przegrzewający się silnik

Postprzez Kojacek » 3 maja 2013, 09:39

Witajcie
Podobne tematy być może były ale moje objawy są dość specyficzne podobnie jak moja M6...
Oczywiście prośba o wsparcie i jednocześnie przepraszam jeżeli moje pytanie nie powinno zaistnieć w tym dziale – dopiero zaczynam na tym forum.
No więc posiadam M6 2004 r. diesel teoretycznie 143KM ale już dwóch mechaników (w tym znany podwarszawski elektronik) powiedzieli mi że mam tuning komputera i że jest tego około 170-180KM. Nie ważne, wcale mi to nie potrzebne...
Mam problem. Auto mi się przegrzewa ale tylko w wybranych warunkach. Musi być powyżej 15st C i prędkość powyżej 110-120 km/h. W zeszłym roku jechałem do Chorwacji z dzieciakami i problem był masakryczny. Na autostradzie wskazówka temperatury cyklicznie leciała samą górę, gdy była już prawie na maxie – wyłączała się klimatyzacja. Zwalniałem do ok. 90 km/h lub np. droga jechała w dół i auto znowu się studziło, wskazówka wracała prawie na środek. I tak całą podróż. Zaznaczam że auto jest po wszystkich bieżących przeglądach. Po powrocie zrobiłem kolejny przegląd i wymieniłem termostat.
Właśnie teraz jestem w podróży. tym razem w Holandii. jechałem z Polski dłuuuugą autostradą. Było chłodno ale gdy w cieplejszy dzień było z 15stC znowu problem powrócił. Auto się przegrzewa...
Co można jeszcze sprawdzić ???
Chcę wymontować i oczywścić chłodnicę ale nie mam pomysłu co dalej. Może to kwestia tego tuningu który wysila silnik ??? Heeeelp
Początkujący
 
Od: 26 cze 2012, 22:29
Posty: 9
Auto: Mazda 6
2,0 diesel – 136KM
2004r.

Postprzez mądry » 3 maja 2013, 11:28

Specem nie jestem, ale znajomy podkręcając auto (w sumie to dość sporo bo ze 130km na ok 200km) po zimie musiał wymienić intercooler i przerobić układ chłodzenia bo miał problem właśnie z przegrzewającym się silnikiem, ogarnij tą chłodnicę i zobacz czy czasem nie była spawana w kilku miejscach. (widziałem przypadek że prawie pół chłodnicy było pospawanej i to w taki sposób że ta połowa była nie drożna- są rzeźbiarze :| )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez misiek89 » 3 maja 2013, 11:35

Te modyfikacje nie maja wpływu na przegrzewanie w granicach rozsądku, dużo osób tak jeździ i sobie chwalą, nie ubywa ci płynu chłodzącego? Sprawdź cały układ czy jest drożny również do sprawdzenia termostat i pompa wody tak mnie ciekawi czy masz na pewno zalane płynu tyle ile trzeba były tu przypadki że im mechanik zalał płowe tego co trzeba i nie odpowietrzył i się silnik grzał.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez Kojacek » 3 maja 2013, 17:59

No więc jest tak: pompa wody była wymieniona nie dawno z rozrządem. Termostat wymieniłem też nie dawno – właśnie po tych zeszłorocznych problemach. Płynu jest na maxa i nic nie ubywa. Chłodnica wygląda "ładnie" nie widać aby była rzeźbiona.... Auto kupiłem z niemiec... Hmm zrobię jeszcze przed wakacjami czyszczenie tej chłodnicy... Jutro ruszam z Holandii do Polski. Czeka mnie 1200km i mam tyloko nadzieję że nie będzie cieplej niż 15stC choć dzisiaj tutaj był upał :–( trudno, będę zwalniał do 90 i jakoś dam radę....
Początkujący
 
Od: 26 cze 2012, 22:29
Posty: 9
Auto: Mazda 6
2,0 diesel – 136KM
2004r.

Postprzez kubsztyk » 3 maja 2013, 18:11

Przede wszystkim, klimatyzacja również obciąża silnik, więc zrezygnuj raczej z tego udogodnienia na czas podróży.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez Hubix » 5 maja 2013, 00:22

Parę lat temu jak miałem służbowego Opla miałem następujące objawy:

Zima, na polu około -20 stopni. Jadę około 100km/h w samochodzie rośnie temperatura, włączają się wentylatory – nic to nie daję – temperatura rośnie.

Jadę 70km/h, ogrzewanie w kabinie na max – temperatura w okolicach 90 stopni.

Przekraczam magiczne 70km/h silnik przegrzewa się.

Przyczyna:

Walnięty termostat – zaciąłw się pozycji zamkniętej.

Silnik chłodzony jedynie był przez nagrzewnicę która była w pełni otwarta.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Kojacek » 5 maja 2013, 18:58

Zajechałem szczęśliwie do domu :–) Nawet nie było tak źle. Temperatura skoczyła jedynie ze 3 razy. Tak sobie pomyślałem że dla testów fajnie by było mieć wyprowadzone w kabinie kontrolki wentylatorów abym wiedział czy faktycznie one się włączają bo znajomy też podrzucił mi sugestię że może to czujnik za późno włącza wentylatory. Jak to jest w M6 – jest jakiś zwykły czujnik (wiecie gdzie on jest ?) właczający bezpośrednio wentylatory czy może jakiś cudaczny czujnik połączony z komputerem który to dopiero decyduje o włączeniu wentylatorów ?
Acha, w zeszłym roku gdy silnik mi się przegrzewał – sam wyłączał klimatyzację i jechałem w megaupale bez klimy...
Termostat odpada, bo jak pisałem – wymieniałem go i nie pomogło...
Początkujący
 
Od: 26 cze 2012, 22:29
Posty: 9
Auto: Mazda 6
2,0 diesel – 136KM
2004r.

Postprzez zagiell » 5 maja 2013, 20:07

W poprzednim samochodzie (Opel Vectra B) miałem podobne problemy. Zimą problemów z temperaturą nie miałem, natomiast jak zrobiło się cieplej, problemy ze wzrostem temperatury były już dość uciążliwie. Musiałem jeździć z odsuniętą szybą, ogrzewaniem na max i nawiewem skierowanym w ten sposób, aby powietrze wylatywało na zewnątrz (szczególnie w mieście). Jak jechałem powyżej 100km/h poza miastem, temperatura rosła, jadąc ok. 90km/h spadała do normalnego poziomu. W między czasie sprawdziłem termostat, chłodnicę i wszystko było w porządku. Została mi więc ostatnia możliwość – pompa wody (co ciekawe wymieniana 70kkm – firmy rouville – wcześniej przy poprzedniej wymianie rozrządu, a w tym modelu powinno wymieniać się ją co drugą wymianę). Przez chwilę myślałem, że może to uszczelka pod głowicą, ale nie było żadnych objawów jej uszkodzenia. Z racji iż nastąpił czas na wymianę rozrządu, wymieniłem też i pompę wody. Okazało się, że łożysko było całkowicie zużyte i przy wyższych prędkościach, po prostu nie nadążała z prowadzeniem obiegu płynu chłodzącego. Po wymianie rozrządu i pompy wody problemy całkowicie ustąpiły. Po tym wszystkim wymieniłem jeszcze oba czujniki temperatury, bo wentylator uruchamiał się za późno. Co prawda ja nie mam już tego samochodu, ale pozostał on w rodzinie i wiem, że do tej pory żadnych problemów z temperaturą nie ma.
Być może pompa wody jest wadliwa – szansa niewielka, ale zawsze istnieje taka możliwość. Ewentualnie sprawdź uszczelkę pod głowicą, czy nie masz płynu w oleju, lub oleju w płynie chłodzącym i czy nie słychać bulgotania podczas pracy silnika. Czujniki temperatury również na wszelki wypadek warto sprawdzić – najlepiej jakby ktoś miał ten sam samochód i wziąć na podmianę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2012, 11:45
Posty: 231 (0/1)
Skąd: Częstochowa/Kłobuck
Auto: Mazda 6 GH 2010r. 2.0 ON 140KM

Postprzez Bart0n » 5 maja 2013, 21:43

Może sprawdź tą pompę. Ruville'a miałem za coś lepszego, a po 2000km od założenia rozrządu pompa zaczęła przepuszczać, nie przegrzewał się ale dosłownie kapało z samochodu. Musiałem ciągle dolewać płynu. Na szczęście uznali reklamację. Sprawdzałeś czy układ odpowietrzony? To bardzo ważne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 21:07
Posty: 675 (3/2)
Skąd: SZY KR
Auto: L3 FR4T

Postprzez Enduro » 5 maja 2013, 23:19

Bart0n napisał(a):Może sprawdź tą pompę. ...

wymien.
P.S.
jesli tuning zostal zle wykonany, to nadmiar wtryskiwanego paliwa powoduje przyrost mocy, ale tez zbyt wysokie temperatury spalania.
jest to bardzo niebezpieczne szczegolnie dla tlokow!
jesli pompa wody, termostat i chlodnia wraz z wezami jest okay, to problem tkwi w tej modyfikacji elektronicznej.

E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Kojacek » 7 maja 2013, 15:51

Pompę wymieniałem zaledwie ok. 8tys km temu... Tuning robił niemiec ja kupując to autonawet nie wiedziałem o tym ale wszystko wskazywało na to że to była raczej jakaś profesjonalna robota...
Początkujący
 
Od: 26 cze 2012, 22:29
Posty: 9
Auto: Mazda 6
2,0 diesel – 136KM
2004r.

Postprzez Enduro » 7 maja 2013, 17:22

Kojacek napisał(a):..to była raczej jakaś profesjonalna robota...

to raczej moze choc nie musi miec kosztowne skutki! <glupek2>
kiedys widzielem taki drogi i b. fachowy tuning w Niemczech, lub jego efekty tzn. te ewidentnie nieporzadane!
tloki stopione jakby z wosku byly i na sloncu troche postaly,
a wtryski tzn. ich koncowki solidnie nadtopione.
a caly ten prof. tuning kosztowal ponad 1000 euro!
nic tylko sie pochlastac! <nie powiem>
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez PiotrN » 24 lip 2013, 22:05

Witam. Mam identyczny problem. Udało się Tobie Kojacek go rozwiązać? Wymieniłem termostat, pompę wody wymieniłem płyn, przy okazji przeczyściłem magicznym preparatem orlenu i nadal to samo! Dodam tylko, że oprócz rosnącego wskaźnika temperatury powyżej 120km/h, płyn mi się gotuje przy tej prędkości i wywala przez zbiorniczek wyrównawczy. Płyn po wymianie nie miał śladów oleju, węże normalne, nie kopci więc raczej nie uszczelka pod głowicą. Zastanawiam się nad wymianą chłodnicy i czujnika, może załącza za późno wentylatory? już sam nie wiem co jeszcze może być przyczyną.
Początkujący
 
Od: 29 maja 2012, 19:32
Posty: 2
Skąd: Poznań
Auto: mazda 6 2.0D 136KM kombi 2004r

Postprzez Kojacek » 14 sie 2013, 16:12

No wreszcie z przyjemnością mogę odpowiedzieć że problem rozwiązany <jupi> Wszystko dotąd było niepotrzebnymi działaniami... Problem był prosty – zaklajstrowana chłodnica. Wymieniłem na nową i właśnie wróciłem z wakacji znowu w Chorwacji. Jechałem w upale 38st C po autostradzie pod górę ok. 130km/h i zero przegrzewania, silnik i klima chodziły idealnie, wskazówka temperatury cały czas na środku <jupi> i po problemie...
Początkujący
 
Od: 26 cze 2012, 22:29
Posty: 9
Auto: Mazda 6
2,0 diesel – 136KM
2004r.

Postprzez MIRAS M6 » 23 sie 2013, 10:54

Mam podobny problem tylko że mój silnik się nie przegrzewa ale powyżej 120km/h zaobserwowałem wyrzucanie płynu na pokrywę silnika ze zbiornika wyrównawczego.Pompa wody wymieniona razem z rozrządem 10 tkm temu,chłodnica drożna bo nagrzewa się równomiernie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2013, 22:10
Posty: 1361 (87/33)
Skąd: OPOLE/LEPPERSDORF
Auto: MAZDA 6 KOMBI SPORT DYNAMIC (GH) 2,2 R2AA 185KM 2009 r.
PRZEBIEG 453 000
MAZDA 6 (GG) 2.3 Pb 2002 r. AERO PAKIET przekazana dla Vasat
MAZDA 3 (BL) 1,6 Pb 2011 r. AERO PAKIET przekazana dla ASIA M6

Postprzez przemek_bsi » 24 sie 2013, 13:14

MIRAS M6 napisał(a):wyrzucanie płynu na pokrywę silnika ze zbiornika wyrównawczego


Uszczelka pod głowicą kończy żywot?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2011, 16:27
Posty: 92 (1/1)
Skąd: Siemiatycze
Auto: Mazda 6 2.0 136hp

Postprzez MIRAS M6 » 11 lut 2014, 12:07

U mnie również jest już po problemie.Uszczelka pod głowicą dmuchnięta pomiędzy 1 a 2 oraz pomiędzy 3 i 4 cylindrem.Kompresja przedostawała się do układu chłodzenia i z tąd wyrzucanie płynu ze zbiornika wyrównawczego.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2013, 22:10
Posty: 1361 (87/33)
Skąd: OPOLE/LEPPERSDORF
Auto: MAZDA 6 KOMBI SPORT DYNAMIC (GH) 2,2 R2AA 185KM 2009 r.
PRZEBIEG 453 000
MAZDA 6 (GG) 2.3 Pb 2002 r. AERO PAKIET przekazana dla Vasat
MAZDA 3 (BL) 1,6 Pb 2011 r. AERO PAKIET przekazana dla ASIA M6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6