Awaria układu wspomagania kierownicy (Mazda 6 GH)
Witam,
Mieszkam na stałe w Anglii i poruszam się Mazdą 6 z 2 litrowym silnikiem Torbo Diesla.
Dopóki bywało chłodno i zimno auto nie sprawiało mi żadnych problemów, ale odkąd pogoda się poprawiła mam problem z wspomaganiem kierownicy, które przestało się załączać.
Na przykład, gdy auto stoi całą noc, a rano jest poniżej 10 stopni udaje się je uruchomić poprawnie i wszystko działa. Ale jak tylko wyłączę silnik i chciałbym włączyć go ponownie nie załącza się wspomaganie i zapala się pomarańczowa kontrolka na desce rozdzielczej.
Innym razem, gdy jest ciepło wcale nie daje się uruchomić auta poprawnie.
Czy układ wspomagania kierownicy ma zbiorniczek wyrównawczy płynu zaopatrzony w czujnik poziomu?
Gdzie odszukać w moim aucie pompę wspomagania kierownicy, by ewentualnie "przyjrzeć się sprawie"?
Mieszkam na stałe w Anglii i poruszam się Mazdą 6 z 2 litrowym silnikiem Torbo Diesla.
Dopóki bywało chłodno i zimno auto nie sprawiało mi żadnych problemów, ale odkąd pogoda się poprawiła mam problem z wspomaganiem kierownicy, które przestało się załączać.
Na przykład, gdy auto stoi całą noc, a rano jest poniżej 10 stopni udaje się je uruchomić poprawnie i wszystko działa. Ale jak tylko wyłączę silnik i chciałbym włączyć go ponownie nie załącza się wspomaganie i zapala się pomarańczowa kontrolka na desce rozdzielczej.
Innym razem, gdy jest ciepło wcale nie daje się uruchomić auta poprawnie.
Czy układ wspomagania kierownicy ma zbiorniczek wyrównawczy płynu zaopatrzony w czujnik poziomu?
Gdzie odszukać w moim aucie pompę wspomagania kierownicy, by ewentualnie "przyjrzeć się sprawie"?
-
przemyslaw1975
Witam. Ja z problemem braku wspomagania w mojej Madzi borykam sie notorycznie co roku w wakacje od dwoch lat. Zaczeło sie dwa lata temu. W cieply upalny dzien jadąc dosc szybko, nagle szarpneło mi kierownicą w prawą strone i o mały włos nie wylądowałem w rowie. myślałem że koło straciłem ale okazało sie że wszystkie 4 koła sa. Po odpaleniu samochodu kontrolka od wspomagania swieciła sie ciagle co za tym idzie nie bylo wspomagania. Jakos dojechalem do ASO. Okazało sie ze wysiadł "czujnik przekładni kierowniczej" który jest zintegrowany z dana przekładnia, więc zalecili wymiane calej przekladni (samochod nie mam na gwarancji wiec koszt przekladni to ok 9 tys zl.) udało mi się zakupić przekladnie z innej Madzi. w serwisie zamontowali "nowa" przekladnie i wszystko działało, na rok. Rok temu, również w wakacje zaczely dziac sie dziwne rzeczy. w trakcie jazdy nagle tracilem wspomaganie kierownicy. po wyłączeniu silnika wspomaganie o dziwo dzialalo i chodzilo jakis czas. Potem co jakis czas ciagle sie to powtarzało, tym razem bez zadnych szarpniec. pojechałem do mechanika, okazało się że przekladnia jest dobra tylko prad do niej nie dochodzi. wyczyscili wszystkie styki, powymieniali przewody i wszystko chodzilo. znowu na rok. Od wczoraj koszmar powrocil. znowu w upalny dzien, w czasie przeprowadzki i dlugiej drogi na samym poczatku stracilem wspomaganie. po przejechaniu 15 km wylaczylem silnik, poczekalem chwile i odpalilem MAdzie. o dziwo wszystko chodzilo jak powinno. kierownica chodzila plynnie i bez zadnych problemow. Przejechalem ponad 400 km bez zadnych problemow. wypakowalem sie z samochodu jeszcze wieczorem pojezdzilem i wszystko bylo ok. Dzisiaj odpalilem samochod i oczywiscie znowu nie ma wspomagania (dzisiaj jest znowu upalnie od wczoraj nie ruszalem samochodu). Może mi ktos doradzić co z tym fantem zrobic? Czy fakt że co roku dzieje mi się to akurat w wakacje w upalne dni ma cos do rzeczy. Juz sam nie wiem co mam o tym myslec.
- Od: 9 maja 2013, 15:50
- Posty: 4
- Auto: Mazda 6 (GH) 2,0 diesel 2008r.
witaj
nie wiem o co chodzi ale ja miałem jedną sytuację ze wspomaganiem na poczatku użytkowania po 2,3 miechach ale udało mi się wszystko naprawić (u p.Sójki w Warszawie) na szczęście był wtedy na gwarancji i część która wysiadła też chyba nazywała się czujnikiem przekładni lub jakoś podobnie i też tyle kosztowała ok.9 tysi-generalnie samochód stał na podjeździe na górce pod garażem i próbowałem manewrować i nagle jakby stracił wspomaganie i było też ciepło,potem jakby nagle wróciło wszystko do normy na poziomej płaszczyżnie ale znowu jak zaparkowałem na podjeździe to znowu ta sama bajka,potem znowu wszystko wróciło do normy,na następny dzień nie było już w ogóle wspomagania więc zostawiłem w serwsie i do dzisiaj lata odpukać..
nie wiem o co chodzi ale ja miałem jedną sytuację ze wspomaganiem na poczatku użytkowania po 2,3 miechach ale udało mi się wszystko naprawić (u p.Sójki w Warszawie) na szczęście był wtedy na gwarancji i część która wysiadła też chyba nazywała się czujnikiem przekładni lub jakoś podobnie i też tyle kosztowała ok.9 tysi-generalnie samochód stał na podjeździe na górce pod garażem i próbowałem manewrować i nagle jakby stracił wspomaganie i było też ciepło,potem jakby nagle wróciło wszystko do normy na poziomej płaszczyżnie ale znowu jak zaparkowałem na podjeździe to znowu ta sama bajka,potem znowu wszystko wróciło do normy,na następny dzień nie było już w ogóle wspomagania więc zostawiłem w serwsie i do dzisiaj lata odpukać..
między pingiem a blastem kąsam kogo popadnie
- Od: 6 wrz 2012, 14:02
- Posty: 12
- Skąd: Warszawa
- Auto: mazda 6,poj.2.0,rok prod.2008
No ja niestety nie mam już Madzi na gwarancji wiec musze kombinowac.... Dzisiaj próbowałem przejechać się pare km i zobaczyc czy cos sie zmieni. niestety ciagle to samo, jak nie bylo wspomagania to nie ma. chyba zostalo mi zostawienie samochodu u mechanika. Ale cos z tym ukladem kierowniczem w tych Madziach jest nie tak....
- Od: 9 maja 2013, 15:50
- Posty: 4
- Auto: Mazda 6 (GH) 2,0 diesel 2008r.
stukaniem przy kreceniu kierownica objawiaja sie przewaznie sworznie... nic tylko jedz do mechanika i niech sprawdzi
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
No akurat ja na ASO Mazdy nie mogę narzekać. Okazało się że mój cudowny mechanik stwierdził że muszę wymienić przekładnie kierownicza. Nie mając innego wyboru znalazłem używaną przekładnie i została ona wymieniona przez specjaliste u którego byłem. Następnego dnia problem powrócił (dobrze że nie kupiłem nowej przekładni której koszt to 7 tys. bo bym się wkurzył.). Wiedząc że nie ma co liczyć na takich fachowców, musiałem sie udać do serwisu. Tam dość szybko stwierdzili że prąd nie dochodzi do przekładni kierowniczej i stąd moje problemy. Styki zostały przeczyszczone i teraz wszystko chodzi aż miło. Koszt całej usługi to niecałe 350zl. Jednak na coś się ten serwis przydaje. Teraz czas na walkę o kasę od mechanika który naciął mnie na koszty rzędu 1500 zl.
- Od: 9 maja 2013, 15:50
- Posty: 4
- Auto: Mazda 6 (GH) 2,0 diesel 2008r.
Witam.Mam do Was pytanie odnośnie Braku wspomagania kierownicy. Mam Madzie z 2009 roku 2.2 diesel
Podczas parkowanie wyłącza mi wspomaganie,ale to nie zawsze się zdarza. Średnio raz na trzy tygodnie.
Zaniepokoiło mnie to i pojechałem do serwisu.Po zdiagnozowaniu nic nie wyszło. Żadnych błędów w kompie,żadnych palących się kontrolek wszystko się wydaje ok. Powiedzieli mi że przyjechałem sprawnym samochodem. Proszę o pomoc i odpowiedz co to może być???
Podczas parkowanie wyłącza mi wspomaganie,ale to nie zawsze się zdarza. Średnio raz na trzy tygodnie.
Zaniepokoiło mnie to i pojechałem do serwisu.Po zdiagnozowaniu nic nie wyszło. Żadnych błędów w kompie,żadnych palących się kontrolek wszystko się wydaje ok. Powiedzieli mi że przyjechałem sprawnym samochodem. Proszę o pomoc i odpowiedz co to może być???
-
krzysiek_szw86
Podjedź do znajomego mechanika niech sprawdzi polaczenie zasilania wspomagania, czasem istnieją problemy ze stykiem na złączach. Przy usterce trwałej powinny być błędy, przejrzyj jeszcze cały ten temat i podobne.
...z 4X HD i Tap4...
...z 4X HD i Tap4...
Witam
Mam problem z ciężko działającym wspomaganiem i to tylko w jedną stronę. Przy kręceniu kierownicą w prawo wszystko chodzi jak trzeba, w lewo za to kierownicą skręca się jakby wspomagania w ogóle nie było. Z racji tego, że hydrauliki tam nie ma, udałam się w pierwszej kolejności do elektryka samochodowego ale ten uznał, że to coś z mechaniką bo błędu mu nie wyświetla komputer i żeby udać się do mechanika. Mechanik, że to na bank coś z elektryką, najprawdopodobniej czujnik skrętu i żeby jechać do elektryka. Miał ktoś podobny problem? Albo kojarzy co może u mnie szwankować?
Mam problem z ciężko działającym wspomaganiem i to tylko w jedną stronę. Przy kręceniu kierownicą w prawo wszystko chodzi jak trzeba, w lewo za to kierownicą skręca się jakby wspomagania w ogóle nie było. Z racji tego, że hydrauliki tam nie ma, udałam się w pierwszej kolejności do elektryka samochodowego ale ten uznał, że to coś z mechaniką bo błędu mu nie wyświetla komputer i żeby udać się do mechanika. Mechanik, że to na bank coś z elektryką, najprawdopodobniej czujnik skrętu i żeby jechać do elektryka. Miał ktoś podobny problem? Albo kojarzy co może u mnie szwankować?
-
karolinajd
Witam. Dziś rano wsiadam do auta odpalam świeci kontrolka wspomagania kierownicy i wspomaganie nie działa . Zgasiłem auto odczekałem kilka sekund i odpaliłem wspomaganie działa żadna kontrolka nie świeci wszystko ok pojechałem do pracy wróciłem wszystko ok tylko po podłączeniu do komputera wyszedł błąd U2011 silnik elektryczny czy coś takiego , miał ktoś taki problem ? muszę sprawdzić styki w przekładni , czy może mieć wpływ to , że dzień wcześniej długo było włączone radio na postoju i świeciły światełka w drzwiach , ale auto dopaliło bez problemu tylko ta kontrolka świeciła i zaniepokoiło mnie to
Ostatnio edytowano 8 lis 2015, 15:48 przez klosek6, łącznie edytowano 1 raz
Wątek rozpoczęty był wprawdzie dość dawno, ale trafiłem na niego dopiero teraz czyli X-2015 i chciałem wtrącic swoje 3 grosze w sprawie drżenia kierownicy. Chodzi mi o dziwne drżenie (wibracje/szarpanie) kierownicy pojawiające się tylko wtedy gdy wspomaganie kierownicy musiało sie napracować na parkingu lub przy bardzo wolnej jeździe i próbie skręcenia w lewo (i tylko w lewo). Najpierw
było podejrzenie, że to łożysko na kolumnie McPersona ale ostatecznie okazało się że to kwestia wspomagania, które jak tłumaczył mi mechanik jest w jakiś sposób zintegrowane z pzrekładnią.
Szczęście w nieszczęściu, że usterka ta pojawiła się dopiero przy przebiegu 275 000.
Jeśli dodamy do tego wymianę łożysk w przednich kołach to mamy całkowity obraz usterkowości mojej Madzi. Oryginalne sprzęgło, dwumasa i DPF !. Wyprzedzając ewentualne pytania – TAK -mam ją od nowości.
pozdrawiam YANOOSH
było podejrzenie, że to łożysko na kolumnie McPersona ale ostatecznie okazało się że to kwestia wspomagania, które jak tłumaczył mi mechanik jest w jakiś sposób zintegrowane z pzrekładnią.
Szczęście w nieszczęściu, że usterka ta pojawiła się dopiero przy przebiegu 275 000.
Jeśli dodamy do tego wymianę łożysk w przednich kołach to mamy całkowity obraz usterkowości mojej Madzi. Oryginalne sprzęgło, dwumasa i DPF !. Wyprzedzając ewentualne pytania – TAK -mam ją od nowości.
pozdrawiam YANOOSH
-
YANOOSH69
YANOOSH69 napisał(a):Chodzi mi o dziwne drżenie (wibracje/szarpanie) kierownicy pojawiające się tylko wtedy gdy wspomaganie kierownicy musiało sie napracować na parkingu lub przy bardzo wolnej jeździe i próbie skręcenia w lewo (i tylko w lewo). (...) ostatecznie okazało się że to kwestia wspomagania, które jak tłumaczył mi mechanik jest w jakiś sposób zintegrowane z pzrekładnią.
Czy możesz napisać jak rozwiązałeś problem z zanikiem wspomagania przy manewrowaniu parkingowym?
Wysłane przez Tapatalk
klosek6 napisał(a):Witam. Dziś rano wsiadam do auta odpalam świeci kontrolka wspomagania kierownicy i wspomaganie nie działa . Zgasiłem auto odczekałem kilka sekund i odpaliłem wspomaganie działa żadna kontrolka nie świeci wszystko ok pojechałem do pracy wróciłem wszystko ok tylko po podłączeniu do komputera wyszedł błąd U2011 silnik elektryczny czy coś takiego , miał ktoś taki problem ? muszę sprawdzić styki w przekładni , czy może mieć wpływ to , że dzień wcześniej długo było włączone radio na postoju i świeciły światełka w drzwiach , ale auto dopaliło bez problemu tylko ta kontrolka świeciła i zaniepokoiło mnie to
Witaj Kolego,
Mam dokładnie ten sam problem. U mnie to się objawia przy niższych temeraturach, tzn. jak jest na dworze 2 stopnie, a ja wsiadam do "zimnego" auta to po odpaleniu wspomaganie nie działa. Pali się kontrolka i tyle. Madzia musi pochodzić z 3 minuty, potem ją wyłączam, zapalam raz jeszcze i dopiero wspomaganie się załącza. I tak w kółko
Jak rozwiązałeś ten problem? Jaka była przyczyna?
-
subiektywniak
U mnie nic nie robiłem taką sytuację miałem tylko raz i więcej się nie powtórzyła z tym że dzień wcześniej miałem cały dzień otwarte drzwi i klapę bagażnika i włączone radio z bosse i podejrzewam , że akumulator się troszkę rozładował , bo więcej się to nie powtórzyło .
pozdrawiam
pozdrawiam
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6