Opinie i luźne rozmowy użytkowników Mazd z silnikami diesla [DiTD]

Pogaduchy motoryzacyjne.

Czy jesteś zadowolony ze swojego DiTD?

Tak
33
69%
Nie
0
Brak głosów
Różnie bywa
15
31%
 
Liczba głosów : 48

Postprzez marsel » 5 mar 2012, 20:49

nie instrukcję ani taką książkę co się wbija pieczątki :P serwisówka potocznie ;) no nic jakoś z angielską bedę sobie radził ;) jak nie ma tu to nie ma nigdzie :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 21:56
Posty: 232
Skąd: Turka
Auto: była Mazda 323F BJ 2.0 DiTD
jest Ducato

Postprzez Neonixos666 » 5 mar 2012, 21:05

na polski rynek ditd nie było oferowane tak że raczej nie ma takiej serwsówki bo nie było potrzeby.

Trzeba się uczyć języków dlatego ja tłumacze sobie w translatorze <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez marsel » 5 mar 2012, 21:34

Neonixos666 napisał(a):Trzeba się uczyć języków dlatego ja tłumacze sobie w translatorze <lol>

o to to :D
może wiesz jakie luzy zaworowe są w ditd? da radę ustawić samemu?
chyba że jest hydrauliczna regulacja w sumie 16 to jest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 21:56
Posty: 232
Skąd: Turka
Auto: była Mazda 323F BJ 2.0 DiTD
jest Ducato

Postprzez Neonixos666 » 5 mar 2012, 21:39

marsel napisał(a):może wiesz jakie luzy zaworowe są w ditd? da radę ustawić samemu?


w poradniku są parametry podane :)

co do ustawienia to najlepiej zdjąć przelewy i odkręcić mocowania wtryskiwaczy wtedy jest dobry dostęp. Szczelinomierz i heja :) Da radę samemu :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez marsel » 5 mar 2012, 21:42

dzięki <spoko>
w sumie jak już rozbiorę to podkładki pod przelewy i wtryski można zmienić
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 21:56
Posty: 232
Skąd: Turka
Auto: była Mazda 323F BJ 2.0 DiTD
jest Ducato

Postprzez Neonixos666 » 5 mar 2012, 21:44

marsel napisał(a):dzięki <spoko>
w sumie jak już rozbiorę to podkładki pod przelewy i wtryski można zmienić


no najlepiej robić wszystko za jednym razem, nie zapomnij zmienić uszczelki pod deklem. Uważaj na śruby przelewowe, od mocowań wtrysków oraz od dekla bo lubią się urwać, tak że z wyczuciem dokręcaj.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez marsel » 5 mar 2012, 21:50

myślę że dam radę :) muszę się za to zabrać bo klekocze mi niemiłosiernie już. Uszczelka oczywista oczywistość, że do wymiany ;)
ile płaciłeś za komplet podkładek? bo widziałem że w temacie o aucie wrzucałeś fotki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 21:56
Posty: 232
Skąd: Turka
Auto: była Mazda 323F BJ 2.0 DiTD
jest Ducato

Postprzez Neonixos666 » 5 mar 2012, 21:56

marsel napisał(a):myślę że dam radę :) muszę się za to zabrać bo klekocze mi niemiłosiernie już. Uszczelka oczywista oczywistość, że do wymiany ;)
ile płaciłeś za komplet podkładek? bo widziałem że w temacie o aucie wrzucałeś fotki


nie pamiętam już, pisz do Rikiego :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez smile » 6 mar 2012, 00:23

Ok, szybkie pytanie i mam nadzieję szybka odpowiedź ;)
Odpięty i zaślepiony wężyk od turbo do Westgate ( czy jakoś tak :P ), na 4 i 5 biegu od 3 tyś obr, przy gazie na full non stop, auto dostaje czkawki – przerwie na chwilkę i dalej zwiększa obroty i tak kilka razy ale bez żadnej kontrolki. Jasne jest, że turbo przeładowuje ale czy nie powinien przejść w jakiś "stały" tryb awaryjny?
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Neonixos666 » 6 mar 2012, 00:33

a jeśli turbo dmucha normalnie to czkawka nie występuje?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez smile » 6 mar 2012, 00:52

Przed zaślepieniem czułem jak by był lekko przytłumiony i stąd ten zabieg. Ale przed zaślepieniem żadnego przerywania nie było. Tylko myślałem, że jak przegnę to przejdzie w tryb awaryjny i będę musiał uruchomić ponownie silnik.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez YgooR » 6 mar 2012, 12:42

Przy opornikach i zablokowanym Westegate wchodzi w tryb awaryjny, bez oporników tylko przerywa.
Poczytaj tu: http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=89&t=85517
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez smile » 6 mar 2012, 14:06

Ok dzięki, dzisiaj jak mu dałem na 4 biegu 3.500 obr to szarpnął i mrugnęła kontrolka świecy żarowej :P Na co dzień go tak nie dręczę ale dzisiaj jest dzień nie codzienny :P :D :D :D
Założyłem już wężyk z powrotem na zawór upustowy – za 2 tyś km czyszczenie silnika, nowy olej i wtedy podkładki pod zawór i "oporny" zastrzyk paliwa :P Zastosuje przełącznik 3-położeniowy ( I-0-II ) dla 2 różnych wartości oporników oraz ich odłączenia całkowitego :)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez YgooR » 6 mar 2012, 17:20

Jakbyś coś kręcił przy doładowaniu to lepiej zamontuj wskaźnik boost, bo tak w ciemno to nie wiadomo co się dzieje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez Neonixos666 » 6 mar 2012, 17:55

Może to nie miejsce do rozmów o opornikach ale skoro już temat zaczęty to tylko powiem że należy zachować rozwagę i umiar zwiększając dawkę. Wskaźnik doładowania swoją drogą ale przydały by się jeszcze wskazania EGT. Pamiętaj aby dobrać tak oporniki by nie było opóźnień w spadku obrotów i nie może dymić z tyłu bo to oznacza że jest za bogato.
PS.
Nie męcz tak turbiny bo długo nie posłuży :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez smile » 6 mar 2012, 21:21

Co do turbo to i tak jest postęp w dobrą stronę, bo wcześniej na odłączonym i zaślepionym przewodzie do Wastegate nawet nie szarpnął, czyli turbo miało mniejszą wydajność. A po takim "przedmuchaniu" dolotu silnik jakoś ma lepsze kopyto :P
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez say » 6 mar 2012, 21:40

oho...szykuje się kolejna wymiana uszczelki pod głowicą :D...no nic, przyjdzie powitać w gronie :D
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez Neonixos666 » 6 mar 2012, 21:41

say napisał(a):oho...szykuje się kolejna wymiana uszczelki pod głowicą :D.


Od większego doładowania raczej nie ale jeśli ktoś przesadzi z podlaniem paliwa to kto wie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez smile » 7 mar 2012, 00:25

Diesle pracują prawidłowo z nadmiarem powietrza, jeśli jest nadmiar paliwa to... <dupa> :P
Cały czas mi chodzi po głowie pytanie... Ile KM i Nm można wycisnąć z 2,0 DiTD RF2A i jak nisko można zejść z wagą? :D :P Chodzi mi dokładnie o stosunek mocy do masy <nauka>
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez say » 7 mar 2012, 09:01

W sumie, jakby się postarać i zostawić samą podłogę z kołami...:)
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Moto