Opinie i luźne rozmowy użytkowników Mazd z silnikami diesla [DiTD]
na polski rynek ditd nie było oferowane tak że raczej nie ma takiej serwsówki bo nie było potrzeby.
Trzeba się uczyć języków dlatego ja tłumacze sobie w translatorze
Trzeba się uczyć języków dlatego ja tłumacze sobie w translatorze

Neonixos666 napisał(a):Trzeba się uczyć języków dlatego ja tłumacze sobie w translatorze![]()
o to to
może wiesz jakie luzy zaworowe są w ditd? da radę ustawić samemu?
chyba że jest hydrauliczna regulacja w sumie 16 to jest
- Od: 26 wrz 2010, 21:56
- Posty: 232
- Skąd: Turka
- Auto: była Mazda 323F BJ 2.0 DiTD
jest Ducato
marsel napisał(a):może wiesz jakie luzy zaworowe są w ditd? da radę ustawić samemu?
w poradniku są parametry podane
co do ustawienia to najlepiej zdjąć przelewy i odkręcić mocowania wtryskiwaczy wtedy jest dobry dostęp. Szczelinomierz i heja
marsel napisał(a):dzięki![]()
w sumie jak już rozbiorę to podkładki pod przelewy i wtryski można zmienić
no najlepiej robić wszystko za jednym razem, nie zapomnij zmienić uszczelki pod deklem. Uważaj na śruby przelewowe, od mocowań wtrysków oraz od dekla bo lubią się urwać, tak że z wyczuciem dokręcaj.
myślę że dam radę
muszę się za to zabrać bo klekocze mi niemiłosiernie już. Uszczelka oczywista oczywistość, że do wymiany
ile płaciłeś za komplet podkładek? bo widziałem że w temacie o aucie wrzucałeś fotki
ile płaciłeś za komplet podkładek? bo widziałem że w temacie o aucie wrzucałeś fotki
- Od: 26 wrz 2010, 21:56
- Posty: 232
- Skąd: Turka
- Auto: była Mazda 323F BJ 2.0 DiTD
jest Ducato
marsel napisał(a):myślę że dam radęmuszę się za to zabrać bo klekocze mi niemiłosiernie już. Uszczelka oczywista oczywistość, że do wymiany
![]()
ile płaciłeś za komplet podkładek? bo widziałem że w temacie o aucie wrzucałeś fotki
nie pamiętam już, pisz do Rikiego
Ok, szybkie pytanie i mam nadzieję szybka odpowiedź 
Odpięty i zaślepiony wężyk od turbo do Westgate ( czy jakoś tak
), na 4 i 5 biegu od 3 tyś obr, przy gazie na full non stop, auto dostaje czkawki – przerwie na chwilkę i dalej zwiększa obroty i tak kilka razy ale bez żadnej kontrolki. Jasne jest, że turbo przeładowuje ale czy nie powinien przejść w jakiś "stały" tryb awaryjny?
Odpięty i zaślepiony wężyk od turbo do Westgate ( czy jakoś tak
a jeśli turbo dmucha normalnie to czkawka nie występuje?
Przed zaślepieniem czułem jak by był lekko przytłumiony i stąd ten zabieg. Ale przed zaślepieniem żadnego przerywania nie było. Tylko myślałem, że jak przegnę to przejdzie w tryb awaryjny i będę musiał uruchomić ponownie silnik.
Przy opornikach i zablokowanym Westegate wchodzi w tryb awaryjny, bez oporników tylko przerywa.
Poczytaj tu: http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=89&t=85517
Poczytaj tu: http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=89&t=85517
Ok dzięki, dzisiaj jak mu dałem na 4 biegu 3.500 obr to szarpnął i mrugnęła kontrolka świecy żarowej
Na co dzień go tak nie dręczę ale dzisiaj jest dzień nie codzienny

Założyłem już wężyk z powrotem na zawór upustowy – za 2 tyś km czyszczenie silnika, nowy olej i wtedy podkładki pod zawór i "oporny" zastrzyk paliwa
Zastosuje przełącznik 3-położeniowy ( I-0-II ) dla 2 różnych wartości oporników oraz ich odłączenia całkowitego 
Założyłem już wężyk z powrotem na zawór upustowy – za 2 tyś km czyszczenie silnika, nowy olej i wtedy podkładki pod zawór i "oporny" zastrzyk paliwa
Jakbyś coś kręcił przy doładowaniu to lepiej zamontuj wskaźnik boost, bo tak w ciemno to nie wiadomo co się dzieje.
Może to nie miejsce do rozmów o opornikach ale skoro już temat zaczęty to tylko powiem że należy zachować rozwagę i umiar zwiększając dawkę. Wskaźnik doładowania swoją drogą ale przydały by się jeszcze wskazania EGT. Pamiętaj aby dobrać tak oporniki by nie było opóźnień w spadku obrotów i nie może dymić z tyłu bo to oznacza że jest za bogato.
PS.
Nie męcz tak turbiny bo długo nie posłuży
PS.
Nie męcz tak turbiny bo długo nie posłuży
Co do turbo to i tak jest postęp w dobrą stronę, bo wcześniej na odłączonym i zaślepionym przewodzie do Wastegate nawet nie szarpnął, czyli turbo miało mniejszą wydajność. A po takim "przedmuchaniu" dolotu silnik jakoś ma lepsze kopyto 
say napisał(a):oho...szykuje się kolejna wymiana uszczelki pod głowicą.
Od większego doładowania raczej nie ale jeśli ktoś przesadzi z podlaniem paliwa to kto wie
Diesle pracują prawidłowo z nadmiarem powietrza, jeśli jest nadmiar paliwa to...

Cały czas mi chodzi po głowie pytanie... Ile KM i Nm można wycisnąć z 2,0 DiTD RF2A i jak nisko można zejść z wagą?
Chodzi mi dokładnie o stosunek mocy do masy 

Cały czas mi chodzi po głowie pytanie... Ile KM i Nm można wycisnąć z 2,0 DiTD RF2A i jak nisko można zejść z wagą?

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości