Nie mogę odpalić samochodu.

Postprzez kubańczyk » 27 lut 2009, 15:16

Odpaliłem samochód rano, pozwoliłem żeby pochodził troche przed jazdą (to disel) ruszam pomalutku jedyneczka – zgasł i już więcej nieodpalił, pomyślałem suchy, jeździłem na rezerwie dzień wcześniej, podjazd mam pod skosem, stał maską w dół,zalałem 10litrów i nic, myślałem że to powietrze otóż nie. Zadzwoniłem po kolesia od lawet, przyjechał busem ze sprzętem, sprawdzał wszystko, werdykt: niewie co to jest, pojechałem do mechanika: powiedział że niema odpowiedniego sprzętu i niewie co to jest!!, zawiozłem samochód wczoraj do dilera skasuje mnie 78 funtów za godzine diagnostyki (samochód jest angielski 2003 rocznik mazda 6 disel), czy ktoś na podstawie tego co napisałem ma pojęcie co to może być, niepompuje paliwa ale żaden z mechaników niestwierdził że to pompa, słyszałem o jakimś chipie pod silnikiem... chętnie wysłucham każdej rady dziękuje

EDIT BY MOD: Poprawiłem temat bo już nie wytrzymałem.
Ostatnio edytowano 6 mar 2009, 21:16 przez kubańczyk, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 lut 2009, 14:57
Posty: 16
Skąd: Opole/UK
Auto: Mazda6 s 2.0 disel(121) 2003UK

Postprzez Iktorn92 » 27 lut 2009, 15:52

Byc moze to wadliwy zawor SPV... czestow padaly te o numerach 003 i 006 sprawdz to.
Fotografia Ślubna www.igordyjach.com
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2007, 17:05
Posty: 185
Skąd: Jelenia Góra
Auto: 626 GW RF2A 99'
M6 GG RF7J 07'
M2 DE 1,5 MZR 10'
M3 BL 2.0 Disi 12'

Postprzez Mish » 27 lut 2009, 19:07

kubańczyk, sprawdź kabelki zasilające pompę wtryskową... miałem podobny problem – załatwili mi od ręki... kwestia kabelków, ot co...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2008, 02:36
Posty: 167
Skąd: Upadłych Aniołów
Auto: KIA Soul XL'09 1,6 CRDi

Postprzez poflek » 2 mar 2009, 21:19

kubańczyk, proszę zapoznać się z regulaminem i poprawić temat.
Masz na to 24h, czas start!

<czytaj> Witaj na forum MazdaSpeed | FAQ i Regulamin
GF RF2A Obrazek
GH LF Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 15:14
Posty: 225 (1/0)
Skąd: Tarnów / Kraków
Auto: GH LF '08
było:
GF RF2A '99
BG B6E '90

Postprzez domin1979 » 2 mar 2009, 21:33

Samochód zawsze uruchomisz pompką ręczną --> instrukcja. Wygląda na zawór SCV (nie SPV), poszukaj na forum jest tego mnóstwo. Prawdopodobny koszt to 700 PLN zawór + ok.100 PLN wymiana choć można to zrobić samemu. Wszystko jest na forum.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez poflek » 4 mar 2009, 21:27

poflek napisał(a):kubańczyk, proszę zapoznać się z regulaminem i poprawić temat.
Masz na to 24h, czas start!
GF RF2A Obrazek
GH LF Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 15:14
Posty: 225 (1/0)
Skąd: Tarnów / Kraków
Auto: GH LF '08
było:
GF RF2A '99
BG B6E '90

Postprzez kubańczyk » 6 mar 2009, 21:17

zadzwonili z serwisu, jest to pompa paliwowa, czy ma ktoś do sprzedania pompe paliwową do disela 2.0 ???
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 lut 2009, 14:57
Posty: 16
Skąd: Opole/UK
Auto: Mazda6 s 2.0 disel(121) 2003UK

Postprzez syberek1 » 6 mar 2009, 22:36

dziwne :|
Wyrzucam smutek, zostawiam pamięć o nich
Twarze z przeszłości, duchy, których nie chcę wygonić
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2007, 16:32
Posty: 130
Skąd: starachowice
Auto: Mazda 6 Mzr-cd 2.0 2003r 136KM

Postprzez Grzyby » 7 mar 2009, 00:31

kubańczyk napisał(a):zadzwonili z serwisu


syberek1 napisał(a):dziwne

w przypadku serwisu w UK nic nie jest dziwne <glupek2>
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Mish » 7 mar 2009, 01:19

wstrzymaj się z tą pompą, każ im sprawdzić czy ma masę? u mnie też chcieli pompę robić, skończyło się na bzdurnym kabelku
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2008, 02:36
Posty: 167
Skąd: Upadłych Aniołów
Auto: KIA Soul XL'09 1,6 CRDi

Postprzez MAZVAGTECH » 7 mar 2009, 08:01

kubańczyk napisał(a):zadzwonili z serwisu, jest to pompa paliwowa, czy ma ktoś do sprzedania pompe paliwową do disela 2.0

W tym silniku nie ma osobnej pompy paliwowej. Pompa paliwa zabudowana jest w pompie wysokiego cisnienia i stanowi jedna calosc. Takie 2 w 1
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 15:28
Posty: 268 (0/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda GH 2.0D z przekladka na 2,2

Postprzez kubańczyk » 9 mar 2009, 22:05

Dzisiaj odebrałem samochód, do ostatniej chwili niebyli pewni czy to jest wina pompy, zaproponowali abym poczekał 45 minut i sprawdzą tzw. "timing" jest to ponoć chip odpowiedzialny za ciśnienie w pompie, no i się udalo samochód ożył!! tyle stresu i czasu zmarnowanego, wreszcie mam swóją szósteczkę. Zapłaciłem 260 funtów za całość, ufff.. w następnym poście napisze za co dokładnie, pozdrawiam
Ostatnio edytowano 27 mar 2009, 23:00 przez kubańczyk, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 lut 2009, 14:57
Posty: 16
Skąd: Opole/UK
Auto: Mazda6 s 2.0 disel(121) 2003UK

Postprzez Mish » 10 mar 2009, 08:14

możliwe, że to jest dokładnie to, co było u mnie, w się w końcu nie dowiedziałem... ale cieszę się, że udało się Tobie tanim sumptem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2008, 02:36
Posty: 167
Skąd: Upadłych Aniołów
Auto: KIA Soul XL'09 1,6 CRDi

Postprzez kubańczyk » 27 mar 2009, 23:13

Sytuacja się powtórzyła, okazało się że mam luzy na pasku rozrządu, kupiłem nowy pasek z rolkami koszt 150 funtów, plus hydronapinacz koszt 120 funtów, napinacz zakupiony w serwisie mazdy, panowie z mazdy są tak łakomi na pieniążki że zaproponowali mi że przyjadą lawetą i zabiorą samochód do siebie, zrobili tak ponieważ narzekałem na termin naprawy. "Pan zostawi kluczyki a my jutro raniutko po Pana samochód przyjedziemy" i przyjechali o 16.15, realny termin naprawy myślę że będzie to następna środa dzisiaj jest piątek, oni twierzą że szybciej terminu jednak nie podali, nieważne polatam autobusem przez tydzień.....załamka. Finał: wymienią mi pasek, rozrząd i hydronapinacz koszt samej robocizny to 160 funtów u zwykłego mechaniora od 70 do 100 funtów, no ale to w końcu serwis mazdy, licze na gwarancje.
Przeczytałem dzisiaj artykuł, idealnie pasuje opis do tego co mi się przydarzyło cytuję:

Dodatkowo należy zwrócić uwagę na niebezpieczeństwo "ogłupienia" hydronapinacza w sytuacji pozostawiania auta "na biegu". Jest to niebezpieczne w jednym przypadku – gdy samochód pochylony jest np. do przodu a zostawiliśmy go na wstecznym biegu lub odwrotnie. W tym przypadku "przeciwna" strona paska (względem napinacza) będzie luźna i przy odpaleniu może dojść do przeskoczenia paska o ząbek (jeden, dwa, trzy, mnóstwo, mnóstwo... mnóstwo $$).

Pytanie: Czy powtórzy mnie się taka sytuacja po wymianie i czy wymiana hydronapinacza była potrzebna....
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 lut 2009, 14:57
Posty: 16
Skąd: Opole/UK
Auto: Mazda6 s 2.0 disel(121) 2003UK

Postprzez domin1979 » 28 mar 2009, 08:47

kubańczyk napisał(a):okazało się że mam luzy na pasku rozrządu

kubańczyk napisał(a):czy wymiana hydronapinacza była potrzebna....
Nie narzekaj tylko się ciesz, że Ci nie przeskoczył pasek. Tu raczej innego wyjścia niż wymiana napinacza nie ma... koszt znikomy w porównaniu do remontu silnika.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez nawrotek1 » 31 mar 2009, 08:52

maxkls Mam prośbę napisa do mnie na GG 11161540
nawrotek1
 

Postprzez kubańczyk » 19 kwi 2009, 21:44

pytanie z innej beczki: niedziałają mi światła wsteczne, nie jest to bezpiecznik ani żarówka
więc co???
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 lut 2009, 14:57
Posty: 16
Skąd: Opole/UK
Auto: Mazda6 s 2.0 disel(121) 2003UK

Postprzez Enduro » 19 kwi 2009, 23:05

kubańczyk napisał(a):pytanie z innej beczki: niedziałają mi światła wsteczne, nie jest to bezpiecznik ani żarówka
więc co???

uszkodzony czujnik wstecznego biegu,
jest on zamontowany pod akumulatorem od góry..
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez kubańczyk » 8 maja 2009, 21:39

jak mam się tam dostać, gdzie dokładnie jest ten czujnik, czy muszę odkręcić półkę na której jest akumulator, czy po wyjęciu akumulatora widać go.....
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 lut 2009, 14:57
Posty: 16
Skąd: Opole/UK
Auto: Mazda6 s 2.0 disel(121) 2003UK

Postprzez Enduro » 9 maja 2009, 11:25

kubańczyk napisał(a):czy muszę odkręcić półkę na której jest akumulator, czy po wyjęciu akumulatora widać go.....

tak!
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6