Opinie i luźne rozmowy użytkowników Mazd z silnikami diesla [DiTD]

Pogaduchy motoryzacyjne.

Czy jesteś zadowolony ze swojego DiTD?

Tak
33
69%
Nie
0
Brak głosów
Różnie bywa
15
31%
 
Liczba głosów : 48

Postprzez say » 19 gru 2011, 10:06

To jest, że tak powiem, główny księgowy Unii Europejskiej, czyli EGR :D. Resztę doczytaj w tym dziale.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez suczysyn. » 19 gru 2011, 11:50

Sprawdziłem płyn w chłodnicy – dobry , nie dostaje się tam olej ..
Rano po odpaleniu nie puszcza żadnego niebieskiego dymu
Korka jeszcze nie odkręcałem ...
suczysyn.
 

Postprzez suczysyn. » 19 gru 2011, 20:36

Dodam jeszcze że poprzednio mazda jeździła na 5w40 teraz 10w40 czy to moze być przyczyna ?
suczysyn.
 

Postprzez Neonixos666 » 19 gru 2011, 20:50

suczysyn. napisał(a):Dodam jeszcze że poprzednio mazda jeździła na 5w40 teraz 10w40 czy to moze być przyczyna ?


Nie pisz post pod postem :) używaj funkcji edytuj (taka kredka)

monitoruj stan i określ dokładnie ile na ile bierze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Bart0n » 19 gru 2011, 21:27

Sprawdzaj najlepiej w identycznych warunkach. Ja jak sprawdzałem po nocy a później po półgodzinnym postoju auta ( w tym samym miejscu ) to poziom oleju się diametralnie różnił ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 21:07
Posty: 675 (3/2)
Skąd: SZY KR
Auto: L3 FR4T

Postprzez marcys45 » 19 gru 2011, 21:33

ja uważam że 300ml na 1000km to żadne branie oleju to normalka przy turbinie. <lol>
Początkujący
 
Od: 4 sty 2010, 21:22
Posty: 22
Skąd: otwock
Auto: mazda 626 kombi 2.0 ditd 99r.

Postprzez Neonixos666 » 19 gru 2011, 21:39

marcys45 napisał(a):ja uważam że 300ml na 1000km to żadne branie oleju to normalka przy turbinie. <lol>


jak dla kogo i przy jakim przebiegu, ja nie dolewam ani kropli a nie oszczędzam go :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Bart0n » 19 gru 2011, 21:52

No właśnie. To nie TDI :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 21:07
Posty: 675 (3/2)
Skąd: SZY KR
Auto: L3 FR4T

Postprzez marcys45 » 19 gru 2011, 22:09

ja też nie dolewam wiele oleju ale coś około tych 300ml na tysiąc przy przebiegu 300.000tyś to dolewam.
nie sądze również aby twój silnik miał 190.000tyś przy prawie 12-stu latach ja mam z 99r. i 300.tyś ale na liczniku 194tyś a silnik nie nabiera lepszej kondycji wraz ze wzrostem przebytych kilometrów
Początkujący
 
Od: 4 sty 2010, 21:22
Posty: 22
Skąd: otwock
Auto: mazda 626 kombi 2.0 ditd 99r.

Postprzez suczysyn. » 19 gru 2011, 22:20

Zawsze sprawdzam rano po dłuższym postoju.
Dolałem dzisiaj jakieś 300 ml , jutro rano sprawdzę stan na miarce zrobię z 500 km i zobaczę ile ubędzie ..

Każdy samochód z turbiną .. nie jeżdżę jakoś za bardzo dynamiczne bardziej eko a jeśli już to tej turbiny nawet nie słyszę samochód wydaje mi sie jakis zamulony jeździłem ostatnia a4 1.9 tdi 110 km no niby 9 KM wiecej i mniejsza buda ale w porównaniu do tej Mazdy to szła jak przecinak ... ; D

Hmm no nie wiem tak jak pisałem środek bardzo czysty na tylnych siedzeniach ewidentnie widać odciśnięty brud na siedzeniu od fotelika dla dziecka, hmm Holender jeżdżący z dzieckiem 300 tyś przez 11 lat może ...
suczysyn.
 

Postprzez marcys45 » 19 gru 2011, 22:34

moja mazda też jest od holendra jak ją kupiłem miała na liczniku 168tyś dostałem instrukcje obsługi i książkę gwarancyjną a gdy przeglądałem instrukcję to wypadła mi z niej karteczka na której były wypisane
przebiegi i opisy napraw i przeglądów i na przykład przy 276tyś wymiana przednich klocków hamulcowych a przy 290 wymiana paska rozrządu a ja na liczniku miałem jak wyżej
Początkujący
 
Od: 4 sty 2010, 21:22
Posty: 22
Skąd: otwock
Auto: mazda 626 kombi 2.0 ditd 99r.

Postprzez Neonixos666 » 19 gru 2011, 22:43

suczysyn. napisał(a):Każdy samochód z turbiną .. nie jeżdżę jakoś za bardzo dynamiczne bardziej eko a jeśli już to tej turbiny nawet nie słyszę samochód wydaje mi sie jakis zamulony jeździłem ostatnia a4 1.9 tdi 110 km no niby 9 KM wiecej i mniejsza buda ale w porównaniu do tej Mazdy to szła jak przecinak ... ; D


może dlatego mazda jest tak zamulona, syf w układzie paliwowym, zawalony dolot przez egr, w IC bagno, podkładki przepuszczają, I turbina dobrze nie przedmuchana.

O braku mocy czy zamuleniu można książki pisać <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez kierownik » 19 gru 2011, 22:44

Neonixos666 napisał(a):O braku mocy czy zamuleniu można książki pisać <lol>

o rozwiązaniach też ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Neonixos666 » 19 gru 2011, 22:46

kierownik napisał(a):o rozwiązaniach też ;)


dokładnie, a kto zgadnie co jest najczęstszą przyczyną braku mocy? :D już widzę las rąk <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez kierownik » 19 gru 2011, 22:58

Neonixos666 napisał(a):dokładnie, a kto zgadnie co jest najczęstszą przyczyną braku mocy? :D już widzę las rąk <lol>

za dużo pasażerów? :P
znowu mnie kolega skoszuje, hehe

a tak serio, to nie powinien tyle oleju brać – to po pierwsze. znam DiTD, które jeżdżą żwawo i biorą ponad litr, ale na 10 kkm, i znam takie co nic nie biorą i też świetnie jeżdżą.

po drugie, to w środku też mam czysto jak sobie posprzątam, ale niespecjalnie ma to związek z braniem oleju :P

sprawdź sobie czy nie masz jakichś lewych wycieków – najczęściej spod dekla leje z tyłu lub przy rozrządzie, ale takie ilości, to by Ci zapaciały już wszystko. ewentualnie na jakimś wężu od/do IC – to by też mogło tłumaczyć małą moc.
sprawdź też misę – lubią korodować...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Neonixos666 » 19 gru 2011, 23:03

albo czy filtr jest odpowiednio mocno dokręcony i szczelnie przylega.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez suczysyn. » 20 gru 2011, 15:43

Znalazłem plamę na bloku silnika http://imageshack.us/photo/my-images/94 ... 20gzz.jpg/

Co to może być ? Lipa jakaś ? : (
suczysyn.
 

Postprzez malkolm » 20 gru 2011, 16:29

suczysyn. napisał(a):Znalazłem plamę na bloku silnika http://imageshack.us/photo/my-images/94 ... 20gzz.jpg/

Co to może być ? Lipa jakaś ? : (

a znajdź ditd który nie ma w tym miejscu oleju :D
:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez suczysyn. » 20 gru 2011, 17:24

A czemu tak ? Czemu niby w każdym DiTD w tym miejscu jest olej ?? co znajduje się w tym miejscu skąd ten olej ?
Proszę innych o wypowiedzenie się : D
suczysyn.
 

Postprzez Irek.k » 20 gru 2011, 18:03

a znajdź ditd który nie ma w tym miejscu oleju
To co ja mam za silnik? <boje się>
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2010, 20:31
Posty: 150
Skąd: Golub-Dobrzyń
Auto: Mazda Premacy DITD 2000 r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy Moto