Po wymianie filtrów(paliwa i powietrza) spadła moc auta?!
1, 2
wtryski sobie odpuść, jak już tak chcesz to podmień pompę.
Dzięki.Może rzeczywiscie z wtryskami z powodu kłopotliwego demontażu lepiej dać sobie spokój a z podmienieniem pompy to w sumie dobry pomysł.
Tylko gdzie no i z kim?
Myslałem o tej Dębicy chyba blizej się już nie da.
A może ktoś z okolicy przeczyta ten post i mi pomoże.
Tylko gdzie no i z kim?
Myslałem o tej Dębicy chyba blizej się już nie da.
A może ktoś z okolicy przeczyta ten post i mi pomoże.
- Od: 24 lis 2010, 19:03
- Posty: 22
- Auto: Mazda 323 Bj 101KM DITd
bogumilh napisał(a):Wczoraj wymieniłem filtr paliwa
bogumilh napisał(a):auto po prostu nie przyspiesza przy około 2000 obroty stają w miejscu,Cisnę do podłogi i nic a jak juz przyspieszy to dopiero po kilku sek i to bardzo powoli.
a czy ktokolwiek sprawdził ten filtr
dokładnie opisane:
viewtopic.php?f=399&t=69305&view=unread#unread
Szczerze to nie wiem,podobno wszystko co możliwe było sprawdzane(podstawy sprawdziłem sam).
Spróbuję to zrobić dzisiaj ale to chyba jednak to nie syf na sitkach tylko sama pompa.Auto jest jednak bardzo,bardzo słabe.
Zastanawia mnie że wogle nie mam problemów z odpalaniem,a dużo czytałem ze gdy siada pompa to te problemy występują bardzo często.
Nie wiem może to nie jest reguła.
Spróbuję to zrobić dzisiaj ale to chyba jednak to nie syf na sitkach tylko sama pompa.Auto jest jednak bardzo,bardzo słabe.
Zastanawia mnie że wogle nie mam problemów z odpalaniem,a dużo czytałem ze gdy siada pompa to te problemy występują bardzo często.
Nie wiem może to nie jest reguła.
- Od: 24 lis 2010, 19:03
- Posty: 22
- Auto: Mazda 323 Bj 101KM DITd
Na ciepłym silniku dobrze odpala?
Jezdzę dalej z tym problemem,chwilowo odłożyłem zajęcie się naprawą(myslałem o uzywanej pompie) az tu nagle od pewnego czasu zaczeła mi do tego migać kontrolka swiec zarowych.
Czyli strasznie muli i do tego po pewnym czasie zaczeła migac kontrolka swiec zarowych.
-Czy wie ktoś co moze być przyczyną tego połączenia.
-Czy mogę tak jezdzić?Czy zając się usterką jak najszybciej
Dodam że zadnych problemów z odpalaniem nie mam.
Czyli strasznie muli i do tego po pewnym czasie zaczeła migac kontrolka swiec zarowych.
-Czy wie ktoś co moze być przyczyną tego połączenia.
-Czy mogę tak jezdzić?Czy zając się usterką jak najszybciej
Dodam że zadnych problemów z odpalaniem nie mam.
- Od: 24 lis 2010, 19:03
- Posty: 22
- Auto: Mazda 323 Bj 101KM DITd
odczytaj błędy, migająca kontrolka to dobry znak przynajmniej będzie wiadomo od czego zacząć.
U mnie podobne objawy były jak popsuł się czujnik EGR, może wypnij kabel od czujnika i zobacz czy moc wróci do normy.
przewód widoczny przy fotorelacji z czyszczenia zaworu: http://imageshack.us/photo/my-images/503/76758258.jpg/
przewód widoczny przy fotorelacji z czyszczenia zaworu: http://imageshack.us/photo/my-images/503/76758258.jpg/
-
gszymans
witam
Nie wiem jak to możliwe ale u mnie egr jest inny,niby taki sam a jednak nie ma do niego przypiętego czujnika na górze jak na zdjęciu w poscie powyżej
Dopisano 27 maja 2013, 14:05:
przede wszystkim chciałem dać znać co z moją usterką.
Jestem po dwóch wizytach w aso(r&d czach rzeszów),niestety lipa
Po pierwszej wizycie już byłem pewien nadzieji,komputer wskazał im brak masy w egr i zę wogle tam nie ma podcisnienia powiedzieli mi że muszą się cofnąć od egr w tył i sprawdzić po koleji układ podcisnieniowy,instalację elektryczną tam powinna być usterka .
Sprawdzenie wycenili mi na 150 zł dalsze działania na 600 zł.
Umówiłem się za dwa tygodnie przyjezdzam po sprawdzeniu po kilku godzinach mówią do mnie że owszem były tam dwa kabelki nie dopięte naprawili ale niestety nic to nie dało.
Ze w takiej sytuacji to jednak cały egr do wymiany.
Zachowali się na tyle w porządku że zamiast obiecanych 600zł za naprawę policzyli tylko 200zł za niby sprawdzenie
Dopisano 27 maja 2013, 14:16:
mnie już powoli trafia
wczesniej 700zł za sprawdzenie i stwierdzenie że to pompa(po jakims czasie po tej wizycie zaczeła palić się kontrolka swiec żarowych)
Po ostatniej wizycie 350 zł w aso i że to jednak egr(wymiana 220zł plus egr nowy 1000?1,na używany nie dadzą mi gwarancji ze bedzie dobrzebo moze być też zepsuty)
Co ja mam zrobić wracać do nich,a jak okaże się ze to jednak nie egr?!Kto mi za niego zwróci
Próbować na własną rękę kupić używany podmienić i spróbować?
A może do wymiany jest i egr i pompa?!
Dodam tylko ze po ostatniej wizycie w aso przestała swiecić kontrolka swiec zarowych niestety problem z mocą dalej
Nie wiem jak to możliwe ale u mnie egr jest inny,niby taki sam a jednak nie ma do niego przypiętego czujnika na górze jak na zdjęciu w poscie powyżej
Dopisano 27 maja 2013, 14:05:
przede wszystkim chciałem dać znać co z moją usterką.
Jestem po dwóch wizytach w aso(r&d czach rzeszów),niestety lipa
Po pierwszej wizycie już byłem pewien nadzieji,komputer wskazał im brak masy w egr i zę wogle tam nie ma podcisnienia powiedzieli mi że muszą się cofnąć od egr w tył i sprawdzić po koleji układ podcisnieniowy,instalację elektryczną tam powinna być usterka .
Sprawdzenie wycenili mi na 150 zł dalsze działania na 600 zł.
Umówiłem się za dwa tygodnie przyjezdzam po sprawdzeniu po kilku godzinach mówią do mnie że owszem były tam dwa kabelki nie dopięte naprawili ale niestety nic to nie dało.
Ze w takiej sytuacji to jednak cały egr do wymiany.
Zachowali się na tyle w porządku że zamiast obiecanych 600zł za naprawę policzyli tylko 200zł za niby sprawdzenie
Dopisano 27 maja 2013, 14:16:
mnie już powoli trafia
wczesniej 700zł za sprawdzenie i stwierdzenie że to pompa(po jakims czasie po tej wizycie zaczeła palić się kontrolka swiec żarowych)
Po ostatniej wizycie 350 zł w aso i że to jednak egr(wymiana 220zł plus egr nowy 1000?1,na używany nie dadzą mi gwarancji ze bedzie dobrzebo moze być też zepsuty)
Co ja mam zrobić wracać do nich,a jak okaże się ze to jednak nie egr?!Kto mi za niego zwróci
Próbować na własną rękę kupić używany podmienić i spróbować?
A może do wymiany jest i egr i pompa?!
Dodam tylko ze po ostatniej wizycie w aso przestała swiecić kontrolka swiec zarowych niestety problem z mocą dalej
- Od: 24 lis 2010, 19:03
- Posty: 22
- Auto: Mazda 323 Bj 101KM DITd
W RF4F EGR nie ma czujnika położenia dlatego jest inny niż w RF2A
Jeśli nie ma podciśnienia na EGR to dobrze, znaczy że nie działa
ktoś odkręcał zawór? jest pewne że nie zaciął się w pozycji otwartej?
Jeśli nie ma podciśnienia na EGR to dobrze, znaczy że nie działa
ktoś odkręcał zawór? jest pewne że nie zaciął się w pozycji otwartej?
Tak zawór był odkręcany,sprawdzany,zaślepiany przez mechanika u którego było wszystko wczesniej sprawdzane,to on stwierdził ze zepsuło się wszystko po trochu?!a na koncu ze to może pompa,pisałem o nim wczesniej...i jest o nim napisane na forum o warsztatach
viewtopic.php?f=72&t=91056&p=2563407#p2563407
Szkoda słów na gościa.
Tak wogle dzięki za radę,chyba zamówię używany egr zamontuję go i zobaczę.
najlepiej byłoby go podmienić z kimś z okolicy(Sanok)
viewtopic.php?f=72&t=91056&p=2563407#p2563407
Szkoda słów na gościa.
Tak wogle dzięki za radę,chyba zamówię używany egr zamontuję go i zobaczę.
najlepiej byłoby go podmienić z kimś z okolicy(Sanok)
- Od: 24 lis 2010, 19:03
- Posty: 22
- Auto: Mazda 323 Bj 101KM DITd
czekaj czekaj bo ty się borykasz z tym brakiem mocy od wymiany tych filtrów tak?
Moim zdaniem to nie pompa wtryskowa a raczej coś pierdzieli dawkę.
Może od początku
Turbina- cięgno po odpaleniu powinno się chować do gruszki a po zgaszeniu wysunąć się z niej.
EGR- skoro ktoś go zaślepił to nie ma on już wpływu na moc, jeśli egr działa mechanicznie to bez sensu go wymieniać, najpierw sprawdzamy czy działają elektrozawory pod filtrem a potem czy jest podciśnienie, na końcu czyścimy przepływkę bo ma ona wpływ na wywalenie płędu EGR w RF4F.
Boost sensor- ma on bardzo duże znaczenie jeśli chodzi o moc, sprawdź czy wężyk z powietrzem który do niego dochodzi jest cały oraz przewody, na koniec odepnij i przejedź się, jeśli jest tak samo to znaczy że jest walnięty, jeśli jeszcze bardziej zamula to nie on jest winny.
Wężyk dochodzący do filtra powietrza- musi być podłączony i nie zaślepiony
Moim zdaniem to nie pompa wtryskowa a raczej coś pierdzieli dawkę.
Może od początku
Turbina- cięgno po odpaleniu powinno się chować do gruszki a po zgaszeniu wysunąć się z niej.
EGR- skoro ktoś go zaślepił to nie ma on już wpływu na moc, jeśli egr działa mechanicznie to bez sensu go wymieniać, najpierw sprawdzamy czy działają elektrozawory pod filtrem a potem czy jest podciśnienie, na końcu czyścimy przepływkę bo ma ona wpływ na wywalenie płędu EGR w RF4F.
Boost sensor- ma on bardzo duże znaczenie jeśli chodzi o moc, sprawdź czy wężyk z powietrzem który do niego dochodzi jest cały oraz przewody, na koniec odepnij i przejedź się, jeśli jest tak samo to znaczy że jest walnięty, jeśli jeszcze bardziej zamula to nie on jest winny.
Wężyk dochodzący do filtra powietrza- musi być podłączony i nie zaślepiony
Właśnie znowu zaczeła migać kontrolka swiec zarowych...
Podejrzewam że to przez zaslepienie zaworu egr
Planuję wyciągnąc mu zaslepkę,przeczyscić sprawdzic czy działa i zamontować jeszcze raz(nie będę wymieniał jak polecili mi w aso),Tylko co z kontrolką?znowu muszę jechać do aso?!kasować błąd
Brak mocy zaczął występowac wczesniej,zanim swieciła kontrolka swiec zarowych
co do powyzszych zalecen dzięki wielkie...ale niby wszystko było juz sprawdzane przez 1-go mechnika no i w aso(wszystko wczesniej opisałem)
-staneło ze w aso kazali wymienić zawór egr,choc mówili to bez przekonania mieli zadzwonic ile to bedzie kosztowało i kiedy można bedzie to u nich zrobić...jakos nie zadzwonili(zresztą w tym zaworze nie za bardzo ma sie co zepsuć chyba ze mechanicznie )
-no i jeden mechanik wczesniej sprawdzał niby wszystko dokładnie stwierdził ze jak juz cos to pompa lub wtryski
Strasznie mam juz dosc tego problemu auto juz tygodnie ledwo jedzie,było już w dwóch miejscach sprawdzane wydałem na to sporą sumę i dalej ch..j go wie co się dzieje,
Teraz tak jak pisałem przeglądnę i odslepię ten zawór egr co niby mam go wymienic,
Następnie planuję gdzies gdzie mają na sprzedaz (zamienic na chwilę)uzywaną pompę wtryskową jesli by to pomogło kupuję.Sory ze się tak spisałem
Ale powoli mam dosc...
Podejrzewam że to przez zaslepienie zaworu egr
Planuję wyciągnąc mu zaslepkę,przeczyscić sprawdzic czy działa i zamontować jeszcze raz(nie będę wymieniał jak polecili mi w aso),Tylko co z kontrolką?znowu muszę jechać do aso?!kasować błąd
Brak mocy zaczął występowac wczesniej,zanim swieciła kontrolka swiec zarowych
co do powyzszych zalecen dzięki wielkie...ale niby wszystko było juz sprawdzane przez 1-go mechnika no i w aso(wszystko wczesniej opisałem)
-staneło ze w aso kazali wymienić zawór egr,choc mówili to bez przekonania mieli zadzwonic ile to bedzie kosztowało i kiedy można bedzie to u nich zrobić...jakos nie zadzwonili(zresztą w tym zaworze nie za bardzo ma sie co zepsuć chyba ze mechanicznie )
-no i jeden mechanik wczesniej sprawdzał niby wszystko dokładnie stwierdził ze jak juz cos to pompa lub wtryski
Strasznie mam juz dosc tego problemu auto juz tygodnie ledwo jedzie,było już w dwóch miejscach sprawdzane wydałem na to sporą sumę i dalej ch..j go wie co się dzieje,
Teraz tak jak pisałem przeglądnę i odslepię ten zawór egr co niby mam go wymienic,
Następnie planuję gdzies gdzie mają na sprzedaz (zamienic na chwilę)uzywaną pompę wtryskową jesli by to pomogło kupuję.Sory ze się tak spisałem
Ale powoli mam dosc...
- Od: 24 lis 2010, 19:03
- Posty: 22
- Auto: Mazda 323 Bj 101KM DITd
błędy możesz sam skasować odłączając aku i przytrzymując hamulec na 30 sekund.
Co do ,,wszystko zostało sprawdzone" to nie wierz w takie bzdury bo większość mechaników spojrzy i powie że działa, a jak zapytasz się go gdzie jest boost sensor to zrobi wielkie oczy. Najlepsze są diagnozy turbosprężarki, jak nie wiadomo co się stało to na wszelki wypadek powie się że turbo to więcej czasu będzie na dłubanie i kasa wleci.
Co do ,,wszystko zostało sprawdzone" to nie wierz w takie bzdury bo większość mechaników spojrzy i powie że działa, a jak zapytasz się go gdzie jest boost sensor to zrobi wielkie oczy. Najlepsze są diagnozy turbosprężarki, jak nie wiadomo co się stało to na wszelki wypadek powie się że turbo to więcej czasu będzie na dłubanie i kasa wleci.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości