Po wymianie podkładek pod wtryskiwaczami nie pracuje jeden cylinder – pomysły!

Postprzez Krzytka » 23 lip 2009, 11:33

Wymieniłem podkładki pod wtryskiwaczami, bo spod korka wlewu oleju wydobywały się spaliny. Dwa wtryskiwacze miały przedmuch na podkładce, oczyściłem nagar i zamontowałem spowrotem. Dwa pozostałe oczyściłem i wymieniłem podkładki. Wszystko złożyłem (chyba dobrze) i po odpaleniu silnika okazało się, że nierówno pracuje (wyraźnie nie działa jeden cylinder) i po chwili na wolnych obrotach przechodzi w tryb serwisowy. Po ponownym uruchomieniu kontrolki gasną ale efekt nierówno pracującego i szarpiącego silnika pozostaje. Proszę o jakieś pomysły i sugestie. Dodam, że przed tą moją niefrasobliwą naprawą silnik działał bez zarzutu.
Ostatnio edytowano 23 lip 2009, 12:52 przez Krzytka, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 4 sie 2006, 18:48
Posty: 35
Skąd: Raszówka/Lubin
Auto: Mazda 6 kombi 2003 rok 136 KM
Mazda 6 kombi 2008 rok 140 KM
Mazda 6 kombi 2019 rok 2,5

Postprzez Grzyby » 23 lip 2009, 11:46

Rozumiem że wszystkie podkładki dałeś nowe, oryginalne ??

P.S. Regulamin obowiązuje wszystkich. Nawet użytkowników z prawie 3 letnim stażem.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez MarekW » 23 lip 2009, 12:25

czyli coś poszło nie tak ..albo podkładki nieszczelne albo wtryskiwacze podczas czyszczenia uszkodziłeś .. skoro było przed ingerencja ok... a jakieś kabelki nie porozłączałeś .. albo jakiś rurek nie po skręcałeś?
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez Krzytka » 23 lip 2009, 12:38

Wszystkie podkładki nowe, oryginalne, przedmuchów już nie ma. Nie wiem jakbym miał uszkodzić wtryskiwacz, czyściłem je, ale tylko korpus.

P.S. Nie wiem w którym punkcie naruszyłem regulamin. Mam pecha bo za każdym razem gdy poruszam nowy temat coś jest nie tak.......
Forumowicz
 
Od: 4 sie 2006, 18:48
Posty: 35
Skąd: Raszówka/Lubin
Auto: Mazda 6 kombi 2003 rok 136 KM
Mazda 6 kombi 2008 rok 140 KM
Mazda 6 kombi 2019 rok 2,5

Postprzez Krzytka » 23 lip 2009, 12:39

Czy po takiej wymianie nie jest potrzebna obligatoryjnie kalibracja?
Forumowicz
 
Od: 4 sie 2006, 18:48
Posty: 35
Skąd: Raszówka/Lubin
Auto: Mazda 6 kombi 2003 rok 136 KM
Mazda 6 kombi 2008 rok 140 KM
Mazda 6 kombi 2019 rok 2,5

Postprzez Grzyby » 23 lip 2009, 12:41

Krzytka napisał(a):Wszystkie podkładki nowe, oryginalne, przedmuchów już nie ma. Nie wiem jakbym miał uszkodzić wtryskiwacz, czyściłem je, ale tylko korpus.

To ja nie mam pomysłów? Może nieodpowiedniej siły użyłeś przykręcając?

A odnośnie regulaminu – chodzi o nazewnictwo tematu (mają być 2 linie wypełnione):
Globy napisał(a):4. Tytuły nowych wątków powinny być formułowane w precyzyjny i zrozumiały sposób. Staraj się w tytule zawrzeć wyrazy, które najlepiej oddadzą temat wypowiedzi i w późniejszym czasie ułatwią odszukanie wątku, zacznij go z wielkiej litery. Nie dopuszczalne są nieprecyzyjne tematy w rodzaju: „Mam problem!”, „Co to może być?”.

W polu "Opcjonalny opis tematu" obligatoryjnie dopisz symbole określające pojazd, którego dotyczy pytanie. Jeśli temat dotyczy elementów charakterystycznych dla wybranej jednostki napędowej, koniecznie dopisz także symbol silnika, gdy zaś temat dotyczy skrzyni biegów – dopisz na końcu rodzaj skrzyni.

(składnia: typ model silnik (ew. skrzynia biegów), np: 626 GE KL; Xedos 6 CA KF ASB itp).

Jeśli masz problemy z określeniem symboli, zajrzyj tutaj lub w treści wypowiedzi opisz model własnymi słowami. Dokładne określenie pojazdu wielokrotnie zwiększa szanse otrzymania odpowiedzi. Przykłady prawidłowo zatytułowanych wątków:

TEMAT: Uszkodzony przegub napędowy – wymienić czy regenerować ?
OPIS: 6 GG L3

TEMAT: Niewłaściwe działanie układu ABS – metody diagnozowania.
OPIS: 3 BK MZR-CD

W przypadku błędnego zatytułowania tematu i zwrócenia uwagi przez Moderatora, masz 24h na poprawę tematu. Brak zmian skutkuje usunięciem tematu do Kosza.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Krzytka » 23 lip 2009, 12:51

Nawet kupiłem sobie klucz dynamometryczny!
Forumowicz
 
Od: 4 sie 2006, 18:48
Posty: 35
Skąd: Raszówka/Lubin
Auto: Mazda 6 kombi 2003 rok 136 KM
Mazda 6 kombi 2008 rok 140 KM
Mazda 6 kombi 2019 rok 2,5

Postprzez Grzyby » 23 lip 2009, 12:53

Krzytka napisał(a):Nawet kupiłem sobie klucz dynamometryczny

No to problem mnie przerósł, brak pomysłów.
Możesz zrobić jeszcze test przelewowy żeby sprawdzić wtryski.

P.S. Temat ok :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez MAZVAGTECH » 23 lip 2009, 15:16

Numery przewodow oporowych zgadzaja sie z numerami wtryskiwaczy?
Grzyby napisał(a):Możesz zrobić jeszcze test przelewowy żeby sprawdzić wtryski.

Zrob to i bedziesz mial jasnosc sytuacji, chociaz warto sprawdzic jaki blad przychodzi. Jesli jest za duza korekta na wtryskiwaczu komputer sam odcina paliwo na ten cylinder
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 15:28
Posty: 268 (0/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda GH 2.0D z przekladka na 2,2

Postprzez nynuch76 » 23 lip 2009, 19:37

Witam kolega w warsztacie miał ostatnio to samo jeden z wtryskiwaczy był tak zapieczony że przy próbie wyjęcia rozkręcił się o ok.ćwierć obrotu ponowne skręcenie nic nie dało pomogła wymiana wtrysku :(
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)Obrazek
Kto wymyślił downsizing ?
Forumowicz
CUP 2011 miejsce 1
 
Od: 31 sie 2005, 12:42
Posty: 632 (24/26)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 sportkombi 2.2 diesel
Mazda wy"Miata" 2.5 benzyna

Postprzez radekbialy » 24 lip 2009, 20:08

nynuch76 napisał(a):Witam kolega w warsztacie miał ostatnio to samo jeden z wtryskiwaczy był tak zapieczony że przy próbie wyjęcia rozkręcił się o ok.ćwierć obrotu ponowne skręcenie nic nie dało pomogła wymiana wtrysku

tu sie nic nie rozkreci jedynie cały wtryskiwacz wychodzi.
czy odłaczyłes akumlator podczas wymiany?
miałem tez taki chwilowy problem też po wymianie podkładek ale przejechałem sie troche i sie wszystko samo po ustawiało. u mnie zadne błedy nie wychodziły.
powodzenia
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2008, 22:47
Posty: 58
Skąd: włocławek
Auto: 626 2.0 99r 136KM

Postprzez nynuch76 » 24 lip 2009, 20:58

Wyjmij wtrysk którego podkładka była nieszczelna jak go lekko nie obrócisz to nagar go tak trzyma że możesz silnik podnosić na nim w góre.
Kto wymyślił downsizing ?
Forumowicz
CUP 2011 miejsce 1
 
Od: 31 sie 2005, 12:42
Posty: 632 (24/26)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 sportkombi 2.2 diesel
Mazda wy"Miata" 2.5 benzyna

Postprzez xANDy » 25 lip 2009, 09:19

Albo nieszczelność na rurkach wysokiego ciśnienia (może zapowietrzona listwa CR/czujnik), albo coś z okablowaniem (to mi bardziej pasuje na okablowanie własnie). Sprawdź czy każdy wtryskiwacz ma swój prawidłowy kabelek oporowy. Czy właściwe wtryski wróciły na właściwe miejsce?

Krzytka napisał(a):Czy po takiej wymianie nie jest potrzebna obligatoryjnie kalibracja?
Jeśli nie zamieniłeś wtryskiwaczy to powyższe twierdzenie pozbawione jest sensu.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Krzytka » 25 lip 2009, 16:35

A napiszcie mi Kochani koledzy jak odpowietrzyć układ paliwowy, bo może rzeczywiście to jest przyczyną mojej gehenny z Mazdeczką.
Forumowicz
 
Od: 4 sie 2006, 18:48
Posty: 35
Skąd: Raszówka/Lubin
Auto: Mazda 6 kombi 2003 rok 136 KM
Mazda 6 kombi 2008 rok 140 KM
Mazda 6 kombi 2019 rok 2,5

Postprzez Krzytka » 25 lip 2009, 16:37

Kabelki oporowe i wtryskiwacze wróciły na swoje miejsca, raczej nie przestawiłem wtryskiwaczy, a numerki mam nieskomplikowane 1, 1, 2, 1. Choć rzeczywiście te dwa z nagarem wychodziły bardzo ciężko.
Forumowicz
 
Od: 4 sie 2006, 18:48
Posty: 35
Skąd: Raszówka/Lubin
Auto: Mazda 6 kombi 2003 rok 136 KM
Mazda 6 kombi 2008 rok 140 KM
Mazda 6 kombi 2019 rok 2,5

Postprzez Krzytka » 27 lip 2009, 11:59

Jednak lekko rozkręciłem jeden wtryskiwacz....i wymiana.
Forumowicz
 
Od: 4 sie 2006, 18:48
Posty: 35
Skąd: Raszówka/Lubin
Auto: Mazda 6 kombi 2003 rok 136 KM
Mazda 6 kombi 2008 rok 140 KM
Mazda 6 kombi 2019 rok 2,5

Postprzez Krzytka » 27 lip 2009, 13:59

A jednak nie wymiana – wtryskiwacz został skręcony, założony i silnik działa jak szwajcarski zegarek. Bardzo dziękuję za podpowiedzi i sugestie!
Forumowicz
 
Od: 4 sie 2006, 18:48
Posty: 35
Skąd: Raszówka/Lubin
Auto: Mazda 6 kombi 2003 rok 136 KM
Mazda 6 kombi 2008 rok 140 KM
Mazda 6 kombi 2019 rok 2,5

Postprzez radekbialy » 4 sie 2009, 16:08

nie chce zakladac nowego tematu wiec sie tu podczepie, chciałem sie zapytac czy ktos zna numer uszczelniacza który uszczelnia przewód paliwowy zasilajacy wtryskiwacz chodzi o te cztery okragłe uszczelki. Dzieki
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2008, 22:47
Posty: 58
Skąd: włocławek
Auto: 626 2.0 99r 136KM

Postprzez radekbialy » 4 sie 2009, 20:22

już zdobyłem to tak dla innych podam RF5C-13-R08
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2008, 22:47
Posty: 58
Skąd: włocławek
Auto: 626 2.0 99r 136KM

Postprzez Enduro » 5 sie 2009, 19:57

MarekW napisał(a):albo wtryskiwacze podczas czyszczenia uszkodziłeś ..

to jest mocno watpliwe!
chyba ze mu spadly na ziemie lub stukal po nich mlotem
bo przy oczyszcaniu nawet szczotka druciana
jest to niewykonalne aby je uszkodzic
sa z bardzo twardego materialu
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6