Mazda6 (GJ) – Nasze wrażenia i opinie

Mazda6 GJ (2012– 2016) / Mazda6 GL (2016- )

Postprzez adamus28 » 1 maja 2013, 20:10

grzegokow1612 mam do ciebie pare pytań:
-jak wyglądało odbieranie auta
-czy w bydgoszczy dają podkładki pod tablice
-jak obsługa w aso
– czy coś ci proponowali ponad cene jaką miałeś na umowie
– na co zwracać przy odbiorze auta

ja mam w maju odbiór i chce wiedzieć co i jak żebym czegos nie przeoczył pozdrawiam :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2013, 00:53
Posty: 88
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 2.5 192KM AT 2013 Skypassion
Jet Black Sedan

Postprzez discus » 2 maja 2013, 18:27

Paweł napisał(a):1. Prędkość bliska zeru (1-3? km/h) nie jest mierzona przez komputer i dla niego przy tej prędkości samochód już stoi w miejscu. Wynika to ze sposobu działania czujników przy kołach.


Zauważyłem, iż bez biegu przy małej prędkości tuż przed odłączeniem silnika przez I-stop załącza się zielona kontrolka I-stop. Czas krótki na reakcję ale jak się przyzwyczaisz możesz zdążyć z decyzją jaki wybrać manewr.
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2013, 12:26
Posty: 95

Postprzez grzegokow1612 » 2 maja 2013, 22:19

[quote="adamus28"]-jak wyglądało odbieranie auta
-czy w bydgoszczy dają podkładki pod tablice
-jak obsługa w aso
– czy coś ci proponowali ponad cene jaką miałeś na umowie
– na co zwracać przy odbiorze auta [/quote
Witam
-podkładki pod tablice dają ja nawet miałem zamontowane bo autko w leasingu
– ponad cenę nic nie proponowali mialem autko zastępcze oddalem z zerowym bakiem
– zwracaj uwagę na lakier popatrz czy niema rys i wgniotków obejrzyj środek i sprawdź wyposażenie jakie mialeś dodatkowo zamawiane
– jeśli chodzi o obsługę to rzeczowo odpowiadali na wszelkie pytania jakie mnie nurtowały.

A teraz spostrzeżenie które jednak drażni to falująca maska ktora jednak przyprawia czlowieka troche o mieszane uczucia co do jakości jej wykonania bo gdy faktycznie mija nas cięzarówka jadąca np 60 na godzine a ty 70 to maska jak by chciala odfrunąć. jeśli chodzi o spalanie to rewelka trasa Bydgoszcz Poznan miasto i powrót to 5,8 litra i nie mowie tutaj o jeździe ktora by utrudniała jazdę innym kierującym
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2013, 11:19
Posty: 114
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MAZDA 6 (GJ) 2013 SKYPASSION 2.0 165 KM,MT, I-ELOOP NAVI,JASNA SKÓRA,GRAY METEOR

Postprzez adamus28 » 2 maja 2013, 22:56

Dzięki za odpowiedz,słyszałem ze z tą maską można jechac do serwisu i coś tam podklejają,nie wiem czy to pomoże ale warto sprawdzić :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2013, 00:53
Posty: 88
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 2.5 192KM AT 2013 Skypassion
Jet Black Sedan

Postprzez discus » 2 maja 2013, 23:42

Zauważyłem, iż wychodząc z auta często bezwładnie naciskam przyciski sterowania fotela co skutkuje zmianą siedzenia. Może to wynik z mojego wysokiego wzrostu :)
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2013, 12:26
Posty: 95

Postprzez grzegokow1612 » 3 maja 2013, 09:21

discus napisał(a):Zauważyłem, iż wychodząc z auta często bezwładnie naciskam przyciski sterowania fotela

u mnie nie mam takiego problemu moze dlatego ze mam tylko 174 cm wzrostu ustaw tak ze jak otwierasz auto ze swojego kluczyka to ustawi sie automatycznie ja tak mam bo jak zona przestawi to wsiadam juz na gotowca.
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2013, 11:19
Posty: 114
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MAZDA 6 (GJ) 2013 SKYPASSION 2.0 165 KM,MT, I-ELOOP NAVI,JASNA SKÓRA,GRAY METEOR

Postprzez OldSeb » 3 maja 2013, 18:27

Witajcie,

nie zaglądałem z różnych przyczyn na forum przez chyba miesiąc, z tego co widzę to mam lekturę na kilka wieczorów :D
Przez rzeczony miesiąc zrobiłem 2,5 tys. km z czego ok tysiąca w trasie – w całości po DK7. W sumie niezbyt wiele ale wystarczy aby dość dodrze poznać auto.

Na początek usterki: brak, jeśli nie liczyć dwukrotnego strajku systemu iStop. Z niewiadomych przyczyn kontrolka systemu zaczęła migać na pomarańczowo co wg instrukcji ma oznaczać awarię i konieczność wizyty w ASO. Po restarcie silnika problem ustąpił.

Prowadzenie. Krótko – wymiata. Pomimo dwóch miesięcy i tyle samo tys. km banan nie znika z twarzy. Do twardości zawieszenia przyzwyczaiłem się bardzo szybko a rodzinka również nie narzeka. Łyżką dziegciu niestety jest zbyt, moim zdaniem, czuły układ kierowniczy przy prędkościach rzędu 130-140km/h. Nie wiem czy to przypadłość mojego egzemplarza czy ten typ tak ma. Tak czy inaczej mi osobiście przeszkadza i nieco męczy w dłuższej trasie.

Ergonomia w sumie bez zarzutu. Najbardziej przypadł mi do gustu system rolet i rozkładania foteli w wersji kombi. Jakbym miał się czepiać to średnio sprawdzają się przyciski na kierownicy – patent stosowany we francuzach (joysticki pod kierownicą) są dużo wygodniejsze.

Osiągi – krótko szału nie ma "dzięki" fatalnie moim zdaniem zestopniowanej jedynce i dwójce. W warunkach miejskich jest to mocno denerwujące i każdemu kto rozważa silnik benzynowy 2.0 proponuję zwrócić na to szczególną uwagę na to podczas jazd testowych. Problem dramatycznie pogłębia się gdy jedziemy autem obciążonym. Dla mnie niestety jest to największa wada tego samochodu, która stanowi zaskakujący kontrast ze świetną całą resztą samochodu i po prostu nie pasuje do charakteru samochodu.

Jazda w trasie raczej bezproblemowa. Zaryzykuję tezę, że gdy mamy jedynie kierowcę na pokładzie auto wymiata. Natomiast przy dociążeniu auta czuć niestety niedobór mocy. Trochę mnie to zastanawia, ponieważ przesiadłem się z auta francuskiego o podobnych osiągach i tam dysproporcja pomiędzy autem lekkim a dociążonym nie była tak odczuwalna. Spalanie to kolejny silny atut auta – pod moją nogą po Warszawie wychodzi 8l, w trasie 6,5 bez specjalnego oszczędzania. Różnica pomiędzy wskazaniem kompa a tym co wychodzi z tankowania to ok 0,2l

Z bajerów najmniej przydatny okazał się system LDWS. O ile warunkach dróg dwujezdniowych może być przydatny to na zwykłych drogach wręcz przeszkadza w sytuacji kiedy szykujesz się do wyprzedzania i trzeba lekko się "wychylić".

Wrażenia estetyczne pomimo upływu dwóch miesięcy nadal takie same – podchodząc do auta mam ochotę całować maskę <lol>
Mądrzy urzędnicy, nawet korzystając z ułomnych przepisów, potrafią podjąć właściwe decyzje. W odwrotnej sytuacji nawet najlepsze prawo nie uchroni obywateli przed głupimi decyzjami. Ch. de Gaulle
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2013, 21:08
Posty: 45
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GJ 2012 2.0 SKYACTIV-G

Postprzez Lakcow91 » 5 maja 2013, 11:16

Teraz w automaniaku porównują mazdę 6 drugiej i trzeciej generacji:))
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2012, 11:30
Posty: 179
Skąd: Radom
Auto: Honda

Postprzez Somonides » 5 maja 2013, 11:31

Witaj
Nie mam w tej chwili TV,napisz proszę co mówili.
Początkujący
 
Od: 22 kwi 2013, 18:41
Posty: 14
Auto: zamówiona GJ 2,5

Postprzez rockman85 » 5 maja 2013, 11:37

Mówili że Nowa 6 w salonie jest niewiele droższa od poprzedniej generacji, ale jest zdecydowanie bardziej ekonomiczna, ma zwiększoną sztywność nadwozia o 40%(!!!), trochę mniejszą pojemność bagażnika w litrach, w zamian za większą pokowność. IMO nowa 6 jest niesamowita-miałem okazję widzieć już jedną na ulicy i naprawdę robi niesamowite wrażenie
Sent from my HTC Desire S using Tapatalk
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2013, 17:40
Posty: 57
Skąd: Żnin
Auto: Mazda 6 GG 2003 2.0 136km

Postprzez Lakcow91 » 5 maja 2013, 11:41

No i jeszcze o wadze mniejszej i spalaniu na plus nowej:)
Porównywali też Skodę Octavie II i III, lepsza okazała się II ze względu na zawieszenie niezależne. Do nowej III dali zależne czyli gorsze i tańsze..
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2012, 11:30
Posty: 179
Skąd: Radom
Auto: Honda

Postprzez Somonides » 5 maja 2013, 12:22

Dzięki za informacje.A nie mówili nic o falującej masce,jak niektórzy użytkownicy GJ...trochę mnie to przeraża i odstrasza przed zakupem.
Początkujący
 
Od: 22 kwi 2013, 18:41
Posty: 14
Auto: zamówiona GJ 2,5

Postprzez MMM » 5 maja 2013, 12:49

Właśnie wróciłem z wojaży przez tydzień zrobiłem prawie 4000 km głównie po autostradach z prędkościami do 160 km/h i nie zaobserwowałem nic niepokojącego w zachowaniu maski. Może ktoś inny stwierdziłby, że faluje, dla mnie w porównaniu z innymi samochodami nie odbiega w znaczący sposób. Gdyby nie dyskusje na ten temat, w ogóle bym się masce nie przyglądał.
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2005, 08:21
Posty: 61
Skąd: Piła
Auto: M6 SkyEnergy 2,0 AT kombi

Postprzez Somonides » 5 maja 2013, 12:54

Dzięki za głos rozsądku.Mimo różnych głosów niezadowolonych z GJ na forum i tak pozostanę fanem marki.Natomiast decyzja 2,0 czy 2,5 a może diesel jeszcze mnie trochę pomęczy.
Początkujący
 
Od: 22 kwi 2013, 18:41
Posty: 14
Auto: zamówiona GJ 2,5

Postprzez grzegokow1612 » 5 maja 2013, 18:47

MMM napisał(a):Właśnie wróciłem z wojaży przez tydzień zrobiłem prawie 4000 km głównie po autostradach z prędkościami do 160 km/h i nie zaobserwowałem nic niepokojącego w zachowaniu maski

Kurczę jeśli chodzi o tą maskę to u mnie faluje niestety tak jak opisalem w poprzednim poście nawet nie mowiąc o tym problemie żonie ona to zauważyłą ((zwłąszcza jak mijam się z cięzarówka na normalnej drodze bo faktycznie na autostradzie nie jest to az tak upierdliwe i widoczne)) i mowila zebym sie zatrzymał bo chyba maska niedomknięta a więc problem jako taki jest. cała reszta to majstersztyk wielki plus dla mazdy nawet kuzyn wielbiciel bmw oraz posiadzacz 2 letniej x3 byl bardzo pozytywnie zaskoczony i juz się napalił ze kupi zonie mazdę 3 jak tylko wyjdzie nowy model, a więc coś te madzie mają w sobie
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2013, 11:19
Posty: 114
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MAZDA 6 (GJ) 2013 SKYPASSION 2.0 165 KM,MT, I-ELOOP NAVI,JASNA SKÓRA,GRAY METEOR

Postprzez polak900 » 5 maja 2013, 20:34

Co wam to przeszkadza nie rozumiem
Rozpędźcie się do 200 km/h jak odfrunie, to dopiero biadolcie
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez Leszkowy » 6 maja 2013, 14:20

Handlowcy i inni prezenterzy tak się reklamuje auto :D <spoko>

Fajny gość.
Ostatnio edytowano 6 maja 2013, 14:57 przez Marianek, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Poprawilem link
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2012, 12:32
Posty: 90 (0/2)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GJ 2.0 Skyactiv-G 165KM i-ELOOP MT SkyPASSION. Soul Red.
Sedan.

Postprzez HHHRRR » 8 maja 2013, 11:01

Pisałem już w innym wątku ("Nawigacja TomTom Mazda NB1. Czy warto?").
Według mnie niemożność bezpłatnego zaktualizowania mapy znajdującej się w urządzeniu nawigacyjnym po zakupie, do najnowszej wersji dostępnej mapy ... wynika z pominięcia instalacji w określony sposób (za pomocą znajdującej się w programie TomTom Home opcji "Narzędzia/Skorzystaj z gwarancji najnowszych map").
Pozdrawiam!

Dopisano 8 maja 2013, 11:02:

No i zniknął post, do którego się wyżej odniosłem :D
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2013, 08:57
Posty: 43
Auto: Mazda 6 2013 2.5
SKYACTIV-G 192KM 6AT
i-ELOOP SkyPassion
(Mazda GJ)

Postprzez bieski » 8 maja 2013, 11:12

HHHRRR napisał(a):No i zniknął post,

Znalazles go <jupi> –> http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?p=2626782#p2626782 ;)

Panowie sorry ze tak wam przenosze te posty ;) Ale przynajmniej prosciej to pozniej znalesc.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez grzegokow1612 » 10 maja 2013, 21:01

Witam mam problem zauważyłem że w miękkim dowodzie leasing wklepał mi model GH zamiast GJ jak wy mieliście? czy to potem zmienili na twardym juz na GJ czy zostało nadal GH. Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2013, 11:19
Posty: 114
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MAZDA 6 (GJ) 2013 SKYPASSION 2.0 165 KM,MT, I-ELOOP NAVI,JASNA SKÓRA,GRAY METEOR

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6