Problem z diagnozą silnika 2.0 CiTD
Strona 1 z 1
Witam, pacjent jak w tytule. Kupiłem i miała być po zerwaniu paska rozrządu który miał być niby świeżo po wymianie. Ok auto przywiezione do domu, zrzucam pokrywę rozrządu a tam pasek nówka hmm. Starszy pan od którego kupiłem mazdę mowił że auto wróciło do warsztatu na naprawę ale nie doszli do porozumienia i oddali mu część kasy i auto. Stwierdziłem że spróbowali załozyć nowy pasek a nóż się uda. Sprawdziłem wzsystko na znakach, ok to kręce rozrusznikiem. Silnik stwarzał duży opór a jednocześnie można by stwierdzić że zakręcił jakby nie było kompresji i odgłos z głowicy jakby tarł metal o metal, taki pisk. Pokrywa była zdjęta i tak jaby dochodziło to z 4 garka. Pomiaru kompresjii nie dało się zrobić bo pasek zsuwał się z koła rozrządu. Hmm dziwne. Nie wiem dlaczego. Ok zdjąłem głowicę i nie widzę sładów żeby tłoki uderzyły w zawory. Koledzy jakie macie sugestie?
- Od: 10 maja 2009, 19:02
- Posty: 35
- Skąd: macclesfield
- Auto: mazda 6 2.0 diesel (136), 2003
nie sprawdzałem jeszcze. jedynie po zdjęciu głowicy nie słychać tego odgłosu przy kręceniu czy to kluczem czy rozrusznikiem. problem wg gdzieś w głowicy leży tylko gdzie? no i ten zjeżdzający pasek hmm
- Od: 10 maja 2009, 19:02
- Posty: 35
- Skąd: macclesfield
- Auto: mazda 6 2.0 diesel (136), 2003
wiercioch napisał(a):Silnik stwarzał duży opór a jednocześnie można by stwierdzić że zakręcił jakby nie było kompresji i odgłos z głowicy jakby tarł metal o metal, taki pisk.
To jest objaw uszkodzonej panewki.
Dopisano 3 cze 2013, 12:54:
wiercioch napisał(a):problem wg gdzieś w głowicy leży tylko gdzie? no i ten zjeżdzający pasek
Zjeżdżający pasek może wywołać wadliwa pompa wody.
Brak kompresji, o ile wszystkie dźwigienki i zawory są sprawne, może powodować ścięty klin na kole wałka.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6