Opinie i luźne rozmowy użytkowników Mazd z silnikami diesla [DiTD]

Pogaduchy motoryzacyjne.

Czy jesteś zadowolony ze swojego DiTD?

Tak
33
69%
Nie
0
Brak głosów
Różnie bywa
15
31%
 
Liczba głosów : 48

Postprzez Neonixos666 » 26 lis 2012, 23:54

u mnie zawsze działa i różnica jest znaczna, bardziej miękka praca bez mocnego drżenia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Riki » 27 lis 2012, 02:10

a co zalewasz?
:)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Neonixos666 » 27 lis 2012, 19:06

Na forte mnie niestety nie stać ale raz na jakiś czas STP gdy wyczuje że wtryski się tego domagają. Oczywiście podnosi liczbę cetanową i zaraz po zalaniu już silnik ładnie chodzi ale efekt utrzymuje się tak około miesiąca potem znów słyszę twardość i zmniejszenie elastyczności. Ogólnie moim zdaniem dobra chemia to podstawa. Myślę że nie jednemu silnikowi przydało by się czyszczenie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez boczek86 » 1 gru 2012, 09:16

no to zima nadeszla :) temat uwazam za otwarty :) co zrobic gdy niemam zmiotki w aucie a trzeba odgarnac snieg z auta ?? i kolejne czym skrobac szyby ?? karty z bankomatu troche szkoda :P zero przygotowania do zimy :(

pytania oczywiscie w formie zarciku sytuacyjnego
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez Neonixos666 » 1 gru 2012, 12:37

a co mają szyby do silnika :P

Ja tam też nic nie mam a w tym roku mazda pod chmurką spędzi zimę <płacze>
Oby były ostre mrozy, zobaczymy co ten silnik jest wart <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez maly1983 » 7 gru 2012, 21:32

Witam,moja madzia ma 253 tyś przebiegu w tym 30 tyś moich i jestem zadowolony silnik pracuje równo brak jakichkolwiek wycieków,z dokumentacji którą dostałem od poprzedniego właściciela wynika że wymieniona została pompa paliwa i wtryski.To jest mój pierwszy japończyk i mam nadzieje że nie zrażę sie do japońskiej motoryzacji.
maly1983
 

Postprzez Krzysiek24 » 10 gru 2012, 09:25

Uszanowanie :)
Panie i Panowie po mniej więcej jakim dystansie wasze DiTD nagrzewają się?. Mój w tych temperaturach potrzebuje około 5km by wskazówka coś drgnęła. Powiem wam że to moja pierwsza zima, gdzie nie obawiam się o to czy auto odpali czy nie:D Jak na razie...Madziuchna pali na sam widok kluczyka <czarodziej>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2012, 17:55
Posty: 157
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ
2.0 DiTD+ 90km
2000 r. RF2A

Postprzez siwy-84 » 10 gru 2012, 09:35

wczoraj przy -8 od ruszenia do osiągniecia temperatury 90*C w trasie przejechalem okolo 5 km, w mieście nagrzewa sie troche wolniej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lip 2010, 10:53
Posty: 140
Skąd: Kutno
Auto: Mazda 323f BJ '98 2.0ditd 90KM +

Postprzez Neonixos666 » 23 gru 2012, 11:10

Mnie wczoraj zdziwiło że po przejechaniu paru kilometrów leciało już z nawiewu lekko ogrzane powietrze. Gdy odpaliłem było -17 a w drodze -20 Mazda zagadała jak w lato :D. Pod maską knecht który podobno się zapycha <faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Piter5700 » 28 gru 2012, 17:39

U mnie przy mrozach Madzia potrzebuje około 4km żeby wskazówka drgnęła, a do osiągnięcia optymalnej temperatury nawet 11km :P


Mam mały problem z tym 'zaworkiem'
Obrazek
Obrazek
Wie ktoś może co to jest, do czego służy, czemu mam to 'zaparowane' olejem i jak można to naprawić? <co?>
Patrzyłem u brata w szóstce i też ma taki sam zaworek, ale u niego jest suchy...
Dużo oleju mi tam nie leci, bo to co na zdjęciach widać uzbierało się przez około 30 tys km, ale nudzi mi się, a Madzia pod maską musi być jak nowa, bo to przecież nie golf i nie musi konserwować silnika olejem :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2012, 12:25
Posty: 224 (0/1)
Skąd: Opolskie (Krapkowice)
Auto: Mazda 323F 2.0 DITD 2000r. Pakiet Sportive, BI-XENON

Postprzez Kety » 28 gru 2012, 19:40

U mnie tez mokro w tym miejscu wiec bede sledzil temat z zapartym tchem <rotfl> moze nawet powstanie z tego jakas fotorelacja <lol>
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 11:29
Posty: 290
Skąd: zachodnia Norwegia
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03

Postprzez Piter5700 » 28 gru 2012, 20:07

Czyli już wiemy że to nie jedyny taki przypadek :D
Jak znajdę trochę więcej czasu i autko będzie mogło postać w garażu, to i tak cały kolektor ssący zdejmę do przeczyszczenia więc sprawdzę co da się z tym zrobić, ale może ktoś już wie co z tym nie tak i jak temu zaradzić <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2012, 12:25
Posty: 224 (0/1)
Skąd: Opolskie (Krapkowice)
Auto: Mazda 323F 2.0 DITD 2000r. Pakiet Sportive, BI-XENON

Postprzez Neonixos666 » 28 gru 2012, 20:09

to standard że poci się przy elektrozaworze od klapek, czasem mniej czasem więcej ale to standard.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Piter5700 » 28 gru 2012, 20:21

Możliwe, że standard, bo od początku tak jeżdżę i nic się nie dzieje, ale brat w Maździe 6 ma tam sucho... może jest tam tylko jakiś o-ring który przepuszcza, albo coś... <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2012, 12:25
Posty: 224 (0/1)
Skąd: Opolskie (Krapkowice)
Auto: Mazda 323F 2.0 DITD 2000r. Pakiet Sportive, BI-XENON

Postprzez Neonixos666 » 1 sty 2013, 22:27

Piter5700 napisał(a):jakiś o-ring który przepuszcza, albo coś... <co?>


tak jest uszczelnienie którego wymiana jest bez sensu bo skoro nic się nie dzieje to po co ruszać. W mazda6 też tak się poci.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez boczek86 » 7 sty 2013, 19:26

chcialbym najpierw podziekowac za pomoc w mojej kolejnej awarii. przedewszystkim dla NEONOXOSA bo uratowal tylek majac stara pompe wtryskowa :P jeszcze wielkie podziekowania dla TADZIOLA za to ze z gory stwierdzil co i jak i ze naprawa inaczej sie nieobejdzie. do tego jeszcze dla SMILE i RIKIEGO za poswiecony mi czas. dzis krecilem przy zaworze SPV i dokrecilem zawor zwrotny z pompy zeby go sie lzej wykrecalo i kombinowalo po wkreceniu SPV czas na dokrecenie zaworu zwrotnego i tu nagle KUKU
:( ukrecilem srube :( kurde co za pech :( telefon do tadziola czy czasem niema jakiejs rezerwy i czy mozna to ustrojstwo jakos ominac. ale to specalnie dedykowane do mazdy i zadne inne niepasuje :( pech chial ze poszedlem do sklepu szukajac czego kolwiek zeby przykrecic i rozejrzec sie po szrotach. ale nic niemaja :( znowu tel do tadziola moze zeby przyatakowac rikiego a riki ze tez niemaja takiej czesci tylko na sprowadzenie i cena tez moze byc kosmiczna. potem tel do smila czy czasem niema jakiegos nieuzytku i niemial :( ale telefon do naszego moderatora neonixosa i ma dwie pompy w nieuzytku :) i tu jego dobra wola ze wykrecil i wyslal mi dzis ta srube bo fajke mam cala wiec utro jak tylko listonosz zapuka do drzwi to zaraz biegne do auta i zakladam :) dodam ze kupilem jakis tam zawor zwrotny i jak polaczylem to nieodpalil ale jak podklaczylem druga strona to na tyle wytworzylo sie cisnienia ze odpalil :) ale co z tego jak ropa zaczela mi ciec po przewodach paliwowych, cisnienie moze i wytworzylem ale spod cybantow tryskala ropa to wylaczylem bo strach o autko :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez tadziol » 7 sty 2013, 21:38

że ta mazda Ci to wszystko wybacza,to jakiś cud chyba... hahaha
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Neonixos666 » 7 sty 2013, 23:40

eee przecież każdy kto ma ditd powinien mieć zapasowe dwie pompy na części w domu <lol>
Jutro zakładaj i zdaj relacje czy działa, miałem dwa i wysłałem Ci ten w lepszym stanie można by powiedzieć igła :P Jak czegoś będziesz potrzebował to wal :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez boczek86 » 9 sty 2013, 15:07

dzis przyszedl zawor zwrotny od NEONIXA :) ale dziwu by nie bylo gdybym znowu czegos nie nabroil
:( przy ostatnich probach uruchomienia silnika rozladowalem akumulator wiec wykrecilem go i wzialem do domu na ladowanie dzis jak go wkladalem i przykrecalem ulamalem kruciec na ktorym jest gumowy waz od puszki z filtrem powietrza :( a to peszek wstchna leszek :( no ale kupilem wentyl od roweru powiekszylem troche otwor, wkrcilem i zalozylem tego weza i to jakos dziala :) a teraz pochowalem klucze i skrzynke z narzedziami zeby juz tam nic niedotykac aby wiecej niepopsuc :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez Neonixos666 » 9 sty 2013, 19:02

boczek86 napisał(a):pochowalem klucze i skrzynke z narzedziami zeby juz tam nic niedotykac aby wiecej niepopsuc :P


dobry patent też tak zrobiłem i mazda śmiga bezawaryjnie <lol> . Podstawa to nie tykać za dużo a będzie jeździć :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Moto