FOTORELACJA – montaż klimy od podstaw
to jak panowie zna ktos wymiary oringów do klimy?
- Od: 6 paź 2009, 08:42
- Posty: 225
- Skąd: Lublin/Krasnystaw
- Auto: Była Mazda 323f BA
JeST AUDI A3 1.8 T :)
na 8 stronie jest
esina napisał(a):
Uploaded with ImageShack.us
Oringi w przewodach klimatyzacji:
61-J17A:
C003-61-J17 o'ring (6.07x1.78mm) 6szt.
61-J17:
C004-61-J17 (NO.1) o'ring (14.0x1.78mm) 3szt.
C005-61-J17 (NO.2) o'ring (10.8x1.78mm) 3szt.
-
Lorne
dzieki wielkie.
- Od: 6 paź 2009, 08:42
- Posty: 225
- Skąd: Lublin/Krasnystaw
- Auto: Była Mazda 323f BA
JeST AUDI A3 1.8 T :)
Zamontowałem tez klimę w swojej byłej BA ...teraz pytanko, spręzarka załącza się z wiatrakami razem na jakies 12s, wentylator w kabinie na 2biegu. Potem przerwa na jakies 15s i od nowa...Tak ma byc
nie za krótko klima pracuje 
testy na postoju były
testy na postoju były
Na parowniku masz czujnik temperatury – jak zostanie on schłodzony to sprężarka sie wyłącza po prostu.
Leci zimne powietrze z kratek? Podejrzewam, że tak
Leci zimne powietrze z kratek? Podejrzewam, że tak
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Swoją drogą to przy wolnej prędkości wentylatora to łatwiej parownikowi osiągnąć niską temperaturę niż przy nadmuchu na max.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
U mnie jest podobnie. Z kratek leci zimne powietrze i sprezarka wlacza i wylacza sie w podobnym cyklu. Myslalem nad tym zeby troche oszukac ten uklad, wtedy wieksze obciazenie dla sprezarki i nizsze temp nawiewu. Niestety jest ryzyko ze sie przedobrzy i cos sie wysypie.
-
Przemek323c
Dwa pytanka ode mnie:
1. Gdzie można dostać takie uszczelki,ew. czy są jakieś numery/rozmiary pasujące?
2. Jak można zdiagnozować czujnik ciśnienia? jest on dwupinowy, więc wnioskuję, że zmienia mu się oporność. Układ mam pusty, ale nie wiem jaka powinna być prawidłowa wartość oporu...
1. Gdzie można dostać takie uszczelki,ew. czy są jakieś numery/rozmiary pasujące?
2. Jak można zdiagnozować czujnik ciśnienia? jest on dwupinowy, więc wnioskuję, że zmienia mu się oporność. Układ mam pusty, ale nie wiem jaka powinna być prawidłowa wartość oporu...
- Od: 13 paź 2012, 19:11
- Posty: 46
- Skąd: Ruda Śląska
- Auto: '96 323C BA 1.5 (Z5)
sebawo napisał(a):2. Jak można zdiagnozować czujnik ciśnienia? jest on dwupinowy, więc wnioskuję, że zmienia mu się oporność. Układ mam pusty, ale nie wiem jaka powinna być prawidłowa wartość oporu...
To jest presostat – ma on tylko dwa stany: zwarty/rozwarty.
Piny są zwierane jak ciśnienie w układzie ma jakąś minimalna wartość. Jak jest brak czynnika to stanowi on przerwę w obwodzie.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Fakt – kupowanie pojedyńczych sztuk jest mało zasadne.
Jednak szczerze powiedziawszy to wydaje mi się, że jeśli zawodowo nie zajmujesz się klimą to najprościej będzie w oringi zaopatrzyć się u takiego serwisanta.
Jednak szczerze powiedziawszy to wydaje mi się, że jeśli zawodowo nie zajmujesz się klimą to najprościej będzie w oringi zaopatrzyć się u takiego serwisanta.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
A ile bys chcial placic skoro dla 100szt tych mniejszych w hurtowni kosztowaly po 8-9gr a w detalu placilem po 30gr ? Firma zamawia 10000 to placi po 5gr i stad taka cena. To tylko oringi, wazne zeby byly z odpowiedniego materialu i mialy wymiar.
Dopisano 9 lip 2013, 17:17:
Kiedys chcialem kupic u serwisantow jednak po wysluchaniu bajeczek jakie to kosmiczne materialy i uslyszeniu ceny kolo 70-100zl za komplet do mazdy dalem sobie spokoj i kupilem w detalu za kilka zl z zapasem na pare pojazdow.
Dopisano 9 lip 2013, 17:17:
Marek 161BD081 napisał(a):Fakt – kupowanie pojedyńczych sztuk jest mało zasadne.
Jednak szczerze powiedziawszy to wydaje mi się, że jeśli zawodowo nie zajmujesz się klimą to najprościej będzie w oringi zaopatrzyć się u takiego serwisanta.
Kiedys chcialem kupic u serwisantow jednak po wysluchaniu bajeczek jakie to kosmiczne materialy i uslyszeniu ceny kolo 70-100zl za komplet do mazdy dalem sobie spokoj i kupilem w detalu za kilka zl z zapasem na pare pojazdow.
-
Przemek323c
Szkoda kasy na taki bubel bo nabicie klimy nie kosztuje 10-czy 20zł a jak mam za pół roku czy rok płacić od nowa to ja dziękuję za te 270szt w promocyjnej cenie
Już raz w aso zamówili coś podobnego bo klienci sie bulwersowali ze czasami przyszło ok 30zł płacić za oring OE, wyszła z tego wielka
bo puszczały momentalnie. teraz dali za zestaw ok 300zł i rok bez problemu trzymają, zero reklamacji...tak to wygląda w rzeczywistości.

Już raz w aso zamówili coś podobnego bo klienci sie bulwersowali ze czasami przyszło ok 30zł płacić za oring OE, wyszła z tego wielka

Zrozum ze to nie jest promocyjna cena bo tyle normalnie oringi kosztuja jesli sie je zamawia w hurtowni technicznej z oringami i nie jest to zaden moj wymysl. W aso sa takie same tylko, jednak jak to z aso bywa cena x 100. Troche juz klim poskladalem na tych szajsowatych wg ciebie czesciach i jak na razie wszystko jezdzi a jesli juz byly nieszczelnosci to nie na oringach.
-
Przemek323c
Tobie może jeździ a innym nie, piszę to co wiem i co zostało sprawdzone...
Oryginalne są czarne z tego co wiem, ale z jakiej mieszanki wykonane to tego nie wiem...
Oryginalne są czarne z tego co wiem, ale z jakiej mieszanki wykonane to tego nie wiem...
Jezdzi nie tylko u mnie, fakt ze nie robie tego codziennie ale troche sie juz klim przewinelo. Moze faktycznie trafiles na jakies gowno, swoja droga widzialem oringi z aso w woreczkach oem mazda i byly zielone (tak jak 99% innych oringow hnbr). Czarne przewaznie sa z nbr, niebieskie roznie bywa ale hnbr/viton/teflon, szare teflon, brazowo-czerwone viton. Wszystkie sprawdzalem moczac w oleju i tylko teflon i hnbr daje rade po kilku dniach, dodatkowo hnbr minimalnie pecznieje doszczelniajac polaczenie. Inne rozpadaja sie w rekach po wyjeciu. Nie jest to jednak regula bo kolory mozna zmieniac.
-
Przemek323c
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 1 gość