
Skąd: GND-NE
Auto: Lexus LS600H
Audi A6 C6 3.0
BMW z3 2.8

Postprzez pawcio1017 » 4 cze 2013, 20:19

cichy_86 napisał(a):a czemu akurat BREMBO wybrałeś na przód ?
Ja na przód podobny zestaw założyłem tylko klocki TRW i mi tarcze się zwichrowały po ponad pół roku :)


Ja pare tysięcy temu zmieniłem tarcze na TRW. Teraz mam do wymiany jedną szpilke, jak po tym nie przejdzie bicie to dam koła do wyważenia. Jak nie pomoże to znaczy że tarcze też zwichrowane... Chińska stal daje sie we znaki u wszystkich producentów a podobno kupić oryginalne BREMBO graniczy z cudem <glupek2>
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez cichy_86 » 4 cze 2013, 20:31

pawcio1017 napisał(a):Ja pare tysięcy temu zmieniłem tarcze na TRW.

jeszcze gorszy ściesz jak brembo :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2008, 15:01
Posty: 1569 (2/3)
Skąd: GND-NE
Auto: Lexus LS600H
Audi A6 C6 3.0
BMW z3 2.8

Postprzez pawcio1017 » 4 cze 2013, 20:35

cichy_86 napisał(a):
pawcio1017 napisał(a):Ja pare tysięcy temu zmieniłem tarcze na TRW.

jeszcze gorszy ściesz jak brembo :P


No to akurat wiem, że półka niżej niż brembo (oryginalne). Źle sie troche wyraziłem bo wyszło jakbym uważał że TRW są lepsze. Chociaż jak widać oryginał TRW czy podóbra Brembo to jeden pies <diabełek>
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez zemoj » 4 cze 2013, 23:56

cichy_86 napisał(a):a czemu akurat BREMBO wybrałeś na przód ?

Ogólnie, to marzył mi się zestaw EBC. Tarcze z serii USR i Green Stuffy. Gdybym robił jedną oś, lub też nie wyskoczyłoby mi kilka innych wydatków to na pewno taki zestaw by wpadł.
Spędziłem naprawdę sporo czasu przeglądając w necie opinie na temat tarcz i tak naprawdę szukając w średniej półce cenowej nie ma jednej firmy, którą poleciłaby zdecydowana przewaga użytkowników. Co do każdej są pozytywne i negatywne głosy. Prawda taka, że na rynku roi się od podróbek, które psują wizerunek producentom.
Tarcze TRW też brałem pod uwagę, ale ze zgromadzonych informacji Brembo jednak przeważyło, poza tym podobno lepiej znoszą bardziej sportowe klocki, które planowałem założyć. Na allegro nie kupowałem, więc większa szansa, że moje tarcze mają coś wspólnego z oryginałem ;)
I oby bezproblemowo służyły jak najdłużej, a opiniami podczas użytkowania na pewno będę się dzielił.
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 22:12
Posty: 3198 (146/242)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez cichy_86 » 5 cze 2013, 10:23

zemoj napisał(a):Na allegro nie kupowałem, więc większa szansa, że moje tarcze mają coś wspólnego z oryginałem ;)


ja brałem ze sklepu motoryzacyjnego :D i dla mnie były kiczowate. :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2008, 15:01
Posty: 1569 (2/3)
Skąd: GND-NE
Auto: Lexus LS600H
Audi A6 C6 3.0
BMW z3 2.8

Postprzez zemoj » 17 cze 2013, 22:52

3 dni temu wymieniony płyn hamulcowy na EBC BF 307.

Od wymiany hebli przejechane nieco ponad 400km. Żadnych ostrzejszych hamowań jeszcze nie było, ale ze skuteczności póki co jestem zadowolony. Jedno, co mnie wkurza, to to, że tarcze Brembo są już rude :| Porażka. Oby hamowały dobrze dłużej niż wyglądały... Przy najbliższej okazji muszę psiknąć ranty jakimś lakierem wysokotemperaturowym.

Wczoraj zaliczyliśmy z Mazdą imprezę motoryzacyjną Moto Piknik NO LIMIT ze skromną reprezentacją Mazdaspeed regionu WM i trochę liczniejszą Japaneese Fanatics :)
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 22:12
Posty: 3198 (146/242)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez mike84 » 8 lip 2013, 23:55

witam ja do swojej bj tarcze trw bralem i tez po 2 tygodniach rude sa...
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2012, 20:14
Posty: 64
Skąd: Kutno, łódzkie
Auto: mazda 323 f bj 2.0 ditd, a od lutego Mazda 3 BK 2004 nordic green

Postprzez zemoj » 5 sie 2013, 22:26

Kilka fotek na odświeżenie tematu:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Jakieś 1,5 miesiąca temu wymieniony został pierścień storzkowy przy łączeniu kolektora wydechowego z downpipe. Wydech się uciszył, bo poprzedni ze starości był nieszczelny i powodował pierdzenie przy niskich obrotach.
Obecnie korzystając z dostępu do kanału pracuję nad uzupełnieniem zabezpieczenia antykorozyjnego podwozia (w miejscach ubytków BRUNOX + baranek Motipa) i odświeżam trochę elementy zawieszenia. Podczas prac zauważyłem mały wyciek z półosi i w najbliższym czasie na pewno będzie to dokładnie sprawdzone, przypuszczam, że uszczelniacz do wymiany. Wyczyściłem dziś też stożek.

W planach przed zlotem jest jeszcze kilka rzeczy, ale zobaczymy czy się wyrobimy z czasem...
Pozdrawiam :)

EDIT 13.08.2013.:

W ramach przygotowań do zlotu

Korzystając z wolnego czasu, postanowiłem dopracować kilka pierdół:
– w miejsce akcesoryjnych bocznych wlotów w zderzaku, wróciły seryjne, z tym, że na prawą stronę wpadła przelotowa kratka od diesla – na potrzeby doprowadzenia powietrza do stożka -dużo lepsze i prostsze rozwiązanie wg mnie, szkoda, że nie wpadłem na to wcześniej;
– rura dolotu owinęta osłoną termiczą, bo choć odgrodzony stożek był zimny, to rura była nagrzana od silnika – teraz powinno być lepiej;
– tarcze pryśnięte czarną farbą wysokotemp. (na szczęście rdzawy nalot zszedł z tarcz po przetarciu szmatką).

Zastanawiam się nad zerwaniem folii z grilla i powrotem do seryjnego chromowanego... <oczy>

Do zobaczenia w Czaplinku papa

Dopisano 15 sie 2013 14:13:

Przez jakiegoś barana Mazda nie pojedzie na zlot.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

:(
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 22:12
Posty: 3198 (146/242)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez adis555 » 28 sie 2013, 23:33

Jak temat się rozwinął? Paczka z Niemiec doszła? :D

From Tapatalk by L9
SALT is love, SALT is life.
Klubowicz
 
Od: 27 maja 2011, 11:15
Posty: 1431 (76/78)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mydelniczka

Postprzez zemoj » 29 sie 2013, 00:41

Paczka z niemiec doszła już przed zlotem. Temat chwilowo stoi z innych powodów...
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 22:12
Posty: 3198 (146/242)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez rclmati » 29 sie 2013, 07:55

Co się stało z tą szybą? :|
Był X6 ,M6, A6 C6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2012, 22:21
Posty: 2760 (13/8)
Skąd: Łódź
Auto: Daewoo Matiz 00'
Audi A6 C7 12'
VW Polo 10'

Postprzez zemoj » 29 sie 2013, 08:25

Dostała podczas jazdy strzał butelką nie wiadomo skąd :(
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 22:12
Posty: 3198 (146/242)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy