Po wymianie podkładek pod wtryskiwaczami nie pracuje jeden cylinder – pomysły!
1, 2
Wymieniłem podkładki pod wtryskiwaczami, bo spod korka wlewu oleju wydobywały się spaliny. Dwa wtryskiwacze miały przedmuch na podkładce, oczyściłem nagar i zamontowałem spowrotem. Dwa pozostałe oczyściłem i wymieniłem podkładki. Wszystko złożyłem (chyba dobrze) i po odpaleniu silnika okazało się, że nierówno pracuje (wyraźnie nie działa jeden cylinder) i po chwili na wolnych obrotach przechodzi w tryb serwisowy. Po ponownym uruchomieniu kontrolki gasną ale efekt nierówno pracującego i szarpiącego silnika pozostaje. Proszę o jakieś pomysły i sugestie. Dodam, że przed tą moją niefrasobliwą naprawą silnik działał bez zarzutu.
Ostatnio edytowano 23 lip 2009, 12:52 przez Krzytka, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 4 sie 2006, 18:48
- Posty: 35
- Skąd: Raszówka/Lubin
- Auto: Mazda 6 kombi 2003 rok 136 KM
Mazda 6 kombi 2008 rok 140 KM
Mazda 6 kombi 2019 rok 2,5
Rozumiem że wszystkie podkładki dałeś nowe, oryginalne
P.S. Regulamin obowiązuje wszystkich. Nawet użytkowników z prawie 3 letnim stażem.
P.S. Regulamin obowiązuje wszystkich. Nawet użytkowników z prawie 3 letnim stażem.
czyli coś poszło nie tak ..albo podkładki nieszczelne albo wtryskiwacze podczas czyszczenia uszkodziłeś .. skoro było przed ingerencja ok... a jakieś kabelki nie porozłączałeś .. albo jakiś rurek nie po skręcałeś?
- Od: 4 wrz 2006, 09:13
- Posty: 340
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)
Wszystkie podkładki nowe, oryginalne, przedmuchów już nie ma. Nie wiem jakbym miał uszkodzić wtryskiwacz, czyściłem je, ale tylko korpus.
P.S. Nie wiem w którym punkcie naruszyłem regulamin. Mam pecha bo za każdym razem gdy poruszam nowy temat coś jest nie tak.......
P.S. Nie wiem w którym punkcie naruszyłem regulamin. Mam pecha bo za każdym razem gdy poruszam nowy temat coś jest nie tak.......
- Od: 4 sie 2006, 18:48
- Posty: 35
- Skąd: Raszówka/Lubin
- Auto: Mazda 6 kombi 2003 rok 136 KM
Mazda 6 kombi 2008 rok 140 KM
Mazda 6 kombi 2019 rok 2,5
Krzytka napisał(a):Wszystkie podkładki nowe, oryginalne, przedmuchów już nie ma. Nie wiem jakbym miał uszkodzić wtryskiwacz, czyściłem je, ale tylko korpus.
To ja nie mam pomysłów? Może nieodpowiedniej siły użyłeś przykręcając?
A odnośnie regulaminu – chodzi o nazewnictwo tematu (mają być 2 linie wypełnione):
Globy napisał(a):4. Tytuły nowych wątków powinny być formułowane w precyzyjny i zrozumiały sposób. Staraj się w tytule zawrzeć wyrazy, które najlepiej oddadzą temat wypowiedzi i w późniejszym czasie ułatwią odszukanie wątku, zacznij go z wielkiej litery. Nie dopuszczalne są nieprecyzyjne tematy w rodzaju: „Mam problem!”, „Co to może być?”.
W polu "Opcjonalny opis tematu" obligatoryjnie dopisz symbole określające pojazd, którego dotyczy pytanie. Jeśli temat dotyczy elementów charakterystycznych dla wybranej jednostki napędowej, koniecznie dopisz także symbol silnika, gdy zaś temat dotyczy skrzyni biegów – dopisz na końcu rodzaj skrzyni.
(składnia: typ model silnik (ew. skrzynia biegów), np: 626 GE KL; Xedos 6 CA KF ASB itp).
Jeśli masz problemy z określeniem symboli, zajrzyj tutaj lub w treści wypowiedzi opisz model własnymi słowami. Dokładne określenie pojazdu wielokrotnie zwiększa szanse otrzymania odpowiedzi. Przykłady prawidłowo zatytułowanych wątków:
TEMAT: Uszkodzony przegub napędowy – wymienić czy regenerować ?
OPIS: 6 GG L3
TEMAT: Niewłaściwe działanie układu ABS – metody diagnozowania.
OPIS: 3 BK MZR-CD
W przypadku błędnego zatytułowania tematu i zwrócenia uwagi przez Moderatora, masz 24h na poprawę tematu. Brak zmian skutkuje usunięciem tematu do Kosza.
Krzytka napisał(a):Nawet kupiłem sobie klucz dynamometryczny
No to problem mnie przerósł, brak pomysłów.
Możesz zrobić jeszcze test przelewowy żeby sprawdzić wtryski.
P.S. Temat ok
Numery przewodow oporowych zgadzaja sie z numerami wtryskiwaczy?
Zrob to i bedziesz mial jasnosc sytuacji, chociaz warto sprawdzic jaki blad przychodzi. Jesli jest za duza korekta na wtryskiwaczu komputer sam odcina paliwo na ten cylinder
Grzyby napisał(a):Możesz zrobić jeszcze test przelewowy żeby sprawdzić wtryski.
Zrob to i bedziesz mial jasnosc sytuacji, chociaz warto sprawdzic jaki blad przychodzi. Jesli jest za duza korekta na wtryskiwaczu komputer sam odcina paliwo na ten cylinder
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Witam kolega w warsztacie miał ostatnio to samo jeden z wtryskiwaczy był tak zapieczony że przy próbie wyjęcia rozkręcił się o ok.ćwierć obrotu ponowne skręcenie nic nie dało pomogła wymiana wtrysku 
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)
nynuch76 napisał(a):Witam kolega w warsztacie miał ostatnio to samo jeden z wtryskiwaczy był tak zapieczony że przy próbie wyjęcia rozkręcił się o ok.ćwierć obrotu ponowne skręcenie nic nie dało pomogła wymiana wtrysku
tu sie nic nie rozkreci jedynie cały wtryskiwacz wychodzi.
czy odłaczyłes akumlator podczas wymiany?
miałem tez taki chwilowy problem też po wymianie podkładek ale przejechałem sie troche i sie wszystko samo po ustawiało. u mnie zadne błedy nie wychodziły.
powodzenia
- Od: 15 maja 2008, 22:47
- Posty: 58
- Skąd: włocławek
- Auto: 626 2.0 99r 136KM
Wyjmij wtrysk którego podkładka była nieszczelna jak go lekko nie obrócisz to nagar go tak trzyma że możesz silnik podnosić na nim w góre.
Albo nieszczelność na rurkach wysokiego ciśnienia (może zapowietrzona listwa CR/czujnik), albo coś z okablowaniem (to mi bardziej pasuje na okablowanie własnie). Sprawdź czy każdy wtryskiwacz ma swój prawidłowy kabelek oporowy. Czy właściwe wtryski wróciły na właściwe miejsce?
Jeśli nie zamieniłeś wtryskiwaczy to powyższe twierdzenie pozbawione jest sensu.Krzytka napisał(a):Czy po takiej wymianie nie jest potrzebna obligatoryjnie kalibracja?
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Kabelki oporowe i wtryskiwacze wróciły na swoje miejsca, raczej nie przestawiłem wtryskiwaczy, a numerki mam nieskomplikowane 1, 1, 2, 1. Choć rzeczywiście te dwa z nagarem wychodziły bardzo ciężko.
- Od: 4 sie 2006, 18:48
- Posty: 35
- Skąd: Raszówka/Lubin
- Auto: Mazda 6 kombi 2003 rok 136 KM
Mazda 6 kombi 2008 rok 140 KM
Mazda 6 kombi 2019 rok 2,5
A jednak nie wymiana – wtryskiwacz został skręcony, założony i silnik działa jak szwajcarski zegarek. Bardzo dziękuję za podpowiedzi i sugestie!
- Od: 4 sie 2006, 18:48
- Posty: 35
- Skąd: Raszówka/Lubin
- Auto: Mazda 6 kombi 2003 rok 136 KM
Mazda 6 kombi 2008 rok 140 KM
Mazda 6 kombi 2019 rok 2,5
nie chce zakladac nowego tematu wiec sie tu podczepie, chciałem sie zapytac czy ktos zna numer uszczelniacza który uszczelnia przewód paliwowy zasilajacy wtryskiwacz chodzi o te cztery okragłe uszczelki. Dzieki
- Od: 15 maja 2008, 22:47
- Posty: 58
- Skąd: włocławek
- Auto: 626 2.0 99r 136KM
już zdobyłem to tak dla innych podam RF5C-13-R08
- Od: 15 maja 2008, 22:47
- Posty: 58
- Skąd: włocławek
- Auto: 626 2.0 99r 136KM
MarekW napisał(a):albo wtryskiwacze podczas czyszczenia uszkodziłeś ..
to jest mocno watpliwe!
chyba ze mu spadly na ziemie lub stukal po nich mlotem
bo przy oczyszcaniu nawet szczotka druciana
jest to niewykonalne aby je uszkodzic
sa z bardzo twardego materialu
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6