Opinie i luźne rozmowy użytkowników Mazd z silnikami diesla [DiTD]

Pogaduchy motoryzacyjne.

Czy jesteś zadowolony ze swojego DiTD?

Tak
33
69%
Nie
0
Brak głosów
Różnie bywa
15
31%
 
Liczba głosów : 48

Postprzez Neonixos666 » 30 sty 2012, 17:53

gallu82 napisał(a):mam pytanko, czy da się wykręcić TCV bez wyciągania pompy i nic się przy tym nie "wysypie"??


można ale najlepiej od spodu.

No i już wszystko jasne, byłem na teście zawartości dwutlenku węgla w płynie chłodniczym.
Niestety jego zawartość jest znaczna a co za tym idzie silnik do roboty :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez smile » 30 sty 2012, 18:15

Neonixos666 napisał(a):
gallu82 napisał(a):mam pytanko, czy da się wykręcić TCV bez wyciągania pompy i nic się przy tym nie "wysypie"??


można ale najlepiej od spodu.

No i już wszystko jasne, byłem na teście zawartości dwutlenku węgla w płynie chłodniczym.
Niestety jego zawartość jest znaczna a co za tym idzie silnik do roboty :|


No to współczucia... :| Podejrzewasz coś konkretnego? Uszczelka pod głowicą mi się nasuwa na początek...

Nie chcę kopać leżącego... ale może jakaś fotorelacja??
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Neonixos666 » 30 sty 2012, 18:29

zawsze w takich sytuacjach jest tak że jeśli ewidentnie widać uszkodzenie uszczelki to zostaje wymieniona, głowica sprawdzona czy jest równa i silnik złożony, ale jeśli nie widać po uszczelce to sprawdzana jest głowica czy nie ma pęknięć.
Raczej nie będzie fotorelacji bo oddam mazde w jakieś dobre ręce, tylko chyba muszę to w tym tygodniu zrobić bo mam akurat urlop.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez smile » 30 sty 2012, 18:53

Rozłożenie i złożenie można zaryzykować samemu, powinno nie być zagadek... A głowicę oddać do sprawdzenia do profesjonalnego zakładu.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez gallu82 » 30 sty 2012, 19:02

wszystko rozumiem... tylko co się stalo z taka ilością płynu chłodniczego???? :|
mechanicy to tez ludzie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2011, 21:40
Posty: 45
Skąd: Opoczno
Auto: Mazda 323F DITD RF2A

Postprzez gallu82 » 30 sty 2012, 19:02

wszystko rozumiem... tylko co się stalo z taka ilością płynu chłodniczego???? :|
mechanicy to tez ludzie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2011, 21:40
Posty: 45
Skąd: Opoczno
Auto: Mazda 323F DITD RF2A

Postprzez Neonixos666 » 30 sty 2012, 19:03

smile napisał(a):Rozłożenie i złożenie można zaryzykować samemu, powinno nie być zagadek... A głowicę oddać do sprawdzenia do profesjonalnego zakładu.


gdybym miał ogrzewany garaż z kanałem i narzędzia to już by mazda nie miała głowicy, części były by zamówione a jutro jechał bym z głowicą, ale niestety brak możliwości na zrobienie tego samemu. Umówiłem się na przyszły tydzień. Oddaje w ręce znajomego mechanika który nie oszuka i zrobi dobrze, koszt robocizny to 400zł jeśli będzie wszystko szło dobrze. Graty damy oryginalne i zobaczymy czy będzie dobrze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Riki » 30 sty 2012, 20:26

Neonixos666 napisał(a):Graty damy oryginalne


Tylko, jak chcesz miec bajka.

Qrna współczucia........... ehhh, jaki Ty masz przebieg?

Nie należało Ci się, tyle serca wpakowałeś i kicha.... :|
3maj sie.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Neonixos666 » 30 sty 2012, 21:48

Riki napisał(a):Qrna współczucia........... ehhh, jaki Ty masz przebieg?


coś około 130 tyś. :D
myślę ze to przez zwiekszone doładowanie bez jazdy na oporniakach. Więcej powietrza, mniej paliwa i temperatura spalania była za duża. Podejrzewam że gdybym miał oporniki ciągle włączone nie deoszło by do tego. Na wiosnę chciałbym wysterować auto na fest żeby nie było takich niespodzianek a od remontu nie będe przekaraczał 1 bara choć będzie korciło :P

Trochę dziwne że to w ten osty mróz się stało ale może pomogło awarii bo jak jest zimno to matiriał bardziej podatny na uszkodzenie. Dobrze by było jak by to była tylko uszczelka, gorzej jak okaże sie że głowica pękła.

Odezwę się do Ciebie Riki jutro bo będe potrzebował graty :D

A mazda śmiaga jak ta lala mocy nie brak i ładnie się wkręca :) tylko ten apetyt na płyn... <lol> ale w sumie dobrze że oleju nie wcina :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez kierownik » 30 sty 2012, 23:31

trochę średni dostęp, ale da się bez problemu.
jedyne co się wysypie, to trochę ropki :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez say » 31 sty 2012, 10:24

Neonixos666 współczuję...1,5 tygodnia temu spotkało mnie to samo.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez Neonixos666 » 31 sty 2012, 12:08

say napisał(a):Neonixos666 współczuję...1,5 tygodnia temu spotkało mnie to samo.


czyli coś z tymi uszczelkami jest <lol>

jakie miałeś objawy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez say » 31 sty 2012, 12:20

hmmm, czasem biały dym na wolnych obrotach, płyn znikał niezauważalnie, pod koniec dziwne bulgotanie bez objawów wzrokowych ( silnik zgaszony), finał blokada silnika płynem w cylindrach (nie dało się ruszyć wałem rozrusznikiem). Okres trwania objawów hmmmm...doba mniej więcej.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez Neonixos666 » 31 sty 2012, 12:31

to ja mam identycznie, myślałem że to rozrusznik ale z tego co piszesz to płyn zalewa i nie może kręcić.
Pierwsze objawy miałem chyba w piątek. Również biały dym na wolnych obrotach ale już podczas jazdy nie dymi mocno.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez malkolm » 31 sty 2012, 13:13

teraz jest zimno, nie ma możliwości aby nie puszczał białego dymku
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez Neonixos666 » 31 sty 2012, 13:17

malkolm napisał(a):teraz jest zimno, nie ma możliwości aby nie puszczał białego dymku


masz rację, ale stanowczo jest go za dużo nawet po rozgrzaniu no i spaliny nie ,,pachną" tak jak przedtem.
Po przegazowaniu nic nie widać :P
Nie wiecie może czy jest jakaś lepsza uszczelka niż ori? :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Riki » 31 sty 2012, 13:53

Neonixos666 napisał(a):Nie wiecie może czy jest jakaś lepsza uszczelka niż ori?


Nie spotkałem, ew. od RF5C jest 0,3mm grubsza jeśli chcesz......... <lol>

Hmmm dziwna akcja, na prawdę z tymi uszczelkami.
Aż zerknę u siebie <lol>
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Neonixos666 » 31 sty 2012, 18:21

Riki napisał(a):Nie spotkałem, ew. od RF5C jest 0,3mm grubsza jeśli chcesz......... <lol>


kurde czyli zwiększyła by mi się pojemność <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez boczek86 » 31 sty 2012, 18:55

Neonixos666 napisał(a):kurde czyli zwiększyła by mi się pojemność <lol>


a co za tym idzie wiekszy moment obrotowy :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez smile » 31 sty 2012, 19:03

Neonixos666 napisał(a):kurde czyli zwiększyła by mi się pojemność


A jak założysz ich odpowiednią ilość to zmniejszy się stopień sprężania, kto wie, może dojdziesz do 14:1 z najnowszych silników SKYACTIV-D :)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy Moto

cron