Opinie i luźne rozmowy użytkowników Mazd z silnikami diesla [DiTD]

Pogaduchy motoryzacyjne.

Czy jesteś zadowolony ze swojego DiTD?

Tak
33
69%
Nie
0
Brak głosów
Różnie bywa
15
31%
 
Liczba głosów : 48

Postprzez Neonixos666 » 17 lut 2011, 19:19

ciekawe jakie by były wyniki w citd w takiej ankiecie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Riki » 18 lut 2011, 00:21

Zadowolony... :D w kwestii ankiety.

Latem DiTD zobaczymy jak się sprawdzi długiej trasie bo planowo ma odwiedzić Lizbonę i parę ciekawych miejsc po drodze <faja> jak na razie kręci się pod red line bezawaryjnie przez ponad 100.000km <czarodziej>
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Neonixos666 » 18 lut 2011, 19:12

kręcisz go do czerwonej? ja tego nie robię bo powyżej 4- 4,5 to już spada drastycznie przyśpieszanie.
Ostatnio edytowano 18 lut 2011, 21:07 przez Neonixos666, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Bandit » 18 lut 2011, 19:25

Neonixos666 napisał(a): bo poniżej 4- 4,5 to

Tzn <co?> moc max jest przy 4000, ale... ja ciągnę zawsze do 3500
Obrazek bo po co dalej ;)
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4426 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez Neonixos666 » 18 lut 2011, 19:32

sory miało być po wyżej :P

ja ciągnę tak do między 3.5 a 4 tyś wtedy to najlepiej jadzie.
Raz ścigałem się z Oktavią (z okawia klub) i przez to że zagapiłem się i przeciągnąłem powyżej 4 tyś to przegrałem o długość maski.

Odkryłeś już gdzie masz te 10KM czy dałeś spokój?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Riki » 18 lut 2011, 21:15

Neonixos666 napisał(a):kręcisz go do czerwonej?

Nie, ale czasem przekroczy 4000. Teraz w zimę zadowalam się 2200, i tak trakcji nie ma od 1500.

Paczucha dziś poszła dla Ciebie <faja>
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Neonixos666 » 18 lut 2011, 21:22

Dzięki Riki <rotfl>

No ja teraz korzystam 1500-2000
ale jak był czysty asfalt i -16 to pięknie się zbierał przy 2500-3000, IC pięknie sprawuje swoją funkcję przy takiej temperaturze.

Dziś 21.02.2011 powolną i długą śmiercią zmarł najbliższy przyjaciel mojego DiTD który jeździł z nim 8 nieprzerwanych lat. Niestety zima i w tym przypadku zebrała żniwo a myślałem że jeszcze tą zimę dotrzyma hahaha.
Walić starego panasonica już zamówiłem boscha 74h 750ah to będzie walnięcie <faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez jozik72 » 22 lut 2011, 12:21

Witam, wymieniłem podkładki przy okazji robienia regulacji zaworów ,ale wtryski nie były zapieczone i podkładki były oryginalne ale mam już nowe t o śpię <spie> spokojnie .
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 31 sty 2011, 19:00
Posty: 19
Skąd: Rzeszow
Auto: MAZDA PREMACY 2.0 DITD 2004.

Postprzez Bandit » 22 lut 2011, 20:43

Neonixos666 napisał(a): dała radę (siwo było)

A co byś chciał, fiołki zimą ? <lol> skoro odpaliła to dobrze, rozgrzeje się i przepali, u mnie rano też jest produkcja chmur (dzisiaj rano -18), ale skoro odpala to jest dobrze. Byle się rozgrzało :)
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Poranny rozruch fizyczny :D Słabo widać bo tło białe i nie patrzcie, że brudna ;( się ociepli, się umyje ;)
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4426 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez Neonixos666 » 22 lut 2011, 20:49

para para ale u mnie był siwo od dymu bo musiałem dłużej kręcić :P . Para swoją drogą, trzeba zrobić dziurkę w końcowym tłumiku. Auta z gazem to dopiero mają chmurę za sobą.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez say » 22 lut 2011, 20:50

a co to za ot ...od tego jest ala czeteria w dziale hehehehehehehe
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez Neonixos666 » 22 lut 2011, 20:52

To Marcin zaczął :P

dobra niech ktoś posprząta :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez jozik72 » 24 lut 2011, 14:37

Witam,mam pytanie odnośnie poduszki tej od rozrządu ,czy mocowanie od silnika to metalowe trzeba wybić czy jest wykręcane.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 31 sty 2011, 19:00
Posty: 19
Skąd: Rzeszow
Auto: MAZDA PREMACY 2.0 DITD 2004.

Postprzez Neonixos666 » 24 lut 2011, 18:54

już w jednym temacie zadałeś te pytanie i udzielono odpowiedzi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Riki » 28 lut 2011, 01:29

DiTD...... zjadło o długość 0-130km/h 2.0d 177KM BMW <czarodziej> w E90 :> a już dawno temu kilkakrotnie w E83.
2.5-> już oczywiście odjeżdża ale to już jest pod 200KM->

BTW.. polecam heble z GG w GF – inna jazda :)

P.S
Ostatnie spalanie po mieście... 7,0l <jupi> jak na zimowo krótkie odcinki i grubszą podeszwę – jest bajka.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Neonixos666 » 28 lut 2011, 01:34

O matko boska Riki co ty masz pod maską?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez cacek626 » 28 lut 2011, 01:39

To ja dorzucę coś o swoim silniczku.
Wersja GW, wół roboczy :) Rok produkcji 99' – zakupiony przy 150 tys. km, aktualnie chyba 211 tys.km. Silnik ekspolatowany w niekorzystnych warunkach raczej – kilkanaście razy dziennie odpalany i gaszony, jazda na krótkich dystansach po mieście, co drugi dzień (lub codziennie) trasa 50km lub więcej. Mimo tego silnik bez zarzutu, naprawdę REWELACJA i jestem pod ogromnym wrażeniem. Dbam o niego należycie, wymieniam płyny i filtry co 10 tysi – czasem co 9 ;) zawory regulowane przy wymianie rozrządu były i po 30 tys.km. Podkładeczki również wymieniane. Paliwo zawsze tankuje na jednej sprawdzonej stacji. Rozrząd – w całości oryginalne części. Jak coś zaczyna mulić lub nie podoba mi sie jego praca, to od razu biegam koło niego :) W końcu ma na siebie zarabiać. Na szczęście takie sytuacje sie praktycznie nie zdażają.
Narzekać mogę jedynie na przełomie jesieni-zimy, bo w moim silniku 101KM nie ma zamontowanego podgrzewacza paliwa (w wersjach 90KM był montowany najczęściej) i zdaża się, że stacja paliw nie zdąży jeszcze uszlachetnić paliwa, a tęgi mróz złapie i paliwo w filtrze zamarza-filtr zatkany parafiną. Wtedy wymieniam za kilkanaście zł filtr paliwa, leję trochę dodatku i mam spokój.
Najbardziej jednak irytuje mnie głośna praca. No szlak mnie trafia i to do tego stopnia, że jak tylko będę miał kasę i trafi się okazja to sprzedam ten samochód – z bólem, ale sprzedam.

Silnik EKSTRA, mało pali (średnio 6,5 l/100km), trwały bardzo i zapewnia spokojną głowę właścicielowi :)
Początkujący
 
Od: 13 paź 2008, 23:26
Posty: 27
Auto: Mazda 626 2.0 DITD 99' 170kkm

Postprzez Neonixos666 » 28 lut 2011, 01:43

ditd nie jest najcichszy ale może wina głośnej pracy leży po stronie poduszek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez cacek626 » 28 lut 2011, 20:04

Nie no, poduszeczki mam sprawne jak należy :) wszystko było sprawdzane. Po prostu właśnie nie odpowiada mi to, że ten silnik do najcichszych nie należy ;) Wątki o głośności pracy wertowałem i wszystko w najlepszym porządku u mnie jest. Głośność pracy silnika DiTD stojąc na zewnątrz auta jest porównywalna (jak nie cichsza) z konstrukcjami TDI, problem polega na tym, że fabryczne wygłuszenie komory silnika i grodzi jest moim zdaniem słabe. Z resztą moja opinia nie jest odosobniona :) Wystarczy wejść na www.autocentrum.pl i poczytać opinie o maździe 626 GF/GW w dieslu – bardzo dużo osób narzeka na głośność w kabinie.
Jak się człowiek przesiada do jakiegoś peżocika, albo nawet niech to będzie passat, no to nie ukrywajmy – ciszej jest ;)
Początkujący
 
Od: 13 paź 2008, 23:26
Posty: 27
Auto: Mazda 626 2.0 DITD 99' 170kkm

Postprzez Neonixos666 » 28 lut 2011, 20:18

No niestety wygłuszenie nie jest najmocniejszą stroną mazdy, ale dla mnie jest znośnie tylko niektóre elementy wpadają w rezonans jak jest zimno i to trochę denerwuje. Wyciszyłem mocowania chłodnicy i wiatraków i jakby lepiej było :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Moto