Zwiększanie mocy za pomocą cewki i oporników (Diesel)
Geometria była robiona 1,5 roku temu, jak kupiłem samochód. Silnik wygląda identycznie, tzn też nie ma przepływki oraz taka samą gruchę od turbiny. Też myślałem właśnie o pompie. W zasadzie to może mój może jest "zamulony", jazdą miejską? Podsumowując to w zasadzie w tym momencie już znaczenie będzie miał chyba tylko stan pompy, Opony miałem 195/50R15 podczas "pomiarów" a drugi samochód to nie mam pojęcia, ale to chyba nie ma znaczenia, opon bym się nie czepiał.
W zasadzie odbiegamy od tematu...
W zasadzie odbiegamy od tematu...
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Przeczytałem cały (!) wątek i za jakiś czas sprawdze ten opornikotuning na własnej maździe, ale bardziej zainteresowało mnie odłączenie EGRu, co było tutaj gdzieś wspomniane. Chodzi o to że nie trzeba zaślepiać EGRu, a wystarczy go odłączyć od ciśnienia, które nim steruje( i będzie cały czas zamknięty). I teraz pytanie: czy po takiej operacji wywala błąd czy nie wywala ? (w temacie ktoś zrobił kilka km, ale to raczej za mało)
- Od: 14 paź 2012, 14:30
- Posty: 26 (0/1)
- Skąd: Olsztynek
- Auto: Mazda 323F BJ RF4F '03 2.0 DiTD
właśnie trzeba go zaślepić, ale to nie jest trudna operacja, a przy EGR wystarczy poluzować dwie nakrętki chyba 12, nie trzeba go całkiem odkręcać,
jak odłączysz to będzie świecić kontrolka świec żarowych
jak odłączysz to będzie świecić kontrolka świec żarowych
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
EGR w DiTD ma jedną wadę. Jest jakby cały czas częściowo otwarty (uchylony). Nie spasowany jest dobrze. Widziałem to u Siebie ale także opisywało to samo zjawisko parę osób na forum. Wiec najlepiej go zaślepić blaszką miedzianą, wygrzaną uprzednio choćby na palniku gazowym kuchenki. Blaszka stanie się tym samym miękka i plastyczna. Więc dobrze uszczelni połączenie.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Szykuje sie do tego oporotuningu
Tylko że zdjęcia i filmiki z pierwszych stron powygsały i nie jestem pewny w który kabel sie wpiąć przy przepływce (na zdjęciach które sie uchowały są 3 kable w kostce a u mnie 5)
Załączam zdjęcia i jakbyście mogli sprawdzić czy dobrze mysle

Załączam zdjęcia i jakbyście mogli sprawdzić czy dobrze mysle
- Od: 14 paź 2012, 14:30
- Posty: 26 (0/1)
- Skąd: Olsztynek
- Auto: Mazda 323F BJ RF4F '03 2.0 DiTD
witam,i ja wetkne tutaj 3grosze ja w swojej madzi premacy 01 2.0ditd mam zaślepiony egr i wyjęte wklady katalizatorów,wyczyszczone doloty i wyloty,caly uklad turbo intercooler,wycięty ostatni tlumik i wspawany bassowy z sportowego rovera gdzie bylo 190km,auto brzmi dobrze teraz wylatuje jak z procy:) ale poprzerz rozszczelnienie ukladu wydechowego wlasnie wyjecie wkladow katalizatora zmniejszyla sie predkosc maksymalna,tak twierdzi pan CHojnacki z motorsystem w Nadarzynie,autko na hamowni pokazalo 102.2km/75.2kw przy 4114obr/min i 242nm przy 2119obr/min,teraz mysle nad oporo lub red czy chiptunning wybor duzy tylko co nie zaszkodzi:) 

- Od: 25 kwi 2013, 13:34
- Posty: 58
- Skąd: Bieniewiec
- Auto: mazda premacy 2.0 DITD 01
jedyne opcje to box lub oporniki.
Wysoko masz ten max moment obrotowy, może jednak warto by bylo zmienić tłumik końcowy na "węższy"
albo wsadzić wydajniejsze turbo żeby mocniej dmuchało w dole
albo wsadzić wydajniejsze turbo żeby mocniej dmuchało w dole
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
nic nie da większa turbina bo ta dmucha tyle ile potrzeba, tu trzeba podlać paliwem wtedy dół się poprawi i to znacznie.
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
alk80 napisał(a):no to opornik
dokładnie, 50+100 i będzie znaczna poprawa tym bardziej iż wydech jest wolniejszy bez katów no i czysto w dolocie. Widać że pompa sprawna więc będzie dobrze
Chcialo by się zrobić ten oporo:) ale ja natym sie nie znam jak co zestroic co kupic co potrzebne do tego jesli z kims bym sie spiknął i chętnie by pomógł wtym byłbym wdzięczny,widać z skąd jestem więc może ktoś blisko a pomoże:) 
co tłumika to widac jaki mam koncowy na foto w dziale przedstwaiania swoich aut,myślę teraz czy wymiana i na jaki da sens bo moze dac mu tez przelotowy srodkowy od razu,zamiast obudowy po kacie,druga obudowa od kata jest zaraz w zderzaku za kolektorem bodajze jesli dobrze piszę,tak mialem dwa katy w aucie dziwne co:) więc czekam na radę czy dać mu koncowy jak piszecie węższy i czy dac mu przelotowy środkowy też?
patrzylem allegro fajne są te mugen w sumie nie znam sie moze jakies propozycje co ladnie by sie prezentowalo dalo tą moc i dżwiek niczym nascar w środku jak mam teraz:)

co tłumika to widac jaki mam koncowy na foto w dziale przedstwaiania swoich aut,myślę teraz czy wymiana i na jaki da sens bo moze dac mu tez przelotowy srodkowy od razu,zamiast obudowy po kacie,druga obudowa od kata jest zaraz w zderzaku za kolektorem bodajze jesli dobrze piszę,tak mialem dwa katy w aucie dziwne co:) więc czekam na radę czy dać mu koncowy jak piszecie węższy i czy dac mu przelotowy środkowy też?
patrzylem allegro fajne są te mugen w sumie nie znam sie moze jakies propozycje co ladnie by sie prezentowalo dalo tą moc i dżwiek niczym nascar w środku jak mam teraz:)
- Od: 25 kwi 2013, 13:34
- Posty: 58
- Skąd: Bieniewiec
- Auto: mazda premacy 2.0 DITD 01
cyber napisał(a):,tak mialem dwa katy w aucie dziwne co:)
nic dziwnego nie jest, w RF4F są dwa katalizatory a najlepiej to zastąpić je rurą o średnicy wydechu bo w tej sposób trochę spaliny zwalniają rozprężając się w puszkach.
Wydech jest ważny w dieslu ale jak nie walczysz o każdego konia mechanicznego to zostaw jak jest.
to nie jest dobry pomysł, strumienica przecież przyspiesza wylot spalin, a u ciebie przecież przez to zmniejszyła się prędkość maksymalna
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
alk80 napisał(a):to nie jest dobry pomysł, strumienica przecież przyspiesza wylot spalin, a u ciebie przecież przez to zmniejszyła się prędkość maksymalna
A w ogóle ktoś sprawdzał tą prędkość czy oparte jest to jedynie na opinii Pana Chojnackiego?
jedynie co ja bym zrobił to zastąpił puszki katalizatorów normalnymi rurami, żadnych strumienic nie dawaj.
Ah kiedyś też miałem plany modyfikacji wydechu i dolotu
no nic puszki zostaly tylko by auto przechodzilo przegląd,ale jak tak mowicie pewnie racji w tym jest,czyli modyfikacja na na te rury zamiast puszek,a wydech?moze jednak za duzy zebym mial sie z kim spotkac z was bylo by latwiej,a i powaznie mysle nad tym tuningiem z oporo,jak cos to mieszkam po trasie na wawe przy katowickiej tzw..moze ktos lata na wawe lub cos i moglby pomoc?! 
- Od: 25 kwi 2013, 13:34
- Posty: 58
- Skąd: Bieniewiec
- Auto: mazda premacy 2.0 DITD 01
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje