Po wymianie filtrów(paliwa i powietrza) spadła moc auta?!

Postprzez Neonixos666 » 24 mar 2013, 12:24

wtryski sobie odpuść, jak już tak chcesz to podmień pompę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez bogumilh » 24 mar 2013, 15:27

Dzięki.Może rzeczywiscie z wtryskami z powodu kłopotliwego demontażu lepiej dać sobie spokój a z podmienieniem pompy to w sumie dobry pomysł.
Tylko gdzie no i z kim?
Myslałem o tej Dębicy chyba blizej się już nie da.
A może ktoś z okolicy przeczyta ten post i mi pomoże. <zawstydzony>
Początkujący
 
Od: 24 lis 2010, 19:03
Posty: 22
Auto: Mazda 323 Bj 101KM DITd

Postprzez tadziol » 24 mar 2013, 20:51

bogumilh napisał(a):Wczoraj wymieniłem filtr paliwa
bogumilh napisał(a):auto po prostu nie przyspiesza przy około 2000 obroty stają w miejscu,Cisnę do podłogi i nic a jak juz przyspieszy to dopiero po kilku sek i to bardzo powoli.


a czy ktokolwiek sprawdził ten filtr ??
dokładnie opisane:
viewtopic.php?f=399&t=69305&view=unread#unread
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez bogumilh » 25 mar 2013, 12:12

Szczerze to nie wiem,podobno wszystko co możliwe było sprawdzane(podstawy sprawdziłem sam).
Spróbuję to zrobić dzisiaj ale to chyba jednak to nie syf na sitkach tylko sama pompa.Auto jest jednak bardzo,bardzo słabe.
Zastanawia mnie że wogle nie mam problemów z odpalaniem,a dużo czytałem ze gdy siada pompa to te problemy występują bardzo często.
Nie wiem może to nie jest reguła.
Początkujący
 
Od: 24 lis 2010, 19:03
Posty: 22
Auto: Mazda 323 Bj 101KM DITd

Postprzez Neonixos666 » 25 mar 2013, 18:51

Na ciepłym silniku dobrze odpala?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez bogumilh » 26 mar 2013, 08:45

Jasne ze tak,na ciepłym na zimnym z odpalaniem nie ma problemów(jakis czas temu nowy akumulator i naprawa alternatora...może dlatego).Myslałem o uzywanej pompie.Ale wolałbym sie upewnic ze to cos da
Początkujący
 
Od: 24 lis 2010, 19:03
Posty: 22
Auto: Mazda 323 Bj 101KM DITd

Postprzez bogumilh » 11 kwi 2013, 18:09

Jezdzę dalej z tym problemem,chwilowo odłożyłem zajęcie się naprawą(myslałem o uzywanej pompie) az tu nagle od pewnego czasu zaczeła mi do tego migać kontrolka swiec zarowych.
Czyli strasznie muli i do tego po pewnym czasie zaczeła migac kontrolka swiec zarowych.

-Czy wie ktoś co moze być przyczyną tego połączenia.
-Czy mogę tak jezdzić?Czy zając się usterką jak najszybciej
Dodam że zadnych problemów z odpalaniem nie mam.
Początkujący
 
Od: 24 lis 2010, 19:03
Posty: 22
Auto: Mazda 323 Bj 101KM DITd

Postprzez Neonixos666 » 11 kwi 2013, 23:25

odczytaj błędy, migająca kontrolka to dobry znak przynajmniej będzie wiadomo od czego zacząć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez bogumilh » 12 kwi 2013, 07:09

Dzięki wielkie,na wekend spróbuję podłączyc go pod komputer
Początkujący
 
Od: 24 lis 2010, 19:03
Posty: 22
Auto: Mazda 323 Bj 101KM DITd

Postprzez gszymans » 16 kwi 2013, 08:12

U mnie podobne objawy były jak popsuł się czujnik EGR, może wypnij kabel od czujnika i zobacz czy moc wróci do normy.
przewód widoczny przy fotorelacji z czyszczenia zaworu: http://imageshack.us/photo/my-images/503/76758258.jpg/
gszymans
 

Postprzez bogumilh » 27 maja 2013, 13:55

witam
Nie wiem jak to możliwe ale u mnie egr jest inny,niby taki sam a jednak nie ma do niego przypiętego czujnika na górze jak na zdjęciu w poscie powyżej

Dopisano 27 maja 2013, 14:05:

przede wszystkim chciałem dać znać co z moją usterką.
Jestem po dwóch wizytach w aso(r&d czach rzeszów),niestety lipa :(
Po pierwszej wizycie już byłem pewien nadzieji,komputer wskazał im brak masy w egr i zę wogle tam nie ma podcisnienia powiedzieli mi że muszą się cofnąć od egr w tył i sprawdzić po koleji układ podcisnieniowy,instalację elektryczną tam powinna być usterka .
Sprawdzenie wycenili mi na 150 zł dalsze działania na 600 zł.
Umówiłem się za dwa tygodnie przyjezdzam po sprawdzeniu po kilku godzinach mówią do mnie że owszem były tam dwa kabelki nie dopięte naprawili ale niestety nic to nie dało.
Ze w takiej sytuacji to jednak cały egr do wymiany.
Zachowali się na tyle w porządku że zamiast obiecanych 600zł za naprawę policzyli tylko 200zł za niby sprawdzenie

Dopisano 27 maja 2013, 14:16:

mnie już powoli trafia
wczesniej 700zł za sprawdzenie i stwierdzenie że to pompa(po jakims czasie po tej wizycie zaczeła palić się kontrolka swiec żarowych)
Po ostatniej wizycie 350 zł w aso i że to jednak egr(wymiana 220zł plus egr nowy 1000?1,na używany nie dadzą mi gwarancji ze bedzie dobrzebo moze być też zepsuty)
Co ja mam zrobić wracać do nich,a jak okaże się ze to jednak nie egr?!Kto mi za niego zwróci
Próbować na własną rękę kupić używany podmienić i spróbować?
A może do wymiany jest i egr i pompa?!
Dodam tylko ze po ostatniej wizycie w aso przestała swiecić kontrolka swiec zarowych niestety problem z mocą dalej :(
Początkujący
 
Od: 24 lis 2010, 19:03
Posty: 22
Auto: Mazda 323 Bj 101KM DITd

Postprzez Neonixos666 » 27 maja 2013, 18:38

W RF4F EGR nie ma czujnika położenia dlatego jest inny niż w RF2A

Jeśli nie ma podciśnienia na EGR to dobrze, znaczy że nie działa :P

ktoś odkręcał zawór? jest pewne że nie zaciął się w pozycji otwartej?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez bogumilh » 28 maja 2013, 08:34

Tak zawór był odkręcany,sprawdzany,zaślepiany przez mechanika u którego było wszystko wczesniej sprawdzane,to on stwierdził ze zepsuło się wszystko po trochu?!a na koncu ze to może pompa,pisałem o nim wczesniej...i jest o nim napisane na forum o warsztatach
viewtopic.php?f=72&t=91056&p=2563407#p2563407
Szkoda słów na gościa.
Tak wogle dzięki za radę,chyba zamówię używany egr zamontuję go i zobaczę.
najlepiej byłoby go podmienić z kimś z okolicy(Sanok)
Początkujący
 
Od: 24 lis 2010, 19:03
Posty: 22
Auto: Mazda 323 Bj 101KM DITd

Postprzez Neonixos666 » 28 maja 2013, 17:28

czekaj czekaj bo ty się borykasz z tym brakiem mocy od wymiany tych filtrów tak?

Moim zdaniem to nie pompa wtryskowa a raczej coś pierdzieli dawkę.
Może od początku
Turbina- cięgno po odpaleniu powinno się chować do gruszki a po zgaszeniu wysunąć się z niej.
EGR- skoro ktoś go zaślepił to nie ma on już wpływu na moc, jeśli egr działa mechanicznie to bez sensu go wymieniać, najpierw sprawdzamy czy działają elektrozawory pod filtrem a potem czy jest podciśnienie, na końcu czyścimy przepływkę bo ma ona wpływ na wywalenie płędu EGR w RF4F.
Boost sensor- ma on bardzo duże znaczenie jeśli chodzi o moc, sprawdź czy wężyk z powietrzem który do niego dochodzi jest cały oraz przewody, na koniec odepnij i przejedź się, jeśli jest tak samo to znaczy że jest walnięty, jeśli jeszcze bardziej zamula to nie on jest winny.
Wężyk dochodzący do filtra powietrza- musi być podłączony i nie zaślepiony
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez bogumilh » 29 maja 2013, 14:04

Właśnie znowu zaczeła migać kontrolka swiec zarowych...
Podejrzewam że to przez zaslepienie zaworu egr
Planuję wyciągnąc mu zaslepkę,przeczyscić sprawdzic czy działa i zamontować jeszcze raz(nie będę wymieniał jak polecili mi w aso),Tylko co z kontrolką?znowu muszę jechać do aso?!kasować błąd
Brak mocy zaczął występowac wczesniej,zanim swieciła kontrolka swiec zarowych

co do powyzszych zalecen dzięki wielkie...ale niby wszystko było juz sprawdzane przez 1-go mechnika no i w aso(wszystko wczesniej opisałem)

-staneło ze w aso kazali wymienić zawór egr,choc mówili to bez przekonania mieli zadzwonic ile to bedzie kosztowało i kiedy można bedzie to u nich zrobić...jakos nie zadzwonili(zresztą w tym zaworze nie za bardzo ma sie co zepsuć chyba ze mechanicznie )
-no i jeden mechanik wczesniej sprawdzał niby wszystko dokładnie stwierdził ze jak juz cos to pompa lub wtryski
Strasznie mam juz dosc tego problemu auto juz tygodnie ledwo jedzie,było już w dwóch miejscach sprawdzane wydałem na to sporą sumę i dalej ch..j go wie co się dzieje,
Teraz tak jak pisałem przeglądnę i odslepię ten zawór egr co niby mam go wymienic,
Następnie planuję gdzies gdzie mają na sprzedaz (zamienic na chwilę)uzywaną pompę wtryskową jesli by to pomogło kupuję.Sory ze się tak spisałem
Ale powoli mam dosc...
Początkujący
 
Od: 24 lis 2010, 19:03
Posty: 22
Auto: Mazda 323 Bj 101KM DITd

Postprzez Neonixos666 » 29 maja 2013, 17:42

błędy możesz sam skasować odłączając aku i przytrzymując hamulec na 30 sekund.

Co do ,,wszystko zostało sprawdzone" to nie wierz w takie bzdury bo większość mechaników spojrzy i powie że działa, a jak zapytasz się go gdzie jest boost sensor to zrobi wielkie oczy. Najlepsze są diagnozy turbosprężarki, jak nie wiadomo co się stało to na wszelki wypadek powie się że turbo to więcej czasu będzie na dłubanie i kasa wleci.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323