Problem z diagnozą silnika 2.0 CiTD

Postprzez wiercioch » 2 cze 2013, 15:38

Witam, pacjent jak w tytule. Kupiłem i miała być po zerwaniu paska rozrządu który miał być niby świeżo po wymianie. Ok auto przywiezione do domu, zrzucam pokrywę rozrządu a tam pasek nówka hmm. Starszy pan od którego kupiłem mazdę mowił że auto wróciło do warsztatu na naprawę ale nie doszli do porozumienia i oddali mu część kasy i auto. Stwierdziłem że spróbowali załozyć nowy pasek a nóż się uda. Sprawdziłem wzsystko na znakach, ok to kręce rozrusznikiem. Silnik stwarzał duży opór a jednocześnie można by stwierdzić że zakręcił jakby nie było kompresji i odgłos z głowicy jakby tarł metal o metal, taki pisk. Pokrywa była zdjęta i tak jaby dochodziło to z 4 garka. Pomiaru kompresjii nie dało się zrobić bo pasek zsuwał się z koła rozrządu. Hmm dziwne. Nie wiem dlaczego. Ok zdjąłem głowicę i nie widzę sładów żeby tłoki uderzyły w zawory. Koledzy jakie macie sugestie?
Załączniki
20130602_135947.jpg
20130602_135943.jpg
20130602_135824.jpg
20130602_135821.jpg
20130602_135817.jpg
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2009, 19:02
Posty: 35
Skąd: macclesfield
Auto: mazda 6 2.0 diesel (136), 2003

Postprzez Pioteq25 » 2 cze 2013, 20:36

Sprawdzałeś wał i panewki?
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez wiercioch » 2 cze 2013, 22:39

nie sprawdzałem jeszcze. jedynie po zdjęciu głowicy nie słychać tego odgłosu przy kręceniu czy to kluczem czy rozrusznikiem. problem wg gdzieś w głowicy leży tylko gdzie? no i ten zjeżdzający pasek hmm
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2009, 19:02
Posty: 35
Skąd: macclesfield
Auto: mazda 6 2.0 diesel (136), 2003

Postprzez Leoo » 3 cze 2013, 12:50

wiercioch napisał(a):Silnik stwarzał duży opór a jednocześnie można by stwierdzić że zakręcił jakby nie było kompresji i odgłos z głowicy jakby tarł metal o metal, taki pisk.

To jest objaw uszkodzonej panewki.

Dopisano 3 cze 2013, 12:54:

wiercioch napisał(a):problem wg gdzieś w głowicy leży tylko gdzie? no i ten zjeżdzający pasek

Zjeżdżający pasek może wywołać wadliwa pompa wody.
Brak kompresji, o ile wszystkie dźwigienki i zawory są sprawne, może powodować ścięty klin na kole wałka.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6