Nierówna praca silnika po odpaleniu rano
Strona 1 z 1
Witam!
Jestem nowy na forum więc wybaczcie jeśli coś namieszałem, ale do sedna sprawy.
Mianowicie jakiś miesiąc temu zakupiłem mazdę 6 2.0 MZR-CD 121km 2005 r. i nie wiem czy to normalne w tym silniku czy nie. O tuż gdy rano uruchamiam zimny silnik przez jakąś minutę pracuje on nie równo do puki się lekko nie zagrzeje, potem jest wszystko w normie jeździ jak trzeba. I teraz pytanie, czy to normalne w tym silniku? a jeśli nie to czym to może być spowodowane?
Jestem nowy na forum więc wybaczcie jeśli coś namieszałem, ale do sedna sprawy.
Mianowicie jakiś miesiąc temu zakupiłem mazdę 6 2.0 MZR-CD 121km 2005 r. i nie wiem czy to normalne w tym silniku czy nie. O tuż gdy rano uruchamiam zimny silnik przez jakąś minutę pracuje on nie równo do puki się lekko nie zagrzeje, potem jest wszystko w normie jeździ jak trzeba. I teraz pytanie, czy to normalne w tym silniku? a jeśli nie to czym to może być spowodowane?
mądry napisał(a):O tuż gdy rano uruchamiam zimny silnik przez jakąś minutę pracuje on nie równo do puki się lekko nie zagrzeje
Otóż nie jest to normalne. Sprawdz filtr paliwa. Swiezo tankowany? Ja mialem raz taki "cyrk", ale po trzecim czy czwartym z rzedu odpaleniu samo jej przeszlo i nigdy nie wrocilo (oby tak dalej, tfu, tfu)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
mądry napisał(a):O tuż gdy rano uruchamiam zimny silnik przez jakąś minutę pracuje on nie równo do puki się lekko nie zagrzeje, potem jest wszystko w normie jeździ jak trzeba
obroty Ci faluja?
-
Stivi
Pamietaj, ze ja sie nie bardzo znam, tylko podpowiadam co mozna sprobowac i ludzic sie, ze nic gorszego nie wyjdzie... 
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
hmmmm mam ten sam problem myslalem ze to normalne w dieslu .... trzeba sie wziasc za wymiane filtra paliwa hehe
Sprzedam felgi 17'' nowe z m3////felgi 17'' z oponami czarny polysk////lapmy tyl m6 polift ///fotele m6 polift /// PW
- Od: 8 sty 2009, 15:38
- Posty: 1476 (1/0)
- Skąd: READING/ Ostroleka
- Auto: MOJA PIEKNA I BESTIA
mądry napisał(a):dokładnie tak kolego, obroty falują.
Trec_Londyn napisał(a):hmmmm mam ten sam problem myslalem ze to normalne w dieslu .... trzeba sie wziasc za wymiane filtra paliwa
tak te typy juz maja a wymiana filtra nic Ci tu nie pomoze.
-
Stivi
Yapa napisał(a):typuję początek końca zaworu SPV, tudzież EGR
czyli mam poczatek konca od 8 miesiecy tak? to kiedy bedize koniec heheh
Mi sie wydaje ze to diesel i chyba normalne znajomy mechanik mowil ze nie ma sie co przejmowac
Sprzedam felgi 17'' nowe z m3////felgi 17'' z oponami czarny polysk////lapmy tyl m6 polift ///fotele m6 polift /// PW
- Od: 8 sty 2009, 15:38
- Posty: 1476 (1/0)
- Skąd: READING/ Ostroleka
- Auto: MOJA PIEKNA I BESTIA
Trec_Londyn napisał(a):czyli mam poczatek konca od 8 miesiecy tak? to kiedy bedize koniec heheh
ja miałem falowanie obrotów przez 2 tygodnie potem zaczął gasnąć – wymieniłem zawór i 24 miesiące nic mi nie faluje, choć to diesel. dopóki jeździ to się nie przejmować tu się zgadzam,ale wtedy nie ma co pytać na forum tylko jeździć i się nie przejmować
- Od: 31 gru 2007, 16:39
- Posty: 527
- Skąd: Olsztyn
- Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM
dwa tygodnie temu podłączałem swoją madzię pod komputer i nie wykryło złej pracy zaworu EGR ani czego kolwiek, tak więc nie wiem czy oby ten zawór. No ale znawcą mechaniki nie jestem ![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
A ja Wam mowie, ze to stanowczo nie jest normalne
Co do EGR to podobno objawia sie to tylko na niskich obrotach, ale chyba powyzej jalowych... musicie poczytac glebiej (cos mi sie obilo o ucho ze jakos 1500-2200, ale pewnosci nie mam). Oczywiscie jak padaka to moze sie przytkac i zle sie otwierac, w zlym momencie, czyli niby na kazdych obrotach, ale skoro to tylko "plywa" i w dodatku sie uspokaja, to chyba nadal zawor pracuje? U mnie w kazdym razie na zimnym odpalam i nic nie faluje. Nawet na mrozie 
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
hmmmm wymienie filtr paliwa + powietrza i zobacze co bedzie ....
W kazdym badz razie mam tak od kiedy kupilem czasami jest tak ze odpale skacze do 1 tysiaca i po 30 sekundach schodiz do dolu czasami faluje.....Szwagier w pasacie ma tak samo wiec chyba nie ma sie co przejmowac...
Jak padnie sie wymieni heheh
W kazdym badz razie mam tak od kiedy kupilem czasami jest tak ze odpale skacze do 1 tysiaca i po 30 sekundach schodiz do dolu czasami faluje.....Szwagier w pasacie ma tak samo wiec chyba nie ma sie co przejmowac...
Jak padnie sie wymieni heheh
Sprzedam felgi 17'' nowe z m3////felgi 17'' z oponami czarny polysk////lapmy tyl m6 polift ///fotele m6 polift /// PW
- Od: 8 sty 2009, 15:38
- Posty: 1476 (1/0)
- Skąd: READING/ Ostroleka
- Auto: MOJA PIEKNA I BESTIA
Po dwóch miesiącach od kupna pojawił się u mnie taki sam objaw. Po uruchomieniu silnika obraty falują w dół dopóki silnik się nie rozgrzeje. Dodatkowym objawem jest posykiwanie powietrza po prawej stronie silnika, sprawdzałem przewody i połączenia, nic nie znalazłem. Ciekawostką jest że moc, dymienie i praca silnika są ok a nawet jakby spalanie zmalało:)
-
mirczek
Odświeżę temat. Czy ktoś już może zweryfikował przyczynę takiego zachowania silnika po odpaleniu? Czasem mam wrażenie jakby silnk nie pracował na wszystkich cylindrach...
Motocykle są wszędzie.... no i mazdy 
- Od: 2 lip 2006, 12:53
- Posty: 148
- Skąd: JÓZEFOSŁAW, W-WA, JELENIA GÓRA
- Auto: 6-ka 2.0 Diesel 140 KM 2008 rok
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6