Zwiększanie mocy za pomocą cewki i oporników (Diesel)

Postprzez ewemarkam » 24 sty 2013, 21:05

Geometria była robiona 1,5 roku temu, jak kupiłem samochód. Silnik wygląda identycznie, tzn też nie ma przepływki oraz taka samą gruchę od turbiny. Też myślałem właśnie o pompie. W zasadzie to może mój może jest "zamulony", jazdą miejską? Podsumowując to w zasadzie w tym momencie już znaczenie będzie miał chyba tylko stan pompy, Opony miałem 195/50R15 podczas "pomiarów" a drugi samochód to nie mam pojęcia, ale to chyba nie ma znaczenia, opon bym się nie czepiał.

W zasadzie odbiegamy od tematu...
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez zoltex » 5 mar 2013, 19:58

Przeczytałem cały (!) wątek i za jakiś czas sprawdze ten opornikotuning na własnej maździe, ale bardziej zainteresowało mnie odłączenie EGRu, co było tutaj gdzieś wspomniane. Chodzi o to że nie trzeba zaślepiać EGRu, a wystarczy go odłączyć od ciśnienia, które nim steruje( i będzie cały czas zamknięty). I teraz pytanie: czy po takiej operacji wywala błąd czy nie wywala ? (w temacie ktoś zrobił kilka km, ale to raczej za mało)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 paź 2012, 14:30
Posty: 26 (0/1)
Skąd: Olsztynek
Auto: Mazda 323F BJ RF4F '03 2.0 DiTD

Postprzez alk80 » 5 mar 2013, 20:09

właśnie trzeba go zaślepić, ale to nie jest trudna operacja, a przy EGR wystarczy poluzować dwie nakrętki chyba 12, nie trzeba go całkiem odkręcać,
jak odłączysz to będzie świecić kontrolka świec żarowych
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez ewemarkam » 5 mar 2013, 23:28

EGR w DiTD ma jedną wadę. Jest jakby cały czas częściowo otwarty (uchylony). Nie spasowany jest dobrze. Widziałem to u Siebie ale także opisywało to samo zjawisko parę osób na forum. Wiec najlepiej go zaślepić blaszką miedzianą, wygrzaną uprzednio choćby na palniku gazowym kuchenki. Blaszka stanie się tym samym miękka i plastyczna. Więc dobrze uszczelni połączenie.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez kierownik » 5 mar 2013, 23:29

alk80 napisał(a):dwie nakrętki chyba 12

na klucz 12
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez zoltex » 29 kwi 2013, 15:56

Szykuje sie do tego oporotuningu <czarodziej> Tylko że zdjęcia i filmiki z pierwszych stron powygsały i nie jestem pewny w który kabel sie wpiąć przy przepływce (na zdjęciach które sie uchowały są 3 kable w kostce a u mnie 5)
Załączam zdjęcia i jakbyście mogli sprawdzić czy dobrze mysle
Załączniki
Zdjęcie0122.jpg
Zdjęcie0119.jpg
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 paź 2012, 14:30
Posty: 26 (0/1)
Skąd: Olsztynek
Auto: Mazda 323F BJ RF4F '03 2.0 DiTD

Postprzez cyber » 10 maja 2013, 18:50

witam,i ja wetkne tutaj 3grosze ja w swojej madzi premacy 01 2.0ditd mam zaślepiony egr i wyjęte wklady katalizatorów,wyczyszczone doloty i wyloty,caly uklad turbo intercooler,wycięty ostatni tlumik i wspawany bassowy z sportowego rovera gdzie bylo 190km,auto brzmi dobrze teraz wylatuje jak z procy:) ale poprzerz rozszczelnienie ukladu wydechowego wlasnie wyjecie wkladow katalizatora zmniejszyla sie predkosc maksymalna,tak twierdzi pan CHojnacki z motorsystem w Nadarzynie,autko na hamowni pokazalo 102.2km/75.2kw przy 4114obr/min i 242nm przy 2119obr/min,teraz mysle nad oporo lub red czy chiptunning wybor duzy tylko co nie zaszkodzi:) <glupek2>
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2013, 13:34
Posty: 58
Skąd: Bieniewiec
Auto: mazda premacy 2.0 DITD 01

Postprzez Neonixos666 » 10 maja 2013, 19:48

jedyne opcje to box lub oporniki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9512 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez alk80 » 10 maja 2013, 22:32

Wysoko masz ten max moment obrotowy, może jednak warto by bylo zmienić tłumik końcowy na "węższy"

albo wsadzić wydajniejsze turbo żeby mocniej dmuchało w dole
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez Neonixos666 » 10 maja 2013, 23:13

nic nie da większa turbina bo ta dmucha tyle ile potrzeba, tu trzeba podlać paliwem wtedy dół się poprawi i to znacznie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9512 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez alk80 » 10 maja 2013, 23:19

no to opornik ;)
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez Neonixos666 » 10 maja 2013, 23:22

alk80 napisał(a):no to opornik ;)


dokładnie, 50+100 i będzie znaczna poprawa tym bardziej iż wydech jest wolniejszy bez katów no i czysto w dolocie. Widać że pompa sprawna więc będzie dobrze :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9512 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez cyber » 11 maja 2013, 13:29

Chcialo by się zrobić ten oporo:) ale ja natym sie nie znam jak co zestroic co kupic co potrzebne do tego jesli z kims bym sie spiknął i chętnie by pomógł wtym byłbym wdzięczny,widać z skąd jestem więc może ktoś blisko a pomoże:) <glupek2>

co tłumika to widac jaki mam koncowy na foto w dziale przedstwaiania swoich aut,myślę teraz czy wymiana i na jaki da sens bo moze dac mu tez przelotowy srodkowy od razu,zamiast obudowy po kacie,druga obudowa od kata jest zaraz w zderzaku za kolektorem bodajze jesli dobrze piszę,tak mialem dwa katy w aucie dziwne co:) więc czekam na radę czy dać mu koncowy jak piszecie węższy i czy dac mu przelotowy środkowy też?

patrzylem allegro fajne są te mugen w sumie nie znam sie moze jakies propozycje co ladnie by sie prezentowalo dalo tą moc i dżwiek niczym nascar w środku jak mam teraz:) :D
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2013, 13:34
Posty: 58
Skąd: Bieniewiec
Auto: mazda premacy 2.0 DITD 01

Postprzez Neonixos666 » 11 maja 2013, 14:14

cyber napisał(a):,tak mialem dwa katy w aucie dziwne co:)


nic dziwnego nie jest, w RF4F są dwa katalizatory a najlepiej to zastąpić je rurą o średnicy wydechu bo w tej sposób trochę spaliny zwalniają rozprężając się w puszkach.

Wydech jest ważny w dieslu ale jak nie walczysz o każdego konia mechanicznego to zostaw jak jest.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9512 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez cyber » 11 maja 2013, 19:57

a co myslicie o strumiennicy ktos stosowal?
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2013, 13:34
Posty: 58
Skąd: Bieniewiec
Auto: mazda premacy 2.0 DITD 01

Postprzez alk80 » 11 maja 2013, 20:44

to nie jest dobry pomysł, strumienica przecież przyspiesza wylot spalin, a u ciebie przecież przez to zmniejszyła się prędkość maksymalna
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez peks3 » 12 maja 2013, 08:52

Kto z okolic opola umie przeprowadzic zwiekszenie mocy za pomoca cewki i opornikow??:)
peks3
 

Postprzez Neonixos666 » 12 maja 2013, 10:08

alk80 napisał(a):to nie jest dobry pomysł, strumienica przecież przyspiesza wylot spalin, a u ciebie przecież przez to zmniejszyła się prędkość maksymalna


A w ogóle ktoś sprawdzał tą prędkość czy oparte jest to jedynie na opinii Pana Chojnackiego?

jedynie co ja bym zrobił to zastąpił puszki katalizatorów normalnymi rurami, żadnych strumienic nie dawaj.


Ah kiedyś też miałem plany modyfikacji wydechu i dolotu :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9512 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez cyber » 12 maja 2013, 18:42

no nic puszki zostaly tylko by auto przechodzilo przegląd,ale jak tak mowicie pewnie racji w tym jest,czyli modyfikacja na na te rury zamiast puszek,a wydech?moze jednak za duzy zebym mial sie z kim spotkac z was bylo by latwiej,a i powaznie mysle nad tym tuningiem z oporo,jak cos to mieszkam po trasie na wawe przy katowickiej tzw..moze ktos lata na wawe lub cos i moglby pomoc?! <płacze>
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2013, 13:34
Posty: 58
Skąd: Bieniewiec
Auto: mazda premacy 2.0 DITD 01

Postprzez cyber » 20 maja 2013, 21:37

temat ucichł..nikt nie ma po drodze a sam tego nie zrobie:( trudno zostaje box lub softmod
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2013, 13:34
Posty: 58
Skąd: Bieniewiec
Auto: mazda premacy 2.0 DITD 01

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje