Mazda6 (GH) – Szybkie pytania
Czym się różni filtr powietrza od benzyny a od dieselka...
Kiedys wymieniałem filtr w GY (diesel) i w ASO mi powiedzieli ze filtr jaki wmontowałem jest od benzyny... LX939
a do diesla jest inny....hmm...
Teraz mam GH benzyne zamowilem LX939, otworzyłem filtr i widze ze jest inny – te falbanki na filtrze są rzadkie...
Pozdro600
Kiedys wymieniałem filtr w GY (diesel) i w ASO mi powiedzieli ze filtr jaki wmontowałem jest od benzyny... LX939
a do diesla jest inny....hmm...
Teraz mam GH benzyne zamowilem LX939, otworzyłem filtr i widze ze jest inny – te falbanki na filtrze są rzadkie...
Pozdro600
Dyzioo
Panowie mam pytanie. Jeżeli sam chciałbym się zabrać za regulację luzu zaworów, czyszczenie smoka i wymianę łancucha rozrządu to jakie graty będą mi potrzebne? Czy ktoś wie może? Czy jest jakiś katalog online lud do instalki z oryginalnymi częściami do mazdy z cennikiem? Czy między miską olejową a blokiem silnika jest tylko silikon czy jeszcze jakaś dedykowana uszczelka. No i jakie momenty dokręcenia śrub miski, pokrywy zaworów, wtrysków itp.
Pozdrawiam CudownyBocianek.
Pozdrawiam CudownyBocianek.
Jak nie ma polskich znaków to sorry ale pisze ze srajtfona Szajsunga... Amen
viewtopic.php?f=139&t=104723
Za oplata dostaniesz dostęp do wszystkich potrzebnych informacji, za darmo masz schematy i cennik.
Za oplata dostaniesz dostęp do wszystkich potrzebnych informacji, za darmo masz schematy i cennik.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 7010 (210/247)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Witam
Od kilku dnia zauważyłem że podczas energicznego skrętu w lewo, z tyłu auta-bagażnika dochodzi odgłos stukniecia. Po wejsciu w zakret jest jedno głuche takie jak by plastikowe pukniecie, po wyjsciu z zakretu jest drugie cichsze. Nie ma tego stuku jak robię skret w prawo. Odczucie jest takie jak by jakis element był luzny i w zakrecie sie przemieszczał uderzajac w cos, a przy prostowaniu kół wracał do swojej pozycji lekko uderzajac na powrocie. Z bagaznika powyciagałem rzeczy mogące robic ten hałas, jedynie zostały czesci oryginalnie spakowane czyli, hak, lewarek itd. Może miał ktos z Was podobnie?
Od kilku dnia zauważyłem że podczas energicznego skrętu w lewo, z tyłu auta-bagażnika dochodzi odgłos stukniecia. Po wejsciu w zakret jest jedno głuche takie jak by plastikowe pukniecie, po wyjsciu z zakretu jest drugie cichsze. Nie ma tego stuku jak robię skret w prawo. Odczucie jest takie jak by jakis element był luzny i w zakrecie sie przemieszczał uderzajac w cos, a przy prostowaniu kół wracał do swojej pozycji lekko uderzajac na powrocie. Z bagaznika powyciagałem rzeczy mogące robic ten hałas, jedynie zostały czesci oryginalnie spakowane czyli, hak, lewarek itd. Może miał ktos z Was podobnie?
- Od: 4 kwi 2013, 13:21
- Posty: 6
- Auto: Mazda 6 GH 2008 2,0 diesel 140KM
Lewarek dzisiaj rano jeszcze dokręcałem, nie ma luzu, a te dwa stuki jeden po drugim dalej występują tylko w lewym troszke szybszym skrecie. Nic nie slychac podczas jazdy prosto,skrecie w prawo czy to na asfalcie czy na mniej równej drodze.
- Od: 4 kwi 2013, 13:21
- Posty: 6
- Auto: Mazda 6 GH 2008 2,0 diesel 140KM
Witam,
Chciałbym się podzielić przygodą jak mnie ostatnio spotkała. Otóż od miesiąca jestem szczęśliwym posiadaczem Mazdy 6 Benz. 2008 GH Aut. z przebiegiem 43 tys.km. (auto było sprawdzane i bardzo dobrze utrzymane).
Podczas podróży do pracy do Holandii w okolicach ringu berlińskiego usłyszałem głośny huk spod maski i automatycznie wyświetliły się wszystkie kontrolki na kokpicie, po zjechaniu na pas awaryjny okazało się, że strzelił pasek wieloklinowy (był w dobrym stanie) napędzający pompę wody, alternator, klimatyzację itd. Oczywiście lekki szok i koszta z tym związane bo laweta do Polski tania nie jest.
Po oględzinach naprawdę dobrych 3 mechaników okazało się, że przyczyną zerwania paska wieloklinowego jest koło pasowe kompresora klimatyzacji które z niewiadomych przyczyn ma pogięte rowki na długości ok. 7 cm. (załączam fotkę).
Dodam jeszcze, że koła pasowego samego się nie wymieni tylko cały kompresor. Oryginał kosztuję ok. 3.5 tys. zł. zamiennik ok. 1.5 tys. zł. Mechanicy wspomnieli również, że uszkodzone koło pasowe musiało było wcześniej, a w jakich okolicznościach trudno powiedzieć.
I tu drodzy forumowicze pytanie do Was jak myślicie co mogło być przyczyną pogiętych rowków tego koła?
Pozdrawiam,
Krzysiek
Chciałbym się podzielić przygodą jak mnie ostatnio spotkała. Otóż od miesiąca jestem szczęśliwym posiadaczem Mazdy 6 Benz. 2008 GH Aut. z przebiegiem 43 tys.km. (auto było sprawdzane i bardzo dobrze utrzymane).
Podczas podróży do pracy do Holandii w okolicach ringu berlińskiego usłyszałem głośny huk spod maski i automatycznie wyświetliły się wszystkie kontrolki na kokpicie, po zjechaniu na pas awaryjny okazało się, że strzelił pasek wieloklinowy (był w dobrym stanie) napędzający pompę wody, alternator, klimatyzację itd. Oczywiście lekki szok i koszta z tym związane bo laweta do Polski tania nie jest.
Po oględzinach naprawdę dobrych 3 mechaników okazało się, że przyczyną zerwania paska wieloklinowego jest koło pasowe kompresora klimatyzacji które z niewiadomych przyczyn ma pogięte rowki na długości ok. 7 cm. (załączam fotkę).
Dodam jeszcze, że koła pasowego samego się nie wymieni tylko cały kompresor. Oryginał kosztuję ok. 3.5 tys. zł. zamiennik ok. 1.5 tys. zł. Mechanicy wspomnieli również, że uszkodzone koło pasowe musiało było wcześniej, a w jakich okolicznościach trudno powiedzieć.
I tu drodzy forumowicze pytanie do Was jak myślicie co mogło być przyczyną pogiętych rowków tego koła?
Pozdrawiam,
Krzysiek
- Od: 30 mar 2013, 08:23
- Posty: 5
- Skąd: Koszalin
- Auto: Aktualnie:
Mazda 3 1.6 BK Benz. 2006 Aut.
Mazda 6 2.0 GJ Sedan Benz. 2014 Aut.
Ewidentnie uszkodzenie musiało powstać po kontakcie koła z czymś metalowym ewentualnie bardzo twardym. Koło jest pogięte i zeszlifowane w tym miejscu. Ktoś zamaskował usterkę zakładając nowy pasek przed sprzedażą. Niestety jedyna możliwość to wymiana kompresora. Może spróbuj kupić jakąś używkę w dobrym stanie?
Sebal napisał(a):Ewidentnie uszkodzenie musiało powstać po kontakcie koła z czymś metalowym ewentualnie bardzo twardym. Koło jest pogięte i zeszlifowane w tym miejscu. Ktoś zamaskował usterkę zakładając nowy pasek przed sprzedażą. Niestety jedyna możliwość to wymiana kompresora. Może spróbuj kupić jakąś używkę w dobrym stanie?
Musiałem kupić właśnie używkę, z zamiennikiem jak kłopot bo nie pasuję. Inter Cars sprowadził mi dwa kompresory i żaden nie pasował! Wcześniej pisałem że oryginał kosztuję w ASO 3.5 tys. ale to do diesla, a do benzyny 6 tys.! Ceny makabra.
- Od: 30 mar 2013, 08:23
- Posty: 5
- Skąd: Koszalin
- Auto: Aktualnie:
Mazda 3 1.6 BK Benz. 2006 Aut.
Mazda 6 2.0 GJ Sedan Benz. 2014 Aut.
Wyglada to na potraktowanie kola pasowego "kowalskimi" narzedziami i umiejetnosciami. Jezeli kupiles auto od profesjonalnego podmiotu, to na Twoim miejscu probowalbym dochodzic od tych gnojkow zwrotu kosztow naprawy.
- Od: 29 cze 2012, 22:57
- Posty: 17
- Auto: Mazda 6 GH
2,2 diesel 185 KM
2008/9
Używany kompresor dzisiaj dotarł, prezentuję się solidnie:) W sobotę będzie montowany.
Mam nadzieję, że to ostatnia niespodzianka w tym aucie.
Co do ewentualnych roszczeń to ciężko by było z naszym ustawodawstwem (tzn. widziały gały co brały) o jakiś pozytywny efekt, odpuściłem.
Mam nadzieję, że to ostatnia niespodzianka w tym aucie.
Co do ewentualnych roszczeń to ciężko by było z naszym ustawodawstwem (tzn. widziały gały co brały) o jakiś pozytywny efekt, odpuściłem.
- Od: 30 mar 2013, 08:23
- Posty: 5
- Skąd: Koszalin
- Auto: Aktualnie:
Mazda 3 1.6 BK Benz. 2006 Aut.
Mazda 6 2.0 GJ Sedan Benz. 2014 Aut.
Witam.Jestem tu nowy i niewiem w odpowiednim dziale zadaje pytanie.A mianowicie kupiłem sobie mazdę 6 2008 bez navigacji.Zobaczyłem że można taką navi kupić na allegro,ale czy moje auto ma wszystko co potrzebne żeby móc ją zamontować bez jakiś dodatkowych kosztów? Czy są tam przewody itp.?
- Od: 28 kwi 2013, 13:31
- Posty: 20
- Auto: Mazda 6 kombi, 2.0 diesel 140KM,2008r
Witam,
stałem się szczęśliwym posiadaczem Mazdy 6 (2012 – USA),
czy ktoś może podzielić się informacjami na temat wymiarów swojego samochodu z rynku europejskiego tego samego modelu (tj. >2010r)
Pytam, gdyż tak olbrzymiego sedana w życiu nie widziałem – jest dłuższy od większość kombi, koło których zaparkuje.
Z tego co porównałem to wersja z USA, jest:
1. O 165mm – dłuższa od EU (4920mm)
2. O 55mm – szersza od EU (1840mm)
3. O 30mm – wyższa od EU (1470mm)
Czy ktoś mógłby sprawdzić wymiary swojego samochodu w książce dołączonej do samochodu i potwierdzić wymiary EU? Oczywiście chodzi o sedana.
jeżeli faktycznie tak olbrzymie różnice są w wymiarach, to nie mam co się dziwić iż części z EU nie pasują do wersji USA.
stałem się szczęśliwym posiadaczem Mazdy 6 (2012 – USA),
czy ktoś może podzielić się informacjami na temat wymiarów swojego samochodu z rynku europejskiego tego samego modelu (tj. >2010r)
Pytam, gdyż tak olbrzymiego sedana w życiu nie widziałem – jest dłuższy od większość kombi, koło których zaparkuje.
Z tego co porównałem to wersja z USA, jest:
1. O 165mm – dłuższa od EU (4920mm)
2. O 55mm – szersza od EU (1840mm)
3. O 30mm – wyższa od EU (1470mm)
Czy ktoś mógłby sprawdzić wymiary swojego samochodu w książce dołączonej do samochodu i potwierdzić wymiary EU? Oczywiście chodzi o sedana.
jeżeli faktycznie tak olbrzymie różnice są w wymiarach, to nie mam co się dziwić iż części z EU nie pasują do wersji USA.
- Od: 1 maja 2013, 13:55
- Posty: 32
- Auto: Mazda 6 – 2012 (USA), 2,5l (2488cc)
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6