Opinie i luźne rozmowy użytkowników Mazd z silnikami diesla [DiTD]
Sprawdziłem płyn w chłodnicy – dobry , nie dostaje się tam olej ..
Rano po odpaleniu nie puszcza żadnego niebieskiego dymu
Korka jeszcze nie odkręcałem ...
Rano po odpaleniu nie puszcza żadnego niebieskiego dymu
Korka jeszcze nie odkręcałem ...
-
suczysyn.
Dodam jeszcze że poprzednio mazda jeździła na 5w40 teraz 10w40 czy to moze być przyczyna ?
-
suczysyn.
suczysyn. napisał(a):Dodam jeszcze że poprzednio mazda jeździła na 5w40 teraz 10w40 czy to moze być przyczyna ?
Nie pisz post pod postem
monitoruj stan i określ dokładnie ile na ile bierze.
marcys45 napisał(a):ja uważam że 300ml na 1000km to żadne branie oleju to normalka przy turbinie.
jak dla kogo i przy jakim przebiegu, ja nie dolewam ani kropli a nie oszczędzam go
ja też nie dolewam wiele oleju ale coś około tych 300ml na tysiąc przy przebiegu 300.000tyś to dolewam.
nie sądze również aby twój silnik miał 190.000tyś przy prawie 12-stu latach ja mam z 99r. i 300.tyś ale na liczniku 194tyś a silnik nie nabiera lepszej kondycji wraz ze wzrostem przebytych kilometrów
nie sądze również aby twój silnik miał 190.000tyś przy prawie 12-stu latach ja mam z 99r. i 300.tyś ale na liczniku 194tyś a silnik nie nabiera lepszej kondycji wraz ze wzrostem przebytych kilometrów
- Od: 4 sty 2010, 21:22
- Posty: 22
- Skąd: otwock
- Auto: mazda 626 kombi 2.0 ditd 99r.
Zawsze sprawdzam rano po dłuższym postoju.
Dolałem dzisiaj jakieś 300 ml , jutro rano sprawdzę stan na miarce zrobię z 500 km i zobaczę ile ubędzie ..
Każdy samochód z turbiną .. nie jeżdżę jakoś za bardzo dynamiczne bardziej eko a jeśli już to tej turbiny nawet nie słyszę samochód wydaje mi sie jakis zamulony jeździłem ostatnia a4 1.9 tdi 110 km no niby 9 KM wiecej i mniejsza buda ale w porównaniu do tej Mazdy to szła jak przecinak ... ; D
Hmm no nie wiem tak jak pisałem środek bardzo czysty na tylnych siedzeniach ewidentnie widać odciśnięty brud na siedzeniu od fotelika dla dziecka, hmm Holender jeżdżący z dzieckiem 300 tyś przez 11 lat może ...
Dolałem dzisiaj jakieś 300 ml , jutro rano sprawdzę stan na miarce zrobię z 500 km i zobaczę ile ubędzie ..
Każdy samochód z turbiną .. nie jeżdżę jakoś za bardzo dynamiczne bardziej eko a jeśli już to tej turbiny nawet nie słyszę samochód wydaje mi sie jakis zamulony jeździłem ostatnia a4 1.9 tdi 110 km no niby 9 KM wiecej i mniejsza buda ale w porównaniu do tej Mazdy to szła jak przecinak ... ; D
Hmm no nie wiem tak jak pisałem środek bardzo czysty na tylnych siedzeniach ewidentnie widać odciśnięty brud na siedzeniu od fotelika dla dziecka, hmm Holender jeżdżący z dzieckiem 300 tyś przez 11 lat może ...
-
suczysyn.
moja mazda też jest od holendra jak ją kupiłem miała na liczniku 168tyś dostałem instrukcje obsługi i książkę gwarancyjną a gdy przeglądałem instrukcję to wypadła mi z niej karteczka na której były wypisane
przebiegi i opisy napraw i przeglądów i na przykład przy 276tyś wymiana przednich klocków hamulcowych a przy 290 wymiana paska rozrządu a ja na liczniku miałem jak wyżej
przebiegi i opisy napraw i przeglądów i na przykład przy 276tyś wymiana przednich klocków hamulcowych a przy 290 wymiana paska rozrządu a ja na liczniku miałem jak wyżej
- Od: 4 sty 2010, 21:22
- Posty: 22
- Skąd: otwock
- Auto: mazda 626 kombi 2.0 ditd 99r.
suczysyn. napisał(a):Każdy samochód z turbiną .. nie jeżdżę jakoś za bardzo dynamiczne bardziej eko a jeśli już to tej turbiny nawet nie słyszę samochód wydaje mi sie jakis zamulony jeździłem ostatnia a4 1.9 tdi 110 km no niby 9 KM wiecej i mniejsza buda ale w porównaniu do tej Mazdy to szła jak przecinak ... ; D
może dlatego mazda jest tak zamulona, syf w układzie paliwowym, zawalony dolot przez egr, w IC bagno, podkładki przepuszczają, I turbina dobrze nie przedmuchana.
O braku mocy czy zamuleniu można książki pisać

kierownik napisał(a):o rozwiązaniach też
dokładnie, a kto zgadnie co jest najczęstszą przyczyną braku mocy?

Neonixos666 napisał(a):dokładnie, a kto zgadnie co jest najczęstszą przyczyną braku mocy?już widzę las rąk
za dużo pasażerów?
znowu mnie kolega skoszuje, hehe
a tak serio, to nie powinien tyle oleju brać – to po pierwsze. znam DiTD, które jeżdżą żwawo i biorą ponad litr, ale na 10 kkm, i znam takie co nic nie biorą i też świetnie jeżdżą.
po drugie, to w środku też mam czysto jak sobie posprzątam, ale niespecjalnie ma to związek z braniem oleju
sprawdź sobie czy nie masz jakichś lewych wycieków – najczęściej spod dekla leje z tyłu lub przy rozrządzie, ale takie ilości, to by Ci zapaciały już wszystko. ewentualnie na jakimś wężu od/do IC – to by też mogło tłumaczyć małą moc.
sprawdź też misę – lubią korodować...
albo czy filtr jest odpowiednio mocno dokręcony i szczelnie przylega.
Znalazłem plamę na bloku silnika http://imageshack.us/photo/my-images/94 ... 20gzz.jpg/
Co to może być ? Lipa jakaś ? : (
Co to może być ? Lipa jakaś ? : (
-
suczysyn.
suczysyn. napisał(a):Znalazłem plamę na bloku silnika http://imageshack.us/photo/my-images/94 ... 20gzz.jpg/
Co to może być ? Lipa jakaś ? : (
a znajdź ditd który nie ma w tym miejscu oleju
A czemu tak ? Czemu niby w każdym DiTD w tym miejscu jest olej
co znajduje się w tym miejscu skąd ten olej ?
Proszę innych o wypowiedzenie się : D
Proszę innych o wypowiedzenie się : D
-
suczysyn.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości