Awaria układu wspomagania kierownicy (Mazda 6 GH)

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Wojtek » 8 lis 2012, 17:46

tylko daj znac jaka byla przyczyna i co zrobili ...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/475)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez przemyslaw1975 » 5 maja 2013, 19:57

Witam,
Mieszkam na stałe w Anglii i poruszam się Mazdą 6 z 2 litrowym silnikiem Torbo Diesla.
Dopóki bywało chłodno i zimno auto nie sprawiało mi żadnych problemów, ale odkąd pogoda się poprawiła mam problem z wspomaganiem kierownicy, które przestało się załączać.
Na przykład, gdy auto stoi całą noc, a rano jest poniżej 10 stopni udaje się je uruchomić poprawnie i wszystko działa. Ale jak tylko wyłączę silnik i chciałbym włączyć go ponownie nie załącza się wspomaganie i zapala się pomarańczowa kontrolka na desce rozdzielczej.
Innym razem, gdy jest ciepło wcale nie daje się uruchomić auta poprawnie.
Czy układ wspomagania kierownicy ma zbiorniczek wyrównawczy płynu zaopatrzony w czujnik poziomu?
Gdzie odszukać w moim aucie pompę wspomagania kierownicy, by ewentualnie "przyjrzeć się sprawie"?
przemyslaw1975
 

Postprzez nicolahs » 9 maja 2013, 16:09

Witam. Ja z problemem braku wspomagania w mojej Madzi borykam sie notorycznie co roku w wakacje od dwoch lat. Zaczeło sie dwa lata temu. W cieply upalny dzien jadąc dosc szybko, nagle szarpneło mi kierownicą w prawą strone i o mały włos nie wylądowałem w rowie. myślałem że koło straciłem ale okazało sie że wszystkie 4 koła sa. Po odpaleniu samochodu kontrolka od wspomagania swieciła sie ciagle co za tym idzie nie bylo wspomagania. Jakos dojechalem do ASO. Okazało sie ze wysiadł "czujnik przekładni kierowniczej" który jest zintegrowany z dana przekładnia, więc zalecili wymiane calej przekladni (samochod nie mam na gwarancji wiec koszt przekladni to ok 9 tys zl.) udało mi się zakupić przekladnie z innej Madzi. w serwisie zamontowali "nowa" przekladnie i wszystko działało, na rok. Rok temu, również w wakacje zaczely dziac sie dziwne rzeczy. w trakcie jazdy nagle tracilem wspomaganie kierownicy. po wyłączeniu silnika wspomaganie o dziwo dzialalo i chodzilo jakis czas. Potem co jakis czas ciagle sie to powtarzało, tym razem bez zadnych szarpniec. pojechałem do mechanika, okazało się że przekladnia jest dobra tylko prad do niej nie dochodzi. wyczyscili wszystkie styki, powymieniali przewody i wszystko chodzilo. znowu na rok. Od wczoraj koszmar powrocil. znowu w upalny dzien, w czasie przeprowadzki i dlugiej drogi na samym poczatku stracilem wspomaganie. po przejechaniu 15 km wylaczylem silnik, poczekalem chwile i odpalilem MAdzie. o dziwo wszystko chodzilo jak powinno. kierownica chodzila plynnie i bez zadnych problemow. Przejechalem ponad 400 km bez zadnych problemow. wypakowalem sie z samochodu jeszcze wieczorem pojezdzilem i wszystko bylo ok. Dzisiaj odpalilem samochod i oczywiscie znowu nie ma wspomagania (dzisiaj jest znowu upalnie od wczoraj nie ruszalem samochodu). Może mi ktos doradzić co z tym fantem zrobic? Czy fakt że co roku dzieje mi się to akurat w wakacje w upalne dni ma cos do rzeczy. Juz sam nie wiem co mam o tym myslec.
Początkujący
 
Od: 9 maja 2013, 15:50
Posty: 4
Auto: Mazda 6 (GH) 2,0 diesel 2008r.

Postprzez cirenevard » 10 maja 2013, 17:57

witaj
nie wiem o co chodzi ale ja miałem jedną sytuację ze wspomaganiem na poczatku użytkowania po 2,3 miechach ale udało mi się wszystko naprawić (u p.Sójki w Warszawie) na szczęście był wtedy na gwarancji i część która wysiadła też chyba nazywała się czujnikiem przekładni lub jakoś podobnie i też tyle kosztowała ok.9 tysi-generalnie samochód stał na podjeździe na górce pod garażem i próbowałem manewrować i nagle jakby stracił wspomaganie i było też ciepło,potem jakby nagle wróciło wszystko do normy na poziomej płaszczyżnie ale znowu jak zaparkowałem na podjeździe to znowu ta sama bajka,potem znowu wszystko wróciło do normy,na następny dzień nie było już w ogóle wspomagania więc zostawiłem w serwsie i do dzisiaj lata odpukać..;)
między pingiem a blastem kąsam kogo popadnie
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 wrz 2012, 14:02
Posty: 12
Skąd: Warszawa
Auto: mazda 6,poj.2.0,rok prod.2008

Postprzez nicolahs » 10 maja 2013, 19:30

No ja niestety nie mam już Madzi na gwarancji wiec musze kombinowac.... Dzisiaj próbowałem przejechać się pare km i zobaczyc czy cos sie zmieni. niestety ciagle to samo, jak nie bylo wspomagania to nie ma. chyba zostalo mi zostawienie samochodu u mechanika. Ale cos z tym ukladem kierowniczem w tych Madziach jest nie tak....
Początkujący
 
Od: 9 maja 2013, 15:50
Posty: 4
Auto: Mazda 6 (GH) 2,0 diesel 2008r.

Postprzez nicolahs » 13 maja 2013, 12:35

Witam, po dwóch dniach stania Madzia sie sama naprawiła, z tym że dzisiaj jest 14 stopni C. Czy moja teoria że problemy z tym wspomaganiem wiąże się z temp? Jeżeli tak to dlaczego tak jest?
Początkujący
 
Od: 9 maja 2013, 15:50
Posty: 4
Auto: Mazda 6 (GH) 2,0 diesel 2008r.

Postprzez dunci » 13 cze 2013, 17:22

A u mnie od jakiegoś czasu gdy kręcę kierownicą w miejscu to czuje delikatny luz, takie wyraźne stukanie. Czy ktoś miał coś takiego u siebie, i czym jest to spowodowane?
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 00:09
Posty: 56
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH 2.2 MZR-CD 163km Sport

Postprzez Wojtek » 13 cze 2013, 18:40

stukaniem przy kreceniu kierownica objawiaja sie przewaznie sworznie... nic tylko jedz do mechanika i niech sprawdzi :)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/475)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez mario-k » 13 cze 2013, 19:12

A Ty kolego nie wiesz ze serwisy sa poto aby kapuchę trzepać a tak pojęcia to nie maja ani nie wiedza w którym kościele dzwoni.Juz się nie raz przekonałem.Napisz może do Jaksy to on cos poradzi.Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2010, 20:31
Posty: 462 (2/17)

Postprzez nicolahs » 23 lip 2013, 23:50

No akurat ja na ASO Mazdy nie mogę narzekać. Okazało się że mój cudowny mechanik stwierdził że muszę wymienić przekładnie kierownicza. Nie mając innego wyboru znalazłem używaną przekładnie i została ona wymieniona przez specjaliste u którego byłem. Następnego dnia problem powrócił (dobrze że nie kupiłem nowej przekładni której koszt to 7 tys. bo bym się wkurzył.). Wiedząc że nie ma co liczyć na takich fachowców, musiałem sie udać do serwisu. Tam dość szybko stwierdzili że prąd nie dochodzi do przekładni kierowniczej i stąd moje problemy. Styki zostały przeczyszczone i teraz wszystko chodzi aż miło. Koszt całej usługi to niecałe 350zl. Jednak na coś się ten serwis przydaje. Teraz czas na walkę o kasę od mechanika który naciął mnie na koszty rzędu 1500 zl.
Początkujący
 
Od: 9 maja 2013, 15:50
Posty: 4
Auto: Mazda 6 (GH) 2,0 diesel 2008r.

Postprzez krzysiek_szw86 » 21 lis 2013, 23:21

Witam.Mam do Was pytanie odnośnie Braku wspomagania kierownicy. Mam Madzie z 2009 roku 2.2 diesel
Podczas parkowanie wyłącza mi wspomaganie,ale to nie zawsze się zdarza. Średnio raz na trzy tygodnie.
Zaniepokoiło mnie to i pojechałem do serwisu.Po zdiagnozowaniu nic nie wyszło. Żadnych błędów w kompie,żadnych palących się kontrolek wszystko się wydaje ok. Powiedzieli mi że przyjechałem sprawnym samochodem. Proszę o pomoc i odpowiedz co to może być???
krzysiek_szw86
 

Postprzez Janusz626 » 22 lis 2013, 10:25

Podjedź do znajomego mechanika niech sprawdzi polaczenie zasilania wspomagania, czasem istnieją problemy ze stykiem na złączach. Przy usterce trwałej powinny być błędy, przejrzyj jeszcze cały ten temat i podobne.

...z 4X HD i Tap4...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez krzysiek_szw86 » 22 lis 2013, 19:00

Dzieki za szybki odpis kolego. Z robie tak jak mowisz. :D
krzysiek_szw86
 

Postprzez faszczak » 19 lut 2014, 12:15

Superjachu, czy udało Ci się rozwiązać problem ?
Pozdrawiam
SF
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2007, 20:07
Posty: 42
Skąd: Warszawa
Auto: mazda 6 2.5 MZR GH

Postprzez karolinajd » 9 kwi 2015, 09:39

Witam

Mam problem z ciężko działającym wspomaganiem i to tylko w jedną stronę. Przy kręceniu kierownicą w prawo wszystko chodzi jak trzeba, w lewo za to kierownicą skręca się jakby wspomagania w ogóle nie było. Z racji tego, że hydrauliki tam nie ma, udałam się w pierwszej kolejności do elektryka samochodowego ale ten uznał, że to coś z mechaniką bo błędu mu nie wyświetla komputer i żeby udać się do mechanika. Mechanik, że to na bank coś z elektryką, najprawdopodobniej czujnik skrętu i żeby jechać do elektryka. Miał ktoś podobny problem? Albo kojarzy co może u mnie szwankować?
karolinajd
 

Postprzez klosek6 » 17 sie 2015, 20:05

Witam. Dziś rano wsiadam do auta odpalam świeci kontrolka wspomagania kierownicy i wspomaganie nie działa . Zgasiłem auto odczekałem kilka sekund i odpaliłem wspomaganie działa żadna kontrolka nie świeci wszystko ok pojechałem do pracy wróciłem wszystko ok tylko po podłączeniu do komputera wyszedł błąd U2011 silnik elektryczny czy coś takiego , miał ktoś taki problem ? muszę sprawdzić styki w przekładni , czy może mieć wpływ to , że dzień wcześniej długo było włączone radio na postoju i świeciły światełka w drzwiach , ale auto dopaliło bez problemu tylko ta kontrolka świeciła i zaniepokoiło mnie to
Ostatnio edytowano 8 lis 2015, 15:48 przez klosek6, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2007, 20:25
Posty: 194 (1/1)
Skąd: Ostróda
Auto: Mazda 6 GJ Kombi 2013 rok 2,2 150Km SH01Diesel

Postprzez YANOOSH69 » 22 paź 2015, 21:21

Wątek rozpoczęty był wprawdzie dość dawno, ale trafiłem na niego dopiero teraz czyli X-2015 i chciałem wtrącic swoje 3 grosze w sprawie drżenia kierownicy. Chodzi mi o dziwne drżenie (wibracje/szarpanie) kierownicy pojawiające się tylko wtedy gdy wspomaganie kierownicy musiało sie napracować na parkingu lub przy bardzo wolnej jeździe i próbie skręcenia w lewo (i tylko w lewo). Najpierw
było podejrzenie, że to łożysko na kolumnie McPersona ale ostatecznie okazało się że to kwestia wspomagania, które jak tłumaczył mi mechanik jest w jakiś sposób zintegrowane z pzrekładnią.
Szczęście w nieszczęściu, że usterka ta pojawiła się dopiero przy przebiegu 275 000.
Jeśli dodamy do tego wymianę łożysk w przednich kołach to mamy całkowity obraz usterkowości mojej Madzi. Oryginalne sprzęgło, dwumasa i DPF !!!. Wyprzedzając ewentualne pytania – TAK -mam ją od nowości.
pozdrawiam YANOOSH
YANOOSH69
 

Postprzez piterros » 8 lis 2015, 00:12

YANOOSH69 napisał(a):Chodzi mi o dziwne drżenie (wibracje/szarpanie) kierownicy pojawiające się tylko wtedy gdy wspomaganie kierownicy musiało sie napracować na parkingu lub przy bardzo wolnej jeździe i próbie skręcenia w lewo (i tylko w lewo). (...) ostatecznie okazało się że to kwestia wspomagania, które jak tłumaczył mi mechanik jest w jakiś sposób zintegrowane z pzrekładnią.

Czy możesz napisać jak rozwiązałeś problem z zanikiem wspomagania przy manewrowaniu parkingowym?


Wysłane przez Tapatalk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2010, 23:48
Posty: 46 (7/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GH 2.0 MZR-CD 140KM '2010

Postprzez subiektywniak » 3 gru 2015, 10:00

klosek6 napisał(a):Witam. Dziś rano wsiadam do auta odpalam świeci kontrolka wspomagania kierownicy i wspomaganie nie działa . Zgasiłem auto odczekałem kilka sekund i odpaliłem wspomaganie działa żadna kontrolka nie świeci wszystko ok pojechałem do pracy wróciłem wszystko ok tylko po podłączeniu do komputera wyszedł błąd U2011 silnik elektryczny czy coś takiego , miał ktoś taki problem ? muszę sprawdzić styki w przekładni , czy może mieć wpływ to , że dzień wcześniej długo było włączone radio na postoju i świeciły światełka w drzwiach , ale auto dopaliło bez problemu tylko ta kontrolka świeciła i zaniepokoiło mnie to



Witaj Kolego,

Mam dokładnie ten sam problem. U mnie to się objawia przy niższych temeraturach, tzn. jak jest na dworze 2 stopnie, a ja wsiadam do "zimnego" auta to po odpaleniu wspomaganie nie działa. Pali się kontrolka i tyle. Madzia musi pochodzić z 3 minuty, potem ją wyłączam, zapalam raz jeszcze i dopiero wspomaganie się załącza. I tak w kółko :(

Jak rozwiązałeś ten problem? Jaka była przyczyna?
subiektywniak
 

Postprzez klosek6 » 3 gru 2015, 23:07

U mnie nic nie robiłem taką sytuację miałem tylko raz i więcej się nie powtórzyła z tym że dzień wcześniej miałem cały dzień otwarte drzwi i klapę bagażnika i włączone radio z bosse i podejrzewam , że akumulator się troszkę rozładował , bo więcej się to nie powtórzyło .
pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2007, 20:25
Posty: 194 (1/1)
Skąd: Ostróda
Auto: Mazda 6 GJ Kombi 2013 rok 2,2 150Km SH01Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6