Nierówna praca silnika po odpaleniu rano

Postprzez mądry » 15 sie 2009, 21:38

Witam!
Jestem nowy na forum więc wybaczcie jeśli coś namieszałem, ale do sedna sprawy.
Mianowicie jakiś miesiąc temu zakupiłem mazdę 6 2.0 MZR-CD 121km 2005 r. i nie wiem czy to normalne w tym silniku czy nie. O tuż gdy rano uruchamiam zimny silnik przez jakąś minutę pracuje on nie równo do puki się lekko nie zagrzeje, potem jest wszystko w normie jeździ jak trzeba. I teraz pytanie, czy to normalne w tym silniku? a jeśli nie to czym to może być spowodowane?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez krzych » 15 sie 2009, 22:22

mądry napisał(a):O tuż gdy rano uruchamiam zimny silnik przez jakąś minutę pracuje on nie równo do puki się lekko nie zagrzeje


Otóż nie jest to normalne. Sprawdz filtr paliwa. Swiezo tankowany? Ja mialem raz taki "cyrk", ale po trzecim czy czwartym z rzedu odpaleniu samo jej przeszlo i nigdy nie wrocilo (oby tak dalej, tfu, tfu)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Stivi » 15 sie 2009, 22:52

mądry napisał(a):O tuż gdy rano uruchamiam zimny silnik przez jakąś minutę pracuje on nie równo do puki się lekko nie zagrzeje, potem jest wszystko w normie jeździ jak trzeba

obroty Ci faluja?
Stivi
 

Postprzez mądry » 16 sie 2009, 00:55

dokładnie tak kolego, obroty falują.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez mądry » 16 sie 2009, 00:56

Postaram się sprawdzić w poniedziałek ten filtr paliwa, oby to tylko jego przyczyną było bo części nie na leża do najtańszych :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez mądry » 16 sie 2009, 01:02

a no i odkąd go kupiłem to tankuję na tej samej stacji, nie wiem być może to wina naszego cudnego paliwa. Postaram się go również zatankować na innej stacji i sprawdzę efekty..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez krzych » 16 sie 2009, 01:08

Pamietaj, ze ja sie nie bardzo znam, tylko podpowiadam co mozna sprobowac i ludzic sie, ze nic gorszego nie wyjdzie... ;P
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez mądry » 16 sie 2009, 12:02

wiem wiem. Ale każdy ma jakieś swoje teorie i doświadczenia, jedno do drugiego i zawsze coś z tego wyjdzie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez Karol » 17 sie 2009, 14:40

hmmmm mam ten sam problem myslalem ze to normalne w dieslu .... trzeba sie wziasc za wymiane filtra paliwa hehe
Sprzedam felgi 17'' nowe z m3////felgi 17'' z oponami czarny polysk////lapmy tyl m6 polift ///fotele m6 polift /// PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2009, 15:38
Posty: 1476 (1/0)
Skąd: READING/ Ostroleka
Auto: MOJA PIEKNA I BESTIA

Postprzez Stivi » 17 sie 2009, 15:54

mądry napisał(a):dokładnie tak kolego, obroty falują.


Trec_Londyn napisał(a):hmmmm mam ten sam problem myslalem ze to normalne w dieslu .... trzeba sie wziasc za wymiane filtra paliwa

tak te typy juz maja a wymiana filtra nic Ci tu nie pomoze.
Stivi
 

Postprzez Yapa » 18 sie 2009, 00:12

typuję początek końca zaworu SPV, tudzież EGR
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2007, 16:39
Posty: 527
Skąd: Olsztyn
Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM

Postprzez Karol » 18 sie 2009, 17:07

Yapa napisał(a):typuję początek końca zaworu SPV, tudzież EGR


czyli mam poczatek konca od 8 miesiecy tak? to kiedy bedize koniec heheh

Mi sie wydaje ze to diesel i chyba normalne znajomy mechanik mowil ze nie ma sie co przejmowac
Sprzedam felgi 17'' nowe z m3////felgi 17'' z oponami czarny polysk////lapmy tyl m6 polift ///fotele m6 polift /// PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2009, 15:38
Posty: 1476 (1/0)
Skąd: READING/ Ostroleka
Auto: MOJA PIEKNA I BESTIA

Postprzez Yapa » 18 sie 2009, 18:44

Trec_Londyn napisał(a):czyli mam poczatek konca od 8 miesiecy tak? to kiedy bedize koniec heheh

ja miałem falowanie obrotów przez 2 tygodnie potem zaczął gasnąć – wymieniłem zawór i 24 miesiące nic mi nie faluje, choć to diesel. dopóki jeździ to się nie przejmować tu się zgadzam,ale wtedy nie ma co pytać na forum tylko jeździć i się nie przejmować :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2007, 16:39
Posty: 527
Skąd: Olsztyn
Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM

Postprzez mądry » 18 sie 2009, 21:47

dwa tygodnie temu podłączałem swoją madzię pod komputer i nie wykryło złej pracy zaworu EGR ani czego kolwiek, tak więc nie wiem czy oby ten zawór. No ale znawcą mechaniki nie jestem :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez krzych » 18 sie 2009, 23:13

A ja Wam mowie, ze to stanowczo nie jest normalne :P Co do EGR to podobno objawia sie to tylko na niskich obrotach, ale chyba powyzej jalowych... musicie poczytac glebiej (cos mi sie obilo o ucho ze jakos 1500-2200, ale pewnosci nie mam). Oczywiscie jak padaka to moze sie przytkac i zle sie otwierac, w zlym momencie, czyli niby na kazdych obrotach, ale skoro to tylko "plywa" i w dodatku sie uspokaja, to chyba nadal zawor pracuje? U mnie w kazdym razie na zimnym odpalam i nic nie faluje. Nawet na mrozie :P
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Karol » 19 sie 2009, 13:20

hmmmm wymienie filtr paliwa + powietrza i zobacze co bedzie ....
W kazdym badz razie mam tak od kiedy kupilem czasami jest tak ze odpale skacze do 1 tysiaca i po 30 sekundach schodiz do dolu czasami faluje.....Szwagier w pasacie ma tak samo wiec chyba nie ma sie co przejmowac...
Jak padnie sie wymieni heheh
Sprzedam felgi 17'' nowe z m3////felgi 17'' z oponami czarny polysk////lapmy tyl m6 polift ///fotele m6 polift /// PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2009, 15:38
Posty: 1476 (1/0)
Skąd: READING/ Ostroleka
Auto: MOJA PIEKNA I BESTIA

Postprzez mirczek » 24 sie 2009, 23:16

Po dwóch miesiącach od kupna pojawił się u mnie taki sam objaw. Po uruchomieniu silnika obraty falują w dół dopóki silnik się nie rozgrzeje. Dodatkowym objawem jest posykiwanie powietrza po prawej stronie silnika, sprawdzałem przewody i połączenia, nic nie znalazłem. Ciekawostką jest że moc, dymienie i praca silnika są ok a nawet jakby spalanie zmalało:)
mirczek
 

Postprzez smagur » 14 maja 2013, 08:12

Odświeżę temat. Czy ktoś już może zweryfikował przyczynę takiego zachowania silnika po odpaleniu? Czasem mam wrażenie jakby silnk nie pracował na wszystkich cylindrach...
Motocykle są wszędzie.... no i mazdy :D
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2006, 12:53
Posty: 148
Skąd: JÓZEFOSŁAW, W-WA, JELENIA GÓRA
Auto: 6-ka 2.0 Diesel 140 KM 2008 rok

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6