Mazda6 (GH) – Szybkie pytania

Mazda6 2007–2012

Postprzez boyazont » 27 kwi 2013, 18:45

Hej Wojtek, a gdzie jest ten czujnik i czy moge go przeczyscic samemu?? Dzisiaj znowu sie wlaczyl bez powodu. Pozdro.
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2013, 20:52
Posty: 84 (1/2)
Skąd: Hampshire UK
Auto: Mazda 6 SPORT 2.2 DIESEL 2009 (185BHP)

Postprzez dyzioo » 29 kwi 2013, 19:52

Czym się różni filtr powietrza od benzyny a od dieselka...??
Kiedys wymieniałem filtr w GY (diesel) i w ASO mi powiedzieli ze filtr jaki wmontowałem jest od benzyny... LX939
a do diesla jest inny....hmm...
Teraz mam GH benzyne zamowilem LX939, otworzyłem filtr i widze ze jest inny – te falbanki na filtrze są rzadkie...

Pozdro600
Dyzioo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2008, 13:56
Posty: 247 (0/3)
Skąd: Gumilas
Auto: byla M6 GG 2.0 D 2005
byla M6 GH 2.0 2008
jest M6 GJ 2,0 Pb AT 2013

Postprzez bieski » 29 kwi 2013, 19:55

dyzioo napisał(a): te falbanki na filtrze są rzadkie...

To jest ok, bena nie potrzebuje tyle powietrza co diesel.

<czytaj> viewtopic.php?f=90&t=65171#3
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez CudownyBocianek » 30 kwi 2013, 00:01

Panowie mam pytanie. Jeżeli sam chciałbym się zabrać za regulację luzu zaworów, czyszczenie smoka i wymianę łancucha rozrządu to jakie graty będą mi potrzebne? Czy ktoś wie może? Czy jest jakiś katalog online lud do instalki z oryginalnymi częściami do mazdy z cennikiem? Czy między miską olejową a blokiem silnika jest tylko silikon czy jeszcze jakaś dedykowana uszczelka. No i jakie momenty dokręcenia śrub miski, pokrywy zaworów, wtrysków itp.

Pozdrawiam CudownyBocianek.
Jak nie ma polskich znaków to sorry ale pisze ze srajtfona Szajsunga... Amen
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2013, 22:29
Posty: 315 (0/8)
Auto: Mazda 6 GH Kombi R2AA 2009 rok, Mazda 3 BK Hatchback Y6 2007 rok

Postprzez Marianek » 30 kwi 2013, 07:41

viewtopic.php?f=139&t=104723
Za oplata dostaniesz dostęp do wszystkich potrzebnych informacji, za darmo masz schematy i cennik.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez iron74 » 30 kwi 2013, 08:30

Witam
Od kilku dnia zauważyłem że podczas energicznego skrętu w lewo, z tyłu auta-bagażnika dochodzi odgłos stukniecia. Po wejsciu w zakret jest jedno głuche takie jak by plastikowe pukniecie, po wyjsciu z zakretu jest drugie cichsze. Nie ma tego stuku jak robię skret w prawo. Odczucie jest takie jak by jakis element był luzny i w zakrecie sie przemieszczał uderzajac w cos, a przy prostowaniu kół wracał do swojej pozycji lekko uderzajac na powrocie. Z bagaznika powyciagałem rzeczy mogące robic ten hałas, jedynie zostały czesci oryginalnie spakowane czyli, hak, lewarek itd. Może miał ktos z Was podobnie?
Początkujący
 
Od: 4 kwi 2013, 13:21
Posty: 6
Auto: Mazda 6 GH 2008 2,0 diesel 140KM

Postprzez chmooreck » 30 kwi 2013, 10:49

lewarek dobrze dokręcony ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1118 (0/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez iron74 » 30 kwi 2013, 11:03

Lewarek dzisiaj rano jeszcze dokręcałem, nie ma luzu, a te dwa stuki jeden po drugim dalej występują tylko w lewym troszke szybszym skrecie. Nic nie slychac podczas jazdy prosto,skrecie w prawo czy to na asfalcie czy na mniej równej drodze.
Początkujący
 
Od: 4 kwi 2013, 13:21
Posty: 6
Auto: Mazda 6 GH 2008 2,0 diesel 140KM

Postprzez aczek » 30 kwi 2013, 15:15

Witam
koledzy wymieniłem uszczelki pod wtryskami i nadal mam przedmuchy i czuć spaliny spod korka :( :( co można jeszcze zrobić ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2008, 17:55
Posty: 35
Skąd: londyn
Auto: mazda6 02rok 2,0 diesel 136 byla, teraz
mazda6 2010 2,2 polift kombi

Postprzez Sebal » 30 kwi 2013, 21:49

Może źle dokręcone wtryski są
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:22
Posty: 643 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez KJZK » 1 maja 2013, 08:30

Witam,

Chciałbym się podzielić przygodą jak mnie ostatnio spotkała. Otóż od miesiąca jestem szczęśliwym posiadaczem Mazdy 6 Benz. 2008 GH Aut. z przebiegiem 43 tys.km. (auto było sprawdzane i bardzo dobrze utrzymane).
Podczas podróży do pracy do Holandii w okolicach ringu berlińskiego usłyszałem głośny huk spod maski i automatycznie wyświetliły się wszystkie kontrolki na kokpicie, po zjechaniu na pas awaryjny okazało się, że strzelił pasek wieloklinowy (był w dobrym stanie) napędzający pompę wody, alternator, klimatyzację itd. Oczywiście lekki szok i koszta z tym związane bo laweta do Polski tania nie jest.
Po oględzinach naprawdę dobrych 3 mechaników okazało się, że przyczyną zerwania paska wieloklinowego jest koło pasowe kompresora klimatyzacji które z niewiadomych przyczyn ma pogięte rowki na długości ok. 7 cm. (załączam fotkę).
Dodam jeszcze, że koła pasowego samego się nie wymieni tylko cały kompresor. Oryginał kosztuję ok. 3.5 tys. zł. zamiennik ok. 1.5 tys. zł. Mechanicy wspomnieli również, że uszkodzone koło pasowe musiało było wcześniej, a w jakich okolicznościach trudno powiedzieć.
I tu drodzy forumowicze pytanie do Was jak myślicie co mogło być przyczyną pogiętych rowków tego koła?

Pozdrawiam,

Krzysiek
Załączniki
2013-04-29-273.jpg
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 30 mar 2013, 08:23
Posty: 5
Skąd: Koszalin
Auto: Aktualnie:

Mazda 3 1.6 BK Benz. 2006 Aut.
Mazda 6 2.0 GJ Sedan Benz. 2014 Aut.

Postprzez Janusz626 » 1 maja 2013, 12:10

Witaj, wyglada to tak jakby cos wpadlo i udezylo mechanicznie w kolo pasowe, kamien lub cos innego I stad takie zniszczenie.


Wysyłane z mojego HTC Vision za pomocą Tapatalk 2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Sebal » 1 maja 2013, 14:20

Ewidentnie uszkodzenie musiało powstać po kontakcie koła z czymś metalowym ewentualnie bardzo twardym. Koło jest pogięte i zeszlifowane w tym miejscu. Ktoś zamaskował usterkę zakładając nowy pasek przed sprzedażą. Niestety jedyna możliwość to wymiana kompresora. Może spróbuj kupić jakąś używkę w dobrym stanie?
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:22
Posty: 643 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez polak900 » 1 maja 2013, 14:41

Sebal napisał(a):Ktoś zamaskował usterkę zakładając nowy pasek przed sprzedażą.


Uroki kupowania używanych aut, wyrazy współczucia
<płacze>
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez KJZK » 1 maja 2013, 17:13

Sebal napisał(a):Ewidentnie uszkodzenie musiało powstać po kontakcie koła z czymś metalowym ewentualnie bardzo twardym. Koło jest pogięte i zeszlifowane w tym miejscu. Ktoś zamaskował usterkę zakładając nowy pasek przed sprzedażą. Niestety jedyna możliwość to wymiana kompresora. Może spróbuj kupić jakąś używkę w dobrym stanie?


Musiałem kupić właśnie używkę, z zamiennikiem jak kłopot bo nie pasuję. Inter Cars sprowadził mi dwa kompresory i żaden nie pasował! Wcześniej pisałem że oryginał kosztuję w ASO 3.5 tys. ale to do diesla, a do benzyny 6 tys.! Ceny makabra.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 30 mar 2013, 08:23
Posty: 5
Skąd: Koszalin
Auto: Aktualnie:

Mazda 3 1.6 BK Benz. 2006 Aut.
Mazda 6 2.0 GJ Sedan Benz. 2014 Aut.

Postprzez grande_vittorio » 1 maja 2013, 19:26

Wyglada to na potraktowanie kola pasowego "kowalskimi" narzedziami i umiejetnosciami. Jezeli kupiles auto od profesjonalnego podmiotu, to na Twoim miejscu probowalbym dochodzic od tych gnojkow zwrotu kosztow naprawy.
Początkujący
 
Od: 29 cze 2012, 22:57
Posty: 17
Auto: Mazda 6 GH
2,2 diesel 185 KM
2008/9

Postprzez KJZK » 2 maja 2013, 21:11

Używany kompresor dzisiaj dotarł, prezentuję się solidnie:) W sobotę będzie montowany.
Mam nadzieję, że to ostatnia niespodzianka w tym aucie.
Co do ewentualnych roszczeń to ciężko by było z naszym ustawodawstwem (tzn. widziały gały co brały) o jakiś pozytywny efekt, odpuściłem.
Załączniki
2013-05-02-280.jpg
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 30 mar 2013, 08:23
Posty: 5
Skąd: Koszalin
Auto: Aktualnie:

Mazda 3 1.6 BK Benz. 2006 Aut.
Mazda 6 2.0 GJ Sedan Benz. 2014 Aut.

Postprzez jaro76 » 2 maja 2013, 21:57

Witam.Jestem tu nowy i niewiem w odpowiednim dziale zadaje pytanie.A mianowicie kupiłem sobie mazdę 6 2008 bez navigacji.Zobaczyłem że można taką navi kupić na allegro,ale czy moje auto ma wszystko co potrzebne żeby móc ją zamontować bez jakiś dodatkowych kosztów? Czy są tam przewody itp.?
Początkujący
 
Od: 28 kwi 2013, 13:31
Posty: 20
Auto: Mazda 6 kombi, 2.0 diesel 140KM,2008r

Postprzez KubaJ. » 2 maja 2013, 22:34

Z tego co mi wiadomo nie ma chyba tylko anteny GPS. Informacje od mechanika zajmującego się Japońskimi autami, z resztą sam myślałem żeby u siebie navi zamontować.
Początkujący
 
Od: 31 sty 2013, 14:26
Posty: 28
Auto: BMW E36 316i LPG
Mazda 6 GH 2.0 CiTD '08

Postprzez Cyruś » 2 maja 2013, 23:03

Witam,

stałem się szczęśliwym posiadaczem Mazdy 6 (2012 – USA),

czy ktoś może podzielić się informacjami na temat wymiarów swojego samochodu z rynku europejskiego tego samego modelu (tj. >2010r)

Pytam, gdyż tak olbrzymiego sedana w życiu nie widziałem – jest dłuższy od większość kombi, koło których zaparkuje.

Z tego co porównałem to wersja z USA, jest:

1. O 165mm – dłuższa od EU (4920mm)
2. O 55mm – szersza od EU (1840mm)
3. O 30mm – wyższa od EU (1470mm)

Czy ktoś mógłby sprawdzić wymiary swojego samochodu w książce dołączonej do samochodu i potwierdzić wymiary EU? Oczywiście chodzi o sedana.

jeżeli faktycznie tak olbrzymie różnice są w wymiarach, to nie mam co się dziwić iż części z EU nie pasują do wersji USA.
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2013, 13:55
Posty: 32
Auto: Mazda 6 – 2012 (USA), 2,5l (2488cc)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6