Opinie i luźne rozmowy użytkowników Mazd z silnikami diesla [DiTD]
u mnie zawsze działa i różnica jest znaczna, bardziej miękka praca bez mocnego drżenia.
Na forte mnie niestety nie stać ale raz na jakiś czas STP gdy wyczuje że wtryski się tego domagają. Oczywiście podnosi liczbę cetanową i zaraz po zalaniu już silnik ładnie chodzi ale efekt utrzymuje się tak około miesiąca potem znów słyszę twardość i zmniejszenie elastyczności. Ogólnie moim zdaniem dobra chemia to podstawa. Myślę że nie jednemu silnikowi przydało by się czyszczenie.
no to zima nadeszla
temat uwazam za otwarty
co zrobic gdy niemam zmiotki w aucie a trzeba odgarnac snieg z auta
i kolejne czym skrobac szyby
karty z bankomatu troche szkoda
zero przygotowania do zimy 
pytania oczywiscie w formie zarciku sytuacyjnego
pytania oczywiscie w formie zarciku sytuacyjnego
- Od: 26 wrz 2010, 12:12
- Posty: 2321 (4/1)
- Skąd: PUCK
- Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition
viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0
a co mają szyby do silnika
Ja tam też nic nie mam a w tym roku mazda pod chmurką spędzi zimę
Oby były ostre mrozy, zobaczymy co ten silnik jest wart
Ja tam też nic nie mam a w tym roku mazda pod chmurką spędzi zimę
Oby były ostre mrozy, zobaczymy co ten silnik jest wart

Witam,moja madzia ma 253 tyś przebiegu w tym 30 tyś moich i jestem zadowolony silnik pracuje równo brak jakichkolwiek wycieków,z dokumentacji którą dostałem od poprzedniego właściciela wynika że wymieniona została pompa paliwa i wtryski.To jest mój pierwszy japończyk i mam nadzieje że nie zrażę sie do japońskiej motoryzacji.
-
maly1983
Uszanowanie
Panie i Panowie po mniej więcej jakim dystansie wasze DiTD nagrzewają się?. Mój w tych temperaturach potrzebuje około 5km by wskazówka coś drgnęła. Powiem wam że to moja pierwsza zima, gdzie nie obawiam się o to czy auto odpali czy nie:D Jak na razie...Madziuchna pali na sam widok kluczyka
Panie i Panowie po mniej więcej jakim dystansie wasze DiTD nagrzewają się?. Mój w tych temperaturach potrzebuje około 5km by wskazówka coś drgnęła. Powiem wam że to moja pierwsza zima, gdzie nie obawiam się o to czy auto odpali czy nie:D Jak na razie...Madziuchna pali na sam widok kluczyka

- Od: 12 kwi 2012, 17:55
- Posty: 157
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323F BJ
2.0 DiTD+ 90km
2000 r. RF2A
wczoraj przy -8 od ruszenia do osiągniecia temperatury 90*C w trasie przejechalem okolo 5 km, w mieście nagrzewa sie troche wolniej
- Od: 25 lip 2010, 10:53
- Posty: 140
- Skąd: Kutno
- Auto: Mazda 323f BJ '98 2.0ditd 90KM +
Mnie wczoraj zdziwiło że po przejechaniu paru kilometrów leciało już z nawiewu lekko ogrzane powietrze. Gdy odpaliłem było -17 a w drodze -20 Mazda zagadała jak w lato
. Pod maską knecht który podobno się zapycha 
U mnie przy mrozach Madzia potrzebuje około 4km żeby wskazówka drgnęła, a do osiągnięcia optymalnej temperatury nawet 11km
Mam mały problem z tym 'zaworkiem'


Wie ktoś może co to jest, do czego służy, czemu mam to 'zaparowane' olejem i jak można to naprawić?
Patrzyłem u brata w szóstce i też ma taki sam zaworek, ale u niego jest suchy...
Dużo oleju mi tam nie leci, bo to co na zdjęciach widać uzbierało się przez około 30 tys km, ale nudzi mi się, a Madzia pod maską musi być jak nowa, bo to przecież nie golf i nie musi konserwować silnika olejem
Mam mały problem z tym 'zaworkiem'


Wie ktoś może co to jest, do czego służy, czemu mam to 'zaparowane' olejem i jak można to naprawić?

Patrzyłem u brata w szóstce i też ma taki sam zaworek, ale u niego jest suchy...
Dużo oleju mi tam nie leci, bo to co na zdjęciach widać uzbierało się przez około 30 tys km, ale nudzi mi się, a Madzia pod maską musi być jak nowa, bo to przecież nie golf i nie musi konserwować silnika olejem
- Od: 17 kwi 2012, 12:25
- Posty: 224 (0/1)
- Skąd: Opolskie (Krapkowice)
- Auto: Mazda 323F 2.0 DITD 2000r. Pakiet Sportive, BI-XENON
U mnie tez mokro w tym miejscu wiec bede sledzil temat z zapartym tchem
moze nawet powstanie z tego jakas fotorelacja 

Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
- Od: 6 gru 2007, 11:29
- Posty: 290
- Skąd: zachodnia Norwegia
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03
Czyli już wiemy że to nie jedyny taki przypadek
Jak znajdę trochę więcej czasu i autko będzie mogło postać w garażu, to i tak cały kolektor ssący zdejmę do przeczyszczenia więc sprawdzę co da się z tym zrobić, ale może ktoś już wie co z tym nie tak i jak temu zaradzić
Jak znajdę trochę więcej czasu i autko będzie mogło postać w garażu, to i tak cały kolektor ssący zdejmę do przeczyszczenia więc sprawdzę co da się z tym zrobić, ale może ktoś już wie co z tym nie tak i jak temu zaradzić

- Od: 17 kwi 2012, 12:25
- Posty: 224 (0/1)
- Skąd: Opolskie (Krapkowice)
- Auto: Mazda 323F 2.0 DITD 2000r. Pakiet Sportive, BI-XENON
to standard że poci się przy elektrozaworze od klapek, czasem mniej czasem więcej ale to standard.
Możliwe, że standard, bo od początku tak jeżdżę i nic się nie dzieje, ale brat w Maździe 6 ma tam sucho... może jest tam tylko jakiś o-ring który przepuszcza, albo coś... 

- Od: 17 kwi 2012, 12:25
- Posty: 224 (0/1)
- Skąd: Opolskie (Krapkowice)
- Auto: Mazda 323F 2.0 DITD 2000r. Pakiet Sportive, BI-XENON
Piter5700 napisał(a):jakiś o-ring który przepuszcza, albo coś...
tak jest uszczelnienie którego wymiana jest bez sensu bo skoro nic się nie dzieje to po co ruszać. W mazda6 też tak się poci.
chcialbym najpierw podziekowac za pomoc w mojej kolejnej awarii. przedewszystkim dla NEONOXOSA bo uratowal tylek majac stara pompe wtryskowa
jeszcze wielkie podziekowania dla TADZIOLA za to ze z gory stwierdzil co i jak i ze naprawa inaczej sie nieobejdzie. do tego jeszcze dla SMILE i RIKIEGO za poswiecony mi czas. dzis krecilem przy zaworze SPV i dokrecilem zawor zwrotny z pompy zeby go sie lzej wykrecalo i kombinowalo po wkreceniu SPV czas na dokrecenie zaworu zwrotnego i tu nagle KUKU
ukrecilem srube
kurde co za pech
telefon do tadziola czy czasem niema jakiejs rezerwy i czy mozna to ustrojstwo jakos ominac. ale to specalnie dedykowane do mazdy i zadne inne niepasuje
pech chial ze poszedlem do sklepu szukajac czego kolwiek zeby przykrecic i rozejrzec sie po szrotach. ale nic niemaja
znowu tel do tadziola moze zeby przyatakowac rikiego a riki ze tez niemaja takiej czesci tylko na sprowadzenie i cena tez moze byc kosmiczna. potem tel do smila czy czasem niema jakiegos nieuzytku i niemial
ale telefon do naszego moderatora neonixosa i ma dwie pompy w nieuzytku
i tu jego dobra wola ze wykrecil i wyslal mi dzis ta srube bo fajke mam cala wiec utro jak tylko listonosz zapuka do drzwi to zaraz biegne do auta i zakladam
dodam ze kupilem jakis tam zawor zwrotny i jak polaczylem to nieodpalil ale jak podklaczylem druga strona to na tyle wytworzylo sie cisnienia ze odpalil
ale co z tego jak ropa zaczela mi ciec po przewodach paliwowych, cisnienie moze i wytworzylem ale spod cybantow tryskala ropa to wylaczylem bo strach o autko 
- Od: 26 wrz 2010, 12:12
- Posty: 2321 (4/1)
- Skąd: PUCK
- Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition
viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0
eee przecież każdy kto ma ditd powinien mieć zapasowe dwie pompy na części w domu
Jutro zakładaj i zdaj relacje czy działa, miałem dwa i wysłałem Ci ten w lepszym stanie można by powiedzieć igła
Jak czegoś będziesz potrzebował to wal 

Jutro zakładaj i zdaj relacje czy działa, miałem dwa i wysłałem Ci ten w lepszym stanie można by powiedzieć igła
dzis przyszedl zawor zwrotny od NEONIXA
ale dziwu by nie bylo gdybym znowu czegos nie nabroil
przy ostatnich probach uruchomienia silnika rozladowalem akumulator wiec wykrecilem go i wzialem do domu na ladowanie dzis jak go wkladalem i przykrecalem ulamalem kruciec na ktorym jest gumowy waz od puszki z filtrem powietrza
a to peszek wstchna leszek
no ale kupilem wentyl od roweru powiekszylem troche otwor, wkrcilem i zalozylem tego weza i to jakos dziala
a teraz pochowalem klucze i skrzynke z narzedziami zeby juz tam nic niedotykac aby wiecej niepopsuc 
- Od: 26 wrz 2010, 12:12
- Posty: 2321 (4/1)
- Skąd: PUCK
- Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition
viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0
boczek86 napisał(a):pochowalem klucze i skrzynke z narzedziami zeby juz tam nic niedotykac aby wiecej niepopsuc
dobry patent też tak zrobiłem i mazda śmiga bezawaryjnie

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości